Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Adviseur HR (MD) & Strategie algemeen

Adviseur HR (MD) & Strategie algemeen

Werkervaring interimmanager

April 2008 t/m december 2008:
(Interim) Young Talent Manager Operations & IT Banking, ING Groep: het recruiteren, begeleiden en ontwikkelen van Dutch en non-Dutch Young Talents (WO-niveau).

Oktober 2007 t/m Maart 2008:
(Interim) Young Talent Manager Retail Banking, ING Groep: het recruiteren, begeleiden en ontwikkelen van Young Talent (doelgroep = Dutch en WO-niveau)

Oktober 2006 t/m September 2007:
(Interim) Talent Manager Operations & IT Banking, ING Groep: het identificeren, begeleiden en (versneld)ontwikkelen van management talenten naar senior management posities.

December 2001 t/m Sept. 2004:
Senior Organisatie-adviseur en Projectleider Private Clients NL: Het op strategisch en tactisch niveau adviseren van het management van de business unit Private Clients Nederland (hoofdkantoor en regiokantoren in Nederland). Daarnaast leiding geven aan strategische, tactische en (in mindere mate) operationele projectteams, inclusief de begeleiding van implementatietrajecten.

Juli 2000 – November 2001:
Programme Director Entry Level Programme ITOPS (Information Technology, Operations & Professional Services (Business Support & Corporate Staff)), ABN AMRO Academy: Het verantwoordelijk zijn (o.a. bedenken, ontwikkelen, “verkopen” , organiseren, uitvoeren/implementeren, coachen/begeleiden (van trainees) en evalueren) voor een goed doordacht en opgezet opleidingsprogramma (traineeship) voor een selecte groep nieuwe ABN AMRO-medewerkers op HBO- en WO-niveau. Tevens leidinggevende van twee assistenten.

Juni 1997 – Juni 2000:
Senior Management Consultant, Directoraat Generaal Planning & Control, afdeling Planning & Organisatie (nu: Management Consultancy): Het op strategisch (in sommige gevallen tactisch) niveau adviseren van het topmanagement van ABN AMRO Bank, inclusief begeleiding van verandertrajecten. Meestal in de rol van projectleider; afhankelijk van de omvang en reikwijdte van het project in een projectmedewerkersrol.

Oktober 1996 t/m mei 1997:
Projectleider Business t.b.v. (commerciële) ontwikkeling van Internetproducten: Verantwoordelijk voor de ontwikkeling, presentatie (op de website) en afhandeling van een beperkt aantal Internetproducten/productlijnen.

Januari t/m september 1996:
(Junior) Electronic Data Interchange (EDI) Consultant voor het directoraat Electronic Banking Nederland & International Cash Management (nu: Global Transaction Services) en projectmedewerker Business Case Internetsite ABN AMRO Bank: Het leren en deels uitoefenen van het vak van een commerciële consultant; als inhoudsdeskundige (van het hoofdkantoor) samen met de accountmanager “zakelijke markt” (uit het kantorennet) naar de klant gaan en die direct en professioneel advies geven over de gebruikstoepassing van EDI. Daarnaast als projectmedewerker Business Case Internet de verantwoordelijkheid gehad voor het voltooien (o.a. info verzamelen, onderzoeken, analyseren, mensen mobiliseren, schrijven, evalueren) van de Business Case Internet met als doel de start van de website abnamro

Oktober 1995 - december 1996:
Concern Kader Opleiding (CKO), Management Traineeship
ABN AMRO Bank N.V.: In de periode oktober t/m december 1995 was sprake van een intensieve groepstraining/dagopleiding waarbij zowel inhoudelijke aspecten als vaardigheden aan bod kwamen. In de periode januari t/m december 1996 heb ik gedurende het jaar circa 5 trainingen/workshops/outdoor doorlopen.

Maart t/m september 1995:
Afstudeerstage Twijnstra Management Consultants, inclusief een aantal werkgerelateerde activiteiten in deelprojecten van het bureauTwijnstra Management Consultants.


Opleiding interimmanager

1990 - 1995: Bedrijfseconomie (Wetenschappelijk Onderwijs), Rijksuniversiteit Limburg te Maastricht.
Afstudeerrichting: Organisatie en Bestuurlijke Informatiekunde.
Afstudeerstage: Twijnstra Gudde Management Consultants, unit Bankinsurance te Amersfoort (maart t/m september 1995).
Scriptie-onderwerp: "Koplopers versus Achterblijvers"; Een onderzoek naar Business Performance Management in de financiële sector. Het ontwikkelen van een aantal conceptuele besturingsmodellen voor de financiële dienstverlening: het ontwikkelen/samenstellen van een aantal 'geschikte' besturingsalternatieven inclusief condities en consequenties - waardoor de prestaties van een organisatie op alle hiërarchische niveaus , op financieel en niet-financieel gebied, intern en extern georiënteerd beter gemeten en gemanaged kunnen worden.

1988 - 1990: Kandidatuur Toegepaste Economie/Econometrie (Wetenschappelijk Onderwijs), Economische Hogeschool Limburg te Diepenbeek (België).

1982 - 1988: Eindexamen Gymnasium Beta, Bisschoppelijk College te Sittard.

Overige trainingen & workshops:

Januari t/m juli 2004: Persoonlijke Competentie Ontwikkeling in de context van werk,
(NLP business practitioner certificering), georganiseerd door Core Commit Academy (Groningen)

Januari t/m juli 2003: Training “Emotioneel lichaamswerk” , georganiseerd door Nelleke Duin (Amsterdam)

April 2001: “Beïnvloeden en beïnvloed worden”, georganiseerd door Aaron A. de Haas

Januari t/m mei 1999: “Adviesvaardigheden voor adviseurs”, georganiseerd door Schouten & Nelissen.

September 1998: “Young Bankers Programme” (vervolgtraject op Management Traineeship), georganiseerd door ABN AMRO Bank N.V.

Juni t/m september 1997: “Projectleiderschap”, georganiseerd door ABN AMRO Bank N.V.

December 1996: Outdoorprogramma in Belgische Ardennen (onderdeel van Management Traineeship), georganiseerd door
ABN AMRO Bank N.V. i.s.m. extern outdoorbureau o.l.v. psychologen.

November 1996: ”Effecten”, georganiseerd door Nationaal Instituut voor Bank- en Effectenbedrijf (NIBE).

Juni 1996: ”Algemene Opleiding Bankbedrijf”, georganiseerd door NIBE.

Juli/augustus 1996: “Commercial Banking” (onderdeel van Management traineeship), georganiseerd door ABN AMRO Bank N.V.

Maart 1996: ”EDIFACT Berichten”, georganiseerd door Ediforum.

Oktober t/m december 1995: Intensief opleidingsprogramma Management Traineeship, op lokatie, georganiseerd door ABN AMRO Bank N.V.

Workshops tijdens studie Bedrijfseconomie:
Oktober 1993 t/m april 1995: Diverse workshops en business courses bij Koninklijke PTT Nederland,
Procter & Gamble Benelux N.V., Unilever i.s.m. Maastrichtse Marketing Associatie (MMA), Moret Ernst & Young, Management Consultants, Randstad Dienstengroep B.V., Heineken B.V. en Unilever i.s.m. Synectics Consulting Group.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

organisatietalent
uitstekende communicatievaardigheden
resultaatgericht en gedreven
prefereer kwaliteit boven kwantiteit
gevoel voor verhoudingen/tactvol
sensitief
enthousiast

Talenkennis interimmanager

Nederlands: vloeiend en correct in woord en geschrift.
Engels: goed in woord en geschrift.
Duits en Frans: matig in woord en geschrift.

Overig

Bestuurlijke ervaring:
Februari 2003 - heden: Penningmeester en actief lid OuderCommissie Kindercentrum (kinderdagverblijf en naschoolse opvang) De Dukaat (A’dam Aker), onderdeel van Humanitas.

Januari 2002 - februari 2003: Lid Centrale OuderCommissie UK b.v.

September 2000 - februari 2003: Actief lid OuderCommissie kinderdagverblijf Strawinsky (A’dam Oud-Zuid), onderdeel van UK b.v.

Juni 1994 - januari 1995: Integrand Nederland - directie Stichting Integrand – te Utrecht, functie: Opleidingen
Aard van de werkzaamheden:
 acquisitie-werkzaamheden;
 verantwoordelijk voor opleidingstraject van Integrand
medewerkers, organisatie van o.a. Nationale
Opleidingendagen, Nationale Integrand Dagen,
(functiegerichte en algemene) trainingen;
 zorgdragen voor continuïteit binnen de stichting: in
teamverband verantwoordelijk voor algemene beleid.

Augustus 1993 - mei 1994: Stichting Integrand vestiging Maastricht
Aard van de werkzaamheden:
 telefonische acquisitie en bemiddeling voor
praktijkopdrachten tussen vergevorderde studenten èn
bedrijven en overheidsinstellingen;
 matrixfunctie 'Financiën en Systeembeheer': verzorgen van
financiële administratie, sponsoring en het up-to-date
houden van o.a. de contactendatabase.

Augustus 1988 t/m juli 1989: Diverse commisies Economische Studievereniging 'Hermes' Economische Hogeschool Limburg te Diepenbeek (België).

Beschikbaarheid:
Ik ben beschikbaar voor 24 - 32 uur per week, bij voorkeur flexibel in te delen zowel qua tijdsinvulling als qua werkplek (kantoor vs. thuis).

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :