Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Algemeen directeur

Algemeen directeur

Werkervaring interimmanager

1999 – heden
Algemeen directeur metaalverwerkingsbedrijf. Dit bedrijf is actief in de toeleveranciersmarkt op het gebied van verpakking van techniek. Voorbeelden van wat we maken zijn de beplating van de MRI scan van Philips, medische crashcarts welke worden gebruikt in operatiekamers en veel onderdelen voor de machines van ASML. In Tsjechië leveren we toe aan onder meer de Skoda fabrieken We hebben geen eigen producten en doen alles in opdracht van OEM-ers. In totaal werken we met plus minus 125 mensen verdeeld over onze vestigingen in Eindhoven en in Tsjechië. We functioneren als een plaatwerk competence centrum waar opdrachtgevers met hun totale vraag terechtkunnen. Vanaf ontwikkeling en design, tot engineering en inkoop, tot fabricage en uiteindelijk eindassemblage en logistieke handling, nemen wij de zorgen uit handen van de opdrachtgever.
Als statutair directeur ben ik verantwoordelijk voor het gehele bedrijf, het rendement en de continuïteit. Ik leg verantwoording af aan de Raad van Bestuur van de aandeelhouders. Ik geef de dagelijkse leiding aan het bedrijf en aan mij rapporteren direct de directeur van ons bedrijf in Tsjechië en het management team, bestaande uit de Marketing en Sales Manager, Productiemanager, Manager Bedrijfsbureau en de Financial Controller. Hiernaast houd ik me bezig met ontwikkeling van nieuwe markten en nieuwe richtingen. Ik ontwikkel ideeën voor de toekomst van het bedrijf rekening houdende met de macro economische ontwikkelingen en de tendens in de vraag naar prestatie van de klanten. Uiteraard ben ik verantwoordelijk voor de investeringen, de financiering en de contacten met de externe accountants.
Ik geef grote vrijheid aan mijn team en stuur alleen op hoofdlijnen. Wel houd ik strak de kengetallen in de gaten en zonodig stuur ik daar bij. Effectiviteit en efficiency staan hoog in het vaandel en we zijn constant op zoek naar verbetering hiervan.
Sterk punt van onze onderneming is onze logistieke performance. Veel van onze klanten stellen dezelfde eisen als in de automotive sector. Just in time delivery, zero defaults en flexibiliteit in het up – en downshiften in productievolume zijn zaken die voor ons heel normaal zijn.

1998 – 1999
Ernst & Young Interim Management, gedetacheerd als interim algemeen directeur bij Lmetaalbewerkingsbedrijf.

De aandeelhouders van dit bedrijf hadden het vertrouwen in de algemeen directeur verloren en verzochten mij orde op zaken te stellen. Ik heb de onderneming van zwaar verliesgevend omgebouwd naar een efficiënt draaiende fabriek welke goede resultaten bereikt (zie boven).

1997 – 1998
Als zelfstandig opererend interim manager als interim algemeen directeur gewerkt bij een verpakkingsgroothandel met een omzet van € 30.000.000 en ongeveer 150 medewerkers.

Mijn specifieke taak was daar de organisatie te stroomlijnen, een integratie proces te begeleiden met een door de eigenaar aangekochte collega verpakkingsgroothandel en het begeleiden van een verhuizing van het bedrijf van Rotterdam naar Oud Beijerland. Interessant aan deze job was het verbeteren van het logistieke proces. Verpakkingen dienen iedere dag just in time op de gewenste plaats te zijn. Vanuit een magazijn van 12.000 vierkante meter met daarin zo’n 16.000 verschillende artikelen, is dat een behoorlijke uitdaging.

1994 – 1997
Als zelfstandig opererend interim manager als interim algemeen directeur gewerkt bij Verpakking ..... B.V. te Weert. Dit bedrijf had ongeveer 75 medewerkers en een omzet van € 14.000.000.

De financiers van dit bedrijf hadden het vertrouwen in de DGA opgezegd en hem min of meer gedwongen een interim manager aan te nemen. De reden hiervoor was, dat hij het bedrijf en de groei niet meer kon managen. Hij heeft het bedrijf opgericht en tot bloei gebracht maar kon de grootte van het bedrijf niet meer managen. Hierdoor ontstonden verliezen. De gedoodverfde opvolger (een zoon) was nog niet klaar om de zaak over te nemen. Ik heb het bedrijf gereorganiseerd en weer winstgevend gemaakt. Mijn opvolger was niet de zoon van de DGA maar een andere meer professionele manager.



1992 – 1994

Voor een periode van anderhalf jaar heb een sabbatical time-out genomen. Gedurende deze tijd heb ik me vooral bezig gehouden met mijn gezin, het bouwen van een huis, mijn hobby’s en heb ik een paar kleine klusjes gedaan. Deze hadden echter ook min of meer rechtstreeks met mijn hobby te maken.

1990 – 1992

Als Interim Manager aangesloten bij Custom Management te Utrecht werd ik gedetacheerd bij het RIVM te Bilthoven. Hier heb ik als economisch directeur de organisatie omgebouwd van een log ambtenarenapparaat naar een projectmatig werkende "onderneming", welke gericht was op concurrentie en performance. Tevens heb ik hier de dagelijkse leiding gehad over de Bedrijfseconomische dienst ongeveer 60 personen).

1987 – 1990

Mede eigenaar en algemeen directeur van Kompro B.V.. Dit bedrijf heb ik met een aantal mede financiers gekocht uit een faillissement. Het bedrijf hield zich bezig met de import, distributie en service van kantoorautomatiseringapparatuur. Het had een omzet van € 16.000.000 en ongeveer 75 personeelsleden. Het had kantoren in Nederland, België en Frankrijk. Naast de algehele leiding was ik specifiek bezig met de import uit Japan en de ontwikkeling van nieuwe markten en mogelijkheden. In 1990 hebben wij onze aandelen verkocht aan de Hagemeijer groep (Panasonic).

1983 – 1987

Financial Controller bij Marriott Corporation te Washington D.C., U.S.A.. Na mijn interne opleiding werd ik als financial controller achtereenvolgens gestationeerd in Amsterdam, Jeddah Saoedie Arabië, Londen en Parijs. Ik was hier verantwoordelijk voor het financiële reilen en zeilen van de divers hotels en de rapportage aan het management. Daarnaast werd ik regelmatig ingezet bij nieuwe openingen van hotels over de hele wereld. Mijn taak hier was dan om in korte tijd het hotelpersoneel te trainen in de Marriott standards.

1975 – 1983

Gedurende mijn studie bij het NIVRA heb ik als gemeente ambtenaar gewerkt. Ik ben geëindigd als hoofd afdeling financiën en sociale zaken van de gemeente Zegveld. Daarvoor heb ik als beleidsambtenaar gewerkt en assistent accountant bij het verificatiebureau.




Opleiding interimmanager

1968 – 1975
VWO opleiding aan het Lyceum Augustinianum, in 1975 geslaagd voor het Atheneum A diploma (Nederlands, Frans, Duits, Engels, Economie I en Recht, Economie II, Aardrijkskunde).

1975 – 1982
NIVRA opleiding, gestaakt na het algemeen gedeelte in verband met te drukke carrière.

1983 – 1986
I. Introduction to management
II. Train the Trainer
III. Time management
IV. Higher Management skills
V. Sales en Marketing cursussen

Alle opleidingen werden gegeven op de Marriott Hotel academy in Washington DC.



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Organisatie deskundige, goed motivator, logistiek goed onderlegd, kan mensen aan me binden, helicopterview.

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Duits, Frans

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :