Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

KAM Manager (QA Manager) & Consultant

KAM Manager (QA Manager) & Consultant

Werkervaring interimmanager

Functieprofiel
Senior manager en adviseur op het gebied van de kwaliteitsverbetering, procesverbetering en risicomanagement voor ICT-projecten en voor service organisaties

Steekwoorden: Interim manager, (project) kwaliteitsmanager, KAM-manager, QA manager, (service) management consultant, risicomanager, procesmanager, proces consultant

Algemene beschrijving
Nico is doelgericht en neemt makkelijk de leiding. Hij is analytisch en systematisch. Hij staat open voor andere meningen, maar neemt alleen besluiten op basis van feiten. Hij inspireert en geeft de richting aan en geeft anderen de ruimte die richting op eigen wijze binnen de gemaakts afspraken in te vullen. (MBTI-type INTJ).
Nico houdt zich zowel vanuit management als vanuit consultancy posities sinds 1987 bezig met kwaliteitsverbetering in de meest brede zin. Hij is specialist op de volgende gebieden:

Kwaliteitsmanagment en procesverbetering
- In kaart brengen en analyseren van processen en workflow
- Ontwikkelen, implementeren, auditen en verbeteren van kwaliteitssystemen, management-
processen, administratieve processen en IT-processen (volgens INK-model, ISO 9001:2008,
ISO 20000, NEN 7510, NEN 4400-1 en HACCP), als consultant, leider van verbeter teams of
interim manager

Klanttevredenheid
- Inrichten van meetmodellen voor de vaststelling van de klanttevredenheid over helpdesk- en IT-
support services
- Uitvoeren van klanttevredenheidsonderzoeken (service quality assessments, after sales)
- Mediation en juridische afhandeling bij leveringsproblemen

Risicomanagement / Project Quality Management
- Beoordelen afbreukrisico van IT services op basis van ITIL
- Beoordelen van projectoffertes en contracten op risico’s t.a.v. doelstelling, omgeving, planning en
begroting en wederzijds begrip
- Contractbeoordelingen idem
- Auditen van projecten en services en advisering over te nemen verbeteringsmaatregelen
- Training en coaching van sales staf en consultants inzake het vermijden van overdrachtrisico’s

Personeelsmanagement
- Ontwikkeling, implementatie en herziening van personeelreglementen, arbeidsvoorwaarden,
functieprofielen, functie/salarismatrixen en RIE in overleg met OR
- Beoordelen personeelskwaliteit t.o.v. functieprofielen, leidend tot opleidingsadvies

Milieumanagement & MVO
- Ontwikkelen en bewaken van maatregelen ter bevordering van een duurzame bedrijfsvoering en de
promotie van Slow Management principes

Nico is sinds 1999 examinator voor service management examens ITIL en ISO 20000 bij EXIN.
desks

Opleiding interimmanager

Kwalificaties
- Geregistreerd Register Informaticus (SNIR)
- Gecertificeerd ISO/IEC 20000 ITSM Consultant / Manager (EXIN)
- Gecertificeerd ITIL Service Manager (EXIN)
- Gecertificeerd NLP Master en coach (EANLP)
- Geregistreerd Mediator (SRM)

Kennis en opleiding

Management & Organisatie
- Bedrijfskundig Analist VOA II – NIVE (cert. 1987)
- Hogere Management Opleiding HBL (1988)
- Organisatie & Informatievoorziening AMBI S1 en S2 (cert. 1987)
- Informatieplanning / SDW / SDM – (Pandata 1987)
- ISO 20000 Service manager (EXIN 2009)
- ISO 9001:2008 Lead Auditor (LRQA 2010)
- Praktijkkennis van:
INK/EFQM-model (bron: implementatie kwaliteitssysteem Rendeck)
Lean Six Sigma (bron: verbeteracties binnen Rendeck)
NEN 4400-1 (bron: implementatie en interne audits Dutch Pal)
NEN 7510 (bron: verkoop performance management aan ziekenhuizen)
HACCP (bron: workshop voedselveiligheid Zadkine R’dam en toetsing ERP-implementaties op ondersteuning van de norm bij Silvo, Teepak, Daelmans)
Communicatie & coaching
- HBO Arbeids- & Organisatie Psychologie – NTI (heden)
- Marketing NIMA A (Marketing + PDB) – Open Universiteit (1989)
- Sales Management training – Krauthammer (1988)
- Transactionele Analyse – ACT (1996)
- Basisopleding Mediation – DOC (cert. 2006)
- NLP Master Practitioner – NTI-NLP (cert 2007)
- Persoonlijk Begeleider (Coach) – NTI-NLP (2007)
- Oplossingsgericht Werk – NTI-NLP (2007–2008)
- Interculturele NLP – ISE (cert. 2008)
- Interculturele trainingsvaardigheden – Ooms (2007)
Servicemanagement & projectmanagement
- Project Management volgens IPM standaard – CTG Inc. (1992)
- Harvard Risk management – CTG Inc.(1992)
- Functiepuntenanalyse (FPA) – IBM (1987).
(via EUFPUG betrokken geweest bij ISO certificatie en via NEFPUG/NESMA bij verdere ontwikkeling in Nederland )
- ITIL Foundation (cert. 1996)
- ITIL Service Manager - Pink Roccade (cert 1997)
- IT Service CMM – Cibit (2006)
- Informatiebeveiliging BS7799 – Sogeti (2006)
- ISO/IEC 20000 Foundation (cert. 2008)
- ISO/IEC 20000 Management & Implementation (cert. 2008)
- ISO/IEC 20000 Support of IT (cert. 2008)
- ISO/IEC 20000 ITSM Consultant/Manager (cert. 2009)
- Kennis op projectmanagementniveau van:
ASL, BiSL, CobiT, Prince2, JRP/JAD/RAD, RUP en Tmap

Lidmaatschap kennisplatforms
- VRI (Vereniging Register Informatici)
- NOAM (Netwerk voor Oplossingsgericht Adviseren en Managen)
- Bestuurslid KKZH (Kwaliteitskring Zuid-Holland)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Analytisch, systematisch, besluitvaardig, op feiten gebaseerd
Open mind, toegankelijk, coachende leiderschapssttijl


Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels
Duits

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :