Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Marketing Manager

Marketing Manager

Werkervaring interimmanager

12/2002-heden (zelfstandig interim manager)


10/2001-4/2002 Heinz Northern Europe (NL, B, D, Nordic)

NPD (New Product Development) Manager
Functieomschrijving: commercie bestond binnen Heinz uit 3 afdelingen: Sales, Marketing en New Business Development (NBD). Binnen deze laatste afdeling rapporteerden 3 NPD managers aan de NBD Director. Als NPD manager was ik verantwoordelijk voor het totale innovatieproces binnen Noord Europa voor 2 categorieën: Mealcomponents (sauces, vegetables, base components, merken Heinz, Honig en Hak) en Brunch & Indulgence (breadtoppings, cereals, bakery en desserts, merken De Ruijter, Venz, Brinta, Honig, John Moir, Saroma ea). NPD managers werken als spil tussen marketing en supply chain en coachen, coördineren en faciliteren de innovatie project teams.

4/2000-10/2001 Honig Merkartikelen BV (sinds februari 2001 onderdeel van Heinz Northern Europe, voorheen een werkmaatschappij van de CSM Levensmiddelendivisie).

Commercieel Manager Soepen
Functieomschrijving: commercieel eindverantwoordelijk voor de categorie Soepen, met een omzet van Euro 40 miljoen een van de grootste en belangrijkste categorieën binnen Honig. In deze functie gaf ik leiding aan het commercieel team bestaande uit twee Sr. Product Managers, een Jr. Product Manager, een New Business Manager en een secretaresse. Daarnaast was ik voorzitter (playing captain) van het Operations Team (OT) Soep, als team eindverantwoordelijk voor het rendement van deze categorie. Het OT bestond naast de Commercieel Manager uit een Controller, een Inkoper en een Plant Manager.


1993-1999 Koninklijke De Ruijter BV (werkmaatschappij van de CSM levensmiddelen divisie).

New Channels Manager (1998-1999)
Functieomschrijving: commercieel (marketing & sales) eindverantwoordelijk voor de merken De Ruijter, Venz, Roosvicee en Karvan Cevitam buiten de supermarkt: drogisterijen/slijterijen, groothandels, foodservice kanalen, kerstpakketten en industrie. Een groep met een gezamenlijke omzet van Euro 8 miljoen. In deze functie gaf ik direct leiding aan een Product Manager, een Account Manager, 2 Account Support medewerkers en een secretaresse. De afdeling New Channels heb ik vanaf het begin zelf opgebouwd. Deze functie was meer business to business georiënteerd (horeca en catering).

Van Junior tot Senior Product Manager Karvan Cevitam (1994-1997)
Functieomschrijving: marketing eindverantwoordelijk voor de totale merkoperatie, leiding gevend aan een Junior Product Manager. In de tijd van 1994 tot en met 1998 is het merk Karvan Cevitam verdubbeld in omzet en van kinderdrank gegroeid naar een fruitige dorstlesser voor jong en oud.

Account Support Medewerker (1993)
Functieomschrijving: account analyses en –plannen, telefonisch klantcontact

overige ervaring

1991-1992 Vakgroep Marktkunde, Faculteit Economie Vrije Universiteit Amsterdam, student-assistent van prof. Dr. G.J. Bamossy
1990 Moët & Chandon, Champagnehuis te Epernay, Frankrijk, internationale marketing stage (6 maanden)
1988-1990 Studentenvereniging voor Internationale Betrekkingen (SIB) Amsterdam, bestuurslid
1986-1987 Vereniging Economie Studenten Vrije Universiteit (VESVU), eerstejaarsraad
1982-1991 Wijnhandel Françoise BV, Amstelveen, middenstand werkervaring (familie bedrijf)


Opleiding interimmanager

opleiding, seminars en cursussen

1995-heden Diverse computer en managementcursussen en –trainingen (onderhandelen, accountmanagement, leidinggeven, coaching, MS Office, finance, etc.)
1994 SRM Marketing Communicatie A
1992 Unilever Marketing Class april 1992
1990 Master of Business Administration (MBA) summer course in International Business, ESC-Reims, Frankrijk (geïntegreerd in mijn studie bedrijfseconomie)
1987-1992 Doctoraal Bedrijfseconomie Vrije Universiteit Amsterdam
1986-1987 Propedeuse Economie Vrije Universiteit Amsterdam
1979-1986 MAVO, HAVO, VWO

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

(kern)kwaliteiten

Strategische visie en planning
Innovatief en creatief (snelle probleemstelling en vertaling naar creatieve oplossingen)
Ondernemerschap
Energiek, motiverend, overtuigingskracht
Mensgericht (team/mensen centraal)


Talenkennis interimmanager

Engels (zeer goed), Frans (goed), Duits (redelijk) en Spaans (matig)


Overig

recreatie: activiteiten met mijn gezin, wijnen, fitness, lezen, hiking, skeeleren


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :