Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

financial consultant

financial consultant

Werkervaring interimmanager

Periode : Maart 2006 - Heden
Bedrijf : financiele instelling
Functie : Financial consultant

De Werkzaamheden bestaan uit het opstellen van de tweejaarlijkse Benchmark rapportages ten behoeve van De Nederlandse bank.

- Analyses over de jaarrekeningen van een groot
aantal vennootschappen.
- Aanvullen openstaande balansvraagstukken
- Communicatie omtrent beheer van vennootschappen met
Financial officers binnen de organisatie


Periode : Januari 2006 – maart 2006
bedrijf : financiele instelling
Functie : Project consultant

Binnen een grote financiele instelling heeft per oktober 2005 een structuurwijziging plaatsgevonden. Dit heeft grote impact gehad op de governance en interne rapportage lijnen. Doelstelling van de werkstroom Finance is om de wijzigingen in de financial management stromen binnen de Business Unit Nederland als gevolg van die herstructurering door te voeren en de kwaliteit te waarborgen.

Werkzaamheden :
- Bepalen aan de hand van de budgetten 2005 en
2006 welke settlement relaties en allocatiestromen er in de oude organisatie bestonden en deze vertalen naar de nieuwe situatie.
- Valideren en hergroeperen van de iternal settlements en service level agreements (SLA’s)
- Coordineren van een strcuturele aanpak en deze presenteren naar de business toe
- Het verrichten van analyses op de geboekte actuals in de (planning&control cyclus) maandeinde proces.
- Analyseren van bedrijfsonderdelen en daarmee hangende financiele structuurwijzigingen
- Verzorgen van heldere communicatie naar teamleden en projectleider om de planning, voortgang en
rapportages te bewaken.
- Het voeren van wekelijkse teamoverleg


Periode : Sept 2005 – December 2005
Organisatie : automatiserings bedrijf
Functie : Assistant controller

Werkzaamheden :
- Leiding geven aan de administratief medewerkster
- Uitvoeren van verschillende taken binnen het planning en control cyclus
- Verzorgen van de maandelijkse rapportage aan de directie
- Voorbereiden periodieke interne en accountantscontrole
- Het op verzoek verrichtten van analyses mbt te realiseren omzetten
- Het participeren in financiele projecten binnen de holding, ten behoeven van de invoering nieuw
automatiseringssysteem en interne processen
- Verantwoordelijk voor afstemming en deelname aan periodiek overleg tussen de verschillende
werkmaatschappijen
- Optimaliseren en coördineren van het bedrijfsproces aan administratief medewerksters

Periode : Januari 2005 - Sept 2005
Organisatie : Verzekeraar
Functie : Assistant Controller

Werkzaamheden:
- Coördineren van alle financiële werkzaamheden naar de nieuwe werklocatie
- analyseren van de werkprocessen evenals zorgdragen voor de administratieve voortgang.
- verantwoordelijk voor de maandafstemming in het financiële rapportage systeem Hyperion Financial management
- opzetten van het migratieplan naar aanleiding van de overheveling van bestaande werkzaamheden naar nieuwe locatie

Periode : November 2004 - Januari2005
Organisatie : Financiele instelling
Functie : Assistant Controller

Werkzaamheden:
- Leveren van (ad hoc) management rapportages
- analyseren van behaalde cijfers van resultaten voorafgaande maanden, en deze toelichten en deze rapporteren aan de finance manager.
- Leveren van (ad hoc) commentaar aan management over de behaalde resultaten


Periode : Augustus 2004 – November 2004
Organisatie : Financiele instelling
Functie : Assistant Controller

Werkzaamheden:
- Leveren van maand - en kwartaalcijfers aan het DNB plus het voeren van de hiermee samenhangende correspondentie
- Consolideren en analyseren van behaalde cijfers van voorafgaande maanden en deze rapporteren aan de finance manager. Tevens rapporteren aan management in London
- Zorgdragen voor de administratieve cijfers voor de subbranches van organisatie
- Signaleren en corrigeren onjuiste boekingen in het financiële systeem
- Leveren van (ad hoc) commentaar aan management over de behaalde resultaten

Periode : Juli 2004 - Augustus 2004
Organisatie : Overheids organisatie
Functie : Assistant controller

Werkzaamheden:
- Verzamelen cijfers van de lopende projecten en deze per project rapporteren
- Bewaken van afsluitproces over lopende projecten en indien nodig coordineren.
- Analyse van behaalde cijfers over voorgaande periodes en deze rapporteren aan Project controller

Periode : Juni 2003 - Juni 2004
Organisatie : Vastgoedorganisatie
Functie : Account controller

Werkzaamheden:
- Assisteren van financieel manager bij het opstellen van budgetten
- Controleren van aangeleverde cijfers door de contractadministratie
- Analyse en verwerking van de aangeleverde cijfers in de (week) maandrapportages
- Optimaliseren van AO procedures waar nodig

Periode : December 2002 – Mei 2003
Organisatie : gemeentelijke instelling
Functie : Junior Consultant

Werkzaamheden:
AO medewerker
- AO/IC in kaart brengen knelpunten binnen de organisatie
- Coördineren van de inkomende facturenstroom
- Analyseren van totale inbare en oninbare huurpenningen en deze rapporteren aan de finance manager
- Opstellen nieuw AO plan voor verbetering van de inning van de huurpenningen

Administrateur:
- Beheer van het grootboek BU
- Analyseren verschillen en zorgdragen voor de correcte afstemmingen met overige BU’s
- Opstellen van de rapportages aan de BU’s en finance manager

Periode : Juni 2002 – December 2002
Organisatie : Dienstverlener
Functie : Financieel Medewerker

Werkzaamheden:
- Opstellen kostentabel voor de voor de nieuwe kosten. Structuur van de onderneming evenals het testen hiervan
- Assisteren bij het opstellen van de jaarrekening
- Coördineren van de invulling van de financiële tabellen in het nieuwe financiële systeem
- Coördineren van de juistheid van ingaven en verwerking in de kostentabellen bij de financiële administratie

Periode : September 2001 - February 2002
Organisatie : Dienstverlener
Functie : Financieel Medewerker

Werkzaamheden:
- Assisteren bij kostencalculaties
- Bijhouden van voorraadbewegingen in het financiële systeem
- Afstemming tussen de holding en de buitenlandse vestigingen


Periode : Februari 2000 - September 2001
Organisatie : IT dienstverlener
Functie : Financieel Medewerker

Werkzaamheden:
- Verzorgen van de afstemming tussen de inter- en intracompany onderdelen binnen Getronics
- Rapporteren van de voortgang in de afstemmingen aan de controller
- Ad hoc gevraagd/ ongevraagd rapportages verzorgen, analyseren en toelichten
- Zorgen voor correctheid van de cijfers aan de BU’s
- Coördineren van de werkzaamheden op inter- en intracompany niveau tussen de AP en AR

Periode : September 1998 – Januari 1999
Organisatie : Financiele instelling
Functie : Administratief Medewerker(Part time tijdens studie)

Werkzaamheden:
- Verzamelen en verwerken van informatie binnen de bank voor het tot stand brengen van SWAP/ Derivaten Contracten


Opleiding interimmanager

Heao bedrijfseconomie, Meao Economisch juridisch

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Resultaatgericht, accuratesse, Probleemanalyse
initiatief, besluitvaardig, gemotiveerd

Talenkennis interimmanager

Nederlands, engels

Overig

Systeemkennis / vaardigheden: Microsoft office, Excel, Exact voor windows, Sap/r3, HFM (Hyperion Financial Management, consolidatie pakket), Lotus Notes

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :