Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

(business) controller, finance manager (drs)

(business) controller, finance manager (drs)

Werkervaring interimmanager

Psycho-Medisch Centrum Parnassia (GGZ)
· Controller (09/05 – heden)
Verlenen van ondersteuning op concern control voor het begrotingsproces. Ik heb in deze opdracht de ingediende deelbegrotingen gecontroleerd op juiste toepassing van de vastgestelde kaders en werkwijze en een inhoudelijke controle op hoofdlijnen uitgevoerd. De conclusies en aanbevelingen uit de controle zijn vervolgens door mij in een adviesrapport aan de Raad van Bestuur verstrekt. De opdracht is na afronding van het begrotingsproces verlengd voor een project bij het facilitair bedrijf en continuering van diverse controllerstaken.


Paleis van Justitie
· Sr. Financieel Medewerker (08/05 – 09/05)
Opstellen van de balansdossiers voor het Openbaar Ministerie.De parketten van het OM werken via het kasstelsel waardoor het opstellen van een balansdossiers onvoldoende is gebeurd. Op dwingend advies van de accountant dienen de balansdossiers juist en volledig opgesteld te worden.

Rivierduinen (01/04 | 07/05)
• Regio Controller GGZ Duin- en Bollenstreek
Functioneel idem als de regio controller bij het Servicebedrijf (zie hieronder), echter voor het zorgcentrum Duin- en Bollenstreek.

• Logistiek Consultant
Het logistiek centrum is door voorgaande reorganisaties en andere prioriteiten in de primaire bedrijfsvoering een ondergeschoven kindje geworden. De bedrijfsprocessen zijn ineffectief en inefficiënt. Dit resulteert in een ontevreden klant en hoge kosten. In deze opdracht ben ik verantwoordelijk voor het op orde brengen van het assortiment, het inrichten van een locatieplanning en het inrichten van structurele bedrijfsprocessen en procedures.

• Regio controller
Vanuit de voorgaande opdracht (consultant) is de opdracht overgegaan in de functie van regio controller. Deze functie is verantwoordelijk voor de planning en control cyclus van het Servicebedrijf en rapporteert direct aan het management. Bij de oprichting van het Servicebedrijf is een integrale kostprijs tot stand gekomen. Deze methodiek is niet meer gewenst. Als financieel consulent ben ik verantwoordelijk voor het ontwikkelen en implementeren van een nieuwe kostprijsmethodiek. Daarnaast is er geen gedegen planning en control cyclus, deze is ontwikkeld en geïmplementeerd.

• Consultant
De Rijngeestgroep heeft in 2003 een Shared Service Centre (Servicebedrijf) opgericht. De registratie en doorbelasting van dienstverlening is niet volledig en vindt plaats tegen foutieve tarieven. Het is mijn verantwoordelijkheid de registratie en doorbelasting volledig, juist en tijdig te maken. Het adviseren van het management ten aanzien van verbetering en vereenvoudiging is een belangrijk onderdeel van de opdracht.

BAS Consultancy, financieel en logistiek consultant, (03/02 | 01/09)
Interim of projectmatig consultant voor profit en non-profit organisaties, bijvoorbeeld als project manager in financiële of procesgeoriënteerde projecten, financieel of business controller.

LINK, The Contemporary Art Company (05/03 | 08/03)
• AO/IC adviseur
In deze functie was ik verantwoordelijk voor het definiëren en vastleggen van de administratieve en logistieke bedrijfsprocessen als mede het signaleren en borgen van interne controlepunten. Het adviseren van het management ten aanzien van verbetering in de processen was tevens een belangrijk aspect in deze functie.

Stichting IJlanden (02/03 | 05/03)
• Bedrijfseconomisch consultant
In deze functie was ik verantwoordelijk voor het analyseren van informatie ten behoeve van het inkoop verbetertraject. Daarnaast bestond een groot deel van de opdracht uit het ontwikkelen van wiskundige modellen, volgens de financieringsstructuur van de geestelijke gehandicapten zorg. Middels deze modellen moest inzicht verkregen worden in de investeringscapaciteit voor het DeltaPlan (project ter aanpassing van de woonfaciliteiten aan de veranderende vraag)

Royal Leerdam (01/03 | 05/03)
• Project Manager implementatie werktijdenregistratie systeem
Vervolgopdracht van BSN Glasspack. In mijn rol als projectmanager was ik verantwoordelijk voor het optimaliseren van de implementatie van het werktijdenregistratie systeem en de koppeling met het salarissysteem.

Spaarne Ziekenhuis (01/03 | 02/03)
• Adviseur investeringen
Ontwikkelen van een investeringsadvies rapport ten aanzien van de geplande nieuwbouw. Het rapport dient te worden voorgelegd aan de Raad van Bestuur.

BSN Glasspack (10/02 | 02/03)
• Project Manager implementatie werktijdenregistratie systeem
In mijn rol als projectmanager was ik verantwoordelijk voor de implementatie van een werktijdenregistratie systeem in drie productie vestigingen (1200 medewerkers). Ik was verantwoordelijk voor het tijdig en juist uitvoeren van de in het projectplan benoemde activiteiten. Uniformering van het redelijk autonoom gevormd en uitgevoerd beleid was een belangrijke subdoelstelling die door de projectleider bewaakt moet worden.

Wilma Bouw (03/02 | 10/02 )
• Controller
Door de centrale organisatie van BAM Wilma is in Excel een Management Informatie Systeem (MIS) opgezet. Het was mijn taak dit MIS te implementeren bij BAM Wilma Den Haag. Door de overgang van een centrale naar decentrale administratie en de overgang van financieel systeem (van BAAN naar KRAAN) was de beschikbare financiële informatie vervuild en achterhaald. Een belangrijk onderdeel van de opdracht was het analyseren van de beschikbare informatie en het adviseren van het locale management ten aanzien van verbeteringen in de bedrijfsprocessen.

RUCO Industries (03/98 | 02/02)
• Supply Chain Manager
Als supply chain manager voor de drie productiefaciliteiten van RUCO was ik verantwoordelijk voor kwaliteit, logistiek, inkoop en planning. Mijn taken waren:
o Ontwikkelen en implementeren van een nieuw logistiek concept voor RUCO Industries.
In dit strategisch project moest de productieomgeving aangepast worden aan de veranderingen in de externe bedrijfsomgeving. Het ontwikkelen van een nieuw strategisch logistiek concept was mijn taak. Het monitoren van klantgerichte indicatoren was een nieuw aspect voor RUCO.
o Implementeren van het ISO certificaat 9001:2000 norm
Het ontwikkelen van een continue verbeterproces (Deming cycle) is een belangrijk aspect binnen de nieuwe ISO-2000 normering. In samenwerking met het management team van RUCO heb ik de bedrijfsdoelen benoemd en de indicatoren beschreven en ingericht om deze bedrijfsdoelen te bewaken.
o Professionaliseren van de inkoopfunctie
In het nieuwe organisatiemodel ontstaat een tweedeling in de inkoopfunctie; strategisch en operationeel inkoop. Het was mijn taak de huidige inkoopfunctie te analyseren en de toekomstige inkoopfunctie te formuleren en te implementeren.
o Direct leidinggevend aan 5 medewerkers / indirect aan 15 medewerkers
o Lid van het Management Team

• Assistent Projectleider Ruconstruction
Ruconstruction was een strategisch project waarbinnen de nieuwe strategie, missie en doelen van RUCO Industries werden geïmplementeerd. In mijn functie als assistent projectleider was ik verantwoordelijk voor de vertaling van het theoretisch organisatiemodel (opgesteld door een externe consultant) naar de pragmatische interne organisatie. Een belangrijk en moeilijk aspect was het omgaan met culturele veranderingen. Gelijktijdig met dit project heb ik een nieuw logistiek model voor RUCO Industries ontwikkelt.

• Applicatie manager
Als kerngebruiker van het ERP-systeem (ProdinP2) heb ik een belangrijke rol gespeeld bij de implementatie van ProdinP2 in een andere business unit. Deze rol resulteerde in de functie van applicatie manager. In deze functie heb ik meerdere interne optimalisatie- en verbeterprojecten geleidt.

• Hoofd administratie en personeelszaken
Verantwoordelijk voor de financiële en personele administratie. Optimaliseren van de AO/IC, belastingaangiften en het leidinggeven aan drie medewerkers.

BDO CampsObers (01/96 | 03/98)
• Assistant Accountant
Als assistent accountant zijn werkzaamheden uitgevoerd zoals het samenstellen jaarrekeningen (MKB), het maken van diverse belastingaangiften, het voeren van diverse administraties, het coachen van nieuwe medewerker en detachering bij diverse organisaties.


Opleiding interimmanager

2000 - 2003
Parttime doctoraal programma Bedrijfskunde (Universiteit Nyenrode)

1999
PDL Praktijk Diploma Loonadministratie (Praehep)

1994 - 1997
SPD I en II, Staatspraktijkdiploma Bedrijfsadministratie (Hogeschool Brabant)

1995
MBA Moderne bedrijfsadministratie (Praehep)
Certificaten: Recht, Statistiek, Economie

1988 - 1994
VWO (St. Maartenscollege, Voorburg)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

enthousiast, analystisch, communicatief, daadkrachtig, resultaatgericht

Talenkennis interimmanager

nederlands, engels

Overig

ICT kennis:
Windows, Office, Exact, Cash, Accountview, Omnivers, Prodin-P2 (ERP), Isah 7(ERP), Kraan, BAAN, Navision, Xfis, Access, Xfis, FIS2000, SAP Access, FIS2000


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :