Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Integraal manager / manager HR

Integraal manager / manager HR

Werkervaring interimmanager

1981-1989 Z-verpleegkundige bij Stichting Prisma.
Een organisatie die ondersteuning biedt aan mensen met een verstandelijke beperking.
1989-1999 Viataal te Sint-Michielsgestel.
Viataal zet zich in voor mensen die als gevolg van een beperking problemen ondervinden met hun communicatie. Dat doen we door voorlichting, consultatie, diagnostiek en ondersteuning, onderwijs, behandeling en begeleiding op het gebied van wonen, leren, werken en vrije tijd. Hier ben ik werkzaam geweest in de volgende functies:
 Groepsleider
 Groepshoofd
Gericht op het opzetten van een nieuwe woonvorm met coördinerende, coachende en ondersteunende taken op het gebied van personeelsmanagement, inhoudelijke zorg en toegekend budget.
 Afdelingshoofd
Hier gaf ik leiding aan de inhoudelijke en beheersmatige vormgeving van een afdeling waar zeventig cliënten wonen begeleidt door ruim 50 medewerkers. Hier was ik verantwoordelijk voor het opstellen van een ondernemingsplan met daarbij de systematische trajectbewaking van de individuele cliënt. Daarnaast behoort tot de taken het volledige personeelsmanagement waaronder formatiebeheer, scholing- en bijscholingsprogramma voor medewerkenden, teambegeleiding en verzuimbegeleiding. Tevens was ik verantwoordelijk voor de interne organisatie- en communicatiestructuur en het beheer van het toegekende budget. In deze functie had ik een aantal neventaken, namelijk:
 Projectleider bij de vormgeving van een divisie;
 Lid van de organisatiebrede begeleidingsgroep Kwaliteitszorg, met als kernopdracht het opzetten van een integraal kwaliteitssysteem.
 Arbo-activiteiten voor de totale organisatie, waaronder coördineren van de risico-inventarisatie en het maken van een arbozorgplan.
 Personeelsfunctionaris
Het leidinggevend kader van een tweetal divisies ondersteunen en adviseren bij de uitvoering van het personeels- en organisatiebeleid en de daaruit voortvloeiende operationele werkzaamheden verrichten. Daarnaast is er een dienstverlenende taak ten aanzien van individuele medewerkers en betrokkenheid bij de ontwikkeling van sociaal beleid en arbeidsomstandighedenbeleid.
In deze functie was ik lid van de regiegroep die inhoud en vorm gaf aan de herstructurering van de totale organisatie op basis van kerncompetenties, visie en strategie.

1999 -2001 Manager Personeel, Organisatie & Opleidingen
Stichting Vughterstede, exploiteert een drietal zorgcentra voor ouderen.
Deze functie was gericht op de ontwikkeling van personeels- en opleidingsmanagement, ontwikkelen, implementeren van HR-instrumenten, ontwikkelen en aansturen van de administratieve ondersteuning met als centraal thema: interne en externe klantgerichtheid. Belangrijke thema’s waren functiedifferentiatie, opleiding, mobiliteit en employee benefits.
Hierbij gaf ik leiding aan de dienst PO&O waaronder de salarisadministratie, opleidingen en ARBO. Tevens behoorde tot mijn aandachtsgebied het verder professionaliseren en structureren van de organisatie met name gericht op het verder ontwikkelen van de managementstructuur en de ontwikkeling van het middenkader.
Als procesverantwoordelijk en indeler van het nieuwe FunctieWaarderingssysteem Gezondheidszorg (FWG 3.0), beschreef ik de functies binnen de organisatie en paste daarbij het beloningssysteem toe.




1999-2001 Zorgmanager
Binnen Stichting Vughterstede was ik als zorgmanager integraal verantwoordelijk, zorginhoudelijk, financieel en organisatorisch, voor één van de zorgcentra, 120 zorgplaatsen en 60 FTE medewerkers.
Deze functie combineerde ik met de functie manager PO&O.

2001-2003 Account P&O adviseur
Máxima Medisch Centrum te Eindhoven
In deze functie richtte ik mij op het ondersteunen van het divisiemanagement van de toegewezen divisie bij de voorbereiding, ontwikkeling en uitvoering van personeels- en organisatiebeleid. Hierbij gaf ik functioneel leiding aan een P&O adviseur en secretariaat. Belangrijkste opdracht was vanuit de functie begeleiden en ondersteunen van de fusie tussen St. Jozef ziekenhuis te Veldhoven en Diaconessen ziekenhuis te Eindhoven.
Daarnaast had ik als account P&O adviseur een aantal kennisgebieden voor de totale organisatie, namelijk: arbeidsrecht, arbeidsverhoudingen, arbeidsvoorwaarden-regelingen en organisatie-ontwikkeling.

2003-2007 Hoofd Personeel. Organisatie & Opleidingen
Zorgcentrum Tilburg zuid, TBV wonen en Stichting Conventus
Als hoofd PO&O voor deze drie organisatie, in totaal zijn er 1100 medewerkers werkzaam, is mijn voornaamste taak het professionaliseren van het Human Resource management en de ontwikkeling van de afdeling PO&O hierin.
Belangrijkste opdracht in 2004 en 2005 was de totale reorganisatie van Zorgcentrum Tilburg zuid vanwege ernstige financiële problemen. Het resultaat van de reorganisatie dat er nu weer een financieel gezonde organisatie staat waar kwalitatief goede zorg wordt geboden in een effectieve en efficiënte organisatie.

2007 Hoofd Personeel. Organisatie & Opleidingen
Zorgcentrum Tilburg zuid, Conventus en De Wever zijn gefuseerd en gaan verder onder de naam Stichting De wever. Een grote organisatie in Tilburg die diensten levert aan, met name, ouderen op het gebied van wonen, welzijn en zorg. In totaal zijn er 2500 medewerkers in dienst van de organisatie en een 800 vrijwilligers.
Ik geef leiding aan de dienst PO&O (40 medewerkers), geef vorm aan en draagt zorg voor de uitvoering van het beleid op het gebied van human resources binnen Stichting de Wever.
Op basis van in- en externe ontwikkelingen lever ik op een pro-actieve wijze een bijdrage aan het tot stand komen van HR-beleid dat bijdraagt aan het verwezenlijken van de organisatiedoelen en het HR-management ondersteunt. Dit op basis van dienstverleningsovereenkomsten.
Als lid van het Managementteam lever ik een bijdrage aan de ontwikkeling van het beleid van De Wever. Neemt deel aan diverse in- en externe overlegvormen en vertegenwoordigt De Wever hierin.

1 april 2007 Zelfstandig opperende interim-manager waarbij ik organisaties ondersteun in het verder ontwikkelen en professionaliseren van de organisatie om gestelde doelen te realiseren. Het betreft hier niet alleen situaties waarin een tijdelijk manager ingezet wordt om orde op zaken te stellen maar ook om in organisaties structurele veranderingen op gang te brengen. Hierbij denk ik aan oplossingen op het gebied van waarneming, veranderingsmanagement, crisis,- en conflictmanagement en projectmanagement.
Ik ben inzetbaar al integraal manager op tactisch en strategisch niveau en als manager en adviseur ten behoeve van Human Resources.



Opleiding interimmanager

1982-1985 Z-Verpleegkunde, COSA te Tilburg.
Diploma
1986-1988 IBW-Management in ziekenhuizen en instellingen.
Diploma
1988-1992 HBO-Inrichtingswerk, deeltijd te Eindhoven.
Diploma
1989-1990 Initiële inservice-opleiding van Viataal (Instituut voor Doven).
1992-1995 HBO Personeel & Arbeid, deeltijd te Eindhoven.
Diploma
Deze studie gaat met name in op de verdergaande professionalisering van het personeelsmanagement door integratie in het ondernemingsbeleid, alsmede de operationalisering en de vertaling ervan in actieplannen. In het afstudeerjaar heb ik onderzoek verricht op het gebied van flexibilisering van de arbeid en loopbaanmanagement bij verschillende organisaties. Mij keuze voor de literatuurstudie was effectief personeelsmanagement, interventie bij organisatieverandering en strategisch opleiden in organisaties.
1995-1997 Beleids- en Organisatiewetenschappen, Katholieke Universiteit Brabant te Tilburg.
Deze studie stelt het menselijk handelen in processen van beleidsvoering, organisatie en management centraal. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de kennis van psychologie, sociologie, communicatiewetenschap, economie en rechten. Modules die ik gevolgd heb zijn: organisatiewetenschap, beleid en organisatie van de arbeidsmarkt, Management van produktiviteit en kwaliteit en sturen van veranderingen in organisaties
(aangezien dit een dagstudie betreft was het niet meer mogelijk dit te combineren met de functie van personeelsfunctionaris)
1998-1999 Post-HBO Personeelsmanagement
De cursus is gericht op het analyseren van complexe organisatievraagstukken, ondersteunen van de implementatie van nieuw beleid, denken en opereren vanuit strategische beleidsvoering en effectief sturing geven aan de organisatie van personeelsmanagement. De cursus kent de volgende modulen: Organisatiekunde, Financieel management, Methoden van Onderzoek, Strategische doelbepaling, Management van veranderingen en Adviesvaardigheden.
1999 Financieel management, Hogeschool Brabant
Cursus die inzicht geeft in de basiselementen uit het financieel, economisch vakgebied, waarin je leert omgaan met processen als budgettering, tariefsbepaling, resultatenoverzicht en analyses.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Mijn persoonlijke kwaliteiten kunnen getypeerd worden als prestatiegericht, doelgericht streven naar een prestatie met het zakelijk doel voor ogen. Hierbij speelt wilskracht en energie een belangrijke rol met een sterke intrinsieke drijfveer. Ik ben ambitieus, en stel hoge eisen aan mijzelf en aan mijn omgeving.
Ik streef naar perfectie waarbij ik over het resultaat niet snel tevreden ben waarbij ik het evenwicht moet zien te bewaken tussen resultaat en slagvaardigheid.


Talenkennis interimmanager

Nederlands / Engels

Overig

Ik ben een zelfstandig opererende interim-manager waarbij ik vooral geïnteresseerd ben in opdrachten uit de branche zorg & welzijn.
Deze sector maakt enorme ontwikkelingen door, Vraaggericht werken, WMO, veranderende financiering en sturen op resultaat zorgen voor inhoudelijke en organisatorische ontwikkelingen. Deze ontwikkelingen doen een groot beroep op de slagvaardigheid en veranderingsmogelijkheden van organisaties. Als tijdelijk manager kan ik de opdrachtgever ondersteunen in de verder ontwikkeling en professionalisering van de organisatie om gestelde doelen te realiseren.
Het betreft hier niet alleen situaties waarin een tijdelijke manager ingezet wordt om orde op zaken te stel-len maar om in een organisatie structurele veranderingen op gang te brengen. Hierbij denk ik aan oplos-singen op het gebied van waarneming, veranderingsmanagement, crisis,- en conflictmanagement en pro-jectmanagement.

Uitgangspunt voor mij is het primaire proces, het sturend principe voor de organisatie in de sector zorg en welzijn. Ik stuur op tevreden cliënten en betrokken, ondernemende, medewerkers. Dit betekent dat me-dewerkers, degenen die het primaire proces vorm en inhoud geven, bepalen wat de resultaten moeten zijn. Zij stellen hun doelen vast en dat vormt de basis voor het vormen en inrichten van de organisatie en zijn processen. Cruciaal is het op een juiste wijze managen van dit proces op diverse niveaus en situaties.
Interim-management is voor mij meer dan het tijdelijk vervullen van een managementfunctie binnen een organisatie. Met interim-management worden veranderingen en oplossingen voor probleemsituaties bin-nen organisaties daadwerkelijk en duurzaam gerealiseerd.

Ik ben inzetbaar als integraal manager/coach op tactisch en strategisch niveau en als manager en adviseur ten behoeve van Human Resources.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :