Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim manager / business controller

interim manager / business controller

Werkervaring interimmanager

2009 – oktober 2009 JOULZ (ENECO)

Hoofd vestigingsbedrijfsbureau Rijnmond en Drechtsteden

Vanaf 1 januari is het Infra bedrijf van ENECO omgevormd tot JOULZ. Deze organisatie bestaat uit een projecten divisie en een service povider. De service provider is weer onder verdeeld in 9 regionale vestigingen. Elk van deze vestigingen wordt bestuurd door een vestigingsdirecteur. Binnen een vestiging zijn alle interne processen ondergebracht in een vestigingsbedrijfsbureau. De lijnorganisatie onderdelen worden geleid door teamleiders. Achter de vestigingsdirecteur staat het hoofd vestigingsbedrijfsbureau. Het vestigingsbedrijfsbureau bestaat uit de afdelingen:
• Planning & Calculatie
• Vestigingsadministratie
• Tekenkamer, Grondzaken & Vergunningen

Ik heb voor twee vestigingen de ontvlechting bedacht en geleid. Daarnaast de afdeling planning & calculatie opgezet en de 6 afdelingen leidinggegeven. Op deze afdelingen zijn 65 fte werkzaam in diverse disciplines. Direct leiding gegeven aan 4 teamleiders. Heb de twee vestigingsdirecteuren ondersteund bij het ontwerp en inrichten van hun eigen organisatie en processen.

Projecten:
1. Projectleider ontvlechten vestigingsbedrijfsbureau Rijnmond en Drechtsteden.
2. Projectleider her- implementatie en optimalisatie van het operationele proces van de afdeling projecten.


2007 – 2008 Joulz / ENECO infra Zuid Holland Zuid

Hoofd bedrijfsbureau:

Het Bedrijfsbureau bestaat uit 2 afdelingen: de technische administratie en de afdeling planning & control. Projectopdracht: het herstructureren van beide afdelingen en zorgen voor een optimale samensmelting van de processen.

Meer algemene resultaatgebieden en verantwoordelijkheden zijn:
• het realiseren van het geplande afdelingsresultaat
• ontwikkelen en implementeren van een strategisch jaarplan
• opstellen van verbeterplannen voor bedrijfsprocessen
• optimaliseren van de personele bezetting
• aanleveren van managementrapportages

Direct leiding gegeven aan de Teamleiders van Planning & Control en Technische Administratie. Daarnaast de directe aansturing van een afdeling projectplanning, een afdeling procurement en afdeling calculatie.

Naast deze activiteiten voor het bedrijfsbureau heb ik de directeur bijgestaan met adviezen over de wijzigingen binnen de cultuur en werkwijze die het bedrijf doormaakt in een nieuwe commerciële wereld en het opzetten van een nieuwe divisie.

Projecten:
1. Projectleider herstructurering bedrijfsbureau Zuid Holland Zuid.
2. Ontwerpen nieuw beleid en methodiek voor een Individueel Medewerkers Plan.
3. Deel projectleider voor de onderdelen financiën, de inrichting van het nieuwe Bedrijfsbureau en de inrichting van SAP.

2008 ELAN Computing Ltd.

Organisatie adviseur:

ELAN Computing Ltd is een onderdeel van Manpower. Voor de Nederlandse vestiging heb ik de directie geadviseerd over de inrichting van de financiële afdeling. Daarnaast heb ik een quick scan uitgevoerd over de laatste 5 jaar van de boekhouding en de bevindingen gerapporteerd aan de directie. Tevens heb ik de organisatie voorzien van diverse contracten op het gebied van personeel, verkoop en inkoop, dit betroffen zowel raamovereenkomsten als deelovereenkomsten.


1997 – 2007 Ordina.

Business Controller:

Leidinggeven aan de financiële administratie van Ordina Business Process Outsourcing. Reorganiseren van de bestaande (project) administratie. Begeleiden 6 medewerkers in hun kennis van de organisatie en het SAP systeem. Opzetten en begeleiden implementatie diverse financiële- en projectoffice processen, zoals inkoop, inhuur, urenschrijven en nog meer. Maken projectrapportages uit SAP en bespreken met het management. Maken, controleren en bespreken van maand-, halfjaar- en jaarcijfers. Gesprekspartner voor de controlerende accountant.

Projecten:
1. Deelprojectleider herinrichten van de financiële en projectadministratie.
2. Deel projectleider voor de verbetering inkoopprocessen.


Manager crediteuren Shared Service Center:

Mede opzetten van een Shared Service Center en in het bijzonder de crediteurenafdeling. Leidinggeven aan 22 medewerkers. Lid van het MT. Opdracht meegekregen om het verwerkingsproces rondom inkoopfacturen te vereenvoudigen en te optimaliseren. Hiervoor heb ik de selectie, aanschaf en implementatie van een workflow management systeem, Basware gedaan. Dit systeem digitaliseert, doormiddel van scannen van inkoopnota’s, het verwerkingsproces en autorisatieproces van de inkoopnota.

Projecten:
1. Deelprojectleider crediteurenproces.
2. Projectleider digitalisering inkoopprocessen.


Business Proces Controller:

Opzetten van een centrale inkooporganisatie voor extern personeel met daarbij de beschrijving van de gehele administratieve organisatie rondom het inhuren van extern personeel voor de gehele Ordina groep. Het beschrijven en ontwerpen van het gehele proces externe inhuur voor de gehele Ordina groep en een volledige SAP implementatie voor deze BV, zowel FICO als Logistiek als HR en het opzetten van een financiële administratie.

Projecten:
1. Deelprojectleider ontwerpen processen, inrichten contractadministratie en SAP.

Controller:

Leidinggeven aan de diverse financiële administraties. Opzetten en reorganiseren van diverse administraties en aanverwante processen en/of afdelingen. Maken, controleren en bespreken van maand-, halfjaar- en jaarcijfers. Doen van diverse belastingaangiftes. Maken van diverse aansluitingen en rondrekeningen. Gesprekspartner voor de controlerende accountant. Beschrijven en implementeren van diverse AO processen. Bij diverse werkmaatschappijen de SAP R3 implementatie begeleiden. Opzetten van diverse aanverwante administratie zoals:
• projectbureauafdelingen, waarbij het bewaken van projecten en het voeren van een projectadministratie centraal staat;
• verzekeringsadministratie;
• salarisadministratie;
• lease-administratie.

Projecten:
1. Implementatie begeleider SAP.
2. Opzetten projectoffice en projectadministratie.
3. Opzetten diverse administraties.
4. Arbeidsvoorwaarde transitie.

Hoofd Administratie:
Voeren van de volledige administratie van diverse werkmaatschappijen binnen Ordina. Later leiding gegeven aan administraties met 1 tot 6 medewerkers.


Opleiding interimmanager

Prince II foundation
HBO bedrijfskunde (ISBW) diploma behaald.
HEAO; HvU. Management Economie en Recht (tot halverwege 3de leerjaar)
MEAO; Catharijne College, diploma behaald (m.o.a. BE & BA)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

• Peoplemanager, ben instaat om middels coaching het potentieel uit medewerkers te halen;
• Verandermanager, ben instaat om medewerkers te bewegen,de cultuur en processen te veranderen;
• Team player; die uitgaat van de gezamenlijke kracht;
• Communicatief vaardig;
• Aanpassing, instaat om me in elke omgeving aan te passen.
• Kwaliteitsgericht, sta voor kwaliteit in samenhang met efficiëntie;
• Procesgericht, processen betreffen activiteiten van mensen of andere zaken. Echter de menselijke factor wordt vaak onderschat. Ik kijk hoe activiteiten en mensen zo efficiënt mogelijk op elkaar afgestemd kunnen worden. Heb gewerkt o.a. met de lean methode;


Talenkennis interimmanager

Nederlands
Engels


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :