Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim

Interim

Werkervaring interimmanager

sept. 2005 – febr. 2006 Interim Hoofd Financiële Zaken bij een
RTV organisatie (RVU) in Hilversum

Opdracht: door een naderende fusie van deze
organisatie binnen de Publieke Omroep deze
funktie tijdelijk waargenomen

Taken en verantwoordelijkheden:

• verzorgen van de rapportages naar Publieke Omroep;
• zorgdragen voor het opstellen van jaarbegrotingen en jaarrekeningen, alsmede tussentijdse cijfers;
• opstellen liquiditeitsprognoses en bewaken van de liquiditeits- en vermogenspositie;
• zorgdragen voor een correcte waardering van de programmavoorraad bij tussentijdse en eindejaarsafsluitingen;
• bewaken van de liquiditeit (solvabiliteit en rentabiliteit);
• verrichten van analyses van financiële gegevens en het
geven van adviezen hieromtrent;
• onderhouden van interne contacten met de afdelingshoofden en de programmaleiders.


juni 2005 – augustus 2005 Interim Coordinator Bedrijfsbureau bij het
Ministerie van Justitie

Opdracht: bij een onderdeel van het Ministerie, de
Commissie Gelijke Behandeling (CGB), het tijdelijk invullen
van bovengenoemde functie.

Taken en verantwoordelijkheden:

• eindverantwoordelijk voor de afdelingen Financiën, ICT en Facilitair;
• opstellen maand- en kwartaalrapportages;
• advisering directie over de meerjarenbegroting
• samenstellen van de productbegroting;
• opstellen procedures voor Financiën en Inkoop;
• uitbreiden takenpakket afdeling Financiën;
• beoordelen externe rekening-courant verhoudingen.



dec. 2004 – mei 2005 Interim Coördinator Administratie bij het
Ministerie van Economische Zaken

Opdracht: bij een onderdeel van het Ministerie, de
Economische Voorlichtings Dienst (EVD), het tijdelijk invullen
van bovengenoemde functie.

Taken en verantwoordelijkheden:

• bijdrage leveren aan de nieuwe financiële informatievoorziening van de EVD. Dit komt door de aangegane fusie met SenterNovem, een ander agentschap van Economische Zaken;
• implementeren van de nieuwe software die medio 2005 operationeel moet zijn om het nieuwe besturingsmodel te ondersteunen;
• coördineren van de werkzaamheden van de medewerkers van de Financiële Administratie;
• opstellen management rapportages en financiële overzichten;
• het vernieuwen van diverse interne procedures;
• verder ontwikkelen van het financieel-economisch beleid.


febr. 2004 – okt. 2004 Interim Controller bij UWV te Amsterdam

Opdracht: het maken van een analyse van de verschillen tussen de rekening-courant verhouding van alle fondsen van het UWV en het
Ministerie van Sociale Zaken.

Taken en verantwoordelijkheden:

• opstellen rekening-courant overzichten per 31-12-2002 en
31-12-2003 van alle door het UWV geregistreerde fondsen;
• vaststellen van de fysieke geldstromen in de respectieve jaren;
• bespreken van de geconstateerde verschillen met de Accountantsdienst en het Ministerie van Sociale Zaken;
• het maken van een definitieve afrekening tussen de partijen.


juni 2003 – jan. 2004 Interim Controller bij KPN Repair te Den Haag

Opdracht: functie waarnemen in verband met tussentijds vertrek Controller i.v.m. outsourcing bedrijfsonderdeel.

Taken en verantwoordelijkheden:

• maandelijkse bedrijfsrapportages/consolidaties
voor het hoofdkantoor met I.F.R.S.
• processen opstarten i.v.m. verbetering administratieve organisatie vanwege de voorgenomen outsourcing van dit bedrijfsonderdeel van KPN;
• oplossen van de reeds lange tijd aanwezige verschillen tussen de
verschillende hoofd- en subadministraties;
• leidinggeven aan de uit zes medewerkers bestaande afdeling F&A.


febr. 2003 – mei 2003 Interim European Finance Supervisor bij Paramount Home
Entertainment te Amsterdam

Taken en verantwoordelijkheden:

• afstemmen van de hoofd- en subadministratie van het voorraadsysteem;
• maandelijkse rapportage;
• maandelijkse aansluiting van de balans rekeningen;
• medewerking aan een project met het doel te komen tot een betere standaardisatie van de administraties en rapportages van de verschillende Europese werkmaatschappijen..


juni 2002 – jan. 2003 Interim Controller bij Logistics & Repair, werkmaatschappij van KPN te Den Haag.

Opdracht: vormgeven van de financiële processen en implementatie nieuwe software.

Taken en verantwoordelijkheden:

• het doorlichten van de administratieve organisatie met daarover een rapport van de bevindingen aan de directie;
• op verzoek van de externe accountant de betrouwbaarheid van de kwartaalcijfers beoordelen;
• oplossen van de grote verschillen in de hoofd- en subadministraties;implementatie van de debiteuren module van het nieuwe software pakket MFG-pro.


jan. 2002 – mei 2002 Interim controller bij Uitvoeringsinstelling (UWV-GUO)
te Gouda.

Opdracht: leiding en sturing geven aan het proces van het totstandkomenvan onderdelen van de jaarrekening 2001.

Taken en verantwoordelijkheden:

• het afstemmen van de rekening courant saldi met de private fondsen van Relan Pensioen en Relan Zekerheid per 31 december 2000;
• het maken van een voorstel voor de planning in het jaarwerk van de op te stellen saldi per 31 december 2001, het afstemmen met Relan en het komen met een voorstel tot afrekening.





april 2001 – dec. 2001 Projectleider bij Uitvoeringsinstelling (UWV-GUO) te Gouda.

Opdracht: Project Arbeidsintegratie

Taken en verantwoordelijkheden:

• het oplossen van de bestaande financiële problemen met de providers van de projecten Arbeidsintegratie;
• het maken van een rapport van bevindingen betreffende het functioneren van de districtskantoren in het huidige decentrale beleid voor de Arbeidsintegratie;
• voorstellen ingediend bij de directie om de crediteuren- en contract administratie centraal in te richten..


okt. 2000 – maart 2001 Interim Controller bij Uitvoeringsinstelling (UWV-GUO)
te Gouda.

Opdracht: het aanleveren van onderdelen voor het jaarwerk 2000 van de afdeling Grote Geldstroom.

Taken en verantwoordelijkheden:

• het maken van aansluitingen met andere bedrijfsonderdelen;
• het samenstellen van een projectteam dat zorgt voor het opschonen van de tussenrekeningen;
• opstellen van de jaarrapportages, zowel intern als voor de accountants en het LISV.


maart 2000 – sept. 2000 Interim Hoofd Management Rapportage bij Erasmus Verzekeringen te Rotterdam.

Opdracht: door het vertrek van het huidige Hoofd Management Rapportage deze functie tijdelijk waarnemen totdat er een nieuwe functionaris is aangenomen.

Taken en verantwoordelijkheden:

• rapportage van de kwartaalcijfers, inclusief de dochtermaatschappijen, aan de moeder-maatschappij in Duitsland;
• rapportage van de herziene budgetcijfers;
• analyse van de kwartaalcijfers.




sept. 1998 – febr. 2000 Interim Controller bij Wilma Vastgoed te Nieuwegein.

Opdracht: Door een fusie met een andere projectontwikkelaar en de daarbij horende integratie wordt de administratieve organisatie zwaar belast. Tevens is er de invoering van een nieuw financieel software pakket, wat in de toekomst ‘leading’ zal worden.

Taken en verantwoordelijkheden:

• opstellen van de geconsolideerde kwartaalcijfers van 1998/1999, alsmede de enkelvoudige kwartaalcijfers van een groot aantal deelnemingen;
• het maandelijks verzorgen van de btw aangiften van de deelnemingen;
• deelname in een projectteam dat de implementatie van een nieuw financieel software pakket voorbereidt en begeleiding daarvan binnen de organisatie.


juni 1998 – aug. 1998 Interim Controller bij handelsonderneming DIS te Sittard. Opdracht: in verband met ziekte tijdelijk waarnemen functie.
Taken en verantwoordelijkheden:

• leidinggeven aan de afdelingen Administratie, Automatisering en Personeelszaken;
• verbeteren van de interne procedures;
• lid van Management Team.


jan. 1998 – mei 1998 Interim Controller bij transportonderneming Coppens te Bergen op Zoom.

Opdracht: het ‘doorlichten’ van de gehele administratieve organisatie.

Taken en verantwoordelijkheden:

• het geven van adviezen ter verbetering van de procedures;
• decentralisatie van de administratieve afdelingen;
• onderzoek functionaliteit van de huidige software;
• de aankoop en de implementatie van een nieuw software pakket.




mei 1997 – dec. 1997 Ad Interim Hoofd Administratieve Dienstverlening bij Innovam, het opleidingsinstituut voor de mobiliteitsbranche te Nieuwegein.

Opdracht: opzetten nieuwe afdeling die zich gaat bezighouden met het verbeteren van de administratieve procedures en processen.

Taken en verantwoordelijkheden:

• leidinggeven aan de medewerkers van de nieuwe afdeling;
• redesign interne kostprijscalculatie;
• inrichten centrale factureerafdeling;
• opzetten projectadministratie;
• administratief ondersteunen business units.


aug. 1996 – maart 1997 Financieel Interim Manager van het Nederlands Uitgevers Verbond te Amsterdam. Een nieuwe organisatie die is ontstaan uit een fusie tussen drie uitgeversbonden.

Opdracht: opzetten van de financiële organisatie.

Taken en verantwoordelijkheden:

• inrichten financiële administratie waaronder de implementatie van nieuwe software;
• leiding geven aan de financiële administratie;
• advies aan de directie m.b.t. het nieuw aan te trekken Hoofd Financiën en Administratie;
• verzorgen van de management informatie aan de besturen van de oude organisaties;
• verantwoordelijk voor de begrotingen 1996 en 1997.

jan. 1996 – juli 1996 Financieel Interim Manager van bouwonderneming Franki in Duitsland

Opdracht: door het plotseling wegvallen van de financial manager deze functie tijdelijk waargenomen.

Taken en verantwoordelijkheden:

• maandelijkse rapportage naar Nederland;
• interne controle van het onderhanden werk;
• bespreking met accountants en banken i.v.m. nieuwe structuur en organisatie;
• aantrekken nieuwe financiële manager.




juni 1994 – dec. 1995 Diverse interim opdrachten voor Reclame- en Mediabureaus.

Taken en verantwoordelijkheden:

• doorlichten van de financiële organisaties en het geven van advies m.b.t. de personele bezetting;
• tijdelijk vervangen financieel manager;
• diverse ad-hoc opdrachten;
zoekopdrachten in verband met overnames en/of fusies van reclamebureaus.


OVERZICHT FUNCTIES VAST DIENSTVERBAND




1988 – juni 1994 : financial controller Reclamebureau

• afstemmen van de hoofd- en subadministratie van het voorraadsysteem;
• eindverantwoordelijk voor de gehele financiëleadministratie;
• maandelijkse rapportage en consolidatie;
• fiscale adviezen omtrent het te voeren beleid;
• opstarten nieuwe c.q. verbeteren van bestaande procedures;
• implementatie automatisering;
• leidinggeven aan vier medewerkers;
• lid management team.


1984 - 1988 : financial controller, International Foundation
Group, Gouda (werkmaatschappij Hollandsche Beton Groep)

• belast met de financiële controle van de buitenlandse
vestigingen (o.m. Frankrijk, Duitsland, Nigeria en
Hongkong) ;
• van 1985-1986 gedetacheerd als controller bij dochtermaatschappij Torkret in Frankrijk;
• Financieel verantwoordelijk voor de hoofdvestiging in
Parijs en de nevenvestigingen in Lyon en
Aix-en-Provence ;
• analyse van het bedrijf betreffende rendement en efficiency;
• rapportage aan de aandeelhouders;
• opzetten nieuw automatiseringssysteem.


1982 - 1984 : financial supervisor, Outinord Nederland, Franse producent
van stalen bekistingen, Waddinxveen

• verantwoordelijk voor de gehele financiële administratie,
waaronder opstellen van de jaarstukken en maandelijkse


Opleiding interimmanager

HBO
PDB
MBA
SPD I
SPD II
Praktijkdiploma belastingrecht

Talenkennis interimmanager

Engels
Frans
Duits

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :