Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Teamleider/Projectleider

Teamleider/Projectleider

Werkervaring interimmanager

Periode september 2008 – heden
Functie Procesbeschrijven en –verbeteren bij in en uit dienst treding medewerkers (als zzp’er)
Branche Semi overheid

Binnen de organisatie zijn meerdere afdelingen betrokken bij in en uit dienst treding van medewerkers. Dit proces loopt niet beheerst. Aan de hand van interviews en analyse heb ik het proces beschreven en verbeterd. Aan de hand van deze praktische insteek kan de organisatie vervolgens een tool selecteren die dit proces beheerst. In dit komend traject zal Olaf de trekkersrol vervullen.

Periode maart 2008 – heden
Functie Projectleider ‘Evaluatie Interne Automatisering’ (als zzp’er)
Branche Zakelijke Dienstverlening

Binnen de organisatie groeit de behoefte aan een actueel antwoord op de vraag “Zijn we nog steeds tevreden met de keuzes voor de inrichting (zowel technisch, organisatorisch als product en dienstcatalogus) van de interne automatiseringsafdeling zoals deze in het verleden zijn gemaakt”.

Ik heb hiervoor een project opgestart in drie fases: 1. Inventariseren en evalueren van de huidige gebieden; 2. Schrijven van aanbevelingen ter verbetering; 3. Uitvoeren van de aanbevelingen.

Fase 1 en 2 heb ik uitgevoerd door dmv een enquête en diverse interviews de organisatiebrede visie boven tafel te krijgen en vervolgens aan te vullen met eigen ervaringen en visie en ontwikkelingen uit de markt. Deze adviezen zijn breed gedragen binnen de organisatie, praktisch toepasbaar en zijn dan ook grotendeels overgenomen. De reorganisatie van de afdeling is in volle gang, en ter ondersteuning van de nieuwe teamleider schrijf ik de Producten en Diensten Catalogus en Jaarplan voor 2009.

Periode oktober 2007 – januari 2008
Functie Projectleider Taskforce ‘Magie’ (via Sogeti)
Branche Verzekeringen

De afdeling belast met het beheer van de generieke infrastructuur van deze verzekeraar levert de diensten volgens de vastgestelde prestatie indicatoren. De onderlinge samenwerking en afhandeling van het aantal incidenten is echter onvoldoende onder controle.

De opdracht behelst het leiding geven aan een taskforce die als opdracht heeft in 4 tot 6 maanden de dienstverlening op een hoger niveau te brengen. Dit heb ik opgezet door te kiezen voor zowel quick wins als structurele verbeteringen op 4 gebieden: Producten & Diensten, Management & Cultuur, Medewerker en Communicatie. Een aantal Quick Wins heb ik behaald, echter door onderschatting van de knelpunten binnen het management zelf en een op handen zijnde fusie werd de draagvlak voor dit project onvoldoende en heb ik de opdracht terug gegeven aan de opdrachtgever. Mijn aanbevelingen zijn vervolgens wel opgenomen in de fusie activiteiten.

Periode april 2007 - oktober 2007
Functie ITIL Procesmanager (via Sogeti)
Branche Banken

In deze opdracht ben ik als procesmanager verantwoordelijk voor de uitvoering en de verbetering van de processen incidentbeheer, probleembeheer en configuratiebeheerbinnen de ICT organisatie van deze bank.

Taken hierbij zijn onder andere:
• Het goed laten vastleggen en afhandelen van incidenten op ICT infrastructuur;
• Het coördineren van de communicatie bij ernstige (prio 1) verstoringen in de primaire systemen, met als doel het incidentenproces en de mogelijke oplossing(en) van de verstoring optimaal te begeleiden;
• Zorgen voor een goed functionerend incident en problem management proces;
• Zorgen voor voorstellen en accepteren van procesverbeteringen;
• Deelname aan team- of afdelingsoverstijgende overleggen en andere activiteiten om de operationele beheersprocessen soepel te laten verlopen.

Periode november 2006 - maart 2007
Functie Technisch Projectleider (via Sogeti)
Branche Banken

In deze rol vervulde ik een nieuwe functie om een soepele overdracht van project naar beheerorganisatie te verzorgen. In deze rol ben ik voor de projectleiders het centrale aanspreekpunt voor de beheerorganisatie. In deze rol heb ik veel mogen schipperen met het spanningsveld tussen projectbelangen en lijnbelangen. Deze op elkaar afstemmen is vaak uitdagend en ik beleef er plezier aan dit voor elkaar te krijgen.

Bovendien heb ik bij deze organisatie de rol vervuld van Change Coördinator en Configuration Manager, waarbij ik verantwoordelijk was voor het procesmatige gedeelte van de changes (en releases).

Daarnaast heb ik als vertegenwoordiger van de beheerorganisatie geparticipeerd in een project voor invoering van TMap voor Infrastructuur.

Periode april 2003 - oktober 2006
Functie Teammanager Automatisering
Branche Gezondheidszorg

Ik geef in dit ziekenhuis operationeel leiding aan acht medewerkers en zorg daarbij o.a. voor de resourceplanning, scholing, coaching en functioneringsgesprekken met de medewerkers. Ik houd me bezig met het optimaliseren van de processen binnen de afdeling om daarmee de dienstverlening te verbeteren. Daarnaast geef ik leiding aan een aantal interne projecten, waaronder: invoering van ITIL gecombineerd met een servicedesk-pakket; Migratie Windows NT naar Windows 2000; Citrix Metaframe implementatie en het ICT deel van nieuwbouw. Ik ben ook het aanspreekpunt voor leveranciers en verzorg de inkoop van hard- en software.

Periode januari 2005 - februari 2005
Functie Consultant
Branche Zakelijke Dienstverlening

In deze korte opdracht richt ik een Microsoft Project 2003 Server in voor een opdrachtgever in de grafische industrie. Dit behelst naast de inrichting van Project Server ook de inrichting van Internet Information Server, SQL Server en SharePoint Services.

Periode augustus 2001 - maart 2003
Functie Manager MKB Klanten
Branche Zakelijke dienstverlening

Ik geef bij deze organisatie leiding aan diverse projecten, waaronder: implementaties en migraties van Windows 2000, Exchange 2000 en Small Business Server (SBS). Daarnaast voer ik Quick Scans uit bij potentiële klanten en ondersteun de sales afdeling bij o.a. offertes en SLA's. Ook ben ik het aanspreekpunt voor leveranciers en verzorg de inkoop van hard- en software. Bovendien geef ik operationeel leiding aan vijf medewerkers en zorg daarbij o.a. voor de resourceplanning, scholing, coaching en functioneringsgesprekken met de medewerkers. Ik houd me bezig met het optimaliseren van de processen binnen het bedrijf om daarmee de dienstverlening effectiever en efficiënter te maken.

Periode december 1995 - juli 2001
Functie Systeembeheerder – Projectmedewerker - Projectleider
Branche Zakelijke dienstverlening - Overheidsorganisaties

In deze periode van 6 jaar begin ik als interne systeembeheerder en ben daarmee verantwoordelijk voor het operationeel houden van de KA en R&D omgeving.

Vervolgens ben ik bij diverse opdrachtgevers actief als deelprojectleider Packagen. Ik ontwerp en implementeer de Gensys (scripting en deployment tool) omgeving. Ik richt de infrastructuur in en geef leiding aan de groep van 4-6 packagers. Ik schrijf de procedures voor de juiste uitwisseling en overdracht tussen de ontwikkel- en productieomgeving. Deze procedures voer ik vervolgens in.

Vervolgens ondersteun ik de implementatie van SMS 2.0 en fungeer na afloop van dat project als SMS beheerder.
Ook houd ik me bezig met het voorbereiden en uitvoeren van projecten voor diverse (potentiële) klanten. Dit bestaat o.a. uit de volgende activiteiten per klant:
• Inventarisatie van klantbehoeften;
• offerte voorbereiding en calculatie;
• product onderzoek en selectie;
• opstellen plan van aanpak;
• presentatie van het plan van aanpak;
• inrichting van de benodigde infrastructuur.


Opleiding interimmanager

Vooropleiding
• Gymnasium Juvenaat Heilig Hart, Bergen op Zoom
• HEAO Bedrijfskundige Informatica aan de Hogeschool Breda
Vakgerichte opleiding
• ITIL Foundations
• Prince 2 Foundations
• InFraMe Essentials
• Microsoft Certified Systems Engineer (MCSE) NT 4.0
• 70-018: Impl. and Supp. Ms® System Management Server 1.2
• 70-086: Impl. and Supp. MS System Management Server 2.0
• 70-290: Managing & Maintaining a Server 2003 Environment
• 70-291: Implementing a Server 2003 Network Infrastructure
Vaardigheidstrainingen
• Coaching
• Gedragsstijlen
• Netwerken en Commercie
• Oculair
• Persoonlijk presenteren
• Presentatietechnieken
• Vergaderen en Discussiëren
• Conflictmanagement
• Effectief beïnvloeden
• Leergang Projectmanagement C (Sogeti's IPMA-C)
• Leergang Projectmanagement D (Sogeti's IPMA-D)
• Managementvaardigheden
• Middle management
• Onderhandelen
• Situationeel leidinggeven
• Stakeholder management

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

In de afgelopen jaren heb ik ervaring opgebouwd in procesmanagement en teammanagement in projecten op het gebied van kantoorautomatisering. Ik ben in 1995 begonnen als systeembeheerder en ben al gauw doorgegroeid richting projectleiding en later teamleiding. Ik houd van afwisseling en werk graag met meerdere dingen tegelijk.

Mijn sterkte ligt in de goede interpersoonlijke vaardigheden, ik ben communicatief zeer sterk, heb aandacht voor de mens en ben klantgericht en resultaatgericht. Naast het werk houd ik me bezig met duiken, motorrijden en lezen.
Kennis van project- en procesmanagement heb ik vooral in de praktijk opgedaan. Deze praktijkervaring heb ik theoretisch onderbouwd met Prince2 en ITIL certificering. Daarnaast heb ik ook Coachings en Management cursussen gevolgd. Omdat ik een beheerachtergrond heb, weet ik als geen ander hoe de zaken op de werkvloer geregeld zijn.


Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels: vloeiend

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :