Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Digital marketing consultant

Digital marketing consultant

Werkervaring interimmanager

Digitale marketing manager met verkoophart. Is altijd op zoek naar creatieve haakjes voor campagnes en marketingvraagstukken. Op een pragmatische manier zorgt hij dat marketing en communicatie tot leven komt. Een plezierige gesprekspartner die met gepaste nieuwsgierigheid voor uw business en ideeën ook wel eens ongevraagd advies uitbrengt. Tegelijkertijd houdt hij zijn doelen goed voor ogen.


Werkervaring:

Jan´08 - heden DB.V. te Amsterdam
Digital marketing & sales consultants

Functie: Digital Marketing Consultant
Begeleiding van bedrijven in het Digital marketing landschap, door gebruik te maken van online methodieken teneinde de efficiency en effectiviteit van e-commerce activiteiten te verbeteren. Biedt (strategisch) Digital Marketing advies en executie, training en project- en interim management.

Projecten zijn o.a.:
Aug '09 - heden Delta Lloyd Bank te Amsterdam

Als Strategisch Internet Consultant belast met het ontwikkelen en beschrijven van de ambities, visie en doelstellingen van DLB. Dit om een internetplatform te ontwikelen die op basis van klantdialogen de DLB-producten online adviseert en verkoopt.

Jan ’08 – dec ’09 Yacht (onderdeel van Randstad) te Utrecht

Functie: Commercieel Manager
Leiding geven aan een afdeling met 30 marketing en communicatie professionals en 2 account managers
Nieuwe, innovatieve online marketingcases ontwikkelen en uitvoeren om top marketeers te werven voor Yacht
Online wervingscampagne voor hoger opgeleiden financials ontwikkelt en uitgevoerd. Resultaat was in 6 weken 300 cv’s en 40 financials aangenomen.
Volledig profit en loss verantwoordelijk voor de unit Marketing & Communicatie bij Yacht in Utrecht.
Omzetgroei van €1,5 mio naar €5,3 mio in twee jaar.


Feb.´07 – dec.’ 07 Yacht (onderdeel van Randstad) te Utrecht
Organisatie voor hoger opgeleide Interim Professionals
Functie: Commercieel Manager
Leiding geven aan een afdeling met 30 marketing en communicatie professionals en 2 account managers
Verantwoordelijk voor verkrijgen van opdrachten voor alle 30 marketing en communicatie professionals
Volledig profit en loss verantwoordelijk voor de unit Marketing & Communicatie bij Yacht in Utrecht.


Feb.´06 – jan. ‘07 SNS Bank te Utrecht
Bancaire organisatie

Functie: Interactieve Marketing Manager
Verantwoordelijk voor het schrijven van het operationele plannen en het strategisch online marketingplan.
Innovatieve concepten ontwikkelen, business cases schrijven om online hypotheek, spaar- en beleggingsproducten te verkopen. Sterk omzetverhogend.
Cross- en upsell-concepten bedenken en uitvoeren om klanten te binden aan te bank en te boeien met persoonlijke en relevante proposities
De initiator en uitvoeder van het response metrixmodel, waarmee SNS Bank alle online uitingen uitzet, response meet en analyses uitvoert. Het resultaat (CPO) uit het response metrix bepaalt naar welk online medium de budgetten worden verdeeld.
Daarnaast werk ik in projectteams mee om alle bankproducten stp te maken en een nieuwe website te ontwikkelen, zodanig dat klanten en prospects persoonlijk worden benaderd met voor hen relevante content.


Sept. ´05– jan. ‘06 RVS (onderdeel van ING) te Ede
Verzekeringsmaatschappij

Functie: Interactieve Marketeer
Verantwoordelijk voor het online genereren van leads en het operationeel krijgen van internetmodules om verzekeringen online af te sluiten.
Concepten ontwikkelen, business cases schrijven en uitvoeren van e-mail nieuwsbrieven, Event Driven marketingactiviteiten en virale marketingacties met als doel om leads te generen voor de adviseurs van RVS en Postbank.
Daarnaast werk ik in projectteams mee om middels tv-sponsoring via het internet doelgroepgericht de dienstverlening van RVS en Postbank te verkopen.


Dec. ’03 – mei ’05 Conclusion Communication te Utrecht
Full service marketing- en communicatiebureau voor ICT, overheid, media en nutsvoorzieningen

Functie: Marketing & Communicatie Consultant
Het formuleren, coördineren en uitvoeren van het marketing- en communicatiebeleid voor ICT-, energie – en mediabedrijven
Verantwoordelijk voor ontwerp, management en uitvoering van doelgroepgerichte marketing- en communicatiecampagnes
Organisaties van congressen en evenementen, waaronder programma-opzet, communicatie naar doelgroep en sprekerswerving
Budget- en resultaatverantwoordelijk voor branding, concurrentiebeleid, leadgeneratie en interne communicatie
Verantwoordelijk voor aansturing van externe bureaus.

Projecten:

Software AG te Nieuwegein
Leverancier van bedrijfssoftware in XML-oplossingen

Functie: Ad interim marketing manager
Adviseur voor directie en coach voor de marketing executive
Verantwoordelijk voor het opstellen, uitvoeren en beheer van het jaarlijkse marketingplan, marketingkalender en begroting
Directie en verkoop adviseren over nieuwe product/marktcombinaties, voorstellen presenteren, gekozen product/marktcombinatie uitwerken in een aantal productplannen en samen met verkoop uitvoeren
Accountmanagers coachen bij het maken en houden van presentaties bij klanten
Radiocommercials ontwikkelen, boodschap ontwikkelen, mediaselectie en -planning maken, teksten schrijven, stemmen selecteren en projectmanager bij de productie van de radiocommercial
Ontwikkelen, maken en schrijven van brochures, leaflets, ingezonden artikelen
Opzetten van een beursdeelnamebeleid inclusief het restylen van de stand en het trainen van de standbemanning
Ontwikkelen en uitvoeren van branchegerichte DM-acties, schrijven van DM-teksten
Opzetten van een actief PR-beleid, contacten onderhouden met pers, schrijven van persberichten en andere publiceerbare artikelen
Opzetten en organiseren van seminars, workshops en relatiedagen, sprekers en sponsoren werven en vastleggen.


IBS te Nieuwegein
ICT dienstverlener
Ontwikkelen en uitvoeren van een positioneringsaudit om vast te kunnen stellen waar de knelpunten liggen op het gebied van naamsbekendheid, imago en identiteit
Organiseren en leiden van 4 positioneringsworkshops, consensus bereiken over knelpunten, mogelijke oplossingen en actieplan.
Adviseur van de marketing manager bij het uitvoeren van het actieplan om positionering te versterken.

Dutchview te Hilversum
Facilitair bedrijf gespecialiseerd in cameraregistratie voor televisieprogramma´s

Functie: marketing- en communicatiemanager
Adviseur en sparringpartner voor innovatiemanager en directeur
Aanspreekpunt alle marketingzaken voor productmanagers en accountmanagers
Ontwikkelen van een corporate hospitalitybeleid en productplannen
Naamsbekendheid en imago vergroten door internetcampagnes te ontwikkelen, uitvoeren en begeleiden
Ontwikkelen van een nieuwe website, gebaseerd op de behoeften van de bezoekers, concepten presenteren aan management

Oracle te De Meern
Leverancier van bedrijfssoftware
Ontwikkelen van een pakket van kant-en-klare communicatiemiddelen die partners van Oracle op elk gewenst moment kunnen bestellen
Thematiek ontwikkelen, schrijven van teksten en begeleiden van de vormgever en drukker
Partners middels persoonlijke afspraken interesseren om kant-en-klare middelen te gaan gebruiken.

Intern- opzetten professional staffing
Opzetten van een detacheringformule binnen Conclusion Communication
Verantwoordelijk voor de werving van kandidaten, het voorstellen van kandidaten en het verwerven van opdrachten
Financieel verantwoordelijk voor de resultaten van de detacheringformule.


Okt.´03 – dec. ´03 Shell te Capelle a/d IJssel
Verkoopmaatschappij voor olieproducten

Functie: Marketing & Communicatie adviseur (freelance)
Haalbaarheidstudie naar het concept voor onbemande tankstations, kwantitatief onderzoek uitvoeren, adviesrapportage schrijven en presenteren aan de marketing manager
Klanten van Shell tankstations interviewen waarom zij bij een onbemand tankstation tanken
Bijeenkomsten organiseren om het concept voor onbemande takstations intern en bij de tankstationhouders te promoten
Ontwikkelen van een brochure en actiematige website die uitleg geeft waarom onbemande tankstations een verrijking zijn van het productaanbod
Adviserende rol bij het opzetten van een intergraal pakket van acties en communicatiemiddelen om meer verkoop te realiseren, motivator en coach voor accountmanagers bij de uitvoering van de verkoopacties, geven van feedback en maken van schriftelijke rapportage voor de marketing manager.



Feb.’01- okt. ’03 Brunel Nederland B.V. te Amsterdam
Detacheringorganisatie voor hoger opgeleide technische-, juridische-, financiële- en ICT-specialisten

Functie: Marketeer
Het formuleren, coördineren en uitvoeren van het marketing- en communicatiebeleid op strategisch- en operationeel niveau voor Brunel Engineering, Brunel ICT en Brunel Insurance & Banking, budgetverantwoordelijk
Ontwikkelen van businessplannen incl. bedrijfseconomische onderbouwing
Het herpositioneren van de merken en (nieuwe) producten van Brunel, uitvoeren van kwalitatief en kwantitatief marktonderzoek
Lid van het team naamsverandering en intergratie van werkmaatschappijen, verantwoordelijk voor formulering van een gemeenschappelijk positioneringstatement
Voorstellen doen voor aanpassing van de huisstijl, ontwikkelen van nieuwe brochures, advertenties, verkooppresentaties en internetsites
Opzetten, begeleiden en uitvoeren van naamsbekendheid- en imago-onderzoek op continue basis, aansturen voor het onderzoeksbureau, resultaten analyseren en verwerken in een rapportage aan directie, voorstellen in samenwerking met de verkoopafdeling om te komen tot een verbeterde dienstverlening
Adviseur voor directie om te komen tot een éénduidige managementrapportage, organiseren van workshops om tot consensus te komen en uiteindelijk een introductiepresentatie voor de gebruikers de managementrapportage
Ontwikkelen en uitvoeren van DM campagnes om nieuwe instroom van kandidaten en nieuwe klanten aan te boren, begeleiden bij redactionele- en creatieve inzet van het reclamebureau, schrijven van rapportages en deze presenteren aan het management
Het ontwikkelen en onderhouden van relaties met uitgeverijen, drukkerijen, reclamebureaus en overige externe partijen
Het aanspreekpunt voor marketingzaken voor directie, regiomanagers en accountmanagers.


Okt. ’98- jan. ’01 Brunel Nederland B.V. te Amsterdam
Detacheringsorganisatie voor hoger opgeleide technische-, juridische-, financiële- en ICT-specialisten

Functie: Accountmanager
Signaleren van ontwikkelingen in de markt en het vertalen daarvan in commerciële kansen
Planmatig ontwikkelen en uitvoeren van commerciële activiteiten bij ingenieursbureaus, bouwondernemingen en overheden
Opstellen en uitvoeren van accountplannen voor deze accountgroepen
Klanten bezoeken en inventariseren op welke wijze je hen kan ondersteunen bij het flexibiliseren van arbeidskrachten
Werven, selecteren en voorstellen van kandidaten op vacatures van de opdrachtgevers
Realiseren van winst- en omzetdoelstellingen middels de verkoop van detacherings- en werving- & selectieopdrachten
Opbouwen en continueren van een intensieve relatie met klanten
Verkoopacties bedenken, ontwikkelen, uitvoeren en opvolgen met afspraken maken bij klanten
Schrijven van functieprofielen, advertentieteksten en maken van assessmentvoorstellen.


April ’96- sept. ’98 Pilkington Benelux B.V. te Utrecht
Producent in isolatieglas en glasgroothandel

Functie: Hoofd verkoopbinnendienst en marketing
Belast met acquisitie en after-sales om de accountmanager te voorzien van kwalitatief goede afspraken
Telefonische verkoop van glas voor utiliteit- en woningbouwprojecten aan bouwondernemingen
Verantwoordelijk voor het opstellen en implementeren van marketingplan
Adviseur en aanspreekpunt voor de directie voor marketing- en communicatiezaken
Opzetten, uitvoeren en analyseren van marktverkennende onderzoeken, adviesrapportages schrijven en presentaties geven voor directie en vestigingsmanagers
Adviseur en lid van het projectteam naamsverandering van de organisatie, opstellen van interne- en externe communicatieplan, organiseren van voorlichtingsbijeenkomsten en mailings naar klanten
Projectleider bij het opstellen, implementeren en uitvoeren van het accountmanagementplan
Signaleren van ontwikkelingen in de markt en het vertalen daarvan in nieuwe product/marktcombinaties
Samen met de ontwikkelingsafdeling nieuwe producten ontwikkelen en introduceren op de markt
Imago-onderzoek opzetten, begeleiden en uitvoeren, leiding geven aan onderzoeksteam en resultaten verwerken in een advies om het imago te versterken
Ontwikkelen, schrijven en uitvoeren van DM-campagnes, aansturen van call center en accountmanagers.


Mei ’94- maart ’96 G.K.E. / Vliegasunie te De Bilt
Onderdeel van de SEP en verkoopkantoor voor vliegas en bodemas

Functie: Medewerker verkoopbinnendienst
Nieuwe afzetkanalen zoeken voor de vliegas
Beheren van de kwaliteitscontrole van de steenkool en vliegas
Projectmatig belast met het evalueren van de prijs/kwaliteit verhouding bij het transatlantische verschepen van steenkool.
spil tussen laboratorium en verkoop om van een afvalproduct en bouwstof te maken
klanten interesseren om vliegas te gebruiken als bouwstof
Nieuwe afzetgebieden en toepassingsmogelijkheden zoeken
Verkoop ondersteunen met nieuwe communicatiemiddelen, contact met tekstschrijvers, vormgevers en drukkers.


Aug. ’93- april ’94 Ministerie van Defensie te Den Haag

Functie: Dienstplichtig militair landmacht
Organiseren en begeleiden van brandstoftransporten
Organiseren en uitvoeren van militaire conferenties.


Aug. ’92- april ’93 Best Western Hotels te Driebergen
Internationale hotelketen van zelfstandige hotels

Functie: Stagiair (afstudeeropdracht)
Marketingplan opstellen voor het (her)introduceren van de Meetings & Conferences Directory in de Benelux
Herpositioneren van producten voor vergaderingen en seminars
Projectleider om de nieuwe vergaderproducten op de hotels in te voeren
voorlichtingscampagne ter ondersteuning van het nieuwe vergaderproducten, redactionele werkzaamheden, nieuwsbrieven en organisatie van bijeenkomsten
Resultaten presenteren voor de internationale Raad van Bestuur in Phoenix, USA.



Interesses en vaardigheden
Talenkennis Nederlands: uitstekende spreek- en schrijfvaardigheid
Engels: goede spreek- en schrijfvaardigheid
Duits: goede spreek- en schrijfvaardigheid.

Computer Kennis van Windows, MS Word, Outlook, PowerPoint, Excel, Project (planningstool), internet, Mindmanager (datamining- en organisatieprogramma), Oracle ERP-systeem.

Interesses Lezen, fitness, skiën, muziek en avontuurlijke reizen.


Opleiding interimmanager

Opleidingen
Sept. ´98 - juli ’99 NIMA-C, Instituut voor Praktijkdiploma’s te Utrecht
Diploma 1999

Sept.´88 – juli ’93 HEAO – Commerciële Economie, Hogeschool voor Economie en Management te Utrecht
Vakken: Commerciële Economie, Algemene Economie, Bedrijfseconomie, Sociologie, Psychologie, Engels, Duits, Internationale Marketing, European Business Studies
Diploma 1993

Sept. ´83 - juni ’88 HAVO, KSG De Breul te Zeist
Vakken: Nederlands, Engels, Duits, Wiskunde, Economie 1,
Economie 2.
Diploma 1988.

Cursussen
 Inzicht in Invloed, Bureau Zuidema te Leusden ( 2002)
 Professioneel Verkopen, Door Trainingen te Zeist (1999)
 Succesvolle Accountmanager, Door Trainingen te Zeist (1999)
 Interviewtechnieken, Stichting Communicatie te Breda (1999).


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

e-commerce, e-business, SEO, SEA, online sales, digitale strategie en uitvoering, online klantdialogen

Talenkennis interimmanager

Engels, Duits, Nederlands

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :