Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim manager

interim manager

Werkervaring interimmanager

INTERIM OPDRACHTEN
Internetprovider
Manager Back Office a.i
Periode 15 juni tot en met 1 januari 2004
Verantwoordelijk voor de indirecte aansturing van de afdelingen facturatie, klantadministratie, klachtenafhandeling, Abuse en uitvalmanagement. Reorganisatie en productiviteitsprogramma opgesteld en uitgevoerd.

Waterleiding bedrijf
Functioneel projectmanager/Uitvoering advies
Periode 1 mei tot en met 1 oktober 2004
Functionele begeleiding invoering voorgesteld besturingssysteem en implementatie nieuw
Telecommunicatiesysteem. Het systeem is op de afgesproken datum live gegaan en heeft
het beloofde rendement geleverd zoals beschreven in de opgestelde businesscase

Coaching ondernemer beveiligingsbranche
Periode 1 mei tot en met 1 juni
Opstellen verkoop filosofie, presentatie en coaching ondernemer in het voeren van gesprekken.
Verder uitwerking van businesscase en uitvoering hiervan.

Projectmanager Proceswijziging
Periode 1 maart tot en met 15 juni 2004
In korte periode wijzigen van strategisch belangrijk proces voor PMG. Overname activiteiten van bestaande projectmanager.

Waterleidingbedrijf
Ontwerp advies telecommunicatievoorzieningen en besturing Callcenter
Periode 1 maart tot en met 1 mei 2004
Beschrijving van het meest optimale besturingsconcept en bijbehorende telecommunicatie
Voorzieningen. Advies overgenomen en aanvaard. Vervolgtraject akkoord door RVC.

Waterleidingbedrijf
Workshop Performancemanagement, sturen op KPI’sPeriode: november 2003


Telecomprovider
Manager Business Intelligence a.i.
Periode: 1 april tot en met 22 september 2003
Eindverantwoordelijk voor optimalisatie structuur, cultuurverandering en verbetering van werkprocessen binnen traffic-management, planning, forecasting en quality. Tevens verantwoordelijk voor totstandkoming van een nieuwe reportingstructuur en afstemming van het callroutingsproces binnen het telefonieplatform. Binnen deze functie verantwoordelijk voor verdere ontwikkeling van commerciele activiteiten en loyaliteitsprogramma’s. Spilfunctie, lid van MT.

Bankinstelling
Spreker Seminar “Skillbased routeren”
Periode: 18 juni 2003

Telecomprovider
Projectmanager Albatross CCR
Periode: 1 september 2002 – 18 februari 2003
Eindverantwoordelijk voor het resultaat van het project Albatross Consumer. Het project Albatross CCR had tot doel een minimale efficiency van 25% op de kosten van het onderdeel Consumer Customer Relations.


Projectmanager acquisitie onderneming
Periode: 1 november 2002 – 15 december 2002
Eindverantwoordelijk voor het opleveren van een gedegen advies ter overname van een kleine technische firma door RDG Groep. Sturend aan een multidisciplinaire projectgroep. Leveren van input op het gebied van mogelijk strategisch en marketing beleid. Na oplevering van het definitieve plan intermediair geweest tussen verkopende partij en RDG Groep.

VASTE BETREKKINGEN

Internetprovider
Operations Manager Customer Services
Periode: 1 november 2000 – 1 februari 2002
Eindverantwoordelijk voor kwaliteit en efficiency van dienstverlening van het Call Center. Call Center met 172 seats, bestaande uit 3 vestigingen. In het totaal 512 medewerkers werkzaam. Aansturen van ondersteunende afdelingen zoals Customer Support, Traffic Management en Development.

Internetprovider
Directeur Customer Services
Periode: 1 juli 2001 – 1 oktober 2001
Vervanging van Directeur Customer Services tijdens sabatical leave. Zitting in directieteam. Eindverantwoordelijk voor operatie in Call Center met daarnaast Projectmanagement en Control. Volledige verantwoordelijkheid voor P&L. Gedurende deze periode groot aantal kostenbeperkende maatregelen doorgevoerd en Management Development traject opgezet en gestart.
Voorzitter van MT met 5 leden.

Internetprovider
Periode: 1 juli 2000 – 1 november 2000
Opzet project ter implementatie van Originating Access Project met veel belangen en directe contacten met KPN. Project uiteindelijk gestopt vanwege ontbreken van attractiviteit propositie Originating Access. Kenmerken project: bedrijfsbreed, politiek beladen, directieniveau KPN/RvB, strategisch beladen.






Internetprovider
Ad – Interim Directeur Zakelijke Markt
Periode: 1 juni 1999 – 1 juli 2000
Verantwoordelijk voor de gehele Unit Zakelijke Markt (67 medewerkers) bestaande uit Productmanagement, Projectmanagement, diverse Sales Channels, Back- en Front Office en Customer Contact Center. Verliesleidende unit met een zwaar besmet verleden. Regelmatige wisseling van directie en management. Door middel van grootschalige reorganisatie integratie bereikt met de Consumenten tak. Hierdoor Customer Services, Back- en Front office, productmanagement en projectmanagement geïntegreerd in de standaardprocessen. Zakelijke markt unit afgebouwd van 67 naar 13 medewerkers. Zakelijke markt is gebracht tot een gezond verkoopkantoor welk standaard diensten verkoopt vanuit een standaard proces. Low cost, high value.

Internetprovider
Periode: 4 april 1998 – 1 juni 1999
Verantwoordelijk voor het functioneren van de afdelingen Telesales, Back- en Frontoffice en Customer Services. Traject gericht op het verbeteren van de verkoopresultaten, stabilisatie van de kwaliteit van dienstverlening, standaardisatie van de processen en de automatisering hiervan. Bereikte resultaten: sterke afname kosten processing, stabilisatie en standaardisatie van kwaliteit, sterke verbetering salesresultaten. Medebepalend geweest ten aanzien van de strategie en voortbestaan van de unit zakelijke markt.Vanwege resultaatgerichtheid en strategisch inzicht gevraagd positie Directeur Zakelijke Markt over te nemen.

Telecomprovider.
Sales Manager MKB markt
Periode: 1 januari 1996 – 1 april 1998
Opzetten van geheel nieuw verkoopteam met 16 verkopers en 8 binnendienstmedewerkers met als focusgebied het Midden- en Klein Bedrijf. Eindverantwoordelijk voor behalen targetafspraken en inzet van verkoopmiddelen. Selectie, werving en coaching van verkopers waren belangrijke gebieden. Opzet structuur en development trajecten naar eigen verantwoordelijkheid. Lid van het MT binnen de telecomregio Utrecht. In het eerste jaar target behaald in een zeer lastige markt.

Telecomprovider
Verkoopfuncties periode 1 oktober 1993 – 1 januari 1996
Sr accountmanager Mayor Accounts
Verantwoordelijk voor verkoopresultaten bij 3 topaccounts in de omgeving Utrecht. Daarnaast verantwoordelijk voor de coaching van 3 jr. verkoopmedewerkers en ondersteuning van de Manager Sales Bedrijven. Target 30 Mio. op jaarbasis, gemiddelde ordergrootte 1.5 mio. Kenmerken: grote investeringen, strategische aankopen, consultative selling, partnership, totaalleverancier.






Sr accountmanager MKB accounts
Verantwoordelijk voor verkoopresultaten bij 80 MKB-accounts in de omgeving Utrecht.
Target: 30 Mio. op jaarbasis, gemiddelde ordergrootte 0,5 mio. Kenmerken: Grote investeringen, directieniveau, consultative selling, sterk persoonsgeoriënteerde manier van zaken doen.

KOM Verkoper
Verantwoordelijk voor verkoopresultaten bij 200 MKB-accounts in de omgeving Utrecht. Target 8 mio. op jaarbasis. Kenmerken: vechtmarkt, snelle trajecten, weinig marge.


Opleiding interimmanager

Opleiding: Strategisch Human Resource Management (niet afgerond)
HEAO CE
MEAO Commercieel
MAVO

Training: Hillebrandt J. Management Development
Persoonlijke effectiviteit 2
Persoonlijke effectiviteit 1
Kenneth en Smit commerciële training
KPN Sales Trainee Program


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Zelfstandig, planmatig en werkend volgens structuur, realist, pragmatisch denker en besluitvaardig. Enthousiaste en positieve levenshouding. Sterk resultaat gedreven en doelgericht In staat snel een visie te ontwikkelen en begrip te krijgen van de desbetreffende branche. Duidelijke communicator en slagvaardig. Manager met een juiste balans tussen resultaatgerichtheid en HRM facetten.

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels

Overig

Ervaringsgebieden:
Sterke oriëntatie op veranderingsprojecten in operationele en/of commerciële omgeving. Kennis van HRM/Management Development. Ervaring in het aansturen van kleine en zeer grote teams van verschillende disciplines. Ervaring in de opzet van nieuwe structuren, organisatieonderdelen, financiële besturing, standaardisatie en procedurele borging.
Initiator/begeleider van reorganisatie trajecten, overlegstructuur met ondernemingsraden op verschillende niveaus in organisaties. (Commercieel) management op strategisch, tactisch en operationeel niveau.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :