Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

hoofd financiële administra zorginstelling

hoofd financiële administra zorginstelling

Werkervaring interimmanager

Heden - heden
Bedrijf vertrouwelijk
Cursus AO/IC DBC, Masterclass Strategisch Risicobeheersing.

Heden - heden
Hogeschool Zeeland
Deeltijd docent in het kader van het project jong ondernemen.

Heden - heden
Stichting Voedselbank Walcheren


03-2008 - heden
Ziekenhuis Walcheren
Het hoofd financiële administratie maakt deel uit van het managementteam van de dienst Finance & Control.
Onder de financiële administratie vallen de sectoren: grootboek, crediteuren- en debiteurenadministratie en de salarisadministratie. In de afdeling zijn ca. 20 FTE's werkzaam. De opdracht valt uiteen in twee hoofdtaken, te weten:
Gezond maken van de administratieve vastlegging van de totale bedrijfsvoering en het verstrekken van betrouwbare informatievoorziening;
Leiding geven aan 7 veranderprojecten. Deze zijn:
bouwprojecten, herinrichting vaste activa administratie, afstemming inkoop & financiën ('inkooporganisatie'), treasury, maandafsluiting werkzaamheden, opschonen van het debiteurenbestand (afletterproblematiek DBC's), herinrichten van het financieel systeem Navision (FINA en LOGI).

09-2007 - 02-2008
OPG Groep NV
Senior Auditor binnen een sterk gedecentraliseerde OPG organisatie.
Het voeren van overleg op directieniveau en het 2e echelon;
Het plannen, aansturen en managen van operationele audit voor verschillende Business Units;
Aansturen van audit teams vaktechnisch verantwoordelijk voor de audits voeren van eindbesprekingen met de gecontroleerde rapporten en presenteren van de audit uitkomsten en aanbevelingen aan de Raad van Bestuur en het BU-management.

02-2007 - 07-2007
St. Ziekenhuis Walcheren
Jaarwerk 2006
Het coördineren en verzorgen van het jaarwerk van twee zorginstellingen;
Het aansturen van de financieel administratieve dienst (9 FTE);
Verantwoordelijk voor de maandelijkse rapportages;
Verantwoordelijk voor het beheer van de algehele administratie, inclusief de interne controle;
Verantwoordelijk voor de bewaking van het wettelijk budget aanvaardbare kosten;
Contactpersoon extern accountant;
Verantwoordelijk voor verbetertrajecten in verband met de financiële bedrijfsvoering (effectiviteit, efficiency, rechtmatigheid);
Het verzorgen van financiële trainingen (DBC, Budgethouderschap).

01-2007 - 02-2007
St. UMC Radboud
Dit betrof een opdracht die tot en met begin februari is uitgevoerd en betrof een specifiek onderzoek naar de toereikendheid van de egalisatierekeningen t.b.v. de jaarrekening 2006 en de interne beheersing. In dit onderzoek spelen diverse complexere factoren, waaronder de voorschriften VWS en OCW en de grondslagen vanuit het jaarrekeningregime een rol. Hiervoor is op hoger managementniveau als ook met externe partijen (w.o. het Ministerie van VWS, Onderwijs en de externe accountant) strategisch overleg gevoerd. Onze meerwaarde heeft gelegen in een aanpak waarbij de inhoudelijke kennis overdraagbaar is gemaakt.

08-2006 - 12-2006
ING Bank, Corporate Audit Services
Vaktechnisch verantwoordelijk voor het plannen, aansturen, beoordelen van operational audits op het gebied van Facility, HRM en Specifieke 'klokkenluiders' audits;
Eerste aanspreekpunt voor de divisiedirectie, de externe auditors en de audit committee;
Aansturen van audit teams.


02-2005 - 07-2006
Amphia Ziekenhuis
Plannen, aansturen en verzorgen van financiële en kwantitatieve maandelijkse rapportages;
Verantwoordelijk voor diverse verbetertrajecten met betrekking tot de vastlegging, verwerking en rapportages van (medische) verrichtingen, mede in het kader van de komst van de DBC financieringssystematiek;
Beleid geformuleerd op het gebied van interne bedrijfsvoering, budgethouderschap, financieel beheer en Treasury;
Verantwoordelijk geweest voor het implementeren van de interne controle organisatie in het kader van de DBC financieringssystematiek;
Als programmamanager lid van de stuurgroep DBC's;
Sparringpartner van afdelingshoofden, medische specialisten en de CFO.


10-2004 - 02-2005
Stichting Savelanden
Verantwoordelijk voor het financieel beheer van deze Zorginstelling (800 fte's en EUR 45 mio. Budget). Als Controller aansturing gegeven aan een afdeling van ca. 19 medewerkers (P&C, Financiële administratie, personeels- en salarisadministratie).
Specifieke taken betroffen het:
Doorontwikkelen van de managementrapportage;
Verzorgen begroting 2005;
Formatieberekeningen en berekeningen sociaal plan in het kader van een reorganisatie;
Liquidatie van nevenstichtingen;
Projectleider Zorgzwaarte (onderdeel functiegerichte bekostiging);
Implementatie kostprijsmethodieken;
Controle van investeringen, melding, instandhouding en trekkingsrechten nieuwbouw;
Implementatie budgethouderschap;
Implementatie ESF projectorganisatie (AO/IC).


07-2004 - 10-2004
SES Europe NV
In deze hoedanigheid ondersteuning gegeven aan de Financial Controller in het kader van een overname/due dilligence onderzoek. De belangrijkste taken bestonden uit het aanpassen van de managementrapportage aan de wensen van de nieuwe (Amerikaanse) eigenaar, het inrichten van de ERP gestuurde organisatie, advisering omtrent de IFRS vereisten.

02-2004 - 07-2004
KLIQ B.V. (Deze vennootschap is rechtsopvolger van Kliq-Re-integratie B.V.)
Verantwoordelijk geweest voor de landelijke financiële administratie (ca. 12Fte's) en de interne controle daarop. Binnen deze landelijke organisatie (ca. 600 Fte's) bestonden de belangrijkste taken uit het invoeren van kwaliteitssystemen en cliëntgericht denken en werken.
Daarnaast zijn er managementrapportage systemen ontworpen en ingevoerd, herplaatsing administratief medewerkers en het invoeren van een nieuwe administratieve organisatie.
Daarnaast verantwoordelijk geweest voor het applicatiebeheer Exact.

Door het landelijk managementteam ingezet als projectleider (trouble shooter).
Concreet zijn de volgende opdrachten vervuld:
Coördinator Jaarrekening regio Noord West (Amsterdam, Orly Plaza) waarbij leiding is gegeven aan de financiële afdeling (ca. 8Fte's);
Projectleider reorganisatie waarbij twee regio's administratief en fysiek zijn samengevoegd en herplaatst in Gouda;
Landelijke schoningsactie debiteurenadministratie. Het betrof een opdracht tot het versneld opschonen van de debiteurenadministratie waarbij leiding is gegeven aan een landelijk projectteam van ca. 12 Fte's. De belangrijkste taken bestonden uit het coördineren van de werkzaamheden, aansturen van de projectleden, oplossen van knelpunten en probleemgevallen, afhandelen van dossiers en rechtstreeks rapporteren aan de landelijke directie.


2003 - heden
Management B.V.
Via Management B.V. ben ik als eigenaar van de vennootschap actief als interim manager. Daarnaast ben ik ook actief als projectmanager en relatiebeheerder van ESF subsidieprojecten bij diverse opdrachtgevers. Tot mijn opdrachtgevers behoren o.a. de volgende ondernemingen:
DELTA N.V te Middelburg
EPZ N.V. te Borsele
Asito B.V. te Almelo
Van Oeveren B.V. te Goes

In beide organisaties zijn 7 resp. 5Fte werkzaam en zijn sinds 2003 actief op de markten.

08-2003 - 01-2004
Stichting Savelanden
Als Hoofd Planning & Control aansturing gegeven aan de afdeling P&C (4 Fte's). De werkzaamheden bestonden uit het opstellen van managementrapportages en de begroting/budgetten waarbij tevens een kwaliteitsslag is gemaakt. Optreden als adviseur - consulent richting budgethouders. Klankbordfunctie van de manager Personeel en Financien alsmede de directie.

1995 - -2002
Deloitte & KPMG


Opleiding interimmanager

KUB accountancy (Postdoctoraal Accountancy, KUB Tilburg)
1999
Diploma behaald

HEAO (Accountancy, HWB Breda)
1995
Diploma behaald

Hoge school (Propedeuse, HZ Vlissingen)
1991
Diploma behaald

MEAO (BA, Delta College Middelburg)
1990
Diploma behaald

MAVO (Mavo, Oranje Nassau Mavo Middelburg)
1987
Diploma behaald


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Profiel kandidaat Door anderen word ik omschreven als een kritische en vrij toegankelijk persoon.
Ik heb een hands-on mentalitieit. Ik werk graag doelgericht. Overbodige formaliteiten probeer ik zo veel als mogelijk te vermijden.
Mijn leiderschapsstijlen worden afgestemd op de professionele behoefte van de medewerkers. Deze kan variëren van taakgericht aansturen/intensieve begeleiding tot coachend leiding geven/facilitator. Ik vind het belangrijk om iedereen in zijn waarde te laten maar wel zodanig dat dit past in het functieprofiel van de medewerker. Ik ben voorstander van tijdig ingrijpen en een gezonde balans tussen bedrijfseconomische en sociale aspecten in een werkomgeving en de performance van medewerkers.
Referenties:
Op verzoek kunnen diverse referenties worden afgegeven.



Talenkennis interimmanager

Nederlands Engels

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :