Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

communicatiemanager

communicatiemanager

Werkervaring interimmanager

Werkervaring:
2007 - heden Interim manager afdeling Strategie en Communicatie gemeente Rheden

2005 – 2007 Manager Marketing & Communicatie Nederlands Bijbelgenootschap

2004 - 2005 Interim manager Communicatie & Marketing, landelijk werkende thuiszorgorganisatie Curadomi

2001 - 2004 Senior Communicatieadviseur, functioneel leidinggevende van het cluster Communicatieadvies provincie Overijssel.

2000 - 2001 Interim hoofd Communicatie Stichting Reclassering Nederland

1996 - 2000 Gemeente Apeldoorn; strategisch communicatieadviseur / perswoordvoerder
burgemeester en wethouders

1992 - 1996 Algemene Inspectiedienst te Kerkrade; hoofd van de stafafdeling In- en externe communicatie, met loopbaanontwikkelingstraject bij het ministerie van LNV o.a. in de functie van perswoordvoerder van de minister en staatssecretaris.

1990 - 1992 Consulentschap Landbouw te Tilburg; economisch beleidsmedewerker en landelijk PR-coördinator voor de consulentschappen
Toelichting op mijn huidige en een aantal daaraan voorafgaande functies.

2007 – heden
Interim manager afdeling Strategie en communicatie van de gemeente Rheden
Omvang van de organisatie: ongeveer 350 medewerkers
Afdelingsomvang: 9 medewerkers

Bij deze afdeling mag ik leiding geven, vervul ik tevens de rol van strateeg en ben ik de eerste adviseur van het college van B en W. In die laatste hoedanigheid geef ik leiding aan het brandingstraject voor de gemeente Rheden. Als strateeg coördineer ik de interne ‘stukkenstroom’ naar het college en schreef ik mede het meerjarenprogramma en
-beleidsplan. Daarnaast zit ik in de werkgroep die de samenvoeging van drie afdelingen voorbereid en een werkgroep die de nieuwe visie op de gemeentelijke organisatie en bedrijfscultuur opstelt. Daarnaast ben ik eindverantwoordelijke voor de implementatie van het nieuwe CMS en nieuwe website.


2005 – 2007
Manager Marketing & Communicatie bij het Nederlands Bijbelgenootschap (NBG) te Haarlem

Omvang van de organisatie: ruim 50 medewerkers en een vereniging met ongeveer
250.000 leden en 2500 vrijwilligers
Afdelingsomvang: 9 medewerkers
Afdelingsbudget: ongeveer 1,5 miljoen euro

Steekwoorden:
- herstructurering tot full-service afdeling Marketing & Communicatie
- opstellen strategisch afdelingsplan
- opstellen jaarlijkse Fondsenwervingsplan
- lid van het Management Team
- marketingbeleid van alle boekuitgaven (waaronder 900.000 exemplaren van de Nieuwe Bijbel Vertaling)
- de Nieuwe Bijbel Vertaling won in 2005 de NS Publieksprijs
- in 2005 ledenwerfactie (8100 nieuwe leden)
- nieuw segmentatie- en doelgroepenstrategie
- opstellen advertentiebeleid, representatiebeleid en relatiegeschenkenbeleid
- opstellen persbeleidsplan
- ontwikkeling pers-managementsysteem
- elektronische knipselservice via intranet
- ontwikkeling nieuwe internetsite
- start digitalisering van bibliotheek (oudste boek stamt uit 1477)
- ontwikkeling interactieve vrachtauto voor scholieren van middelbare school (projectkosten 600.000 euro).












2004 – 2005
Interim manager Communicatie & Marketing, van thuiszorgorganisatie Curadomi te Veenendaal

Omvang van de organisatie: 750 medewerkers
Afdelingsomvang: 7 medewerkers

Interimopdracht:
- afdeling communicatie & Marketing omvormen tot een moderne afdeling
- strategisch communicatieplan schrijven
- afdeling klaarmaken voor de nieuwe zorgwetgeving (WMO)
- website vernieuwen, nieuwe folderlijn en advertentielijn ontwikkelen
- nieuwe huisstijl ontwikkelen
- lobby opstarten voor de WMO met als hoogtepunt het feit dat staatssecretaris mevrouw Ross op 30 maart 2005 het nieuwe hoofdkantoor van Curadomi opende, gecombineerd met een speciaal congres over de WMO.


Begin 2001 - 2004
Senior Communicatie-adviseur, functioneel leidinggevende van het cluster communicatie-advies provincie Overijssel te Zwolle

Omvang van de organisatie: ongeveer 1400 medewerkers
Afdelingsomvang: 10 medewerkers

- afsluiten jaarcontracten
- kwaliteitsimpuls geven aan cluster Communicatieadvies
- positionering van het team bij de beleidsafdelingen en bestuurders
- belast met corporate communicatie (intern communicatiebeleid, arbeidsmarktcommunicatie, profilering, lobby (regioconvenant, landsdelig werken), publieksvoorlichtingsbeleid, interactieve beleidscommunicatie)
- opstellen van het communicatieplan t.b.v. de provinciale Statenverkiezingen in 2003, waaronder de zogenoemde Digi-boerderij (een groots opgezet digitaal experiment).
- communicatie invoering dualisering bij de Provincie Staten.
- extern ontwikkelingstraject opgestart voor het cluster


2000 – 2001
Interim hoofd Communicatie Stichting Reclassering Nederland te Utrecht

Omvang van de organisatie: ongeveer 600 medewerkers
Afdelingsomvang: drie centrale en vijf decentrale medewerkers

Interimopdracht: kwaliteitsimpuls geven aan het team, het opstellen van een meerjaren communicatiebeleidsplan en aanzet geven om te komen tot inter- en intranet.









1996 – 2000 Strategisch communicatie-adviseur/woordvoerder gemeente Apeldoorn

Organisatieomvang: ongeveer 1200
Afdelingsomvang: 25 medewerkers

- communicatief begeleiden gemeentelijke reorganisaties van ons land plaats
- lid van de werkgroep ‘Apeldoorn 2000’ heb ik in het kader van bovengenoemde reorganisatie mede de basis gelegd voor de nieuwe dienst Strategie en communicatie.
- strategische communicatie (-projecten), zoals bijvoorbeeld de stationsomgeving en de totstandkoming van het bedrijventerrein de Ekofactorij)
- woordvoering namens het college van b. & w.
- stadspromotie, stadsvisie-ontwikkeling en lobby/public-affairs
- opstellen communicatiejaarplan 1997 en 1999 Strategie en Communicatie
- 1997 projectleider van de op het paleis 't Loo gehouden Eurotop van Buitenlandse ministers van de Europese Unie
- communicatie Europartenariat; de grootste Europese bedrijvencontactenbeurs die voor het eerst in Nederland gehouden werd
- projectleider communicatieactiviteiten rondom de viering van de 60ste verjaardag van onze vorstin (gedeelte Apeldoorn)
- communicatief projectleider huwelijk van Maurits en Mariléne (inclusief de internetuitzending)
- projectleider communicatie voor de Stichting 100 jaar herdenking inhuldiging koningin Wilhelmina
- projectleider communicatie rond 55 jaar veteranenherdenking, met een parade waar 350.000 mensen op af kwamen
- opstellen mediabeleidsplan
- tevens communicatieadviseur brandweer Apeldoorn


1992 – 1996
Hoofd stafafdeling In- en externe communicatie Algemene Inspectiedienst van het ministerie van Landbouw, Natuurbeheer en Visserij (LNV).

Organisatieomvang: 650 medewerkers (AID)
Afdelingsomvang: vijf directe en vier gedecentraliseerde medewerkers.

- formuleren communicatiebeleid van de AID door jaarlijkse een communicatieplannen op te stellen
- adviseur directie en woordvoerder
- opstellen realisatie jaarverslagen, jaarplannen en controleverslagen
- ontwikkelen nieuw eigentijds personeelsblad voor de AID
- ontwikkeling nieuwe huisstijl
- communicatief ondersteunen reorganisatie
- deelname aan het interdepartementaal voorlichtingsoverleg
- in het kader van loopbaanontwikkeling bij LNV heb ik tijdens deze periode gedurende een klein jaar gewerkt bij de directie Voorlichting en Externe Betrekkingen van LNV. Voor toenmalig minister Bukman en staatssecretaris Gabor verzorgde ik de perswoordvoering. Ook hield ik me bezig met het schrijven van toespraken voor genoemde bewindspersonen en het onderhouden van contacten tussen LNV en de Teede Kamer.


Opleiding interimmanager

Laatst genoten opleiding
1985 - 1990 Agrarische Hogeschool Dronten
Studierichting: Bedrijfskunde

Afstudeervakken waren o.a. Public Relations,
voorlichtingskunde, overheidscommunicatie, beleids- en
bestuurskunde, organisatiekunde, organisatiefilosofie,
financieel en economische vakken en
marketing

Enkele van de gevolgde cursussen
· EU-landbouwpolitiek
· Projectmatig werken
· Time-management
· Beleidsnota’s opstellen
· Training ‘Omgaan met de media’
· Opleiding voor radioverslaggever
· NGPR-A
· NIMA PR-B
· Lobby
· Postacademische opleiding Communicatie-management SRM



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Persoonlijke eigenschappen:
rustig, doordacht, analytisch, strategisch denker, warm en open mens, gevoel voor humor, breed georiënteerd, kan overtuigen, netwerker, samenwerker, respectvol, vakmanschap, gericht op grote lijnen, doorzetter, vernieuwer en houdt van veranderingen, wil leren, neemt initiatief en durft te beslissen, is eigenzinnig, zoekt niet de gebaande wegen.


Talenkennis interimmanager

Gesproken:
Engels: goed
Duits: goed
Frans matig

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :