Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim manager

interim manager

Werkervaring interimmanager

Werkervaring
2005-heden
Werkzaam als zelfstandige zonder personeel op het gebied van Interim management (o.a. Controlling, Finance, AO/IC, SOX, projectmanagement).

september 2005 - februari 2006 UWV
Functie: controller - Control Concern ICT
Kerntaken:
het opstellen van de financiële rapportage UWV brede automatiseringskosten;
het analyseren van de verschillen tussen de gebudgetteerde en de gerealiseerde automatiseringskosten;
het prognosticeren van de automatiseringskosten van divisies en directoraten;
het bewaken van het budget;
ervoor zorgen dat de boeking van de automatiseringskosten juist en volledig is;
een bijdrage leveren aan de begrotingscyclus;
het signaleren van problemen/knelpunten en het doen van verbetervoorstellen (schrijven van notities);
het beantwoorden van ad hoc vragen.

2000-2005 Yacht Finance
Werkzaam bij Yacht Finance als Senior Interim Professional. In deze functie op project basis ingezet bij diverse ondernemingen.
________________________________________
januari 2005 - juli 2005 Ahold Pensioenfonds
Functie: SOX-consultant
Kerntaken:
het opstellen van flowcharts en het documenteren van de primaire processen van Ahold Pensioenfonds conform de richtlijnen van SOX 404;
het analyseren en vastleggen van risico’s;
het identificeren en vastleggen van de key controls.
________________________________________
juli 2004 – november 2004 Fortis ASR Bancair
Functie: Projectmanager van project ‘Grootboek Werkkapitaal’
Kerntaken: projectmanagement, o.a.:
het opstellen van een Plan van Aanpak;
het afstemmen van het projectplan met de Stuurgroep;
het samenstellen van een projectteam (inclusief het inhuren van medewerkers);
het aansturen van een projectteam (4 projectmedewerkers direct, 7 medewerkers indirect);
het bewaken van en het rapporteren over de voortgang van het project;
zorgdragen voor een tijdige oplevering van de projectresultaten;
opleveren van de resultaten t.b.v. de afronding van de jaarrekeningcontrole 2003 door de externe accountant;
zorgdragen voor het opschonen van de tussenrekeningen en het aanbrengen van structuur in het grootboek;
zorgdragen voor een verklaring van de saldi op de kortlopende balansrekeningen;
zorgdragen voor de vastlegging van de boekingsgangen;
het doen van verbetervoorstellen.
________________________________________
januari 2004 – juli 2004 Stichting Pensioenfonds Hoogovens
Functie: AO Consultant/Process Analyst
Kerntaken:
het inventariseren, vastleggen en analyseren van de bedrijfsprocessen van de Pensioenadministratie;
het inrichten en implementeren van BWise (AO tool);
het doen van verbetervoorstellen m.b.t.de AO/IC van de Pensioenadministratie;
het houden en organiseren van presentaties en workshops.
________________________________________
oktober 2003 – december 2003 De Nederlandsche Bank (FEB)
Functie: Projectmedewerkster van project Tussenrekeningen
Kerntaken:
het aandragen van oplossingen voor adequaat Nostro beheer;
het onderzoeken naar de oorzaken van de verschillen op de tussenrekeningen van DNB.
________________________________________
oktober 2002 – maart 2003 AGIS Groep
Functie: Business Unit Controller voor de Service Units Facilities en Datagis (IT)
Kerntaken:
het vormgeven en neerzetten van de functie van BU-Controller binnen de Service Units;
functioneel aansturen van 6 medewerkers Planning & Control van de Service-Units;
coördineren van het jaarplanningsproces en de begrotingscyclus;
het opzetten van managementrapportages voor de Raad van Bestuur, het Management Team van de Service Units;
coördineren van de opstelling van management rapportages;
implementeren van Activity Based Costing;
implementeren van de Business Balance Scorecard;
opstellen investeringsbegroting.
________________________________________
maart 2002 – september 2002 Interpay Girale Services
Functie: Coördinator Advies & Ondersteuning
Kerntaken:
functioneel aansturen van 3 medewerkers;
opstellen van Plan van Aanpak om “in control” te zijn op het gebied van Administratieve Organisatie (AO);
coördineren van de documentatie van de AO binnen de afdeling Girale Services;
in kaart brengen van de hoofd-en subprocessen binnen de afdeling Girale Services.
________________________________________
januari 2002 – februari 2002 NIB Capital
Functie: Projectmedewerkster van project Implementatie Investran
Kerntaak:
waarborgen integriteit data bij conversie naar nieuw beleggingsadministratiesysteem.
________________________________________

april 2001 – december 2001 Corus HTD SMS
Functie: Projectcontroller van project Implementatie SAP CS en SAP FI/CO
Kerntaken:
opstellen van een projectplan;
vaststellen van de management informatiebehoefte;
inventariseren en vastleggen van de bedrijfsprocessen in flowcharts;
analyseren van financiële data en het verstrekken van advies op grond van de analyse;
documenteren van de boekingsgangen;
opstellen van verbeteringsplannen;
het toetsen en testen van SAP CS en SAP FI/CO.
________________________________________
november 2000 – maart 2001 Corus HTD SMS
Functie: Controller HTD SMS
Kerntaken:
opzetten van managementrapportages;
opstellen van managementrapportages;
analyseren van verschillen tussen budget en werkelijke cijfers;
opzetten en implementeren van de Business Balance Scorecard;
opzetten van een kostprijsmodel;
opstellen van kostprijsberekeningen.
________________________________________
________________________________________
1999-2000 Achmea Global Investors
juni 2000 – september 2000
Functie: Teamleider Bedrijfsadministratie
Kerntaken:
verantwoordelijk voor de gehele financiële administratie;
leiding geven en coachen van 3 medewerkers;
opstellen van managementrapportages;
budgettering en prognostisering van gegevens voortvloeiende uit de balans en winst-en verliesrekening;
analyseren van verschillen tussen budget en werkelijke cijfers.

maart 2000 – mei 2000 Achmea Global Investors
Functie: Projectleider \'Finad AGI\'
Kerntaken:
opzetten van de financiële administratie voor Achmea Global Investors;
aansturen van 3 medewerkers;
inrichten en implementeren van Exact.

juni 1999 – februari 2000 Achmea Global Investors
Functie: Medewerkster Rapportage & Analyse
Kerntaken:
opzetten en opstellen van managementrapportages;
rapporteren aan de RvC, RvB en directieteam;
opstellen van verbeteringsplannen;
participeren in diverse projecten:
consolidatieproject (evaluatie en analyse van financiële gegevens benodigd voor de te implementeren consolidatie-applicatie);
project Hiportfolio (evaluatie en analyse van de financiële gegevens voor de conversie naar een nieuw beleggingsadministratiesysteem);
project ReportAGI (inventarisatie van de management informatiebehoefte en deze vertalen naar een functioneel ontwerp).
________________________________________
________________________________________
1998-1999 Kamer van Koophandel A\'dam
Functie: Stafmedewerkster Financiën
Kerntaken:
opstellen van kostenrapportages voor het Management Team;
uitvoeren van salariscontrole;
opstellen van BTW-aangifte.
________________________________________
________________________________________
1998 Hooge Huys Verzekeringen
Functie: Medewerkster Management Informatie
Kerntaken:
uitvoeren van benchmarks op financieel gebied;
kostenallocatie;
verrichten van prestatiemeting.
________________________________________
________________________________________
1997 NOG Verzekeringen
Functie: Financieel administratief medewerkster
Kerntaken:
zorg dragen voor de verslaglegging van het Schadebedrijf;
opstellen jaarrekening van het Schadebedrijf;
opstellen jaarbegroting van het Schadebedrijf;
opstellen kwartaalprognoses van het Schadebedrijf;
opstellen van managementrapportages;
rapporteren aan het management;
uitvoeren van kascontrole;
uitvoeren van salariscontrole.



Opleiding interimmanager

Opleidingen
1991 - 1997 Doctoraal Bedrijfseconomie
Vrije Universiteit Amsterdam
1990 – 1991 HEAO
Hogeschool Holland Diemen
1983 – 1990 VWO
Sint Nicolaaslyceum, Amsterdam

Cursussen
Assurantie-B, SAP CS, SAP FI/CO


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Accounting
- Financial accounting
- Management accounting
- Cost accounting/control

Financiele Organisatie
- Administratie/boekhouding

Management Control
- Management rapporteringen
- Business Balance Scorecard
- Activity based costing
- Benchmarking
- Kostprijsberekeningen/Kostprijsmodel
- Prestatiemeting

Planning en Control
- Budgettering
- Jaarplan
- Administratieve organisatie, Interne Controle, SOX


Talenkennis interimmanager

Engels : goed
Nederlands : goed
Cantonees : redelijk


Overig

Software kennis
MS Office (Word, Excel), Davilex, Exact, SAP CS, SAP FI/CO, People Soft, Mavim, BWise, Lifetime, Microsoft Visio 2003


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :