Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Manager technische en facilitaire organisaties

Manager technische en facilitaire organisaties

Werkervaring interimmanager

Ervaring;
2012 Vemedia (Pharmacia) via T&P Projecten.
Taken Voorbereidend Projectleider Nieuwbouw.
Resultaten Sloop bestaande productielijn en locatie. Voorbereidingen treffen voor nieuwbouw van een nieuwe productielijn en locatie.

2011-2012 Nederlands Centrum voor Wetenschap en Technologie / Science Center Nemo Amsterdam. Taken Adviseur Facilitaire Dienst (20 FTE) Organisatieadvies voor het facilitaire bedrijf .
Resultaten Implementatie P&C cyclus, kostenreductie formatie, organisatiegraad verbetert,
implementatie Ultimo.

2009-2010 Hoogheemraadschap van Delfland, Interim manager Onderhoud Waterbeheer(30 FTE)
Taken Management, re-integratie, coaching, P&C cyclus, MJR en organisatie ontwikkeling, projectmanagement, beleidsontwikkeling, interne en externe afstemming.
Resultaten Re-integratie medewerker, turnaround van productgericht naar kosten gericht werken.
Invoering ondersteunende automatisering Baggermodule, Business Objects, SAP en GIS.
Procesmanager KRW, NBW, Keringen, kunstwerken, zwakke schakels. Klankbord MT.

2007-2008 Hoogheemraadschap van Rijnland, Interim manager Plannen en Projecten (60 FTE)
Taken Afstemming tussen de organisatiegraad en het ontwikkelen van het meerjarenplan tot 2015. Implementator Programmamanagement. Opstellen Jaarplannen en beleidsstukken. Reorgani-seren van afdelingen, coachen en re-integratie medewerkers. Onderhoud en beheer van in-terne en externe stakeholders. Aansturen van interne en externe projectleiders. Procesmana-ger waterketenbedrijf en verschillende technische projecten waaronder een biogasinstallatie op de waterzuivering in Leiden.
Resultaten Herstructureren en verdelen van taken en verantwoordelijkheden onder medewerkers.
Proces-, programma- en projectmanagement geïntroduceerd. Ondersteunende Planning en Control cyclus en SAP doorontwikkelt. Investeringsniveaus en exploitatiebegrotingen opge-steld voor de periode 2007-2015 inclusief personele capaciteitsvraag.
Coördinatie grootschalige plannen en projecten op het gebied van Riolering, Ruimtelijke or-dening, Water (KRW, NBW, Keringen, Infrastructuur) en diverse planvormen behartigt.

2006-2007 Gemeente Delft, projectmanager Facilitair Bedrijf, Bouw en Procesmanagement(100+FTE).
Taken Technische afbouw en inrichting van de Brandweerkazerne en een Bedrijfsverzamelgebouw voor de Gemeente. Als Procesmanager het realiseren van het samenwerkingsverband tussen het CWI en de gemeentelijke sector Werk, Inkomen en Zorg. Voorzitter Stuurgroep en werk-groepen. De bijbehorende herhuisvesting (nieuwbouw 8.000 m²) gerealiseerd naar functio-neel ontwerp (HNW).
Resultaten Het pand van de Brandweer Delft is operationeel. De organisaties het CWI en het WIZ van de Gemeente Delft hebben het nieuwe pand in het vierde kwartaal 2007 betrokken met op el-kaar afgestemde werkprocessen.

2006 Amsterdams Historisch Museum, Consultant en interim manager Techniek. (10 FTE)
Taken Outsourcing maintenance en technisch beheer.
Resultaten Europese aanbesteding van het onderhoud en beheer van alle techniek (E en W).

2004-2005 Rijksmuseum Amsterdam, Interim Manager Techniek. (20 FTE)
Taken Reorganiseren van de technische en facilitaire organisatie en het projectmanagement.
Resultaten Reorganisatie, implementatie Planon, Europese aanbesteding met Elektronische veiling,
projecten in (ver-) bouw (Het Nieuwe Rijksmuseum). Contractant van de RGD.

2002-2004 Hoogheemraadschap De Stichtse Rijnlanden, Interim Manager Water Beheer. (20 FTE)
Taken Organisatieontwikkeling tbv de sector Waterbeheer.
Resultaten Het operationeel maken van een nieuwe afdeling. Ontwikkeling van aandachtsgebieden Wa-terkeringen, Boezemwater peilbeheer, GIS/INTWIS, KAM. Projectmanagementinstrumenten ingevoerd zoals budgetrapportages en planning. Optimalisatie van de P&C cyclus.

2001-2002 Albert Schweitzer Ziekenhuis, Interim Manager Technische Dienst. (45 FTE’s)
Taken Het herstructureren van de TD en leiden technische projecten.
Resultaten Invoering IT ten behoeve van beheer en onderhoudcyclus ( Ultimo ).
procesmanager technische projecten. Europese aanbesteding energiecontracten E en Gas. Reallocatie Facilitair Bedrijf en integratie Technische Dienst, Medisch Instrumentele Dienst en Informatie Techniek.




2001 Gemeente Zoetermeer, Consultant en lijnmanager ( 80 FTE’s)
Taken Het opstellen van een bedrijfsplan voor 2002 om tot integratie te komen van verschillende operationele onderdelen binnen de Directie Stadswerken.
Resultaten Beleidsplan werd binnen het MT van de Directie Stadswerken gebruikt als discussie stuk.

2000-2001 Groothandel, Manager Makro. ( 80 FTE’s)
Taken Het herstructureren van een Productgroep.
Resultaten Aanpassing van de logistieke stromen.
Leiden van een verbouwing.
Verbetering van de personele bezetting.
Stijging van de omzet met 4 miljoen tot 87 miljoen met behoud van de marge.

1999-2000 Intergamma Holding (Detailhandel DHZ), Manager Gamma Almere ( 35 FTE’s)
Taken Het implementeren van verbeteringstrajecten in logistiek, commercie, personeel en rende-ment.
Resultaten Een verbetering van schapbeschikbaarheid van 5 %,
Invoering van nieuwe logistieke schema’s,
Verhoging van de omzet met 3%, verlaging van de operationele kosten.
Verkoop van het filiaal aan een lokale franchisenemer.

1997-1998 Remia Voedingsmiddelenindustrie, Manager Technische Dienst. ( 50 FTE’s)
Taken Het reorganiseren de technische dienst.
Resultaten Een verbetering van preventief onderhoud met 50 % en verhoging van de machine effectivi-teit van 15-20 % middels het verbeteren van de kwalitatieve en kwantitatieve bezetting.
Het organiseren van een drieploegendienst, het implementeren van een IT-systeem ter be-heersing van kosten en productiviteit en het aanleggen van een communicatiestructuur tussen het MT en TD-medewerkers. Verlenging ISO-Certificaat 9001 bij Lloyds.

Opleiding interimmanager

Cursussen en opleidingen;

AMRO kaderopleiding in 1987-1988, landelijk
NIBE, diverse opleidingen, 1988/1989, Rotterdam
Albert Heyn managementopleiding, 1990, landelijk
Lotus 123, 1995 Randstad, Amsterdam
COMAC-EASE, 1997 Gilde Main, Arnhem
Total Productive Maintenance, 1997 Coopers
Coaching, 1999, Ede
Verandermanagement, 2002 Nijenrode, Breukelen
Procesmanagement, 2005, Focus, Utrecht
Probabilistisch plannen en budgetteren, 2010, Balance, Utrecht
Reanimatiecursus, Kennemer Gasthuis, Haarlem, 2011
Mavo, 1980, Delfzijl
MTS-Elektronica, 1983, Appingedam
HTS-Bedrijfskunde, 1987, Leeuwarden
VCA VOL, 2012, Schiphol

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Persoonlijkheidskenmerken;
Vaardigheden; Analyseren, overzien, initiëren, realiseren en praktische instelling, brede technische kennis.
Stijl; Pragmatisch, no-nonsense houding, gestructureerd, proces, resultaat en oplossing gericht.
Capaciteiten; Taalvaardigheid liggen op gemiddeld HBO-niveau.
Rekenvaardigheden en analytisch vermogen liggen ruim boven HBO-niveau.
Talenkennis; Goede schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheden in Engels en Duits.
Fries en Frans op beginners niveau.
Hobby’s; Mantelzorger als chauffeur en kok. Watersport, wetenschappelijke documentaires, thrillers.


Talenkennis interimmanager

E, D, NL

Overig

nvt

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :