Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim (verander) manager

Interim (verander) manager

Werkervaring interimmanager

Functies als interim manager

2004–2005 Interim Hoofd Beveiliging, De Nederlandsche Bank Terugbrengen van rust, stabiliteit en motivatie na een reorganisatie en de fusie tussen DNB en PVK. Ontwerp en implementatie van een beveiligingsplan met daarin aangegeven welke taken en formatie nodig zijn voor een verantwoord niveau van beveiliging. Ontwerp en invoering personeelsplan, nieuw rooster, opleidingsplan en performance management.

2004 Projectleider, Gemeente Woerden
Aanbesteding gemeentelijke parkeeractiviteiten overeenkomstig Europese Richtlijn Diensten. Opstellen programma van eisen, financiële onderbouwing, dienstverleningsovereenkomst en selectie leveranciers. Uitwerken en oplossen organisatorische en personele consequenties. Verzorgen van alle communicatie rond de implementatie van de toekomstige parkeerorganisatie.

2004 Projectleider, Gemeente Woerden
In samenspraak met politieke en ambtelijke bestuurders van de gemeente ontwikkelen van een visie met breed draagvlak over de toekomstige organisatie van het parkeerbeheer. Uitwerken van de mogelijkheden en haalbaarheid van het uitbesteden van parkeertaken en opstellen van een businesscase.

2003–2004 Interim Hoofd Operations, Bloemenveiling Flora Holland, Rijnsburg
Als complementair (crisis)manager terugbrengen van het exploitatieverlies, professionaliseren van de organisatie en coachen van het Hoofd Operations. Ontwerp nieuwe organisatiestructuur, opstellen functie- en competentieprofielen van het kader, werving en selectie van nieuwe kaderleden, nemen van maatregelen ter verbetering van de efficiency.

2001–2003 Interim Directeur Parkeerservice Amersfoort NV, Gemeente Amersfoort
Als eerste statutair directeur verantwoordelijk voor het oprichten en de verdere ontwikkeling van Parkeerservice Amersfoort NV. In deze verzelfstandigde parkeerorganisatie werden alle gemeentelijke parkeeractiviteiten ondergebracht, waaronder: de uitgifte van parkeervergunningen, de invordering van parkeerbelasting, de handhaving, het behandelen van bezwaar en beroep, de exploitatie van parkeergarages en het beheer en onderhoud van alle parkeerapparatuur.

2000–2001 Interim "kwartiermaker" Parkeerservice Amersfoort NV i.o., Gemeente Amersfoort
Verzelfstandiging van alle publieke parkeeractiviteiten van de gemeente Amersfoort in een privaatrechtelijke vennootschap. Voorbereiding besluitvorming gemeenteraad, oprichting verzelfstandigd parkeerbedrijf. Ontwerp van de bestuurlijke-, juridische-, fiscale-, organisatie- en arbeidsvoorwaardelijke structuur. Werving en selectie medewerkers, zorgdragen voor financiering, investeringen, locatiekeuze, communicatie burgers en ontvlechting van alle gemeentelijke parkeeractiviteiten.

2000–2001 Interim Business Unit Manager, Sociale Werkvoorziening Montapack Diemen.
Leiding geven aan een sociale werkplaats van circa 500 medewerkers. Professionalisering organisatie. Verbetering van de financiële resultaten door verwerving van productieopdrachten met een hogere opbrengst en rendement. Verbetering organisatie, teamwork en communicatie.

1999–2000 Interim Hoofd Onderhoud en Beheer, Rijkswaterstaat, Directie Noord Holland
Beheer, onderhoud en verbetering van verkeersregel-, verkeerssignalering- en verkeersmanagement systemen en installaties. Centralisatie van drie, voorheen decentrale afdelingen. Oprichting van de nieuwe afdeling Onderhoud & Beheer. Overbrugging cultuurverschillen, zodat de nieuwe afdeling als eenheid opereert.

1998-1999 Interim manager Engineering, Fokker Space B.V.
Doorvoeren van reorganisatie Engineering na eerdere stagnatie hiervan. Borging van technologische know-how d.m.v. invoering competence management en kennisborging. Zorgdragen voor de beschikbaarheid van noodzakelijke kennis (werving, selectie, inhuur specialisten). Verhoging flexibiliteit en bezettingsresultaat.

1997–1998 Interim Business Unit Manager, Sociale Werkvoorziening DSW Rijswijk e.o.
Verzelfstandiging van de marketing, verkoop en productontwikkeling van het eigen productenprogramma "DUCO". Oprichting nieuwe businessunit. Wederopbouw Europese markt. Realisatie succesvolle strategische productontwikkeling. Veroveren marktleiderspositie voor één van de topprodukten uit het programma. Resultaat: omzet 50 % hoger dan begroot, positief resultaat.

1996–1997 Interim Directeur, NMA Railway Signalling B.V.
Eindverantwoordelijk voor marketing/sales, ontwikkeling/engineering, montage en logistiek. Professionalisering organisatie, verbetering teamwork en communicatie. Versnelling (product)ontwikkelingsprocessen i.v.m. benutting kansen in de markt.

1994–1996 Interim Hoofd Operationele beveiliging, ABN AMRO Bank hoofdkantoren.
Verantwoordelijk voor de operationele beveiliging van de hoofdkantoren ABN AMRO: beveiliging, bewaking, receptie, meldkamer (ca.100 medewerkers). Uitvoeren interne reorganisatie, vervolgens outsourcing dienst beveiliging: programma van eisen, organisatiestructuur, personele consequenties, leverancierselectie, aanbesteding en overdracht taken. Oplossen sociale problematiek, zorgdragen voor passende arbeid voor ca. 100 medewerkers na reorganisatie, overleg OR en vakbonden, voorkomen van negatieve publiciteit.

1993–1994 Projectleider Facilitaire Diensten, ABN AMRO Bank, hoofdkantoren
Uitwerking visie RvB over centrale diensten, reorganisatie van de afdeling Facility Management. Doelstelling: elke facilitaire dienst moet marktconform en concurrerend functioneren. Aansturen decentrale projectgroepen, die onderzoek doen naar het concurrerend vermogen van elke dienst.


Functies in loondienst

1990-1993 Bedrijfsdirecteur, Machinefabriek Rijkaart B.V.
Ontwikkeling, engineering, productie en service van te leveren fabrieksinstallaties. Invoering van nieuwe logistieke organisatie, resulterend in substantiële verbetering levertijdbetrouwbaarheid en verkorting doorlooptijd. Invoering projectmanagement, geautomatiseerd bedrijfsbesturingssysteem en verbeterde systemen voor kostenbeheersing. Begeleiding overname van nieuwe Oost-Duitse dochteronderneming en integratie bedrijfsprocessen.

1987-1990 Senior consultant en interim-manager,Organisatie adviseurs YDO B.V.
Opdrachten in metaalindustrie en commerciële dienstverlening, o.a.:
- interim management: Directeur Industriële Toelevering.
- projectmanagement: invoering ERP-systeem.
- consultancy: verbetering efficiency N.S

1984–1987 Bedrijfsleider Gereedschap Sector, Fokker B.V., Productiebedrijf Drechtsteden.
Verantwoordelijk voor ontwerp, engineering, fabricage, onderhoud en beheer van alle productiemiddelen, gereedschappen en werkplaatsuitrusting voor het vliegtuignieuwbouwproces. Oprichting nieuwe bedrijfssector t.b.v. opstart nieuwe vliegtuigprogramma's. Opbouw internationale samenwerking met subcontractors t.b.v. omvangrijke uitbreiding productievolume. Nieuwbouw fabriek, introductie nieuwe technologieën (CAD/CAM).

1980–1984 Productieleider, Fokker B.V., Productiebedrijf Schiphol.
Leidinggeven aan productieafdeling van circa 120 medewerkers.

1979 Assistent Hoofd Onderhoud en Beheer, NV Luchthaven Schiphol
Ontwerp en invoering van een systeem voor de beheersing van het preventief onderhoud op de luchthaven.

1973–1975 Projectmanager, Geveke B.V.
Verantwoordelijk voor ontwerp, bouw, installatie en inbedrijfstelling van machinekamerinstallaties voor zeeschepen.

1967-1970 Scheepswerktuigkundige, KNSM.
Technische bedrijfsvoering en onderhoud aan boord van zeeschepen.


Opleiding interimmanager

TU-Delft, Werktuigbouwkunde, Industriële Organisatie
HTS Werktuigbouwkunde
Hogere Zeevaartschool Scheepswerktuigkundigen

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Interim manager met technische, commerciële en bedrijfskundige achtergrond. Lid van de Nederlandse Orde van Register Managers.Veranderingsmanager met specifieke ervaring op het gebied van: verzelfstandiging, privatisering, outsourcing, opstart nieuwe activiteiten en de omslag naar bedrijfsmatig en resultaatgericht operende organisaties. People manager, weet mensen te motiveren en te stimuleren. Ontwikkeling draagvlak bij doorvoeren van veranderingen.


Talenkennis interimmanager

Duits: zeer goed
Engeld: goed
Frans: redelijk

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :