Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Project manager / Interim Manager / Coach

Project manager / Interim Manager / Coach

Werkervaring interimmanager

Organisatie : IBM Global Services ABN AMRO Account
Functie : Progamma Manager / Projectmanager

Verantwoordelijk voor transitie van de outsourcing van diverse applicatie en het overnemen van de technische support.
Deployment van nieuwe en bestaande software naar de IBM systemen. Integratie begeleiden van alle MIFID gerelateerde projecten. Eind verantwoordelijk voor de gehele MIFID operatie.


Organisatie : ING Bank Wholesale Banking (Freelance)
Functie : Progamma Manager / Projectmanager

Het initiëren van een Business Case t.b.v. Channel management.
Op zetten van projecten t.b.v. Bulk Payment channels.
Traject ter vervanging en vereenvoudiging Bulk Payments voor FI’s. Het opzetten van projecten ter onderbouwing van de File Transfer Channel Strategy.


Organisatie : Philips Semiconductors Nijmegen (Freelance)
Functie : Interim Manager IT Nijmegen

Business IT Projects & ConsultancyDagelijkse leiding over de afdeling Projects en Consultancy, groot 14 FTE. Verantwoordelijk voor het dagelijks bestuur.Verantwoordelijk voor het HRM deel zoals beoordeling en Coaching begeleiding van medewerkers.Opdracht bestaat uit het efficiënt laten functioneren van de afdeling met als einddoel een productiviteit verbetering van 25%.Strategie en Missie voor de werkzaamheden aanpassen aan de nieuwe strategie van het IT Nijmegen in het algemeen.


Organisatie : ABN AMRO Bank BU NL ICT (Freelance)Functie : Project/Programma manager

Project voor de ontwikkeling van een communicatie standaard tussen ABN Amro Verzekeringen en Delta Loydd, middels een drie lagen protocol http/SSL, FTP/SSL en MQ/Mercator/SSL.Het ontwikkelen van een standaard voor aansluiten van Front en Backend van beide organisaties en nieuw te ontwikkelen interfaces. Budget verantwoordelijk voor het gehele traject. Omvang 1,9 Mln euro. Directe aan sturing van 5 FTE indirect 45 FTE. Project ontwikkelingen volgens de DSDM, CMM en Prince2 methodieken.


Organisatie : Ministerie van Verkeer en waterstaat Functie : Project/Programma manager ()

Planning & Control en Kwaliteits management t.b.v. RMA/DMS implementatie voor 12000 gebruikers. Vervanging van het postregistratie en archief systeem. Toetsen van de Europese aanbesteding en voorbereiden en begeleiden van het testtraject.Verantwoordelijk voor diverse subprojecten en begeleiding van coördinatoren op het gebied van beheer, systeembeheer (ITIL), gebruikerondersteuning en procesbewaking. Initiatie, implementatie en borging van projectdocumentatie en methodiek, kwaliteit, security en auditing.Werven en Selecteren van project medewerkers.Team grote 25 FTE


Organisatie : . Trainings en Advies bureau
Functie : Mede eigenaar Directeur

Oprichten van een 3 tal management B.V.’s en een werkmaatschappij. Opzetten van administratie en informatie behoefte. Opzetten van begrotingen en contracten voor zowel in als externe doeleinden. Marketing en Sales en P&O verantwoordelijk. Opleidings instituut voor ITIL en Prince2 wereldwijd opzetten. Dagelijks bestuur als Algemeen Directeur.


Organisatie : Flex group Nederland
Functie : Management Consultant

Adviseren van directie en management op het gebied van Business en Development en Brainstorm sessies.Coachen van junior consultants.Helpen ontwikkelen van een functie matrix organisatie breed.Het leveren van Sales support.


Organisatie : ABN AMRO Bank GTS ( via Flex SC)
Functie : Project manager

Euro Draft Issuance Service for Financial Institutes (EDIS).Ontwikkeling van een internet software pakket t.b.v. issuing cheques op basis van domestic payments in 10 landen.Projectmanagement overall, verantwoordelijk voor Functioneel ontwerp, technisch ontwerp, bouw, testen, rollout en acceptatie.Budget verantwoordelijk omvang van 10 miljoen euro. Ontwik-kelingen op Mainframe, HP-UX en AS/400 aanpassingen.Voorzitter van het management team EDIS samengesteld uit mensen vanuit business development, product management en solution development.. Gebruikte methodieken ITIL en Prince2Werven en Selecteren van project medewerkers.. Team grote 70 FTE


Organisatie : PSINet (Via Flex SC)
Functie : Projectmanager

Het project/crisismanagement van een internationale internet hostings opdracht van 36 Miljoen Euro.Project was onhold, alle afgehandelde zaken en benodigde zaken in kaart brengen plan van aanpak opmaken en wederom sturing geven aan het project.Aansturen internationale implementatie teams voor Europa (Parijs, Berlijn, Geneve en Amsterdam), Azië ( Singapore, Bangkok), Australië (Sydney) en Amerika (Herndon, Atlanta, Los Angelos).Overleg structuur aanbrengen voor Implementatie groep en Franse klant. Aansturen hard- en software leveranciers.Gebruikte methodieken ITIL en Prince2.Team grote 15 FTE


Organisatie : TTP Automatiseringsdiensten
Functie : Interim manager / consultant

Adviseren van de raad van bestuur op het strategisch, operationele en technische vlak van de interne ICT.Waarnemend regiomanager regio Rotterdam.Waarnemend sales activiteiten voor de regio Rotterdam.Invoeren en begeleiding van diverse reorganisatie processen tactische en operationele activiteiten voor de gehele TTP Groep.Invoeren en begeleiden nieuwe functieomschrijvingen, tarieven en salaris structuur. Werven en Selecteren van personeel.Invoeren en begeleiden interne automatisering en communicatieLeidinggeven aan 5 mensen direct en 40 indirect


Organisatie : Track & Take off multitronics (via TTP)Functie : Projectleider

Begeleiding en ontwerp barcodesysteem t.b.v. verkooporganisatieBudgettering, Advies en implementatie Kantoorautomatisering, Logistiek en Winkelautomatisering t.b.v. 12 winkels.Leiding geven aan totaal implementatie traject van telefonie / ISDN, kassa en Communicatie, logistiek systeem. Diverse verhuizingen van winkels begeleid.Implementatie nieuw douane/taxfree systeem in samenwerking met Luchthaven Schiphol.Begeleiding installatie NCR kassa systemen met ISDN Pin apparatuur.Invoeren Y2K proef systemen.Team grote 35 FTE


Organisatie : PricewaterhouseCoopers (via TTP)
Functie : Projectmanager/ Projectleider

Verantwoordelijk voor ontwerp en implementatie upgrade LAN/WAN verbindingen en apparatuur in internationale omgeving (1.000 servers wereldwijd).Verantwoordelijk voor upgrade serverplatform in zowel Novell en Windows NT omgeving. Initiëren en begeleiden van Y2K gerelateerde problemen. Leidinggeven aan diverse projecten voor landelijke implementatie Y2K issues Projecten begeleiding en advisering t.b.v. jaar 2000 problematiek. Initiëren van ITIL Service Management Samenstellen van projectteams inhuur projectpersoneel en budget bewaking. Werven en Selecteren van project medewerkers.Diverse team geleid totaal 120 FTE, directe leiding 7 FTE


Organisatie : AktieSport (Via TTP)
Functie : Project Consultant / Projectleider

Projectbegeleiding en advisering t.b.v. opleiding, implementatie en adviesBegeleiding en ontwerp barcodesysteem t.b.v. verkooporganisatieBudgettering, Advies en implementatie Kantoorautomatisering, Logistiek en winkelautomatisering t.b.v. 60 winkels.Koppelingen naar financieel pakket realiseren.Oplevering van project binnen gestelde 6 maanden en budget (Hfl. 2 miljoen). Leiding geven aan totaal implementatie traject van telefonie / ISDN, kassa en Communicatie, logistiek systeem, veranderings-proces logistiek verwerking en Kantoorautomatisering. Opleiden systeembeheerderWerven en Selecteren van project medewerkers.Team grote 45 FTE


Organisatie : ABN AMRO Bank Juridische Zaken (Freelance)
Functie : Automatiseringsdeskundige / Projectleider management informatie

Het leiden van een project ter vervanging van mainframe werkzaamheden naar LAN netwerken t.b.v. de Juridische afdeling en het begeleiden van de invoering van PC Hard- en Software gebruik. Het ontwikkelen van standaard procedures m.b.t. dossier verwerking en dossier registratiesystemen. Het analyseren en aansturen van verbeteringen t.b.v. dossier-registratie, tijdschrijf-systeem en facturatie van Juridische processen. Laatste jaar interim manager management support. Initieren en opzetten management informatie.Budgetteren en rapporteren aan de raad van bestuur.P&O functionaris t.b.v. ondersteunend personeel juridische afdeling (25 Fte). Werven en Selecteren van ondersteunend personeel.


Organisatie : Steens International Moving (Crown)Functie : Automatiseringsdeskundige (Freelance)

Project Leider t.b.v. vervangen en optimaliseren automatisering en administratie internationale verhuizingen. Aanpassen gegevens verwerking boekhouding en rapportage.Aanschaffen en installeren van Hard- en software. Systeembeheer en Helpdesk invullen.Team grote 11 FTE


Organisatie : Breur IJzerhandel (Freelance)
Functie : Adviseur / Programmeur Management Informatie

Het adviseren van Directie betreffende aanschaf en onderhoud hard- en software.Analyse benodigde applicaties en ontwerpen van grafische overzichten.Overzetten van gegevens uit MAI computer naar PC omgeving m.b.v. PCLink.Verkoop informatie (boekhoudkundig) verwerken in Spreadsheet met Grafieken.Ontwerpen van layouts t.b.v. drukwerk met Pagemaker 4.Realiseren van journalen t.b.v. winkel opbrengsten.Team grote 3 FTE


Organisatie : Diversen
Functie : Werktuigbouwkundige + Programmeur

Ontwikkelen van applicaties met Dbase, Clipper Summer 87, Lotus 123, Rapid File.Gebruik van WordPerfect en ontwikkelen van Menu gestuurde Macro’s.Verwerking van gegevens en invoering barcode systeem. Ontwikkelen van voorraad systeem voor Service dienst.


Opleiding interimmanager

HBO / WO werk en denkniveau

Bestuurlijke Informatica
Projectmanagement ISES
Prince2 Foundation en Practitioner
ITIL

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Fer is sinds 1992 werkzaam als project / programma en crisis manager. In diverse functies en bedrijfsomgevingen heeft hij zich bewezen als goede peoplemanager, tevens is hij instaat gebleken de verschillende krachtvelden in een complexe organisaties goed te kunnen bespelen. Zijn sterke kanten zijn dan ook coachen van zijn directe medewerkers. In omgevingen zoals ABN Amro en PWC heeft hij veel ervaring opgedaan met lijnmanagement en teamwork. Fer heeft zich in de jaren op diverse vlakken kunnen bewijzen en is dan ook een generalist te noemen. Specialisaties zijn Kantoorautomatisering, logistiek (Goederenstroom-besturing), Winkel automatisering en software- ontwikkeling. Fer is een gecertificeerde Prince2 Projectmanager.
De laatste jaren heeft hij zich beziggehouden met het verbeteren van bedrijfsprocessen doormiddel van DSDM, CMM, ITIL en Prince2.

Fer is in te zetten als een programmamanager, interimmanager, lijnmanager, ICT Manager en/of projectleider.


Talenkennis interimmanager

Nederlands
Engels
Duits

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :