Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim marketing en communicatie manager

Interim marketing en communicatie manager

Werkervaring interimmanager

Nov 2005 – jan 2006: Interim opdracht Unilever Nederland
Rol: Senior brandmanager Knorr soep en sauzen.
Hoofdopdracht: 360 gr launch nieuwe range sauzen (saus in zak)
Overige activiteiten: ATL & BTL-activiteiten, relaunch soepen, jaarlijkse activatie asperge saus, jaarplannen, communicatie (PR, TVC,print, radio, internet en shopfloor), marktonderzoek, ontwikkelen en afstemmen internationale plannen.

Jan 2006 – april 2007: Interim opdracht Iglo bv
Rol: Senior brandmanager Iglo.
Hoofdopdracht: 360 gr launch van Iglo wokvis.
Overige activiteiten:
Opstellen strategisch meer jaren plan, thema communicatie Iglo, begeleiden junior brandmanager, marktonderzoek, ontwikkelen en afstemmen internationale plannen.

April 2007 – nov 2007: Interim opdracht Unilever Nederland
Rol: Senior brandmanager Knorr soep, saus en Vie.
Hoofdopdracht: lancering nieuw communicatie platform voor Knorr: “eet kleur”. Grootste launch Unilever Nederland 2007.
Overige activiteiten:
Begeleiden junior brandmanagers, afstemming met internationale marketing organisatie, opstellen strategisch plan soep, range uitbreiding sauzen, herpositionering soepen, ontwikkelen communicatie (ATL & BTL), beheer budgetten en marktonderzoek.

Dec 2007 – maart 2008 Interim opdracht T-Mobile
Rol: Sales campaign manager
Hoofdopdracht: Ontwikkeling &implementatie overkoepelende sales campagnes Q1 & Q2
Maart 2008 – heden: Interim opdracht Unilever Benelux
Rol: Brand leader SCC others (Calve Pindakaas, Blue Band Brood & Becel koffiemelk)
Hoofdopdrachten:
 Ontwikkelen grote activatie Calve Pindakaas
 Ontwikkelen tailormade promotie Blue Band Brood en Albert Heijn
 Ontwikkelen grote activatie Knorr mealsolutions en Winter Efteling
Overige activiteiten:
Managen merkgroep Calve Pindakaas en Blue Band Brood; mediaplan, radio campagne, print campagne, budget bewaking, overgang fabrieken

Werkervaring vastdienst verband:
1991 - 2001: Unilever

nov 1991 – dec 1993: Bedrijfsjurist, Unilever, Rotterdam;
Inhoud werkzaamheden ondermeer:
juridisch advies aan werkmaatschappijen en hoofdkantoor vooral op gebied van contracten, vennootschapsrecht, reclame en promotie recht, algemene voorwaarden, milieu en arbeidsrecht.
dec 1993 – mei 1995: Assistent Brandmanager Unox, Unilever, Oss.
Inhoud werkzaamheden ondermeer:
Verantwoordelijk voor ontwikkeling van marketing en business plannen , implementatie
van deze plannen, innovatie (New Product
Development) , conceptontwikkeling, positionering, advertising (above the line) en promoties (below the line),merkontwikkeling, budget bewaking, consumenten
onderzoek en presentaties.
mei 1995 – dec 1996: Brandmanager Royco soepen, Unilever, Oss.
Inhoud werkzaamheden ondermeer:
Als omschreven bij assistent brandmanager, maar dan in leidinggevende rol. Aansturen van multidisciplinaire teams bij het opstellen van plannen en het realiseren van deze plannen. Verantwoordelijk voor lange en korte termijn omzet en winstdoelstellingen. Coachen van assistent brandmanagers.

jan 1997 – aug 1998: Senior Brandmanager Cup a Soup, Unilever, Rotterdam
Inhoud werkzaamheden ondermeer:
Brandmanagers werkzaamheden op meer merk
strategisch niveau. Verantwoordelijkheid breidt
zich uit tot productgroep (portfolio management). Ontwikkelen OOH concepten en Internationale projecten.
sept 1998 – jan 2001: Senior Brandmanager Calvé, Unilever, Rotterdam

feb 2001 – dec 2001:Project manager, Ad Concepts, Rotterdam
Inhoud werkzaamheden ondermeer:
Realisatie van IT-projecten voor ondermeer klanten als PGGM, ENECO, KLM/Accenture en KPN

feb 2002 – juni 2002:Via-Appia, Rotterdam.
Inhoud werkzaamheden ondermeer:
Herstructurering interne organisatie en advisering over operationele organisatie.

2002 - 2005: Zelfstandig ondernemer Reclame & promotie buro
Inhoud werkzaamheden ondermeer:
Algehele bedrijfsvoering, acquisitie en onderhouden bestaande klanten, inkoop, ontwikkeling campagnes, actie marketing en leveren van premiums .


Opleiding interimmanager

Opleidingen/cursussen
1978 - 1985: V.W.O-diploma, Montessorilyceum, Den Haag

1985 – 1991: Studie Rechtsgeleerdheid,Erasmus Universiteit
Richting: Privaatrecht

1990: Summer Course, Introduction to English Law, The London School of Economics and Political Science

1992: Postdoctorale opleiding, Beroepsopleiding voor Bedrijfsjuristen, Katholieke Universiteit Nijmegen

1994: NIMA – A diploma, Nederlands Instituut voor Marketing, te Rotterdam

1994 – 1996: MSBP (Marketing Sales en Business Program),
3 jarig Unilever Traineeship, kennis seminars: Total Marketing Mix, Advertising, Total Customer Mix, Business Stragtegy, Innovation, Communication, Boss as Coach.
Vaardigheden seminars: presentatie technieken, memo writing, time management, vergadertechnieken, onderhandelen.

1995: Training “Highly Effective People”, Covey Leadership Centre.

1998:IMS (International Management Seminar), Seminar voor hoger management


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Zeer ervaren all-round marketeer (FMCG), van strategie,innovatie, concept ontwikkeling en communicatie tot implementatie en activatie. Nationale en internationale ervaring

Talenkennis interimmanager

Nederlands
Engels
Duits

Overig

Eigenschappen: Uitstekende ondernemende en organisatorische kwaliteiten, kies voor leidinggevende rol, contactueel sterk, team-player, pro-actief, inventief, loyaal, sociaal, vasthoudend, doelgericht, rationeel en uitgesproken.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :