Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Controller

Controller

Werkervaring interimmanager

11-2001 t/m 6-2003
Werkzaam als Controller voor Zon Sierteelt B.V. en FloraHolland vestiging Zon, beiden te Venlo.
1. Periode 11-2001 t/m 3-2002: Werkzaam als controller bij Zon Sierteelt B.V. in Venlo. Dit is een veilingbedrijf voor planten en bloemen, voortgekomen uit een coöperatie van veilingen in Venlo. Het bedrijf heeft een markt voor veilen en het bemiddelen in transacties tussen telers en kopers. Het bedrijf telt ongeveer 190 personeelsleden. De opdracht omvatte het als controller vorm geven aan een adequaat management control- en rapportage systeem en het adviseren inzake de optimalisering van de huidige automatisering en interne organisatie. Verder hield ik mij bezig met de invoering van een budgetsysteem en diverse periodieke rapportages. Lid van MT. Gewerkt met Progress maatwerk t.b.v. de veilingadministratie (incl. het verwerken van de klokomzetten) welke was gekoppeld aan FIS (financiële software voor AS-400 van IBM) waarbinnen ook enkele rapportages plaats vonden.
2. Periode 4 t/m 7 2002: Advisering en zelfstandig uitvoering geven aan de overname/integratie van Zon Sierteelt naar de coöperatieve veiling FloraHolland. Hierbij was ik actief namens zowel de verkopende als de kopende partij van het bedrijf. Tevens zelfstandig opstellen van de eindbalans en toelichtingen ter afsluiting van het bedrijf Zon Sierteelt.
3. Periode 8-2002 t/m 6-2003: Na bedrijfsoverdracht afwikkelen van de diverse financiële (na)verrekeningen, opstellen van de openingsbalans namens FloraHolland. Inrichten van de nieuwe veiling- en financiële administratie. Diverse reorganisaties op het gebied van automatisering, administratieve procedures en financieel beheer. Het nieuw inrichten van overige administraties, zijnde de financiële-, salaris-, personeels- en tijdsregistratie administraties. Lid van het MT.

04-2001 t/m 10-2001 Werkzaam als controller bij Dolphin Holding B.V.in Mierlo en Helmond. Dit is een consortium van bedrijven, opgericht in 1997, die zich bezig houden met het oppompen, bottelen en distribueren van bronwater. Hiernaast worden ook zgn. waterkoelers verkocht en verhuurd. De opdracht omvatte het reorganiseren van de administraties van de diverse werkmaatschappijen en een holding. Daarnaast het opzetten en beschrijven van nieuwe taken en functies, werkprocedures, consolidatiewerkzaamheden, opstellen jaarverslagen en het opzetten van een automatiseringsplan. Daarna heb ik een nieuw rapportagesysteem opgezet (met Excel) voor alle bedrijven. De administratieve vastlegging vond plaats in Exact. Verder was ik verantwoordelijk voor diverse operationele zaken en dagelijkse leiding van de afdeling administratie.

10-2000 t/m 03-2001 Werkzaam als finance manager bij movingpeople.net in Helmond. Dit is een internationaal productie- en handelsbedrijf dat actief is in Canada, Duitsland, Korea, Engeland en Nederland. Het bedrijf telde in totaal ongeveer 100 personeelsleden en produceerde rolstoelen en scooters. Mijn werkzaamheden bestonden uit het leiden van de afdeling finance en voerde ik een aantal specifieke opdrachten uit zoals het adviseren voor een administratieve organisatie, herstructurering afdeling finance, het verder optimaliseren van de automatisering in het bedrijf, het structureren van enkele bedrijfsprocessen, advisering aan holdingdirectie en het opzetten van een systeem van periodieke budgetten en maandelijkse rapportages voor de diverse bedrijven. Tevens droeg ik de verantwoording voor de bewaking van de liquide middelen binnen het bedrijf. Daarnaast consolidatiewerkzaamheden en de jaarverslagen ten behoeve van de juridische entiteiten. Lid van het MT.

OVERIGE WERKERVARING:

1998 – 2000 Controller bij Two Way B.V.
Verantwoordelijk voor administratieve organisatie en de liquide middelen van de twee vestigingen en drie entiteiten. Verantwoordelijk voor het interne netwerk en automatisering voor de twee locaties. Verantwoordelijk voor de beheersing van de indirecte kosten. Leiding geven aan de afdeling administratie (financiële, project, voorraad, service, logistieke, personele en salarisadministratie). Zelfstandig opstellen van de periodieke budgetten en rapportages evenals de jaarverslagen van de bedrijven. Consolidatiewerkzaamheden ten behoeve van de drie juridische entiteiten. Verzorgen van vele project en financiële rapportages. Lid van het managementteam. Verder betrokken geweest bij een pakketselectie van nieuwe administratieve software (o.a. Baan en SAP) voor het bedrijf en voor de aangesloten ziekenhuizen. Er werd gewerkt met ZIS, een financieel pakket voor grotere ziekenhuizen op mainframes.

1985 - 1998 Controller bij Starren B.V., Veghel.
Verantwoordelijk voor administratieve organisatie en de liquide middelen. Verantwoordelijk voor de beheersing van de indirecte kosten binnen het bedrijf. Leiding geven aan de afdeling administratie (financiële, inkoop, project en salarisadministratie) alsmede werkzaamheden t.b.v. het dochterbedrijf in Singapore. Verantwoordelijk voor de interne automatisering binnen het bedrijf. Zelfstandig opstellen van de periodieke budgetten en het jaarverslag van het bedrijf. Verzorgen van vele project en financiële rapportages. Rapportage en consolidatiewerkzaamheden ten behoeve van het Franse moederbedrijf alsmede voor de dochteronderneming in Singapore. Lid van het managementteam.

1980-1985 Assistent administrateur bij woningbouwvereniging Sint Lambertus, Veghel
Verzorgen volledige financiële administratie, begroting en jaarrekening. Ontwerpen en verzorgen van diverse financiële rapportages. Assisteren verhuur administratie en overige werkzaamheden. Vervangen hoofd administratie.

1978-1980 Administratief medewerker bij Cehave N.V., Veghel
Controlewerk, coderen en verwerken nota’s, bijhouden cartotheken, in- en verkoopfacturen controleren, overige administratieve werkzaamheden.

1977-1978 Administratief medewerker bij administratiekantoor v.d. Schoot, Sint Oedenrode
Het voeren van de administratie voor kleine bedrijven, opstellen van concept balans en verlies en winstrekening, het verzorgen van aangiftes, etc..

Opleiding interimmanager

-SPD
-Hofam
-diverse ICT-opleidingen


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Controlling, ICT, management, financiele adviezen

Talenkennis interimmanager

Engels - uitstekend
Duits - Goed
Frans - matig

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :