Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Finance Manager

Finance Manager

Werkervaring interimmanager

Periode december 2006 – heden
Branche Grafische industrie (You See Communications BV)
Functie Algemeen directeur (Interim)

Werkzaamheden
• Als Algemeen directeur eindverantwoordelijke voor de gehele organisatie. Specifieke aandachtgebieden zijn financiën, personeelszaken, beleidszaken en strategie. Specifieke taken zijn de jaarrekeningen 2005 en 2006, herfinanciering van een drietal BV’s, structureren interne organisatie, scenarioplanning en strategische koersbepaling.



Periode december 2000 – december 2006
Branche Financiële dienstverlening (Eiffel Projecten en Opleidingen BV)
Functie Interim-manager / Bedrijfskundige

Werkzaamheden
• Als Manager Finance bij ABN AMRO Bank, afdeling Strategy & Business Management, verantwoordelijk voor het inrichten van deze nieuwe functie. Specifieke taken zijn geweest: transparantie brengen in de interne allocaties waarbij de rol voornamelijk op de procesbegeleiding lag, aansluiting zoeken tussen de verschillende systemen van NL en Global, ontwikkelen van een abonnementsvorm ten behoeve van het costmanagementsysteem en het opstellen van het Performance Contract (PfC). Daarnaast is een trekkersrol vervuld om de leemte tussen de afdeling Control en Service Management op te vullen.
• Als Manager Controlling (lid MT) bij OHRA SSC (Shared Service Center) verantwoordelijk voor het inrichten van de financiële functie van het SSC, het analyseren van en eindverantwoordelijke voor rapportages, planning, budgetten, SLA’s en jaarrekeningen, het ontwikkelen en in gebruik nemen van modellen voor Cost Management, Resultaatverantwoordelijke Eenheid, Investeringsbeslissingen en Workflowmanagement. Daarnaast word ik in de rol van financieel en bedrijfskundig specialist door een onderhandelingsteam geconsulteerd in verband met een Joint Venture. Tevens heb ik als MT-lid actief een rol vervuld in een cultuurveranderingtraject en diverse ICT implementaties;
• Als Controller (lid MT) bij OHRA Schadeverzekeringen verantwoordelijk voor het opstellen en analyseren van diverse managementrapportages, het uitwerken van een model voor Asset Management en het testen en in gebruik nemen van een scorecard (BBSC);
• Als Organisatieadviseur bij gemeente Haarlem een masterclass georganiseerd rond drie thema’s (zelfsturende teams, front office & back office en communities of practice) om de bijna 200 managers te enthousiasmeren voor nieuwe organisatievormen.
• Als Programmamanager bij KLIQ Employability verantwoordelijk voor het inzichtelijk maken van de resultatenrekening (hoofdkantoor met 18 vestigingen), het teweeg brengen van een gedragsverandering (resultaatgericht werken) van directie, vestigingsmanagers en contractbeheerders en ondersteuning bieden bij de implementatie van de rapportagetool Business Objects gekoppeld aan SAP.



Periode januari 1998 – december 2000
Branche ICT (KSI Business Consultancy BV)
Functie Interim-manager / Projectleider Finance

Werkzaamheden
• Bij Telfort als Interim-manager Finance (lid MT) de afdeling Risk & Fraud, onderdeel Fixed (Vaste Verbindingen) opnieuw gestructureerd. Kernpunten: onderzoek managementbehoefte, opstellen nieuwe rapportages, leiding geven aan afdeling Fixed (45 FTE), functionerings- en beoordelingsgesprekken, rust brengen op afdeling, koers uitstippelen voor afdeling en nieuwe manager.
• Als consultant bij Smit & Dorlas koffiebranders een analyse uitgevoerd naar de huidige Exact-omgeving en vervolgens de bevindingen uitgewerkt in een adviesrapport;
• Verzorging van diverse workshops en (end-user)trainingen in Nederland en Denemarken voor het ERP-systeem Axapta;
• Als projectleider een pakketselectie uitgevoerd voor KSI Business Consultancy;
• Als consultant en projectleider de interne organisatie (KSI Business Consultancy) opnieuw opgezet met als doel het ERP-systeem Axapta te implementeren;
• Schrijven van diverse implementatieplannen voor o.a. DeltaLink, KSI Business Consultancy, Connor, KPN, Morrow en Smit & Dorlas;
• Als projectleider verantwoordelijk voor de uitvoering van het voor DeltaLink geschreven implementatieplan (installatie Axapta tot en met de nazorg).



Periode juni 1995 – januari 1998
Branche Retail & Logistiek (Pril BV)
Functie Controller

Werkzaamheden
• Dagelijkse leiding over een team van 7 mensen;
• Inrichten financiële administratie en controlling;
• Verantwoordelijk voor leasing (calculatie en beheer);
• Opmaken van jaarrekeningen en consolidaties;
• Opstellen en implementeren van commerciële en financiële managementrapportages (Crystal Reports, Excel en World Writer);
• Als financieel en logistiek deskundige (deelprojectleider) direct betrokken geweest bij de selectie en implementatie van het pakket JDEdwards.


Periode november 1993 – juni 1995
Branche Retail (Telesonic BV)
Functie Hoofd administratie & projecten

Werkzaamheden
• Dagelijkse leiding over een team van 4 mensen;
• Inrichten van de administratie (zowel de technische als de functionele automatisering);
• Het voeren van de Nederlandse, Duitse en Oostenrijkse administratie;
• Implementeren van het financieel pakket Exact;
• Systeembeheer (Exact en Novell);
• Beschrijven en optimaliseren van de administratieve organisatie (AO).



Periode maart 1992 – november 1993
Branche Accountancy (Flantua Accountants)
Functie Assistent accountant

Werkzaamheden
• Controleren van administraties van productiebedrijven;
• Opmaken van de jaarrekeningen;
• Het voeren van salarisadministraties voor diverse bedrijven;
• Beschrijven van de administratieve organisatie (AO).





Periode maart 1990 – maart 1992
Branche Retail (Koch International BV)
Functie Administrateur

Werkzaamheden
• Voeren van de gehele administratie van Nederland en België;
• Voorbereiden van de jaarrekening;
• Inrichten van een nieuw bedrijfsonderdeel in België;
• Systeembeheer (Exact, Novell en DbaseIV ).


Opleiding interimmanager

Mavo
Meao
Nima A
SPD
Post HBO Projectmanagement
Universiteit Bedrijfswetenschappen

Gemeente Financiën
IFRS
Adviesvaardigheden
Schrijfvaardigheden
Business Objects
MeetingWorks
Certified Axapta Trainer (NavisionDamgaard)
Exact voor windows (financieel en logistiek)
JDEdwards (Finance, Logistics, Euro, WorldWriter)
Management voor middenkader



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

slagvaardig, besluitvormend, leidersrol, open communicatie, weet mensen bij elkaar te brengen en te motiveren, doelgericht.

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Duits

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :