Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Operationeel-, Commercieel, Algemeen-, HR Manager

Operationeel-, Commercieel, Algemeen-, HR Manager

Werkervaring interimmanager

Uitgevoerde opdrachten:
Organisatie: snel groeiende werkmaatschappij, onderdeel van een beursgenoteerde organisatie op het gebied van arbeidsbemiddeling.
Project: opzetten organisatiestructuur, professionaliseren van de interne organisatie, ondersteunen bij werving & selectie en adviseren m.b.t. te voeren beleid.
Doelstelling: invulling geven aan commercieel en resultaatgericht management ten einde het rendement te waarborgen en verbeteren.
Looptijd: 32 uur per week tot medio april 2006.

Organisatie: nieuwe opgerichte werkmaatschappij onderdeel van beursgenoteerde organisatie op het gebied van arbeidsbemiddeling met specialisatie in de call center branche.
Project: ontwikkelen van een organisatie model voor het operationeel management van een vestiging.
Doelstelling: optimale focus op zowel grote als kleine klanten alsmede acquisitie. Duidelijkheid in taakverdeling en verantwoordelijkheden per medewerker.
Looptijd: 2 weken, inmiddels afgerond en voorstel geaccepteerd.

Organisatie: Uitzendorganisatie uit de top 3 van Nederland, beursgenoteerd.
Project: kwalitatief onderzoek naar inleenpatronen van grootste landelijk opdrachtgever.
Doelstelling: stuurgroep belast met controle op uitvoering contract voorzien van gedetailleerde informatie ten einde haar toegevoegde waarde te vergroten.
Looptijd: 32 uur per week tot medio oktober 2006

Organisatie: snel groeiende werkmaatschappij, onderdeel van een beursgenoteerde organisatie op het gebied van arbeidsbemiddeling.
Project: eerder uitgebrachte adviezen implementeren met nieuw te formeren management team
Doelstelling: uniforme bedrijfsprocessen implementeren en borgen, nieuw operationeel management team formeren en optimaal laten functioneren, formeren strategisch management team en optimaal laten functioneren, opstellen opleidingsplan.
Looptijd: 32 uur per week tot augustus 2007.

Senior Operationeel Manager (plv. Directeur Operatie)‘ad interim’/ Change Manager,
Appèl B.V., ‘s-Hertogenbosch 2004 (feb.) – 2005(sept.)
Tijdelijk vervangen van Directeur Operatie gedurende zwangerschapsverlof gevolgd door een opdracht als Change Manager ter begeleiding van een optimaliseringproject.
Operationeel Manager: operationeel en financieel eindverantwoordelijk voor twee divisies: Theater- en Receptiediensten (8 locaties 100 werknemers), Contract Catering (70 bedrijfsrestaurants 550 werknemers).
Change Manager: verantwoordelijk voor een optimaliseringproject. In de rol van projectleider budgetverantwoordelijk en bewaker van de voortgang van diverse werkgroepen. Project doelstellingen: professionaliseren van interne organisatie (staf), professionaliseren en commercialiseren van Rayon Management, verbeteren van ondernemerschap op locatie (cateringmanagers), verhogen van de kwaliteit van de dienstverlening, optimaliseren van interne processen en procedures ter verbetering van de financiële resultaten.

Operations Manager ‘ad interim’,
Center Parcs De Eemhof, Zeewolde 2002 – 2003 (dec.)
Gedurende reorganisatie als lid van het park managementteam eindverantwoordelijk voor de operationele kant van het park met in totaal 450 fte en vervangend General Manager. Eindverantwoordelijk voor de afdelingen Customer Service (receptie en ontvangst), Guest Service (beveiliging), Sports & Entertainment en Aqua Mundo (zwembad), Retail, Bars en Restaurants. Doelstelling: het verbeteren van de rentabiliteit door betere commerciële park resultaten, people management en het vergroten van het ondernemerschap met voldoende aandacht voor kostenbeheersing.

Verschillende functies, United Services Group N.V., Almere 1996 - 2002
• Operationeel Manager,
TdB recruitment B.V., Almere 2001 - 2002
United Services Group N.V.)
Het begeleiden van de doorstart van dit Werving & Selectieburo, onderdeel van de United Services Group N.V. Formuleren van visie, beleid, procedures. Verantwoordelijk voor de dagelijkse operatie, marketing, public relations, productontwikkeling, financiën en personeelsbeleid. Eindverantwoordelijk voor de commerciële resultaten. Uiteindelijk zorg gedragen voor het afbouwen van de activiteiten en een adequate ontmanteling.
• Districtsmanager, Unique Nederland B.V.,
Amsterdam 1998 - 2001
United Services Group N.V.)
Het coachen en begeleiden van 8 vestigingen van Unique Uitzendburo van maart 1998 tot januari 1999 in de provincies Friesland, Groningen en Drenthe met een omzet van meer dan 20 miljoen gulden. Vanaf januari 1999 in Amsterdam, het grootste district van Unique, met een omzet van meer dan 40 miljoen gulden. Eindverantwoordelijk voor de commerciële resultaten, interne organisatie en regionaal personeelsbeleid. Verantwoordelijk voor het marketingbudget. Direct leidinggevende van 48 fte.
• Vestigingsmanager, Unique Uitzendburo B.V.,
Utrecht 1996 - 1998
United Services Group N.V.)
Van mei 1996 tot juni 1997 meewerkend voorman van een vestiging van Unique Uitzendburo in Amsterdam met 4 fte en een omzet van meer dan 3 miljoen gulden. Van juni 1997 tot maart 1998 een zelfde functie op een vestiging in Utrecht met 11 fte en een omzet van meer dan 10 miljoen gulden. Dit was de grootste vestiging van Unique.
Eindverantwoordelijk voor de resultaten van de vestiging en hoofdelijk verantwoordelijk voor het relatiebeheer.

Opleiding interimmanager

Post HBO Coach, Alba college, diploma 2007
Post HBO bedrijfskunde, Hogeschool Arnhem, diploma 2002 (Cum Laude),
Winnaar Marijke Ittman Scriptiepen
M.H.S. richting toerisme, Economisch College Heerlen, diploma 1991
H.A.V.O., Rijksscholen Gemeenschap ’s-Hertogenbosch, diploma 1987


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

• Veranderingsmanagement: ingegeven door een sterk veranderende markt, door vernieuwde technologische ontwikkelingen, door veranderende wetgeving of door veranderende economische omstandigheden.
• Resultaatmanagement: gewend te werken met week-, maand- en jaartargets het analyseren van managementinformatie, targets te vertalen naar individuele doelstellingen, beleidsaanpassingen, managementactiepunten, commerciële acties en het opstellen van actie-, jaar- en verbeterplannen.
• Marketing: creatief in de benadering van de markt, het organiseren en initiëren van relatie-evenementen, personeelsactiviteiten, personeelstrainingen, workshops, wervingsacties en media-uitingen.
• People Management: in staat medewerkers en professionals te motiveren en te ontwikkelen waardoor betrokkenheid en motivatie van de staf zal toenemen.
• Sales Management: ervaring in het leidinggeven aan Sales Executives (acquisitie) en Accountmanagers (relatiebeheer) individueel en in groepsverband. Persoonlijk: een klantgerichte relatiebeheerder gedreven in het opbouwen en onderhouden van zakenrelaties (zowel nationaal als internationaal), gastvrij en onderhoudend.
• Projectmanagement: ervaring in het tijdelijk vervullen van functies en waarnemen van functionarissen. Begeleiden van verbeter- en implementatietrajecten.
• Organisatieadvies: adviseren van senior management m.b.t. operationele organisatie, beleid en strategie.
• Coaching: het coachen van hoger en middelmanagement individueel door een combinatie van feedback & theorie, in groepsverband door management sessies en begeleiding van intervisie.
• HR management: vanuit strategisch oogpunt actief deelgenomen aan het HR management: organisatieontwerp, functieontwerp, opstellen functieprofielen, opstellen belonings- en beoordelingsmodel, recruitment, opstellen opleidingsplan, opstellen verzuimbeleid, trainen management op leiderschapsstijl en verzuimpreventie.

Talenkennis interimmanager

Nederlands (moedertaal), Engels (uistekend), Frans (matig)

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :