Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Adviseur archiefbeheer en documentlogistiek

Adviseur archiefbeheer en documentlogistiek

Werkervaring interimmanager

mei 2008 - juni 2008 - freelance
Functie: Adviseur
Adviseren van een landelijk detacheringsbureau voor de professionalisering van detachering op het gebied van docuemnt- en archiefbeheer.

mei 2008 - juni 2008 - freelance
Functie: Projectadviseur
Adviseur voor project archiefbwerking van een gemeentelijke instelling in het zuiden van het land. Oplossingsgericht advies om te komen tot kwalitatieve oplevering van project en kwalitatieve verbetering van de projectorganisatie.

maart 2008 - juni 2008 - freelance
Functie: Proceskwaliteit verbeteren van digitaal document- en archiefsysteem van een corporatie.
Inventarisatie van knelpunten en implementeren van oplossingen in samenspraak met ICT, interne organisatie en leverancier.

september 2007 - februari 2008 - freelance
Projectleider digitalisering bij een provinciale organisatie.
Aansturen projectorganisatie t.b.v. de digitalisering van fysieke archiefbestanden binnen de organisatie. Indelen van de mappenstructuur binnen de afdelingsschijven en de toekomstige conversie binnen Filenet.

maart 2007 - maart 2008 - freelance
Functie: Projectadviseur voor de uitbesteding en centralisatie van 28 km fysiek archief.
Ontwikkeling 'Blauwdruk' voor processen binnen zorgverzekeraar en realisatie van landelijk archiefbeleid waarbij de kaders zijn ontwikkeld om te komen tot de feitelijke centralisatie en uitbesteding van 28 kilometer fysiek archief.

feb 2007 - juni 2007 - freelance
Functie:
Projectleider afhandelingsprocessen ingekomen documenstromen - gemeente Assen
Werkzaam als projectleider voor het implementeren van afhandelingsprocedures in relatie met de toekomstige digitalisering. Procesverbetering en afhandelingstermijnen verkorten met als doel de communicatie met de klant te verbeteren en de organisatie meer kwaliteitsgericht de afhandelingsprocessen te laten doorlopen. Beleidsontwikkeling en vaststelling / goedkeuring van nieuw beleid en handleidingen voor de interne organisatie.

2006 – heden: – freelance
Functie :
Beleidsmedewerker / adviseur DIV – gemeente Emmen

Werkzaam als beleidsmedewerker / adviseur voor de gemeente Emmen t.b.v. de afdeling I&I (Informatisering & Infrastructuur). De huidige werkzaamheden zijn gericht op het realiseren van een intern handboek Documentaire Informatievoorziening binnen een webomgeving, de realisatie van een Documentair Structuurplan (systeem DOxIS in relatie met het systeem Corsa en Protos) en geef vorm aan de functie beleidsmedewerker DIV voor de gemeente Emmen, op het gebied van beleidsontwikkeling en procesondersteuning.


2006 – heden: Mailprofs Zwolle
Functie : DIV-specialist voor CONTINUON Netbeheer

Werkzaam als adviseur / projectleider t.b.v. de realisatie van een archiefbeheersysteem en het implementeren van digitaal document- en archiefbeheer met behulp van het systeem Corsa waarbij koppeling gemaakt dient te worden met de reguliere werkprocessen binnen de organisatie.
Aansturen en begeleiden projectteam en informeren managementteam van CONTINUON Netbeheer. Implementeren van procedures op het gebied van document- en archiefbeheer op basis van de wettelijke kaders en overkoepelend Nuon-beleid, het instrueren en begeleiden van de interne organisatie middels een communicatieplan en workshops.


2005: DisConsult Projecten BV
Functie: Consultant Regio Noord-Oost Nederland

Werkzaam als adviseur / consultant voor DisConsult Projecten BV te Zoetermeer en verantwoordelijk voor het relatiebeheer met organisaties, waaronder projectondersteuning, projectbegeleiding, advisering, relatiebeheer en interim managementfuncties.


2003-2004:
Ministerie van Buitenlandse Zaken
Functie: Adviseur Documentaire informatievoorziening Directie DDI/AD

Werkzaam als adviseur voor de buitenlandse posten (ambassades en kantoren) en voor het departement te Den Haag met 34 directies. Binnen het team van 9 adviseurs wordt momenteel vorm gegeven aan de implementatie van de integrale kwaliteitszorg (INK-model) om te komen tot een structurele kwaliteitsverbetering van ondersteunende documentlogistieke taken. Tevens werd vanuit ons team vorm gegeven aan de digitalisering van de documentverwerking overeenkomstig wet- en regelgeving en het verbeteren van de primaire processen. Tevens werden trainingen verzorgd en werd het management door middel van presentaties geïnformeerd over de kwaliteitsverbetering van de ondersteunende diensten ten behoeve van de primaire processen. Mede gezien de reistijden ben ik gestopt met deze boeiende job.


2001 - 2003:
Rijksdienst voor de keuring van Vee en Vlees (RVV)
Functie: Kringcoördinator DIV Kring Noord en Oost

Werkzaam als projectcoördinator voor de logistieke documentaire informatievoorziening binnen de RVV Noord (Hoogeveen) en RVV Oost (Arnhem). Aansturen en coachen van de projectmedewerkers, de werving en selectie van projectmedewerkers. Budgetbeheer, -rapportage en managementinformatie. Het realiseren van de voorgenomen herstructurering binnen de logistieke documentaire informatievoorziening en de primaire processen aan de hand van een landelijk project gebaseerd op de Integrale Kwaliteitszorg (INK-model) voor de logistieke documentaire informatievoorziening (IKZ-DIV). Nadruk ligt op het optimaliseren van de toegankelijkheid van archiefbestanden, de herstructurering van de wijze van dossiervorming en de vormgeving van de algemene correspondentiearchieven op kring- en districtsniveau. Alle projectactiviteiten zijn gericht op ondersteuning en verbetering van de primaire processen.
Leidinggevend aan 7 projectmedewerkers. Ondersteuning verlenen aan landelijk coördinator DIV van de RVV te Voorburg (Centrale Directie RVV).
Ondersteuning en aansturing gegeven aan overige projectactiviteiten zoals; realiseren van de nota functionele eisen t.b.v. de digitalisering en ondersteuning verleend aan het traject crisisarchivering (MKZ en vogelpest).

1998 - 2001:
Univé Verzekeringen
Functie: Sectiehoofd Logistiek

Verantwoordelijk voor de gehele document- en voorraadlogistiek van de hoofdvestiging te Zwolle. Van fysieke poststromen t/m digitale documentstromen. Budgetverantwoordelijk voor € 3.000.000,- op het gebied van contracten, personeel en middelen. Daarnaast verantwoordelijk voor archivering, logistiek, voorraadbeheer, premiums en standbouw van Univé. Op basis van kengetallen documentstromen optimaliseren /verbeteren en automatiseringstrajecten implementeren. Inkoopcontracten voor kantoorartikelen (Ahrend), intern en extern voorraadbeheersysteem aansturen en vormgeven, centraal servicepunt geïmplementeerd en overige facilitaire projecten uitgevoerd.
Op basis van en hands-on mentaliteit verantwoordelijk voor 13 medewerkers waarbij de positieve ‘ mindset’ onderdeel was voor de wijze van leidinggeven. Teamdoelstellingen werden gerealiseerd op basis van resultaat, prestatie en motivatie. Interne overeenkomsten (SLA’s) stonden borg voor het overeengekomen kwaliteitsniveau waarborgen en waren de procesondersteunende activiteiten continu onderhevig aan kwaliteitsverbetering, inspelend op klantwens en –behoefte. Mede op basis van onderling bewustzijn en communicatie werden positieve resultaten gehaald ten gunste van de primaire processen. In de periode van 1 jaar was er sprake van een bezuiniging van € 120.000,- op de post porto- en verzendkosten.


1988 - 1998:
Regio IJssel-Vecht (intergemeentelijk samenwerkingsverband)
Functie: Plv. Coördinator Interne Zaken

Verantwoordelijk voor afd. post- en archief zaken + centrale bibliotheek. Vorm gegeven aan realisatie van geautomatiseerd postregistratiesysteem (incl. archivering) en geautomatiseerd bibliotheeksysteem (8500 boeken). Leidinggevend aan 4 archief- en bibliotheekmedewerksters. Naast de coördinerende taken voor het archief veel ervaring opgedaan op het facilitaire werkterrein zoals; receptie, voorraad- en inkoopbeheer, huisvesting, catering, typekamer en postkamer (bodediensten).


Opleiding interimmanager

S.O.D. - 1: Diploma
- organisatie van post- en archiefzaken
- organisatie archief (dossiervorming en -ordening)
- formulierbeheer en bibliotheekorganisatie
- staatsrecht en archiefwetgeving

S.O.D. - 2: Diploma
Examenmodulen:
- vaktechnische en wetenschappelijke informatievoorziening
- toepassing van ontsluitingsmethodieken
- archieftheorie (opbouw en inrichting)
- archiefbeheer
- selectie en -vernietiging
- inventarisatie
- communicatie
- organisatie en management

Teamleader Academie:
Managementopleiding leidinggeven (teams en projectgroepen),
leidinggeven op basis van prestatie, competentie en de positieve mindset.

Selectie aan de Bron:
Op basis van handelingen en realisatie van een basis selectie document komen tot vroegtijdige vernietiging van archiefbescheiden overeenkomstig wet- en regelgeving.

Adviseur / Auditor:
Certificering, (op basis van INK-model) om binnen
organisaties de IKZ-DIV (IBAS) methodiek integrale
kwaliteitszorg op het gebied van o.a. de documentaire
informatievoorziening te implementeren.

DisConsult:
DIOR – Analyseren van werkprocessen

Adviseur:
Ter ondersteuning van de functie van adviseur en het
implementeren van een projectmatige aanpak om te komen tot
een resultaatgerichte herstructurering van de
informatievoorziening en de primaire processen.
Deze training is gericht op de positie van de adviseur naar de klant en het doelgericht afstemmen van de klantwens op het eindproduct.

Dynamisch:
3-daagse training in het geven van presentaties, instructies en trainingen.

GO-Informatiekunde:
10-daagse training op het gebied van zoektechnieken naar
informatie via internet, gekoppeld aan de wensen van de klant. Methodiek om snel en efficiënt tot de juiste informatie te komen via internet en overige databanken.

Documentlogistiek:
Seducom (workshop gevolgd)
Onderdelen: - documentlogistiek en -automatisering
- procesbeheersing en -vormgeving
- distributietechnieken

Administratief Ambtenaar: Diploma
Examenonderdelen:
- taalgebruik en uitdrukkingsvaardigheid
- staatsinrichting
- provinciale en gemeentelijke bestuursorganisatie
- Nederlands personen-, zaken- en verbintenissenrecht
- maatschappelijke verhoudingen en aspecten
- werkorganisatie en administratieve hulpmiddelen
- bestuurszorg en bestuursrecht van publiekrechtelijke
organisatie’s

Middle Management : ISBW (cursus gevolgd)
: ISBW (cursus gevolgd)

Klantgericht schrijven : Certificaat


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Communicatief - resultaatgericht - stressbestendig en kan tegen interne weerstanden - flexibel - projectmatig en doelgericht

Talenkennis interimmanager

Nederlands - Engels - Duits

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :