Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

controller

controller

Werkervaring interimmanager

Loopbaan

1995 - heden Financieel Management
Verzorgen van de administratie voor diverse bedrijven als zelfstandig ondernemer.

april 1996 t/m heden Interim manager
Gedurende de periode van april 1996 t/m heden werkzaam als interim manager. Tijdens deze periode voornamelijk bezig geweest met de planning en control cyclus van verschillende bedrijven. Het initiëren, stimuleren en begeleiden van de jaarlijkse planning en budget cyclus. Tevens zorgen voor een adequate opvolging van de analyse cyclus m.b.t. actuele cijfers t.o.v. de budget cijfers eventueel met een balance score card en/of key performance indicators. Bij rapportages en de planning en budget cyclus gebruik gemaakt van of integrale kostprijs of Activity Based Costing.

Augustus 2008 t/m januari 2010 Provincie Utrecht, Utrecht
Detachering via Meijer Financials, Hilversum als Controller.
- Zelfstandig opstellen van de concept ILG jaarcyclus producten.
- Ondersteunen bij het linken van de provinciale begroting en het financiële systeem Coda aan het programma management systeem Prisma.
- Optimaliseren van de meerjarige projectadministratie van het AVP.
- Optimaliseren van de managementinformatie.
- Coördinatie van de facturen-, verplichtingenstroom van de afdeling ILG.
- Coördineren en zorgdragen voor de uitvoering van de financiële administratie, incl. het uitvoeren van rechtmatighheidscontroles.
- Het onderzoeken van nieuwe wegen voor financiële beleidsuitvoering.
- Het uitwerken en/of aanpassen van richtlijnen, technieken en methodieken.

April 2008 t/m mei 2008 Geste Groep, Rijswijk
Detachering via Cas Freelance Finance, Rijswijk als Controller.
- Opschonen van de administratieve bestanden.
- Adequaat inrichtien van de logistieke organisatie
- Optimaliseren van de administratieve organisatie.
- Verbeteren van de interne rapportagecyclus.

Februari 2007 t/m januari 2008 Wärtsilä Automation Nederland B.V., Schiedam

- Opstellen managementrapportages.
- Optimaliseren van de administratieve organisatie.
- Verbeteren van de interne rapportagecyclus.
- Voorbereiding overgang van Exact naar SAP.
- Samenstellen van de jaarrekening

mei 2005 t/m heden ISC, Odijk
Controller bij een onderdeel van ISC, Odijk. Namelijk ISC-West te Den Haag.
- Opstellen van het begroting 2007.
- Opstellen managementrapportages.
- Optimaliseren van de administratieve organisatie rond het begrotingsstraject.
- Verbeteren van de interne rapportagecyclus.
- Bewaken van de administratieve organisatie en interne controle in het algemeen.
- Samenstellen van de jaarrekening

oktober 2004 t/m heden Modelspoorland, Maasdijk
Begeleiding van een startend bedrijf op gebied van de financiële zaken.
- Opstellen van het budget.
- Bepalen van de kostprijzen.
- Opstellen managementrapportages.
- Opstellen en inrichten van de administratieve organisatie.
- Inrichten van de interne rapportagecyclus.

juli 2001 t/m november 2002 Frico Cheese Raamsdonksveer, Raamsdonksveer
Detachering via Steens & Partners, Rotterdam als Financieel Projectconsultant.
- Opstellen van het budget met behulp van Activity Based Costing.
- Bepalen van de kostprijzen (transferprijzen) voor het budgetjaar 2002 en budgetjaar 2003.
- Opstellen managementrapportages met behulp van Activity Based Costing.
- Optimaliseren van de administratieve organisatie rond het budgetteringstraject.
- Verbeteren van de interne rapportagecyclus.
- Bewaken van de administratieve organisatie en interne controle in het algemeen.
- Beschrijven van de administratieve organisatie rondom de verkoopafdeling en de inkoopafdeling in het bijzonder. (Procedure sales en procedure procurement)

augustus 2000 t/m mei 2001 Provincie Zuid-Holland, Den Haag
Detachering via The Firm als Hoofd bureau Financieel Administratie Kantoor.
- Leidinggeven aan het bureau Financieel Administratie Kantoor.
- Zorgdragen voor een efficiënte organisatie en een ldig beheer.
- Bewaken integrale betrouwbaarheid van het geautomatiseerde financiële systeem (Smartstream).
- Beheren van de stuurgegevens van de Smartstream-aplicaties.
- Uitvoeren van interne controles.
- Bewaken van de administratieve organisatie en interne controle.

april 2000 t/m augustus 2000 M.O.G. VastgoedManagement, Utrecht
Detachering via Ernst & Young Interim als Hoofd Interne administratie.
- Leidinggeven aan de afdeling Interne administratie.
- Ondersteunen van de financial controller.
- Opstellen managementrapportages.
- Bewaken van de administratieve organisatie en interne controle.
- Optimaliseren van de inrichting van de financiële administratie (Exact).
- Begeleiden en coachen van het nieuw aangestelde hoofd financiële administratie.

juni 1999 t/m maart 2000 EPZ N.V., Geertruidenberg
Detachering via Employment Services Detachering bv als vestigingscontroller voor een tweetal productievestigingen, te weten vestiging Moerdijk en vestiging Borssele.
- Opstellen van de managementrapportage op vestigingsniveau.
- Analyseren van aanverwante financiële en operationele cijfers
- Inrichten van een nieuw model managementrapportage.
- Bewaken van de interne controle en administratieve organisatie.
- Ondersteunen van de logistieke afdelingen m.b.t. financiële kengetallen.

april 1999 t/m mei 1999 Amsterdam Power Exchange, Amsterdam
Detachering via Ernst & Young Interim als Assistant to Financial Controller.
- Leidinggeven aan de afdelingen Accounts payable en Accounts receivable.
- Ondersteunen van de financial controller.
- Opstellen managementrapportages.
- Bewaken van de administratieve organisatie en interne controle.
- Optimaliseren van de inrichting van de financiële administratie (Exact).
- Begeleiden en coachen van het nieuw aangestelde hoofd financiële administratie.

augustus 1998 t/m februari 1999 Rabobank Nederland Effectendiensten, Utrecht
Detachering via Moret Ernst & Young Interim als Internal Auditor.
- Beoordelen van de kwaliteit en betrouwbaarheid van de managementrapportages.
- Ondersteunen bij het opzetten van nieuwe managementrapportages (balans, kwaliteitsindicatoren en op termijn Balanced Scorecard).
- Inventariseren van de financiële stromen en adviseren over de herinrichting en beheersing van de financiële stromen.
- Bijdrage leveren aan het verbeteren van de kwaliteit PHAO (handboek AO) op Intranet.
- Beoordelen van de opzet, het bestaan en de werking van AO/IC.
- Controle uitvoeren op de naleving van de regelgeving AEX.
- Inrichten van de Audit Manuals “Regelgeving AEX” en “Huisfondsen”.

januari 1998 t/m juni 1998 Clyde Petroleum Exploratie B.V., Den Haag
Detachering via Michael Page Interim als financial accountant.
- Leidinggeven aan de afdelingen Accounts payable en Accounts receivable.
- Ondersteunen van de financial accountant non-operating activities.
- Verzorgen van het Treasury management.
- Opstellen periodieke managementrapportages.
- Analyseren van de financiële en operationele cijfers.
- Bewaken van de administratieve organisatie en interne controle.
- Optimaliseren van de administratieve organisatie en interne controle.

april 1997 t/m december 1997 Thyssen de Reus BV, Krimpen aan de IJssel
Detachering via Michael Page Interim als medewerker afdeling Planning en Control. Thyssen de Reus stond op het punt zijn organisatie te veranderen in een business unit structuur en ging op hetzelfde moment zijn informatiesysteem veranderen door Triton in te voeren.
- Ondersteuning van de afdeling Planning en Control.
- Samenstellen van de begrotingscyclus van 1997/98 volgens de nieuwe structuur en rekening houdend met de structuur van Triton.
- Opstellen van vijfjaren planning van de diverse Business Units.
- Begeleiden en coachen van de nieuw aangestelde hoofden financiële administratie van een aantal business units.

april 1996 – april 1997 De Nederlandse Munt, Utrecht
Detachering via Employment Services als assistant controller
- Opzetten en uitvoeren periodieke managementrapportage
- Analyseren van aanverwante financiële en operationele cijfers
- Kiezen en inrichten kostprijsmethodiek
- Vernieuwen van de administratieve organisatie en de interne controle
- Doelmatiger maken van de diverse procedures
- Voorbereiden begrotingscyclus 1997
- Inrichten van de accounting principles voor de Nederlandse Munt
- Ontplooien van activiteiten voor de vernieuwing van de informatievoorziening


1973 - 1995 Delft Instruments, Delft
Gedurende de periode van 1973 – 1995 werkzaam geweest voor Delft Instruments in verschillende Business Units als Business controller. Vanaf 1982 verantwoordelijk geweest voor het gehele traject van Planning en Control in eerste instantie van het totale bedrijf (tot 1989), later voor de business units. De overstappen van de ene business unit naar de andere business unit zijn gedaan om de problemen die ontstaan waren op te lossen, waarbij een goede planning en control cyclus vaak één van de verbeterpunten was. Tevens het ontwikkelen een goede management informatie systeem, een balance score card en key performance indicators, kostprijsbepaling met behulp van Activity Based Costing, waarbij ook rapportages gebaseerd op Activity Based Costing werden geproduceerd. Ook de A.O. en I.C. functies goed in kaart brengen en zorgen voor een juiste toepassing.

1993 - 1995 Mechanical Parts Production, Delft
Controller, Coördinator informatievoorziening, lid Managementteam
- Dagelijkse leiding
- Verzorgen van periodieke managementinformatie en financiële stukken
- Opstellen van budgetten en prognoses
- Samenstellen van de jaarrekening
- Bewaken van de administratieve organisatie en interne controle
- Zorgdragen van de algehele informatievoorziening/automatisering
- Inrichten van de administratieve organisatie voor het gehele bedrijf.

1991 - 1993 Dimeq B.V. Head-office, Delft
Controller, Informatieanalist
- Verzorgen van periodieke managementinformatie en financiële stukken
- Opstellen van budgetten en prognoses
- Samenstellen van de jaarrekening
- Optimaliseren van de administratieve organisatie
- Opstellen van een informatieplan

Projectmatige activiteiten:
- Analyseren van de financiële cijfers
- Adviseren en analyseren bij acquisitie van een bedrijf in Duitsland
- Analyseren van het budget bij een joint-venture in Spanje
- Begeleiden van het management (algemeen en financieel) van het bedrijf in Frankrijk

1989 - 1991 D.I. Tank Gauging B.V., Delft
Controller, Bedrijfseconomisch analist
- Verzorgen van periodieke managementinformatie en financiële stukken
- Opstellen van budgetten en prognoses
- Samenstellen van de jaarrekening
- Ontwikkelen van bedrijfsspecifieke kengetallen
- Optimaliseren van de administratieve organisatie en interne controle
- Verder ontwikkelen van de managementinformatie

1982 - 1989 Enraf-Nonius Delft B.V., Delft
Hoofd Financiële administratie Leidinggeven aan 30 personen
- Verzorgen managementinformatie
- Optimaliseren managementinformatie
- Ontwikkelen consolidatieprogramma
- Verzorgen van budgetten en prognoses
- Opstellen van de jaarrekening
- Optimaliseren van de administratieve organisatie en interne controle

1973 - 1982 N.V. Verenigde Instrumentenfabrieken Enraf-Nonius, Delft
Vestigingenadministrateur
- Verzorgen van de volledige financiële administratie van de vestigingen
- Verzorgen van de grootboekadministratie van het hoofdkantoor
- Verzorgen van de crediteurenadministratie van het hoofdkantoor
- Contacten onder met leveranciers

1972 - 1973 Ministerie van Binnenlandse Zaken, Den Haag
Administratief medewerker

1969 - 1972 Nederlandse Middenstandsbank Delft, Delft
Administrateur zakelijke rekening-courant houders

1968 - 1969 Militaire Dienst

1966 - 1968 Nederlandse Gist- en Spiritusfabriek, Delft
Administratief medewerker

1965 - 1966 Ontvanger der directe belastingen, Delft
Administratief medewerker

Opleiding interimmanager

1961 - 1965 Mulo-A
1971 - 1980 PD-boekhouden; MBA; SPD
1987 - 1989 Bedrijfseconomie bij ISW (HBO)
1992 Informatietekenen
1994 - 1995 Indoor Managementtrainingen: Doeltreffend communiceren en Time Management


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Kennis van: Logistieke processen, Activity Based Costing en informatie-analyse (SDW)

Ervaring met: FMS400; Triton; Exact; SAP; productieadministratie; projectadministratie; internationale handel;
spreadsheets: Lotus 123, Framework, Excel;
tekstverwerking: Displaywrite, WP5.1, Word.


Talenkennis interimmanager

Talen Spreken Lezen Schrijven
Nederlands Moedertaal Moedertaal Moedertaal
Engels Vloeiend Vloeiend Vloeiend
Frans Goed Goed Goed
Duits Goed Goed Goed


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :