Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim manager

Interim manager

Werkervaring interimmanager

Toelichting interimmanagement opdrachten

Programmanager Jongerenaanpak (sept. 2007 tot heden)
Gemeente Zeist
• lid Stuurgroep
• effectueren Convenant Jongerenaanpak en bijbehorend Plan van Aanpak


Projectleider Vaste Ontmoetingsplek voor Jongeren (okt. 2008 tot heden)
Gemeente Zeist
• het integraal voorbereiden en realiseren van een Vaste Ontmoetingsplek voor Jongeren in één van de wijken van de gemeente Zeist


Projectleider Buurtagenda’s (juni 2008 tot maart 2009)
Gemeente Zeist
• twee Buurten faciliteren bij het tot stand brengen een pakket aan akties voor de komende drie jaar ter verbetering van het leven en werken in die gebieden, binnen een zelf te besteden budget.


Projectleider VVV-agentschap (april en mei 2008)
Gemeente Zeist
• levensvatbaarheid van een VVV-agentschap in de gemeente Zeist onderzoeken.


Procesmanager Wijkgericht werken (sept. 2007 – febr. 2008)
Gemeente Zeist
• lid Beleidsteam
• sturen op uitvoering projecten
• voorbereiden begroting 2008
• verbeteren financiële verantwoording


Manager Bedrijfsvoering (febr. – juli 2007)
ROC van Amsterdam
• lid Managementteam ‘De Voortwijzer’ (Loopbaanorientatiecentrum)
• organisatorisch, inhoudelijk en procesmatig tot stand brengen van het bureau Bedrijfsvoering
• werven van de manager Bedrijfsvoering


Hoofd Inburgering (febr – dec. 2006)
Gemeente Rotterdam
• lid Managementteam directie Maatschappelijke Ontwikkeling
• organisatorisch en inhoudelijk voorbereiden van de Wet Inburgering
• vervangen van een deel van het management
• tot stand brengen van een op samenwerking gerichte cultuur


Hoofd Maatschappelijke Ontwikkeling (jan – dec 2005)
Gemeente Zeist
• lid Managementteam sector Samenleving
• inrichten van de nieuw gevormde afdeling (40 medewerkers)
• effectueren van vraaggericht werken en out-put sturing
• tot stand brengen van een op samenwerking gerichte cultuur
• herstellen van de samenhang tussen inhoud en financiën

Adviesopdracht (sept / okt 2005)
Provincie Utrecht, eenheid interne detachering en interim-management
Verbeteren bedrijfsvoering van de eenheid


Mediator (apr – juni 2005)
Raad van State, afdeling Communicatie
Herstellen vastgelopen samenwerking tussen medewerkers


Adviesopdracht (nov 2004/apr 2005)
Gemeente Neder-Betuwe
Begeleiden van het College van B&W en gemeentesecretaris bij visie-ontwikkeling en teambuilding
Begeleiden van de Gemeenteraad bij visie-ontwikkeling


Consultant K+V interimmanagement (jan – juli 2004)
Acquisitie- en consultantwerkzaamheden


Coaching (nov 2003 – sep 2004)
Gemeente Hellevoetsluis
Coachen beginnend afdelingshoofd bij het samenvoegen van twee afdelingen en bij het leidinggeven aan de nieuw gevormde afdeling


Coördinator Vertrek en Terugkeer Asielzoekers (apr 2002 – okt 2003)
Ministerie van Justitie, Projectbureau Coördinatie Vreemdelingenketen
• lid landelijke Stuurgroep Vertrek en Terugkeer
• herstructureren van de 25 regionale samenwerkingsverbanden van de Vreemdelingenpolitie, de Immigratie- en Naturalisatiedienst en het Centraal Orgaan Opvang Asielzoekers
• tot stand brengen van communicatie en rapportagelijnen tussen de regionale overleggen en de Stuurgroep Vertrek en Terugkeer
• ad hoc oplossen van operationele knelpunten in de samenwerking tussen de partners in de vreemdelingenketen


Unit hoofd Communicatie-advies en –Onderzoek (feb 2001 – feb 2002)
Ministerie van Algemene Zaken, Rijksvoorlichtingsdienst,
Directie Toepassing Communicatie-instrumenten
• lid directieraad en Organisatie-ontwikkelgroep van de directie
• projectleider Cultuurverandering voor de directie
• leidinggeven aan de unit (20 medewerkers HBO+)
• herstellen van het vertrouwen tussen de medewerkers van de unit en de directieleiding
• invoeren planning en control bij het onderzoek dat de unit uitvoert, gericht op de effectiviteit van de communicatie bij de 14 ministeries via TV, radio en kranten (onder meer de Postbus 51 spots)
• de medewerkers voorbereiden op het in twee afzonderlijke organisatie-onderdelen onderbrengen van adviestaak en onderzoekstaak


Mediator (mei – jun 2001)
Voorzitter van het College van Bestuur van een Onderwijsgemeenschap in de provincie Limburg
(650 medewerkers en 6000 leerlingen).
• Lijmen vertrouwensbreuk tussen een Schooldirectie en de Ouderraad


Sectorhoofd Strategie (aug 2000 – jan 2001)
Provincie Utrecht, dienst Water en Milieu
• lid van het Dienst managementteam
• lid van het overleg met de Gedeputeerden
• leiding geven aan de sector (15 medewerkers)
• zorgdragen voor externe gerichtheid en vraag gestuurd werken van de unit
• richting geven aan de nieuw gevormde sector binnen de bestaande organisatiestructuur van de directie Water en Milieu
• afronden personele invulling
• opstellen taakverdeling binnen de unit
• ontwikkelen en invoeren methodiek van werkplanning
• herstel van het vertrouwen bij de Gedeputeerde in de dienst


Implementatiemanager Kerncompetenties (sep 1999 – jun 2000)
Ministerie van VROM, Directoraat-Generaal van de Volkshuisvesting,
Inspecties Overijssel en Gelderland
• zorgdragen voor de acceptatie bij de medewerkers van het werken met kerncompetenties en de totstandkoming van individuele Persoonlijke Ontwikkelingsplannen bij de twee Inspecties (35 medewerkers)
• organiseren en leiden van conferenties met groepen van medewerkers als start van de Persoonlijke Ontwikkelingsplannen
• adviseren van beide Inspecteurs over organisatieontwikkeling
• ontwikkelen van voorstellen voor het werken met kerncompetenties binnen het gehele Directoraat-generaal van de Volkshuisvesting


Manager vernieuwing Kraaiennest (jan 1999 – jun 1999)
Gemeente Amsterdam, Projectbureau Vernieuwing Bijlmermeer
• lid van de Stuurgroep Vernieuwing Bijlmermeer.
• verantwoordelijk voor planvoorbereiding en uitvoering van de ruimtelijke vernieuwing van de Bijlmermeer, deelgebied ´Kraaiennest´
• leiding geven aan de projectgroep ‘Kraaiennest’ (10 leden)
• leiding geven aan het projectbureau ´Kraaiennest´, inclusief het voorlichtingscentrum
• beëindigen van de slechte samenwerking in de projectgroep zonder verstoring van de planning en stedenbouwkundige planvoorbereiding
• op gang brengen van overleg met bewonersgroepen en vertegenwoordigers van politieke partijen


Coaching (apr – nov 1998)
Gemeente Amsterdam, Stadsdeel Zuid-Oost
• Coachen projectdirecteur bij het sturen van de deelprojectleiders en in het omgaan met de politiek, externe partijen en de ambtelijke top


Co-manager sector Wonen (feb 1998 – apr 2000)
Gemeente Leiden, Dienst Bouwen en Wonen, sector Wonen
• lid van het sector managementteam
• leiding geven aan de visie-ontwikkeling, voorbereiding, ontwikkeling, uitwerking en implementatie van de reorganisatie van de sector Wonen (100 medewerkers)
• overleg voeren met de medewerkers, de afdelingshoofden binnen de sector, de medezeggenschap en de andere sectorhoofden
• zorgdragen voor relatie met het dienstbrede project Cultuurverandering


Projectleider totstandkoming Wetsontwerp (aug 1997 - mei 1998)
Ministerie van VROM, Rijksplanologische Dienst
• het inhoudelijk, financieel en procedureel voorbereiden van een wetsontwerp dat de publiekrechtelijke beperkingen voor vastgoed in Nederland eenduidig registreert en regelt
• lid van het overleg met de staatssecretaris van VROM
• secretaris/lid van het bestuurlijk overleg en voorzitter van de uitwerkingsgroep
• voeren van de interdepartementale onderhandelingen over inhoud wettekst en financiering van het geautomatiseerde registratiesysteem
• onderhandelen over de inhoud van de wettekst, over de financiering en de uitwerking van het geautomatiseerde registratiesysteem met de koepels van de betrokken (semi-) overheden, te weten Ver.Ned.Gemeenten, het Kadaster, het Interprovinciaal Overleg, Unie van Waterschappen
• onderhandelen over de inhoud van de wettekst en de uitwerking van het geautomatiseerde registratiesysteem met externe belanghebbenden, zoals de Notariële Broederschap en de Vereniging Eigen Huis


Sectorhoofd Bodemsanering
Ministerie van VROM, Directoraat-generaal Milieubeheer, Directie Bodem
• lid van het directiemanagementteam
• leiding geven aan twee afdelingen (35 medewerkers, budget € 140 miljoen)
• verantwoordelijk voor, resp. het zelf voeren van de onderhandelingen met gemeenten en provincies over de hoogte van de subsidiering bij saneringskosten van minimaal f 10 mln.
• inrichten en doorvoeren van een systeem dat zicht biedt op toegezegde en nog toe te zeggen subsidies voor bodemsanering
• mede-verantwoordelijk voor de reorganisatie van de directie, naar inhoud en proces
• de medewerkers voorbereiden op –en waar mogelijk betrekken bij- de reorganisatie van de directie en de verandering van taken


Coaching
Ministerie van VROM, Directoraat-generaal Milieubeheer, Directie Financieel Economische Zaken
• Coachen hoofd Financiële Zaken bij het doorvoeren van een cultuurverandering op de afdeling


Coördinator reorganisatie Ministerie
Ministerie van OC&W, Secretaris- Generaal, Projectdirecteur Herijking
• lid van het twee wekelijkse Beraad met de Secretaris Generaal
• lid van het Herijkingsteam, verantwoordelijk voor reorganisatieplannen voor het Min. van OC&W
• verantwoordelijk voor opzet en bemensing projectorganisatie.
• bewaken voortgang reorganisatieproces
• zorg dragen voor de communicatie met de medewerkers en met de medezeggenschap


Secretaris reorganisatieproject
Ministerie van O&W, Secretaris- Generaal
• secretaris van het overleg waarin de Secretarissen-Generaal van de ministeries van Welzijn Volksgezondheid en Cultuur, resp. van O&W de overgang bespreken van het beleidsterrein Cultuur van WVC naar O&W.
• lid/ambtelijk secretaris namens O&W van het overleg dat de overdracht van het beleidsterrein Cultuur van WVC naar O&W voorbereidt.
• verantwoordelijk voor de afstemming in overleg met de ambtelijk secretaris van WVC
• medeverantwoordelijk voor de communicatie met medewerkers




Adviseur
Ministerie van VROM, plv. Secretaris-generaal
• selecteren van de functies binnen het gehele ministerie, die het meest kwetsbaar zijn voor ongewenste beïnvloeding door externe marktpartijen.
• quick-scan uitvoeren van de bedrijfsprocessen bij die functies
• uitwerken operationele verbeteringen


Programmamanager Energiebesparing
Ministerie van VROM, Rijksgebouwendienst (RGD)
• verantwoordelijk voor de totstandkoming van overeenkomsten tussen de directeur-generaal RGD en elk van de Ministeries, resp. elk van de Hoge Colleges van Staat over de te bereiken energiebesparing in het jaar 2000 als onderdeel van het rijksbrede Energie Efficiencyprogramma Rijksoverheid
• verantwoordelijk voor de inhuur van de Nederlandse Organisatie voor Energie en Milieu (NOVEM) bij het realiseren van de gewenste energiebesparing, via het jaarlijks opstellen van een uitvoeringsprogramma van de NOVEM en door het bewaken van het uitvoeringsbudget (ca. f 4.5 miljoen)
• effectueren van de samenwerking tussen verschillende onderdelen van het Ministerie van VROM
• structureren van de samenwerking tussen de RGD, betrokken Programma partijen en NOVEM
• leiding geven aan de samenwerkingsstructuur


Projectleider Arbeidsvoorwaarden
Nederlandse Omroepzender Maatschappij (NOZEMA)
• verantwoordelijk voor het omzetten van de arbeidsvoorwaarden voor de ca. 100 medewerkers van de NOZEMA van de PTT-CAO naar de Omroep-CAO
• het laten uitvoeren van een pakketvergelijking tussen beide CAO’s
• het opstellen van arbeidscontracten voor elke medewerker
• het geven van groepsvoorlichting en individuele voorlichting over de verandering van CAO
• het voorbereiden van overleg tussen directeur NOZEMA en de vakbonden


Projectleider Informatieplannen
Ministerie van VROM, Rijksgebouwendienst (RGD)
• verantwoordelijk voor het uitwerken van informatieplanning als instrument voor het management
• creëren van draagvlak bij de directies van de RGD voor het werken met informatieplanning


Hoofd Informatiemanagement
Ministerie van VROM, Rijksgebouwendienst, directeur Intern Beleid
• lid van het Directieteam
• leiding geven aan de afdeling (10 medewerkers)
• verantwoordelijk voor het veranderen van een afdeling met uitvoeringsgerichte werkzaamheden in een beleidsadviserende unit, inclusief vaststellen geschiktheid van het zittende personeel
• verantwoordelijk voor de selectie van het hoofd van de nieuwe unit


Projectleider invoering Zelfbeheer
Ministerie van VROM, plv. Secretaris Generaal
• verantwoordelijk voor de invoering van zelfbeheer bij de Rijksplanologische Dienst in de vorm van een managementcontract tussen de DG Ruimtelijke Ordening en de plv.SG van VROM
• het concept ‘zelfbeheer’ toepasbaar maken voor de Dienst
• creëren van draagvlak voor het werken met ‘zelfbeheer’ bij het management van de Dienst



Toelichting overige werkervaring

Ministerie van Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening
Beleidsadviseur, Diverse functies:
• beleidscoördinator voor de Directeur Generaal Volkshuisvesting
• verantwoordelijk voor de invulling van Toezicht en Controle door de 12 directies in de provincie.
• trainer van het management en middenmanagement voor het doorvoeren van veranderingen als onderdeel van de verbetering van het Financieel Beheer binnen de 12 directies in de Provincie


Vereniging van Nederlandse Gemeenten
Beleidsmedewerker Volkshuisvesting
• advisering aan gemeenten over de uitvoering en interpretatie van wet- en regelgeving en subsidiemaatregelen op het gebied van de volkshuisvesting
• verantwoordelijk voor de totstandkoming van de VNG voorstellen op het gebied van de decentralisatie van volkshuisvestingstaken.
• secretaris van de Commissie Volkshuisvesting van de VNG
• lid van het overleg van de VNG met de Directeur Generaal van de Volkshuisvesting
• secretaris van het overleg met de wethouders Volkshuisvesting van de vier grote gemeenten


Gemeente den Haag
Voorlichter op het terrein Bouwen en Wonen
• geven van toelichting en verklaring aan journalisten en inwoners
• schrijven speeches voor burgemeester en wethouder
• ondersteuning van de wethouder in zijn pers- en publiekscontacten
• rondleiden van bewonersgroepen uit saneringsbuurten in toekomstig nieuwbouwgebied
• verantwoordelijk voor de voorbereiding en totstandkoming van voorlichtingsmateriaal in een aantal sanerings- en ‘actie’-gebieden





Opleiding interimmanager

Opleiding
- Mediator
- Technische Universiteit Delft, Volkshuisvesting Ingenieur
- HBS-B, Tilburg


Cursussen / trainingen
- Persoonlijk functioneren (up-date directeurentraject gemeenten)
- Competentiemanagement
- Coachen
- Onderhandelen
- Effectief beïnvloeden
- Sturen van veranderingsprocessen
- Projectmanagement
- Leergang Persoonlijke Ontwikkeling
- Conflicthantering


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :