Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Business Unit Manager

Business Unit Manager

Werkervaring interimmanager

Werkervaring
2008 - 2009 Interim manager Operations Leven, Service Center Leven, Aegon
2007 - 2008 Interim manager Uitbestedingen Fortis Hypotheek Bank
2005 - 2007 Interim manager Special Processing Robeco Direct
2005 Onderzoeksleider scan op mogelijkheden hypotheek bedrijf
2005 Interim Projectmanager E-commerce PaySquare
2003 - 2004 Interim Manager Beheer MNF Bank
2002 - 2003 Interim Manager Operations Achmea Hypotheek Bank
2000 - 2001 Interim Afdelingsmanager ICP Acquiring, Interpay
1999 Interim Afdelingsmanager CCS Acquiring, Interpay
1998 - 1999 Algemeen Directeur BelCompany
1998 Managing Director AMC\Unicon en Hagemeyer Aruba
1996 - 1997 General Manager Martijn Trading (Curaçao) N.V.
1995 - 1996 General Manager Hagemeyer (St. Maarten) N.V.
1993 - 1998 Manager Hagemeyer (Aruba) N.V. and Hagemeyer (Aruba) Export N.V.
1992 - 1993 Product-Sales Manager Home Office & Fax, Haagtechno
1991 Vertegenwoordiger Home Office producten bij Haagtechno
1991 - 1994 Hagemeyer International Management Development Program



Korte beschrijvingen van werkervaringen

2008 - 2009 Interim manager Operations Leven individueel, Service Center Leven, Aegon
Het Service Center Leven van Aegon, verzorgt de operatie van het Leven en Hypotheek bedrijf van Aegon. De grootste en meest complexe Leven afdeling functioneert al jaren niet goed genoeg. De opdracht; bekijk de unit op al zijn aspecten en interacties en voer verbeteringen door. Het betreft verbeteringen op organisatorisch, personeel, systeem en outsourcing vlak.

2007 - 2008 Interim manager Uitbestedingen Fortis Hypotheek Bank
Fortis Hypotheek Bank is een nieuwe entiteit die als juridisch en economisch eigenaar van Fortis hypotheken al haar processen uitbesteed. Voor deze outsourcing van processen moet een compleet raamwerk opgezet en onderhandeld worden. Vastlegging geschied door middel van contracten en service level agreements etc. met front-, mid- en backoffices, funding en securitisatie partijen binnen de diverse Fortis organisatie onderdelen. Daarna volgen monitoring, rapportages en verbeter trajecten.

2005 - 2007 Interim manager Special Processing Robeco Direct
Robeco Direct is bezig haar backoffices voor Beleggen, Sparen & Betalen (BSB), Hypotheken en Verzekeringen te outsourcen. Deze operationele taken worden als non-core beschouwd.
Verantwoordelijkheden: - Dagelijkse leiding over de afdelingen; hypoteken, verzekeren en effecten/sparen transacties, tijdens de onderzoek en outsource fase. Inhoud en capaciteit leveren om outsourcing te laten slagen. Optreden als opdracht gever en (deel)projectleider.
Doelstellingen: - Realiseer outsourcing van Hypotheken naar Stater. - Selecteer dmv RFI en RFP partners voor Beleggen, Sparen & Betalen en Verzekeren. - Start implementatie van gekozen traject.
 
2005 Onderzoeksleider scan op mogelijkheden hypotheek bedrijf
Deze hypotheekverstrekker bevindt zich op cruciaal beslispunt. Organisatorisch en op gebied van automatisering moeten keuzes gemaakt worden
Doelstelling: - Analyseer de huidige situatie, adviseer een streefbeeld en benoem knelpunten. Formuleer transitie strategie en schets tijdlijnen en kosten van deze operatie.

2005 Interim Projectmanager E-commerce PaySquare
PaySquare is een Interpay dochter en verantwoordelijk voor o.a. de exploitatie en afhandeling van creditcard betalingsverkeer.
Doelstellingen: - Analyseren problematiek van internetbetalingen met creditcards. Opstellen nieuw beleid dat moet leiden tot beter risico management, lagere fraude, hogere acceptatie, klant tevredenheid en omzet. - Implementeren van dat nieuwe beleid. - Verbeteren van de kwaliteit van de processen, de procesbeheersing en de kennis van de medewerkers.

2003 - 2004 Interim Manager Beheer MNF Bank
MNF Bank is een Business Unit van Bouwfonds/ABNAMRO die private-label hypotheken verstrekt via verzekeringsmaatschappijen, ketens en inkoopcombinaties.
Verantwoordelijkheden: - Dagelijkse leiding over de backoffice teams en budgetten.
Doelstellingen: - Optimaliseren van systemen en procedures. - Sterk verbeteren van de kwaliteit en kwantiteit van de huidige output. Verbeteren van de kwaliteit en flexibiliteit van de medewerkers. Verlagen van de kosten, verhogen van het rendement. Opzetten van goede samenwerking tussen gebruikers, applicatiebeheer en externe software leverancier. - Realiseren ISO certificatie.

2002 - 2003 Interim Manager Operations Achmea Hypotheek Bank
De Achmea Hypotheek Bank is de treasury, mid- and backoffice voor o.a. Avero, Centraal Beheer, Woonfonds hypotheken.
Verantwoordelijkheden: - Dagelijkse leiding over 60+ FTE in de diverse backoffice teams.
Doelstellingen: - Reorganiseren van de vastgelopen integratie van de individuele merk backoffices tot één centrale backoffice. - Kwaliteit van de huidige output aanzienlijk verbeteren. Aansluiten van de backoffice met de afdeling F&C. Opzetten van goede IT support van de diverse processen. Verhogen van de kwaliteit van de medewerkers. Verlagen van de kosten, verhogen van het rendement.

2000 - 2001 Interim Afdelingsmanager ICP Acquiring, Interpay
De (RE) International Card Products is licentiehouder voor o.a. Mastercard, Maestro en VISA. De afdeling Acquiring is verantwoordelijk voor de exploitatie van de acceptatie van deze brands.
Verantwoordelijkheden: Dagelijkse leiding over de 40 medewerkers in binnen- en buitendienst en productmanagement.
Doelstellingen: - De afdeling reorganiseren van een functionele naar een procesgerichte organisatie. - Inzichtelijk maken en verbeteren van rendement van alle producten. – Wijzigen aanpak en werkwijze accountmanagement, sales representatives en verkoop binnendienst - De invoering van VISA dienstenverlening aansturen. - Invoeren van een efficiency- en kostenbesparingsprogramma.
 
1999 Interim Afdelingsmanager CCS Acquiring, Interpay
Interpay is verantwoordelijk voor de afhandeling van vrijwel al het betalingsverkeer in Nederland. De Resultaat Eenheid (RE) CCS verzorgt de processing van alle Eurocard/Mastercard transacties in Nederland.
Verantwoordelijkheden: Dagelijkse leiding van de operationele afdeling “Merchant Services”, die met ruim 60 FTE de afhandeling verzorgt van het Eurocard /Mastercard betalingsverkeer in Nederland.
Doelstellingen: Het begeleiden en implementeren van de geplande organisatiewijzigingen. De continuïteit van de productie borgen en een kostenbesparingsprogramma opzetten en uitvoeren.

1998 - 1999 Algemeen Directeur BelCompany
BelCompany is een dochter van Macintosh Retail Group (onder andere Halfords en Kwantum), met ruim 55 winkels en meer dan 300 medewerkers.
Doelstellingen: Uitbouwen van de leidende positie zowel kwantitatief, verhogen van het gemiddelde transactiebedrag en de conversie, als kwalitatief, middels betere management informatie (nieuw computersysteem) en door gedegen opleiding van de zeer jonge verkoop organisatie.

1998 Managing Director AMC\Unicon en Hagemeyer Aruba
Deze Arubaanse ondernemingen zijn met 120 fte, 7 winkels, magazijn en de expeditie, de service- en airconditionerinstallatie de leidende retailer op Aruba in wit- en bruingoed en ijzerwaren. Middels een reorganisatie de winstgevendheid verbeterd door het afbouwen van het aantal winkels en desinvesteren van de ijzerwaren afdeling en het herstructureren van de airco installatie- en serviceafdeling.

1996 - 1997 General Manager Martijn Trading (Curaçao) N.V.
Verantwoordelijk voor het managen van 30 man op Curaçao en de 5-mans operatie op St. Maarten, de Hagemeyer en CETECO organisaties integreren, expansie in levensmiddelen markt realiseren en verliezen ombuigen in winst en het implementeren van een nieuw computersysteem

1995 - 1996 General Manager Hagemeyer (St. Maarten) N.V.
Manager van de groothandel actief in marktsegmenten: witgoed en airconditioners, fotografie, food en personalcare en farmaceutica. Na orkaan LUIS : Crises management, verzekeringsclaims onderhandelen en afhandelen en drastisch inkrimpen van het bedrijf.

1993 - 1998 Manager Hagemeyer (Aruba) N.V. and Hagemeyer (Aruba) Export N.V.
Turn around van kleine(6 mensen) importeur, distributeur en retailer van wit- en bruingoed op Aruba.

1992 - 1993 Product-Sales Manager Home Office & Fax, Haagtechno

1991 Vertegenwoordiger Home Office producten bij Haagtechno
Haagtechno, Den Bosch, is een Hagemeyer dochter die Panasonic vertegenwoordigt in Nederland.

1991 - 1994 Hagemeyer International Management Development Program


Opleiding interimmanager

Opleiding
1982 - 1984 Nijenrode
1984 - 1989 Vrije Universiteit Amsterdam, juridische faculteit, afgestudeerd in internationaal recht
1991 NIMA A
1992 NIMA B
2000 – 2001 Professioneel Interim Management, Universiteit Nijenrode

Cursussen, o.a.
1995 Financial Analysis, Planning and Control, University of Michigan, Michigan, USA
1999 NIMA C
2004 Erkend Hypotheek Adviseur
2005 Coachen op drijfveren van gedrag
2008 College cyclus verandermanagement, Nijenrode
2009 Green belt Six Sigma en Lean


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Profiel: Ervaren Interimmer die door zijn persoonlijkheid en een constructieve verbinding met zichzelf en zijn omgeving verandering bereikt. Handelt op basis van integriteit, openheid en respect. Brengt rust in de tent, komt snel tot de kern, bruggenbouwer tussen disciplines en belangengroepen, krijgt mensen in beweging, niet bang voor stevige veranderingen en maatregelen

Steekwoorden: Verandermanagement, reorganiseren, outsourcing, , performance verbetering, Lean en Sis Sigma.

Werkwijze: Maakt gebruik van de kennis en ervaring die binnen een organisatie aanwezig is. Zorgt er voor dat de verandering beklijft door organisatie zelf verantwoordelijk te maken.



Talenkennis interimmanager

Nederlands - vloeiend
Engels - vloeiend
Duits - goed

Overig

Bestuurslid - Nijenrode VCV Kring Interim Management
Ambassadeur - Share People

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :