Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim ICT manager / Programma- Project mgr

interim ICT manager  / Programma- Project mgr

Werkervaring interimmanager

3/2007-heden Programma Manager a.i. bij Grootbank; herinrichting van business
processen t.b.v. bankgaranties, productharmonisatie, selectie en
inrichting nieuwe online Frontend applicatie in combinatie met een
nieuw Backend systeem; interfaces en voorbereiding conversie
software ontwikkeling om applicaties volledig STP based te laten
functioneren. Inrichting business processen online verkoopkanalen met
‘self services’ voor corporate clients en gestandaardiseerde webservices
voor retail klanten (COPAFITH aanpak)
Realisatie van FTE reductie van 40 FTE door nieuw ingericht STP
georiënteerde processen.
Herdefiniëring van alle Service Levels (SLA’s) en Productie Afspraken (PA’s) voor de diverse verantwoordelijke domeinen binnen de supply chain (ketenmodel)
Uniek programma voor deze grootbank (eerste keer cross- border programma, voor alle klantsegmenten en meerdere value chains tegelijkertijd) ; continu focus houden op realiseren van het gemeenschappelijk einddoel en tegelijkertijd ca. 40 stakeholders op één lijn houden die allen hun eigen inbreng vertaald willen zien in het programma.

adviseur / commercieel intermediair voor leverancier applicatie-software
gericht op administreren verzekeringen en pensioenen.

(6/2005- 3/2007) Interim Manager ICT specifiek gericht op sourcing activiteiten (o.a.
ASP, BPO, ITO) Gecombineerde opdracht gericht op het nieuw
inrichten van organisatie en business proces management ter
voorbereiding van ITO en BPO bij een overlijdensrisicoverzekeraar.
Inrichting van nieuwe (internet-) distributiekanalen, harmonisatie van
producten vereenvoudiging van de bestaande business processen en
herinrichting STP gebaseerde systeemondersteuning.
Interfaces/ integratie en conversie 1,2 miljoen polissen;
Opzet en inrichting van SLA’s, ITIL;
overgang van eigen personeel naar sourcing partij. Daarnaast
verantwoordelijk voor gehele IT domein;
Werkzaamheden verricht met hecht team samen met andere interim
manager.

(2001– 5/2005) Directeur ICT Stater N.V. (dochter ABN AMRO)
- lid directie team Stater N.V. ; rapporterend aan algemeen directeur
- budget 20 – 25 miljoen Euro; 120 medewerkers
- reorganisatie, sturing op prijs, kwaliteit en service level
- implementatie informatiebeleid, business en informatie architectuur,
- Portfolio- /programma – en release- management
- Business Process Redesign
- ITIL / TPM certificering /CMM programma
- opzet van demand-supply structuur
- bid- en contract-management voor ASP en BPO activiteiten
- programma directeur Estate (nieuw hypotheek systeem)
- onderhouden van interne en externe relaties (klanten o.a. GMAC, ABP,
Argenta, BFH,Delta Lloyd, ABN AMRO)
- lid raad van bestuur Stater Belgie (ICT portefeuille)

(2000–2001) Manager Professional Services Benelux MRO.com
- lid management team; rapporterend aan directeur consulting EMEA
- omzet/resultaatverantwoordelijkheid Benelux
- Project en service Delivery verantwoordelijkheid Benelux
- onderhouden en uitbouwen klantrelaties (klanten o.a. Libertel /
Vodafone, Boskalis, P&O Nedlloyd, SCA Packaging)
- realisatie kwantitatieve en kwalitatieve groei

(1994-2000) Consultancy Manager, Manager Software Maintenance,
Program Director, Director PMO Baan Company N.V.
- manager consultancy Project & Industries 60 medewerkers
- lid management team; rapporterend aan directeur delivery
- verantwoordelijk voor delivery en relaties met partners, klanten en
onderaannemers (klanten o.a. KPN, Philips, Nortel, Air Liquide,
PACCAR/DAF)
- manager software maintenance; global verantwoordelijk voor software
onderhoud ERP systemen; 150 medewerkers in 3 regios (Ned., India,
USA)
- lid management team; rapporterend aan president Global Support
- herstucturering programma uitgevoerd voor Global Support organisatie
waardoor efficienter proces voor problem en change management
- programme director Euro voor realiseren van Euro compliancy van alle
courante ERP systemen; direct rapporterend aan President Baan Dev.
- interim management Coda financial Systems
- director PMO; verantwoordelijk voor pipeline reporting en business
development (10 miljoen Euro op jaarbasis)
- rapporterend aan head delivery EMEA
- verantwoordelijk voor bid- en contractmanagement voor een aantal
landen (Benelux, Frankrijk, Italie, Spanje, Portugal)

(1992–1994) Account Manager / Business Development Manager – GDI (gem. den Haag)
- rapporterend aan algemeen directeur;
- actief relatiebeheer met gemeentelijke diensten, regio gemeenten en
diverse publiekrechtelijke organisaties (ziekenhuis, HTM)
- opzetten van SLA’s en contractering hiervan
- ontwikkelen van nieuwe applicaties, diensten en concepten (o.a. Haagnet)

(1988-1992) Project manager /pre-sales Siemens Nixdorf Info systemen
- rapporterend aan Delivery Manager / Sales Manager
- projectleiding automotive en groothandel (klanten o.a. Mercedes-Benz,
ASPA, OPG, Dental Union, Eurovite)
- pre-sales activiteiten SAP R/2
- pre-sales en acquisitie activiteiten SAP R/3 (o.a. Reesink)

(1984-1988) Projectleider Multihouse N.V. / Multifunction
- realisering automatiseringsprojecten (o.a. Internatio Muller )
- uitvoeren van toepasbaarheidsonderzoeken (requirements)
- uitvoeren van Functional en Technical designs
- uitvoeren van pre-sales activiteiten en trainingen

(1983-1984) Assistent Controller Tradimex preciesproducten
- ondersteuning boekhouding en verantwoordelijk voor gehele
bedrijfsadministratie inclusief maandelijkse rapportage
- projectleider voor invoering financieel en logistiek informatiesysteem

(1980-1983) Medewerker financiele administratie PTT / DKRV Amersfoort
- Financieel-economische en administratieve werkzaamheden
- Analyse en programmeerwerkzaamheden




Opleiding interimmanager

MAVO/HAVO
PDB, MBA, SPD-1, SPD-2, AA(gedeeltelijk)
diverse Ambi modules
INSEAD AMP

diverse vakopleidingen / trainingen (o.a. Prince2, MSP)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

programma- en project- management, ICT management,
Contract en vendor management, Sourcing BPO, ASP,
ITIL, SLA, Prince2, MSP, TMAP, Application Development

Talenkennis interimmanager

nederlands = moedertaal
engels = spreken en schrijven goed
frans = spreken en schrijven matig

Overig

stevige doel- resultaat oriëntatie, hands on mentaliteit
combinatie van Finance en IT kennis goed voor strakke financiële besturing

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :