Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Managing consultant

Managing consultant

Werkervaring interimmanager

2010 – 8/2013: Flexian B.V. Managing Consultant Recruitment. Werving & selectie HBO–WO
Verantwoordelijk voor:
• Acquisitie van cliënten, consulting, ontwikkelen van een wervingsstrategie, wervings-boodschap, indirecte en directe search.
• Kandidaatselectie, assessments, testen, interviews, short list, presentatie en evaluatie van kandidaten.
• Selectie techniek en methodiek voor beoordeling van geschiktheid en capaciteit van de kandidaten.
• Communicatie, kwaliteitsverbetering en multi-channel werving van kandidaten, segment specifieke wervingsboodschap.
• De kandidaat tijdens het recruitmentproces de waarden en normen van de werkgever laten ervaren.
• Handel & Industrie, food, overheid en instellingen.

2010 – 2010: Sportvereniging, ca. 16.000 leden. Bureau manager. Verantwoordelijk voor:
• Algehele dagelijkse leiding (4 fte)
• Beleidsvoorbereiding en implementatie, voorbereiding bestuursvergaderingen en budgetbewaking.
• Communicator en intermediair tussen werkvloer, bestuur en ledenraad.
• Onderhouden van contacten met derden, zoals verenigingen, ministerie, gemeente, Federaties, waterbeheerders en eigenaren, beroeps, winkeliers, etc.
• Contact onderhouden met de diverse commissies van de vereniging (vrijwilligers)
• Vervolg werkervaring

2007 – 2009: Bruins B.V. Senior Consultant Recruitment. Zelfstandig recruiter. Verantwoordelijk voor:
• Acquisitie van cliënten, consulting, ontwikkelen van een wervingsstrategie, wervings-boodschap, indirecte en directe search.
• Kandidaatselectie, assessments, testen, interviews, short list, presentatie en evaluatie van kandidaten.
• Selectie techniek en methodiek voor beoordeling van geschiktheid en capaciteit van de kandidaten.
• De kandidaat tijdens het recruitmentproces de waarden en normen van de werkgever laten ervaren.
• Groothandel & Industrie en food.

2006 – heden: COZEON B.V. Consultant. Bedrijfsadviseur facilitaire dienstverlening en intermediair voor MKB bedrijven. Zelfstandig, aangesloten bij COZEON. Analyse en aanpak ondersteunende activiteiten (facilitair), kosten, benchmark, advies en in samenwerking met stakeholders onderbrengen bij landelijke dienstverleners (inclusief onderhandelingen inkoop en contracten).
Bij ca. 40 bedrijven in afzonderlijke projecten in opdracht van directie en eigenaren uitgevoerd. Diensten betreffen, telecom, schoonmaak, leasing wagenpark, gebouwen, ICT, BHV, Energie (in aparte benchmark), Afval (incl. speciale fracties), Drukwerk, Kantoorartikelen en –inrichting, Beveiliging, Restauratieve voorzieningen, Technisch onderhoud en Verzuimreductie.
Referenties, onder andere:
• Instelling met exploitatie van ca. 90 wooncentra (min. 15 woningen).
• Medische toeleverancier met meer dan 25 zelfstandige vestigingen.
• Logistieke dienstverlener (120 fte).

2005 – 2007: KMC-RES te Lanaken België. Recruitment Partner. Zelfstandig recruiter. Verantwoordelijk voor:
• Acquisitie van cliënten, consulting, ontwikkelen van een wervingsstrategie, wervings-boodschap en search.
• Kandidaatselectie, video assessments, testen, interviews, short list, presentatie van kandidaten.
• Selectie techniek en methodiek voor beoordeling van geschiktheid en capaciteit van de kandidaten.
• De kandidaat tijdens het recruitmentproces de waarden en normen van de werkgever laten ervaren.
• Handel & Industrie.

2002 – 2008: Forráskõ Kft (BV) opgericht in 2001, een import- en distributiebedrijf van special food (producten voor suikerpatiënten, glutengevoeligen en sporters) in Hongarije. Distributie voornamelijk plaats laten vinden via gespecialiseerde groothandelsbedrijven in de (bio-)food en aan zorginstellingen (ziekenhuizen) en voedingsdistributiecentra voor allergiepatiënten. Via de gespecialiseerde groothandel bereiken wij ca. 75% van onze secondaire doelgroep, de (lokale) gespecialiseerde winkelier.

Henry Schein (dental / medical) te Almere, leverancier van tandheelkundige verbruiksmaterialen, equipement, software en Hightech apparatuur.
2003 – 2005: Marketing Manager Benelux. Verantwoordelijk voor:
• Verkoop-, communicatie en marketingplan, budget en uitvoering, marktonderzoek.
• Strategische coördinatie en marketingmanagers.
• Productmanagers.
• Public relations, communicatie en publicatie.
• Category managementteam.
• Opleiding en seminars tandarts en specialisten.
• Directe leidinggevende verantwoording 8 fte’s.

Henry Schein (dental / medical) te Almere, leverancier van tandheelkundige verbruiksmaterialen, equipement, software en Hightech apparatuur.

1998 – 2002: Verkoopleider. Lid van het Managementteam. Verantwoordelijk voor:
• Verkoop buiten- en binnendienst, totaal 30 fte’s.
• Marktonderzoek, omzetdoelstelling en resultaat.
• Commercieel beleidsplan en uitvoering.
• Projectmanager samenvoeging twee verkooporganisaties.
• Lid materialen commissie (Category management overleg).
• Relatie- en contactpersoon leveranciers.

1994 – 1997: Gemeente Utrecht, Reiniging- en Havendienst te verzelfstandigen gemeentelijke dienstverlening van ca. 360 personen en 165 voertuigen. Lid van directie als Hoofd Commerciële Zaken. Verantwoordelijk voor alle diensten:
• Verkoop direct (Gemeenten in de provincie Utrecht en grote accounts).
indirecte verkoop en marketing, pricing strategie.
• Commercieel beleidsplan en uitvoering.
• Onderhandelingen, aanbesteding en contracten bedrijven en gemeenten.
• Als projectmanager lid van de ‘Task Force’ voor verandering naar een PPS.

1991 –1993: Robert Bosch B.V. Bosch Nederland, divisie Automaterialen te Amsterdam.
Marketing Manager. Lid van het Managementteam, verantwoordelijk voor:
• Marketing beleid en uitvoering.
• Marketing onderzoek, marketing- en verkoopplan.
• Wirtschaftsplan.
• Budget marketing en verkoop.
• Verantwoordelijk voor de productmanagers van 35 productgroepen, 6 fte’s.

Union Transmark Combinatie B.V. te Mijdrecht, een importeur van OEM automaterialen en gereedschap.
1990 - 1991 Marketing en Inkoop Manager.
1985 - 1989 Product manager en inkoper Fichtel & Sachs.

Technische Unie B.V. te Amstelveen, een landelijke groothandel in sanitaire-, elektrische- en consumentenartikelen.
1983 - 1985 Verantwoordelijk voor inkoop en marketing productgroep Warmwatertoestellen.
1979 - 1983 Assistent Inkoper op de afdeling Warmwatertoestellen.
1977 - 1979 Commercieel medewerker op de inkoopafdeling Keukens.

Opleiding interimmanager

1979 – 1983: HEAO CE, de Haagse Hogeschool. diploma
Scriptie: Onderzoek naar slagen/falen van nieuwe producten in de recycling industrie.
1972 – 1975: HAVO te Uithoorn. diploma

Aanvullende cursussen/opleidingen

2006 Wijnbrevet,
Nederlandse Wijnacademie. diploma
1996 ‘Gemba Kaizen’, stap voor stap verbeteren van kwaliteit,
Masaaki Imai, Amsterdam.
1996 Professioneel Verkoper Afvalmarkt,
OPOR Opleiding Arnhem. certificaat
1995 Projectmanagement,
Instituut voor Career & Development, Eindhoven. diploma

Vervolg aanvullende cursussen/opleidingen

1995 Innovatieve winnende marketing strategieën,
Philip Kotler, European Business Studies, Amsterdam. certificaat
1995 Leiding geven aan verzelfstandiging,
Twijnstra Gudde, Amersfoort.
1994 Ziekteverzuimbeheersing leidinggevenden,
Arbo-adviesbureau, Utrecht.
1990 Leidinggeven en samenwerken,
Management Opleidings Centrum, Driebergen.
1988 Sales training,
Advice & Training Centre Leuven.
1987 – 1988 MBA,
Newport University, Utrecht.

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Duits, Hongaars

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :