Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Financial interim manager

Financial interim manager

Werkervaring interimmanager

personalia :
geboortedatum 19 november 1958 te Rotterdam
burgerlijke staat Gehuwd, 2 zonen


beschikbaarheid :
In overleg.


ervaring :
Januari 2003 – heden: Werkzaam als zelfstandig consultant vanuit eigen onderneming

Juli 2007 - september 2007: Essent. Senior Financial Controller Staven (o.a. NV, BV, Vastgoed). Verantwoordelijk voor het tijdig, juist en volledig opleveren van administratieve data ten behoeve van business control.

Oktober 2006 - juni 2007: Achmea Bank ('s Hertogenbosch). Interim Business Controller. Doorrekenen business cases, veelal kortingsacties, voorbereiden presentaties voor CFO betreffende Directievergaderingen, OR, Raad van commissarissen e.a..

Maart 2005 - september 2006: Rabobank Nederland. Herijken kostprijzen financiële produkten, selectie geautomatiseerd Cost Management Tool (SAS ABM), inrichten pilot voor divisie particulieren, bijdragen in planning & controlcyclus.

Januari 2005 - februari 2005: VDT (Van Doorne's Transmissie \ Bosch). Opleveren consolidatiecijfers (Duitstalig) over 2004, coördineren audit externe accountants.

Juni 2004 - Oktober 2004: Rabobank, Hoofdkantoor Eindhoven.
Interim Controller Volumebedrijf en Projectcontroller Centralisatie Beheer Woningfinancieringen. Maandrapportages, prognoses, participant kernteams CBW en Service Center Financieringen, ad hoc analyses.

April 2004 – Mei 2004: Drukkerij NN, Enschede
Doorlichten concernverhoudingen (intercompany / rekeningcouranten) binnen een groep van organisaties in de drukkerij branche, afwikkelen fiscale items, voorbereiden business case inzake verkoop of fusie.

Oktober 2003 – Maart 2004: STATER Nederland BV (Onderdeel van ABN-AMRO en Bouwfonds), Amersfoort
Doorlichten Management informatie, opzetten vernieuwde periode rapportages waaronder een Business Balanced Scorecard (tesamen met directie en management), valideren en verdiepen kostprijstool.
Inventariseren invloed IAS \ IFRS op interne rapportageset en jaarrekening.

Juni 2003 – heden: Techno Service Nederland nv (regio Midden-Oost, onderdeel van Connexxion), Apeldoorn
Hoofdopdracht betrof het opzetten van een verkoopinformatiesysteem alsmede
het daaruit ontwikkelen van rapportages (draaitabellen, grafieken) t.b.v. de aansturing van de
Commerciële activiteiten binnen de regio’s \ werkplaatsen.
Na voltooiing is me verzocht dit programma landelijk uit te rollen.
Daarnaast ingezet t.b.v. periodieke rapportage en jaarplannen 2004-2006.
Ben nog regelmatig als adviseur binnen TSN actief.

Januari 2003 – mei 2003:Interim Controller Instore Productions, Helmond
Ingezet binnen een drietal werkmaatschappijen uit hetzelfde concern; onderzoek naar mogelijke doorstart van de activiteiten binnen één ervan (financiering, doorstartmemorandum), inhoud geven aan de controlling functie binnen een tweede, afronden administratieve items na verkoop bij de derde.

Januari 2003:Torex Health Deutschland GmbH, Bochum Duitsland
Op verzoek van de oud directeur Nederland (zie verder), nu directeur Duitsland, de administraties van 2 werkmaatschapijen in kaart gebracht en reorganisatie- integratiemodel voorgedragen. Tesamen met enkele sleutelfunctionarissen de bestaande processen heringericht. Duur 6 werkdagen, verspreid over januari 2003.


Februari 2001 – December 2002: (Managing) Consultant Brunel Finance

Mei 2002 – December 2002: Interim Concern Controller Van Schijndel’s bedrijven, tentoonstellingsbouw/Projectinrichting/Drukkerij, Helmond en Hoofddorp.
Aansturen en bewaken van alle administratieve processen, voeren van projectbeheer, beheersbaar maken van intercompany verhoudingen, diepgaand betrokken in schuldsanering, een tweetal faillissementsaanvragen, herfinancieringsprojecten, doorstarts. 5 Actieve werkmaatschappijen in Oost Brabant en de Randstad, gezamelijke omzet ca. € 20Mio, 200 werknemers.
Externe contacten met accountants, financiers, curatoren. Omgaan met emotionele impact van het faillissementsproces op de medewerkers.
Oorspronkelijke contractduur 3 maanden, uiteindelijk 8 maanden.

Februari 2001 – Maart 2002:Interim Controller Alcoa Industrial Systems, Drunen en De Lier
Per maart 2001 als interim controller ingezet binnen Alcoa Industrial Systems, onderdeel van Alcoa, wereldwijd marktleider in aluminium. Hierin financieel verantwoordelijk voor 3 werkmaatschappijen, met een gezamenlijke omzet van € 50Mio en 150 werknemers. Naast operationele activiteiten vooral opgetreden als adviseur en klankbord van de directie en MT’s van de drie werkmaatschappijen.
Daarnaast aanspreekpunt voor de Nederlandse en Europese Holdings op financieel en organisatorisch vlak met regelmatige contacten met nationale en internationale collegae.
De operationele activiteiten waren vooral gericht op het aansturen van de drie administraties,
het herinrichten van de onderhandenwerkadministratie binnen eén ervan, een concernbrede
benchmarkoperatie inzake personeelsinzet, het aansturen van de euroconversie,
een grondige aanpak van de Administratieve Organisatie (gedelegeerd) binnen de units, het
opzetten van de jaarplannen, 6 quarter rolling forecasts, voorbereiden en (mede) houden van
een aantal presentaties op diverse niveaus binnen het concern.

Oorspronkelijke contractduur 4 maanden, uiteindelijk in totaliteit verlengd tot een jaar.

Februari 2000 – februari 2001: Finance Director SMS Cendata Nederland B.V., inmiddels Torex Health Nederland B.V., Nieuwegein, lid MT.
Vanaf dag 4 betrokken in een onverwacht verkooptraject vàn SMS, wereldwijd marktleider in automatiseringssystemen voor de gezondheidszorg, aan Torex plc,een Engels concern gericht op software voor de medische- èn retailmarkt.
Nederlandse due diligence aangestuurd, reorganisatieplannen opgezet met het MT, juristen, vakbonden en leiding van zowel SMS als Torex. In verband met de verkoop zowel nationale als internationale contacten met accountants, juristen, gebruikersverenigingen, collegae en concernleiding(en). Invoering rapportage- en budgetteringssysteem Torex.
Vanuit de financiële functie leidinggevend aan 7 man, voor de reorganisatie 11 man.
Vanaf augustus 2000 tevens Manager a.i. client services (ca. 30 man).

Januari 1997 - februari 2000: Hoofd F&A / P&O HOKA B.V. (Koninklijke BAM Groep), ’s Hertogenbosch, lid MT.
Eindverantwoordelijke op bovenvermelde vakgebieden. Vanuit die verantwoordelijkheid sturend actief bij het upgraden van het bedrijfssysteem (Baan Triton) en het implementeren van de opvolger (Exact) daarvan, opzetten van een professioneel M.I.S. en projectbewaking, stroomlijnen administratieve organisatie, begeleiden Due Diligence bij overgang naar de BAM, werving & selectie, ontslagzaken. Contacten met banken, juristen, accountants, en hoofdkantoor. Leidinggevend aan 15 man, 4 afdelingen.

April 1996 - december 1996 :Interim Controller Beckers Nederland B.V.(Koninklijke BolsWessanen), Deurne en Meijel, Lid Management team
Afbouw van de productie-plants te Deurne en Meijel van de Snackdivisie van de KBW. Het desondanks opnieuw op gang brengen en opschonen van de administratie en de rapportagestroom richting groepsdirectie (Hyperion) en plantmanagement (efficiencybewaking van het productieproces), aansturen en motiveren van personeel in onzekere en moeilijke omstandigheden. Advisering en voeren van overleg op divisie niveau aangaande budgettering, (des)investeringen en management info. Ondersteuning Belgische vestiging.

April 1993 - april 1996 : Controller\Hoofd Personeelszaken Nering Bögel B.V, Weert, Lid Management Team
Verantwoordelijk voor de administratie, bedrijfseconomische zaken, personeelszaken en automatisering van de Nederlandse, Duitse en Belgische vestigingen.
Kernbegrippen : Opzetten en invoeren Management Informatiesysteem, aanspreekpunt op genoemde vakgebieden ten opzichte van de concernleiding, banken, accountants, juristen. Deelnemer aan directieoverleg met concernleiding (eerst Nederlands, later Duits (Buderus Guss GmbH). Jaarrekening, (maand)rapportages, budgettering, cashmanagement.
Zware inbreng in reorganisatie traject zowel wat betreft herstructurering van de organisatie (m.n. in Duitsland en België) als qua afslanking ervan, alsook in het due diligence- en verkooptraject aan Buderus. Inpassen Duitse concerncultuur.
2e man in de organisatie, direct leidinggevend aan 8 man.
Augustus 1986 - Maart 1993 :Stork Brabant B.V. te Boxmeer
Begonnen als bedrijfseconomisch medewerker, vervolgens Groepsleider “rapportage en Beheer” en uiteindelijk Hoofd administratie.Diepgaande kennis en ervaring opgedaan in vrijwel alle facetten van het bedrijfseconomische en -administratieve vakgebied. Veel raakvlakken met automatisering (IBM S36, mainframe en PC toepassingen). Veelvuldige contacten met zusterbedrijven en management. Laatstelijk leidinggevend aan ca. 10 man.

September 1983-Sept. 1986 : Docent Handelsvakken MEAO Nijmegen \ MAS Cuijk

hobby's :
Internet (games), squash, lezen.


Opleiding interimmanager

Atheneum A te Boxmeer (1971 - 1977)
Bedrijfseconomie Erasmus Universiteit Rotterdam (1977 - 1984)
Diverse (management)cursussen, trainingen, seminars
Microsoft Office, SAP, SAS, Exact, Baan, Oracle, Everest, Cristal Reports, Audition, Hyperion, Mega e.a.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Primair sociaal aangelegd doch doelgericht, sterk relativeringsvermogen, denken gericht op "hoe de dingen voor elkaar te krijgen", sterk ontwikkeld gevoel voor cijfers en interpretatie ervan. Meedenker en meedoener, klankbord, leidinggevend via motivatie en stimuleren van eigen initiatief. Put grootste motivatie uit het "niet-dagelijkse".


Talenkennis interimmanager

Mondeling en schriftelijk (zeer) goede kennis van Engels, goede kennis van Duits, Frans in de basis goed echter ongeoefend.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :