Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

change manager / crisis manager

change manager / crisis manager

Werkervaring interimmanager

Profiel
- Ik vernieuw en professionaliseer. Bij voorkeur in de rol van interim manager (in de lijnorganisatie), hoewel ik als adviseur/projectleider ook prima functioneer.
- Ik werk zelfstandig, maar kan ook prima in teamverband functioneren.
- Ik beschik over de juiste communicatievaardigheden om op alle niveaus binnen een organisatie te werken.
- Ik ga uitdagingen aan en los problemen op.
- Ik sta bekend om mijn inzet, mijn betrokkenheid en mijn gestructureerde denk- en werkwijze.


Werkervaring

04/2008  heden Diverse advies- en onderzoeksopdrachten
o Onderzoek bij een groot W&S kantoor (1200  1600 vacatures per jaar) wat een HR/W&S keurmerk zou kunnen bedragen aan de gepercipieerde klanttevredenheid van de dienstverlening.
Adviseur bij een postbedrijf dat overweegt een flexpool met postbodes te creëren.

05/2007  04/2008 Crisismanager bij de Dienst Justitiële Inrichtingen
Verantwoordelijk voor de processen werving/selectie, opleiding en dienstkleding, plaatsing, planning (24/7), functionele begeleiding en facturatie van een flexpool met gevangenisbewaarders (ca. 1000 FTE inclusief overhead).
Deze flexpool is in een crisissituatie geraakt: kranten gehaald, klanten en medewerkers ontevreden, salarisbetaling niet op orde, ruim 500 vacatures, verloop van circa 20%, ziekteverzuim van circa 15%, stilliggende facturatie, boekhouding niet op orde, cumulatief verlies enorm opgelopen, etc. etc.
In 1 jaar tijd heb ik in een politiek zeer gevoelige omgeving een turn around gerealiseerd. Naast de uitvoering van het primaire proces, waarbij 3 lokaties zijn geopend en 1 lokatie op korte termijn sluit, heb ik tal van operationele problemen opgelost. Nadat de rust was wedergekeerd, heb ik vervolgens de hoofddirectie geadviseerd de interne klant/leverancier verhouding die voor 4 jaar heeft bestaan te beëindigen. M.i.v. 1 april 2008 is deze transitie een feit.




Werkervaring

01/2007  05/2008 Manager Intake, Planning & Control bij de Dienst Justitiële Inrichtingen
Verantwoordelijk voor de processen plaatsing, 24/7 planning en urenverantwoording van een flexpool met gevangenisbewaarders (ca. 1000 FTE inclusief overhead).
Binnengehaald om bovengenoemde processen te verbeteren. Al snel was duidelijk dat dát gezien de omstandigheden (werkdruk, werktevredenheid, ziekteverzuim, etc.) geen reële verwachting was.

10/2006  1/2007 Directeur/eigenaar van Innoventure Group
Afrondende werkzaamheden COPE.
Voorbereiding van de oprichting van Dimensional Insight Netherlands B.V. (afsplitsing van COPE, zie hieronder). Deze BV is 1 januari 2007 opgericht.
Voorbereiding van de oprichting van de eigen werkmaatschappij Professionals B.V. Deze BV is 1 januari 2007 opgericht.

05/2005  10/2006 Commercieel directeur bij COPE
Binnen COPE, een ICT dienstverlener (15 m/v) die data-integratie en datavisualisatie oplossingen levert voor haar klanten, heb ik een professionaliseringsslag doorgevoerd. Hierbij ben ik als volgt te werk gegaan.
Allereerst heb ik grotere projecten aangenomen waarbij voor het eerst in teamverband aan één klantopdracht gewerkt moest worden.
Vervolgens heb ik projecten en daarmee het team programmeurs projectmatig aangestuurd (specificaties/planningen maken, individuele prestaties/voortgang meten). In dit proces hebben we afscheid genomen van 5 collegas en 3 nieuwe collegas verwelkomd waaronder een zeer ervaren operationeel manager.
Daarna heb ik de marketing aangepakt. Na een klein half jaar zijn een geheel nieuwe website en online marketing campagnes live gegaan met als direct resultaat dat er in 2006 meer leads en informatieverzoeken zijn geweest dan in de 5 jaren ervoor. Ook zijn brochures en customer cases ontwikkeld.
Tot slot heb ik de noodzakelijke voorbereidingen in gang gezet om het bedrijf op te splitsen in 2 afzonderlijke bedrijven (COPE en Dimensional Insight). Het onder-liggende business plan is van mijn hand.

05/2004  04/2005 Business consultant bij Accenture
Bij Accenture was ik betrokken bij de oprichting van de outsourcing practice: Accenture Business Services (ABS). ABS detacheert eigen administratief personeel bij klanten met administratieve problemen.
Bij Essent Retail heb ik een van de eerste teams opgezet en in de opstartfase aangestuurd (toen ik wegging, stuurde ik 50 m/v aan). Het team heb ik verdeeld in een analyse- en een uitvoeringsteam. Problemen waren er op het gebied van meetgegevens, switchprocessen (inhuizen/uithuizen/verhuizen) en facturatie. Op kantoorruimte na was er niets geregeld. Gedurende de rit heb ik standaarden ontwikkeld voor urenverantwoording, individuele prestatiemeting en -beloning, voortgangsrapportages, vakantiedagen, trainingen, kennisdossiers, etc.
COGAS Zakelijke Markt (12 m/v) had te kampen met facturatieproblemen (achterstanden, verkeerde factuurbedragen, onjuiste onderbouwingen). Hier heb ik het bestaande team aangestuurd.

Werkervaring

08/2000  04/2004 Business consultant bij Vellekoop & Meesters
Via Vellekoop & Meesters heb ik een groot aantal projecten uitgevoerd, waaronder:
Bij de facilitaire dienst van Rijkswaterstaat Zuid-Holland heb ik een reorganisatie begeleid bij de onderdelen inkoop en informatiemanagement (rol: procesbegeleider)
Voor het Hoofdproductschap Akkerbouw (HPA) heb ik een facturatiesysteem ontworpen (circa 1 miljard euro per jaar), leidde ik het implementatieproces, coördineerde ik de testinspanningen en zorgde ik ervoor dat het systeem bij de eindgebruikers ingevoerd werd (rol: projectleider)
Voor de Dienst Regelingen die een register bijhoudt van alle Nederlandse percelen heb ik de management informatie in kaart gebracht, data marts ontworpen, het implementatieproces begeleid en de informatie opgeleverd (rol: projectleider)
Voor het Hoofdproductschap Akkerbouw (HPA) heb ik de management informatie in kaart gebracht, een management informatiesysteem geïmplementeerd en de gebruikers getraind (rol: projectleider/analist)
Voor een kenniscentrum op het gebied van ICT en Recht heb ik een webapplicatie ontworpen die mensen in staat stelt iemand anders te zoeken op basis van expertise (rol: analist)
Voor de stafafdeling HR van het Ministerie van LNV heb ik een webapplicatie ontwikkeld die projectleiders in staat stelt om collegas te zoeken op basis van persoonlijkheidskenmerken, interesses, kennis en ervaring (rol: analist)

10/1999  08/2000 Afstudeerder bij KPN Research (tegenwoordig TNO Telecom)
Binnen de kaders van EFQM/INK en de Balanced Scorecard heb ik onderzocht hoe bedrijfsprocessen continu verbeterd kunnen worden. Als business case heb ik het ISDN-2 leveringsproces bestudeerd. Op basis van mijn aanbevelingen is het percentage van inconsistente leveringen met ongeveer 70 percent verminderd.





Opleiding interimmanager

Opleiding

09/1995  08/2000 Informatica aan de Rijksuniversiteit Groningen
Specialisaties: Bestuurlijke informatiekunde (BIK) en Kennistechnologie (KT)

Binnen BIK lag de nadruk op het gebruik van informatie in besluitvormingsprocessen. Bij KT heb ik met technologieën gewerkt als knowledge based decision support systems, fuzzy expert systems en neural networks. Dergelijke technologieën kunnen besluitvormingsprocessen versnellen.

09/1989  08/1995 Christelijk Gymnasium Leeuwarden
Vakken: Nederlands, Engels, Duits, Latijn, Wiskunde B, Natuurkunde, Economie 1








Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

zie CV




Talenkennis interimmanager

zie CV





Overig

Nevenactiviteiten

01/2001  02/2008 Crossroads International Church of The Hague
Voor lange tijd heb ik onderdeel uitgemaakt van het SHAPE team, waarvan de laatste 1,5 jaar als coördinator.
Het SHAPE team beoogt het zelfbewustzijn van onze kerkleden te vergroten door ze een aantal vragenlijsten af te nemen en de uitkomsten 1-op-1 te bespreken. Follow-up in de vorm van coaching behoort tot de mogelijkheden.

09/1996  08/1999 Rijksuniversiteit Groningen
Gedurende mijn studie heb ik diverse nevenactiviteiten ontplooid, waaronder:
Organisatie van het Nederlands Kampioenschap Programmeren in 1997
Organisatie van het introductiekamp in 1999
Lid opleidingsbestuur Wiskunde en Informatica
Lid bestuur studievereniging FMF
Mentor
Student assistent


Hobbys

Familie & vrienden In het weekend breng ik graag tijd door met mijn vrouw, kinderen en vrienden

Sport Fitness, roeien, zaalvoetbal








 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :