Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim manager

interim manager

Werkervaring interimmanager

Werkervaring

Bij Lumark Management:
NUON: interim manager BU Retail
Opdracht: verwezenlijk het businessplan van de afdeling New Business Development (NBD). Dit betekent de aanscherping van het businessplan naar een uitvoerbaar plan (“Goed Geregeld”) om in Nederland tientallen winkels te openen. Als interim projectleider stuur ik de operationele teams aan (shopdesign, formuleontwikkeling, communicatie, automatisering, aanspreekpunt retailpartner, bouw, winkelpersoneel) om te komen tot de lancering van een nieuwe winkelformule op de Nederlandse markt en de realisering van de eerste pilotshop. Voorts adviseer ik meerdere afdelingen binnen NUON op het gebied van de multichannel benadering in Retail.(2000-2002)

Feenstra: consultant voor Feenstra installatiebedrijf.
Opdracht: begeleid in opdracht van NUON de integratie tussen NUON en Feenstra. De Feenstra-organisatie adviseren op welke retailwijze men met de particuliere markt dient om te gaan. Overige taken: het operationeel aansturen van de shops en het lanceren van nieuwe producten en diensten vanuit de afdeling NBD/NUON. (2001/3-2001/8)

¨ AEGON/OOM verzekeringen: consultant voor een kleine verzekeringsmaatschappij,
onderdeel van één van de grootste maatschappijen van Nederland.
Opdracht: adviseer het marketingteam in een actievere marktbenadering van producten (brand- en ziektekostenverzekeringen) en tussenpersonen. Schrijf een tactisch marketingplan en adviseer mede hoe de organisatie kan veranderen van een administratieve naar een commerciële organisatie. Als speler in de nichemarkt van moeilijk te verzekeren personen en objecten, wil de maatschappij nummer één blijven. (2000-2001)

¨ Retail Management Center: als freelance consultant betrokken bij het Retail Management Center en vervul opdrachten voor klanten van het RMC (1999-heden)

¨ Zumtobel International: consultant voor een Oostenrijkse koffiebrander.
Opdracht: ontwikkel een plan van aanpak voor de introductie van een buitenlands koffiemerk op de Nederlandse markt. Door het grote succes in Oostenrijk en Duitsland wil de organisatie ook een marktpositie in de Nederlandse markt opbouwen door te kiezen voor een nieuw verkoopkanaal in de detailhandel.
Marktverkenning in Duitsland uitgevoerd en advies geschreven. (2000).

¨ VNI: adviseur voor een grote brancheorganisatie.
Opdracht: onderzoek wat de leden verwachten van de branche-organisatie en ontwikkel een commercieel franchiseconcept voor een selecte groep van leden waardoor zij onderscheidend vermogen kunnen opbouwen in een homogene markt met veel concurrentie en lage marges. (2000).

¨ Autogrill Benelux : interim Marketing directeur bij AC Restaurants&Hotels.
Opdracht: herstructureer de Nederlandse marketingafdeling en creëer een nieuwe Benelux marketing-inkoopafdeling. Vertegenwoordig Nederland bij de corporate marketing board van de Italiaanse moedermaatschappij. Formuleer de bedrijfsdoelstellingen en maak het marketingplan 2000.
Overige verantwoordelijkheden: conceptontwikkeling en formulebeheer, assortimentsbeheer, productontwikkeling, communicatiebeleid, inkoopondersteuning, customer services en marktonderzoek. (1999-2000)

¨ Autogrill Benelux: interim projectmanager
Opdracht: blijf na de reorganisatie aan als kenniscentrum en beheer als projectmanager een aantal grote projecten. (2000)

Bij Retailorganisatie Carpet-World Nederland BV (1987-1998)
Reclamemedewerker, Advertising manager, Marketing manager Nederland en West-Europa, Hoofd Marketing holding voor de winkelformules:Carpetland, Heytens en Santana.
Nederlands vertegenwoordiger voor Equip Publicity, een Europees media-inkoopbureau.

Belangrijkste verantwoordelijkheden:
Lid van MT. Formulebeheer en conceptontwikkeling, communicatiebeleid, mediaplanning, –inkoop en -administratie, klant- en marktonderzoek, beurzen en tentoonstellingen, assortimentsinkoop, total quality management, sponsoring, public relations, marketingautomatisering.


Belangrijke projecten die onder mijn leiding zijn gerealiseerd:
o Ontwikkeling & implementatie van mobiele internetzuilen in alle vestigingen van een wegrestaurant in de Benelux.
o Reorganisatie en fusie van de marketing- en inkoopafdelingen binnen de Benelux.
o De conceptontwikkeling en verbouwing van twee restaurants, een bar en twee lounges.
o Ontwikkeling en introductie van een nieuwe decentrale klachtafhandelingsmethode met bijbehorende handboeken.
o Oprichting en inrichting callcenter en backoffice voor energiebedrijf voor een nieuwe product-dienst-combinatie.
o De conceptontwikkeling en verbouwing van tientallen filialen in verband met de toevoeging van assortimentsgroepen.
o De ontwikkeling en bouw van een businesscorner met telewerkplekken en horecaformule langs de snelweg.
o De ontwikkeling en bouw van de eerste pilotshop voor een energiebedrijf.
o De invoering van total-quality-management op filiaal- en hoofdkantoorniveau met tevredenheidsindexering.
o Opzet van internationale beelddatabank via het Internet.
o Coördinatie van de verandering van de corporate huisstijl van verschillende formules.
o Opzet klantenherkomstonderzoek en klantensegmentatieprofielen op basis van postcodes.
o Samenwerkingsprogramma’s met meerdere vooraanstaande partijen: bijvoorbeeld Carpetland-Intergamma voor de “Kluscard”, Nijhof-NUON voor NuonShop.
o Coördinatie Europees drukwerkinkoop met bijvoorbeeld opzet van een speciale productielijn in Rusland.
o Ontwikkeling van internetsites voor verschillende organisaties.
o De opzet van een nieuwe netwerk voor tientallen reclameborden en de verkoop ervan aan een outdoor advertising bedrijf.
o Nieuwe Europese aanpak en bewerking van de touringcarmarkt in de Benelux.
o Het opzetten en managen van een zelfverzorgende reclameafdeling.
o Stroomlijning marketingactiviteiten van vijf landen binnen West-Europa, inclusief forse besparing op marketinguitgaven.
o het introduceren van twee buitenlandse winkelformules als masterfranchisenemer op de Nederlandse markt.
o Coördinatie Europees prijsvergelijkingsonderzoek in de horecabranche.
o Aanpassing kinderhoeken in vele restaurants.
o Zelfstandige inkoop van een miljoenen mediabudget
o Ontwikkeling van een nieuw Europees software pakket voor mediaplanning, -inkoop en –administratie









Opleiding interimmanager

Opleiding
VWO te Breda
Hogere Economische School te Groningen: commerciële economie afstudeerscriptie in retail marketing voor De Boer Supermarkten

Cursussen
Frans, Sorbonne Parijs
Engels, Coventry Engeland
Communiceren en beoordelen: Raaymakers & Kaiser
Klanttevredenheid: Euroforum
berijfsjournalistiek: Euroforum
Word, Excel, PowerPoint


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Sterke punten:
ondernemend, resultaatgericht, teambuilder, creatief, praktisch, sociaal, probleemoplossend, internationale mentaliteit


Talenkennis interimmanager

Talen
Nederlands: goed, Engels: goed, Frans: goed, Duits: redelijk

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :