Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

projectmanager

projectmanager

Werkervaring interimmanager

Branche : ICT/Telecom
Functie : Business Consultant
Periode : Juli 2008- September 2008
Onderneming : KPN Getronics PinkRoccade
Opdracht : Inventarisatie kennisniveau – Na de overname van Getronics PinkRoccade door KPN, is vanuit de nieuwe financiele directie de vraag gekomen om de kennis van de medewerkers op het gebied van de financiele en financieel gerelateerde systemen en tools, alsook de financiele processen, te inventariseren, teneinde een gericht opleidingsprogramma in te richten.

Werkzaamheden : • Bepalen welke rollen/functies in aanmerking komen voor de kennis-inventarisatie.
• Opstellen vragenlijst ten behoeve van de inventarisatie.
• Het interviewen van 28 personen binnen de diverse businesslines.
• Presenteren van de uitkomsten van de interviews in de vorm van een eindrapport, inclusief conclusies en advies.

Op basis van de resultaten van het onderzoek wordt een organisatiebreed trainingsprogramma opgezet.










Branche : Banking
Functie : Projectmanager (extern )
Periode : Oktober 2007- juni 2008
Onderneming : Robeco & Ordina Business Process Outsourcing
Opdracht : Project Fiscaal Jaarwerk 2007- Robeco is wettelijk verplicht haar clienten in de eerste maanden van het nieuwe kalenderjaar een fiscaal jaaroverzicht te sturen (500.000 overzichten). Daarnaast dient Robeco ook de renseignering (aangifte)naar de fiscus te verzorgen voor 1 maart 2008.
Omdat de Robeco backoffice systemen en bijbehorende processen en medewerkers zijn uitbesteed aan Ordina BPO, heeft Ordina BPO de verantwoordelijkheid voor dit project op zich genomen. Als projectmanager vanuit Ordina BPO ben ik verantwoordelijk voor het correct en tijdig verzorgen van het totale Fiscale Jaarwerk van Robeco.



Werkzaamheden : • Aansturen van ca. 20 projectmedewerkers verdeeld over 3 organisaties (Ordina BPO, Robeco en Getronics PinkRoccade)
• Opstellen van de PID
• Afstemming met Project Board
• Coördinatie van het totale project
• Communicatie richting projectleden en betrokkenen
• Linking pin tussen Robeco, Ordina en Getronics (mainframe beheer)
• Opstellen evaluatierapport inclusief aanbevelingen
• Afstemming met Internal Audit gedurende het gehele project



Branche : Banking/Real Estate
Functie : Business Implementatie Manager / Change Manager (Extern )
Periode : Februari 2007- September 2007
Onderneming : Grote bank instelling / Real Estate Investments
Opdracht : De implementatie van een nieuw Management Informatie Systeem voor een internationale bankorganisatie heeft effect op de werkprocessen en functie-inhoud van de medewerkers, zowel in NL als bij de buitenlandse entiteiten. De taak van de Change Manager is het inschatten/bepalen van de impact van deze veranderingen op de organisatie en medewerkers, en het begeleiden van deze verandering middels (brede) communicatie.
Tevens was het opstellen en laten uitvoeren van het test-, en trainingsprogramma toegevoegd aan deze rol.

Werkzaamheden : • Teamleider Business Implementatieteams
• Opstellen Business Implementatieplan
• In overleg met de business en het projectteam de impact van de veranderingen bepalen op het gebied van processen en functie-inhoud van de medewerkers.
• Opstellen trainingsplan en organiseren van training
• Opstellen testplan, testcases en organiseren testsessies
• Communicatie verzorgen richting business, projectteam en buitenlandse entiteiten
• Aansturen van testcoördinatoren en trainers

Branche : Banking
Functie : Projectmanager/ Business Consultant (extern )
Periode : Nov. 2006- Februari 2007
Onderneming : Grote Bankinstelling/ Wholesale Banking Payment & Cash Management
Opdracht : In het kader van Information Risk Management is binnen ING Wholesale Banking een project geinitieerd. Als start dient een inventarisatie/analyse plaats te vinden van de Information Assets welke binnen dit bedrijfsonderdeel gebruikt worden en op welke manier het risk management ingericht is en advies uitbrengen over de wijze waarop dit zou moeten plaatsvinden.

Werkzaamheden : • Opstellen projectplan
• Interviews met diverse betrokken partijen
• Het organiseren en leiden van workshops met deelnemers vanuit alle betrokken afdelingen met als doel de Informatie Assets bekend te krijgen en te rangschikken (vertrouwelijkheid, betrouwbaarheid en security-level).
• Eindrapportage van de Information Assets, inclusief dataclassificatie, eigenaarschap en advies met betrekking tot vervolgstappen.



Branche : Telecom
Functie Consultant (extern)
Periode : Okt. 2006- Nov. 2006
Onderneming : Telecom organisatie
Opdracht : Doorlichten van de afhankelijkheden tussen de verschillende afdelingen op het Corporate hoofdkantoor en in overleg met de betrokken managers nieuwe processen en procedures inrichten met als doel de transparantie en samenwerking te bevorderen.

Werkzaamheden : • Onderzoek huidige situatie dmv interviews
• Vaststellen knelpunten i.s.m. de betrokken managers
• Ontwerpen van nieuwe processen en procedures
• Implementatie van nieuwe processen en procedures
• Mede-organiseren van workshop
Branche : Telecom
Functie : Projectmanager (extern)
Periode : Feb. 2006- Okt. 2006
Onderneming : Telecom organisatie
Opdracht : Omdat KPN dient te voldoen aan de eisen welke vanuit SOx-, en NMA regelgeving worden gesteld, is vanuit de IT-afdeling van de Divisie Vast een project opgestart om de autorisaties binnen een 70-tal applicaties te analyseren en aan te passen/in te richten.

Werkzaamheden : • Opstellen overall projectplan
• Vaststellen verantwoordelijkheden en rollen m.b.t. het project en KPN Breed.
• Opzet van, en deelname aan de werkgroep Beleid Autorisaties KPN-breed
• Organiseren en verzorgen van communicatie omtrent het beleid en het project richting de betrokken partijen, applicatiebeheer en de business-segmenten en de Stuurgroep.
• Aansturen/managen van de diverse betrokken afdelingen en personen
• Opstellen diverse rapportages
• Review van compliancy-rapporten per applicatie



Branche : ICT
Functie : Manager Projecten F&A/ Business Consultant
Periode : Aug 2001 – Feb. 2006
Onderneming : Getronics PinkRoccade BV
Opdracht : Als manager van de afdeling Special Projects F&A/ Business consultant, werd ik ingezet op interne projecten welke zowel vanuit de business als vanuit directie waren geïnitieerd. Deze opdrachten waren zowel organisatiebreed als F&A gerelateerd.. De aard van de opdrachten was zeer divers en varieerde van het (her)inrichten van (financiële) bedrijfsprocessen tot het (ad-interim) managen van een afdeling van 20 personen.

Werkzaamheden : • Als projectmanager ingezet op de het integratieprogramma voor alle F&A & HRM activiteiten van de in maart 2005 overgenomen PinkRoccade sectoren.

 Voorbereidend onderzoek naar activiteiten & administraties van de bedrijfsonderdelen van PinkRoccade Harmonisatie van processen voortkomende uit autolease-activiteiten, facilitaire zaken, interne doorbelastingen etc.

 Onderzoek van de Holdingadministratie/organisatie van PinkRoccade & eindrapportage

 Reorganisatie Facilitaire Inkoop Getronics NL: Inventarisatie van de organisatie van de facilitaire Inkoop binnen Getronics Nederland & advies uitbrengen aangaande dit onderwerp in de vorm van een plan. Implementatie van dit plan als projectleider van een implementatieteam. Het uiteindelijke resultaat is een centralisatie van de inkooporganisatie (processen en medewerkers)

 Transitie van de verschillende BV administraties naar het Financieel Shared Service Center (SAP) inclusief processen en personeel en functie-herindeling.

• Projectmanager van de jaarafsluiting 2001 teneinde een goedkeurende verklaring van de accountant te verkrijgen. Dit was een grootschalig project i.v.m. veel achterstallig onderhoud in met name de balans.

• (Her)structurering en harmonisering van het financiële jaareindeproces. Analyse van de aanwezige financiële informatie en aanbevelingen doen ter verbetering.

• Follow up van jaarafsluiting. Inrichten van ‘handboek periodeafsluiting’ & ontwerp van een IT-tool ten behoeve hiervan.

• Harmoniseren en implementeren van declaratieproces en personeelsvoorschotten procedure (4000 medewerkers)

• Overdracht van een deel van de centrale administratie naar een decentrale administratie inclusief bijbehorende processen

• Als projectmanager verantwoordelijk voor het opzetten van een Internal Risk & Control Framework voor alle Getronics businesslines.

• SAP Workflow Inrichting & implementatie en deels automatiseren van het proces voor inkomende facturen

• Ad-interim manager van de afdeling Accounts Payable (20 medewerkers, periode 1 jaar).



Branche : Reclame
Functie : Project Controller
Periode : Jan. 2000 – Dec. 2000
Onderneming : T.B.W.A. Company Group
Opdracht : Financieel verantwoordelijk voor de projecten van 8 bedrijven binnen de Groep
Werkzaamheden : • Controle & eindverantwoording
• Vaststellen & onderbouwing maandelijkse voorziening
• Maandelijks financiële projectrapportage & analyse
• Commerciële rapportages t.b.v. accountmanagement
• Evaluatie & advies m.b.t. lopende & afgesloten projecten met Account-
verantwoordelijken
• Ontwerp & implementatie van systeem t.b.v. onderhoud/status contracten
• Leiding geven aan 3 FTE



Branche : Transport-Luchtvaart
Functie : Operationeel Manager Airport Services
Periode : Mei 1997 – Dec. 1999
Onderneming : Transavia Airlines
Opdracht : • Aansturen van het (ingehuurde) afhandelingpersoneel op alle Transavia-bestemmingen vanuit het hoofdkantoor in Schiphol.
Werkzaamheden : • Aansturen en managen van Transavia medewerkers op buitenlandse stations (bestemmingen)
• Opstellen & implementeren nieuwe processen & procedures
• Ontwerpen en opstellen kwaliteitsrapportages & analyse
• Contractonderhandeling met leveranciers (NL & EUR)
• Projectleider van het project ‘Millenniumbug’ v.w.b. de buitenstations
• Samenstellen van de ‘luchtvaartmanual’ i.s.m. QA
• Afdelingsjaarplan(deel) opstellen incl. budget
• Nieuwe bestemmingen ‘inrichten’ (huisvesting, afhandeling passagiers, onderhandelen leveranciers etc.)



Opleiding interimmanager

PostHBO Bedrijfskunde- HBO Controller, Prince II

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Projectmanagement, Riskmanagement, Changemanagement

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels uitstekend, Duits redelijk, Frans onvoldoende

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :