Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Project/Interim manager

Project/Interim manager

Werkervaring interimmanager

Markt:Gemeente
Klant:Getronics Pinkroccade
Opdracht:Implementatie van Belasting software CiVision bij 8 tal gemeenten
Rol:Projectmanager
Periode:mei 2006 – heden (t/m december 2006)
Activiteiten:Het laten implementeren bij 16 gemeenten, door een 20 tal consultants, van totaal vernieuwde Belastingsoftware. Verantwoordelijk voor budget, voortgang en meerwerk acquisitie. Totaal beheerd budget 900.000 euro. Projecten werden parallel uitgevoerd.
Resultaat:Binnen tijd en budget geïmplementeerde Belastingsoftware bij 16 gemeenten waarvan een grote Gemeente (boven 150.000 inwoners).

Markt: Non profit
Klant: UWV
Opdracht: Samenwerkingsverbetering tussen afdeling projecten en beheer
Rol: Consultant/Trainer
Periode: mei 2005 - november 2005
Activiteiten: Het geven van workshops om de twee afdelingen effectief te laten samen werken. Doel: productiviteitsverbetering.
Resultaat: Effectieve samenwerking.

Markt: Non profit
Klant: VROM
Opdracht: Europese aanbesteding voor raamcontract
Rol: Projectleider
Periode: september 2005 - oktober 2005
Activiteiten: Inventarisatie van de gevraagde bescheiden
Resultaat: Aanbesteding opgeleverd

Markt: Non profit
Klant: CWI
Opdracht: Omvormen van Helpdesk naar Servicedesk onder ITIL
Rol: Projectleider/Consultant
Periode: maart 2005 - mei 2005
Activiteiten: Het opzetten van een Servicedesk en ook optreden als lijnmanager van deze afdeling. Implementeren van enkele onderdelen van de Service support processen (Incident en Problem). Resultaat is een beter functionerende Service desk. Uiteindelijke doel was outsourcing
Resultaat: Een meer voorspelbare IT dienstverlening

Markt: Gemeente
Klant: Veldhoven
Opdracht: Hernieuwde ITIL inplementatie
Rol: Projectleider/Consultant
Periode: juni 2004 - februari 2005
Activiteiten: Het opnieuw implementeren van de basis ITIL processsen (Service support). Het accent lag hierbij vooral op het verander management. Resultaat is een ITIL implementatie (Service support) waardoor een beter functionerende Service desk is ontstaan.
Resultaat: Verbeterde IT dienstverlening, verbeterde rapportage.

Markt: Gemeente
Klant: 30 tal gemeenten
Opdracht: Invoeren van een Document Structuur Plan (DSP)
Rol: Projectleider/Consultant
Periode: februari 2003 - mei 2004
Activiteiten: Het begeleiden van een aantal gemeenten bij het maken van een Documentair structuurplan.

Resultaat: Als een van de eerste in Nederland hadden deelnemende gemeente een aan de wettelijke eisen voldoend DSP

Markt: Regionale overheid
Klant: Veiligheidsregio Midden Nederland
Opdracht: Scan van en uitvoeren van eerste stappen DIS
Rol: Consultant
Periode: december 2002 – januari 2003
Activiteiten: Uitvoeren van een Quick Scan van de voorwaarden om het Documentair Informatie Systeem te gaan gebruiken.
Resultaat: Keuze mogelijkheid tot het elektronisch distribueren van de dagelijkse post

Markt: Bouwwereld
Klant: Ballast Ham Dregging
Opdracht: Opzetten beheer organisatie onder ITIL
Rol: Projectleider/Consultant
Periode: maart 2002 - november 2002
Activiteiten: Het vertegenwoordigen van de ICT directie op regionaal niveau. Terugkoppelen van regionaal ICT beleid naar de ICT organisatie en advisering over de realisatie.
Het aansturen en coachen van de medewerkers in het verbeteren van hun ITIL implementatie. Daarnaast klanttevredenheid cyclus opgestart (SLA’s).
Resultaat: Verbeterde service, een hogere klant tevredenheid en meer voorspelbare dienstverlening

Markt: Overheid
Klant: Interne opdracht
Opdracht: Enkele Europese aanbestedingen
Rol: Deelnemer projectgroep
Periode: december 2001 - februari 2002
Activiteiten: Diverse Europese aanbestedingen op het gebied van beheer. Daarnaast een grote aanbesteding voor Innovatienet. Communicatie en IT beheer aspecten waren mijn expertise binnen een multidisciplinair team.
Resultaat: Twee opdrachten

Markt: Overheid
Klant: Interne opdracht
Opdracht: Enkele Europese aanbestedingen
Rol: Deelnemer projectgroep
Periode: december 2001 - februari 2002
Activiteiten: Diverse Europese aanbestedingen op het gebied van beheer. Daarnaast een grote aanbesteding voor Innovatienet. Communicatie en IT beheer aspecten waren mijn expertise binnen een multidisciplinair team.
Resultaat: Twee opdrachten


Opleiding interimmanager

Opleiding: 1964-1968 Middelbare Handelsschool, Amsterdam
1976-1980 Avond Atheneum B, Amsterdam
1980-1986 Geologie met bijvak Informatica, RU Utrecht


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

is een Senior Interim manager met ruime ervaring in zowel project- als verandermanagement. Hij is gewend leiding te geven aan een groep professionals van HBO/WO niveau.
Hij heeft een open management stijl en is sterk structurerend, motiverend en coachend. Hij is gericht op het succesvol afronden van projecten binnen budget en tijd, zonder te veronachtzamen dat de betrokken medewerkers ook een veranderingsproces moeten doormaken. Daarmee borgt hij de gedane project investering voor de lange termijn.
Hij heeft in het bijzonder affiniteit met Project en Service management.


Talenkennis interimmanager

Nederlands, moedertaal; vloeiend in woord en geschrift
Engels; goed in woord en geschrift
Duits; basisvaardigheid


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :