Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Teammanager, operationeel manager, manager bedrijfsvoering,

Teammanager, operationeel manager, manager bedrijfsvoering,

Werkervaring interimmanager

Werkervaring:

Augustus 2005 – heden: Gemeente Haarlemmermeer, Facilitaire Dienst (FAD)Teamleider Front-office
In de functie van teamleider Front-office geef ik leiding aan het Centrale Dienstenmeldpunt (CDM). Naast de dagelijkse leiding (4 FTE) en accountmanagement neem ik deel aan projecten zoals professionalisering CDM, verbeteren werkprocessen, selectie & implementatie nieuw FMIS (Facilitair MIS). Daarnaast ben ik projectleider voor de europese aanbesteding voor kopiers/printers voor de gehele gemeente.
september 2002 – august 2005: Gemeente Haarlemmermeer, Facilitaire Dienst (FAD)Coördinator Sector Services
In de functie van Coordinator gaf ik leiding aan 3 teams in de back-office van de FAD, te weten bodekamer, centrale repro en evenementenondersteuning (totaal 14 fte). Daarnaast voerde ik het contractmanagement voor de cateringdiensten, koffie-automaten en beveiliging en was ik coördinator BHV (bedrijfshulpverlening). Bij afwezigheid verving ik het sectorhoofd in het Dienst Managementteam.

In het laatste jaar van deze functie nam ik waar voor de coördinator van de afdelingen Centrale Dienstenmeldpunt (CDM) (4 fte) en de centrale receptie (10 fte).

In 2003 is competentiemanagement ingevoerd in de gemeente, en sinds 2004 is coachend leidinggeven ingevoerd. Hierbij wordt gewerkt met de planningscyclus: POP- , plannings- (RGA’s), voortgangs- en beoordelingsgesprekken.
De afgelopen periode (1½ jaar) kenmerkt zich door reorganisatie-voorbereidingen, zowel binnen de dienst als binnen de gehele gemeente. Hiervoor heb ik deelgenomen in diverse werkgroepen, seminars en workshops.

oktober 2000 – februari 2002: Comfort Company Gemaksdiensten, Haarlem directeur eigenaar
In oktober 2000 heb ik Comfort Company opgericht. Comfort Company ondersteunt mensen bij taken in en om het huishouden, w.o. boodschappendienst, strijk- en stomerijservice en werksters. Ik heb het business plan geschreven en geïmplementeerd, huisstijl en alle marketing communicatie tools ontwikkeld, acquisitie, administratie opgezet, personeels- management etc. Bij het stopzetten van de bedrijfsactiviteiten had Comfort Company 4 personeelsleden in dienst (2,5 fte), 35 klanten (consumenten en bedrijven) en een omzet van € 10.000,- per maand.

april–september 2000 Line/Up Publishing B.V, Amsterdam
Marketing Manager
Line / Up Publishing was (opgeheven per 2001) een zgn. Internet start-up en richtte zich op het publiceren van wetenschappelijke uitgaves via het internet middels portals.
Als Marketing manager was ik verantwoordelijk om de marketing en sales op te zetten gericht op internationale prospects, voornamelijk in de pharmaceutische industrie.


1998 – 2000: Unilever NV, Rotterdam Marketing Services Manager Loders Croklaan B.V., Wormerveer
Loders Croklaan - een werkmaatschappij van Unilever- is één van de grootste producenten van plantaardige olieën t.b.v. de voedingsmiddelenindustrie (Business-to-Business).
Als marketing services manager was ik verantwoordelijk voor de internationale marketing communicatie, waaronder huisstijl bewaking, ontwikkelen van salestools, contacten met reclamebureaus, deelname aan internationale beurzen, publicaties in vaktijdschriften, hospitality, relatiegeschenken, omwonenden contacten etc. Daarnaast was ik issue manager aangaande cacaoboter vervangers (zgn. CBE’s) dat een onderwerp in de europesche commissie was (zgn. 5% regeling) en product manager voor 2 productgroepen.

1996 - 1998:AND International Publishers plc, Project Manager Business unit Operations Research BV, Rotterdam.
AND Operations Research maakt software en algoritmes om gecompliceerde transportvraagstukken (bv. Rittenplanning) te optimaliseren. De algoritmes die worden gebruikt komen uit de toegepaste wiskunde (=operations research). Overzicht taken:
 acquisitie nieuwe (innovatieve) projecten;
 definitiestudies op het gebied van rittenplanning en logistiek;
 intermediair tussen klant en technisch team (software ontwikkelaars)
 commercieel projectbeheersing;
 ondersteuning bij jaarlijks business plan van de BU;
 productmanagement + sales van back-office software t.b.v. rittenplanning;
 implementatie begeleiding;
 projectleider ontwerp + realisatie Multimodaal Reisinformatie Systeem (MRI);
 projectleider + opleidingscoördinator in project Planner+ (samenwerkingsverband met Randstad Uitzendbureau).

November 1994 - januari 1996: Evenementen organisatie bureau De Booij c.s., Rotterdam.
Account manager (tegenwoordig ‘Speakers Academy’)
De Booij c.s. organiseert evenementen voor bedrijven, zoals personeelsfeesten, productpresentaties en jubilea. Het bedrijf zorgt voor de totale totale organisatie van het evenement, van de locatie tot decors en van de catering tot de artiesten. Overzicht taken:
 acquisitie van nieuwe opdrachten voor evenementen en accountmanagement;
 inkoop + prijsonderhandeling voor ‘onderdelen’ van het evenement;
 voorbereiding van het evenement;
 algemene coördinatie + leiding tijdens de productie van het evenement;
 opzet database artiesten en systeembeheer.


Opleiding interimmanager

Opleidingen

1988 - 1994: Bestuurlijke Informatiekunde (BIK), Katholieke Universiteit Brabant (KUB)
Afstudeervariant: Informatiekunde.
De studie BIK bestudeert het raakvlak tussen Algemene Bedrijfskunde en Informatica.
Clusters in de studie zijn Informatiesystemen, Informatica, Organisatiekunde, Wiskunde/Econometrie, Bedrijfseconomie, (Bedrijfs)filosofie.
(diploma behaald, titulatuur: Doctorandus in de economie)

1993: Continuing Studies, Towson State University, Baltimore, (USA)
International Marketing, International Business, Performing Arts
(deelcertificaat)

1982 - 1988: VWO, Atheneum B, Thomas à Kempis College, Arnhem.
(Nederlands, Engels, Duits, Natuurkunde, Wiskunde B, Scheikunde, Economie I)
(diploma behaald)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Trainingen en Cursussen:
2004: Personal Development Seminar (PDS), Exelix
2004: Coachend Leidinggeven, Schouten en Nelissen
2003: Management van Mensen, De Baak
2002: Competentiemanagement, Schouten en Nelissen
1998: International Advertising and Marketing Communications Course Management Centre Europe, Brussels
1997 Follow-up training commerciële vaardigheden, Kenneth Smit trainingen
1996 - 1997: Commerciële vaardigheden, Kenneth Smit Trainingen
1994: Vergadertechnieken, voorzitten en notuleren, KUB

Talenkennis interimmanager

Nederlands: Uitstekend
Engels: vloeiend
Duits: redelijk
Frans: matig

Overig

3 tot 4 dagen per week beschikbaar (24-32 uur)

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :