Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Algemeen directeur/ Interim Manager

Algemeen directeur/ Interim Manager

Werkervaring interimmanager

-Zelfstandig interim manager for industriele bedrijven tot 1000 medewerkers. (Zelfstandig interim manager for industriele bedrijven tot 1000 medewerkers. Revitalisering van de organisatie door proces verbetering, richten van de Product-Markt Combinaties en het efficient inzetten van alle resources en menselijk kapitaal.

-Algemeen Directeur Opstalan BV, marktleider in isolerende dak-en gevelsystemen met een omzet van 100 mln. gulden en 220 medewerkers. Verantwoordelijk als statutair directeur voor Opstalan Holding en drie werkmaatschappijen. Realisatie van de onderstaande verbeteringen:
-winstverbetering van 34% bij een krimpende markt van 8%
-marktaandeel vergroting van 28 naar 35%
-omzetten van een familiebedrijf cultuur naar een professionele organisatie
-installatie Ondernemingsraad
-verbetering Arbeidsomstandigheden en veiligheid
-begeleiden due diligence en verkoop

-Marketing Manager Shell Services International Europe/ Africa (Lid Leadershipteam Europa/ Afrika. Verantwoordelijk voor het opzetten en managen van een regionaal Marketingteam (wereldwijd 3 regio’s). Verantwoordelijk voor het definiëren van de marketingplannen, Go-to-market strategie, portfolioplanning, marketing communicatie (PR, promotie, advertising, etc.)Deelnemer SSI Transitie team, verantwoordelijk voor het opzetten van een nieuwe organisatie SSI en het formuleren van de strategische richting van SSI met de nadruk op marketing planning en totale diversificatie planning.

-Senior Consultant (Nederland & Zwitserland)Coopers & Lybrand management Consultants
Projecten:

1.Postorder bedrijf , Oostenrijk
Verantwoordelijk voor een Business Process Redesign project ter verbetering van het serviceniveau en reductie van de kosten.FMCG retailer, Tsjechië Diagnose van de voorgestelde organisatie structuur voor deze multi-format retailer en het identificeren van verbeteringspotentieel voor de gehele organisatie.

2. Zwitserse meubelretailer
Projectleider Business Process Re-engineering (BPR) project bestaat uit 6 deelprojecten die separaat als BPR projecten zijn doorgevoerd ter verbetering van customer service en een significante kostenreductie. Inkoop en de logistieke afwikkeling zijn herontworpen ten behoeve van het zekerstellen van de positie als marktleider in de Zwitserse meubelretail branche. Binnen het BPR project zijn de volgende aspecten nieuw gedefinieerd: organisatiestructuur (business-units), leveranciersstrategie (inclusief productmanagement), voorraad en distributiestrategie (invoering crossdocking), prijsstrategie en gedeeltelijk marketingstrategie.

3. Producent van hoogspanning-testsystemen
Projectmanager diagnosefase Business Process Re-engineering. Verantwoordelijk voor de business-unit Projectverkoop. Het totale BPR project is simultaan doorgevoerd in drie business-units met een 20% kostenreductie en een 50% doorlooptijdreductie

4. Europese fabrikant van diepvries en consumptie-ijsHet uitvoeren van een Efficient Consumer Response, Value Chain Analysis van een Engelse fabrikant van diepvriesgoederen. Deze studie identificeert het verbeteringspotentieel voor de spelers in de gehele keten van deze fabrikant. De Value Chain Analysis is uitgevoerd i.s.m. met de Europese ECR (Efficient Consumer Response) Board en bevatte een uitgebreide analyse van drie distributie kanalen en een steekproef van de vijf belangrijkste productgroepen.

5. Een Nederlandse bank
Evaluatie van de huidige distributiemethoden en kosten op basis van een activity based costing aanpak van de afschriftenpost uitgevoerd door PTT Post van en naar de klanten van deze bank. Het herontwerpen van de distributie structuur met als doel kostenreductie en prestatie verbetering van de totale distributieketen.

ETC..


Opleiding interimmanager

-MSc Logistics and Distribution, Cranfield School of Management, UK (Diploma 1993)
-HTS bedrijfskunde Alkmaar (Diploma 1989)
-Conservatorium Rotterdam Slagwerk (1983/1984)
-APICS MRP/ CRP/ PAC/IM

Verdere competentie ontwikkeling:
-Supply Chain Management, Cranfield School of management & Coopers & Lybrand
-Financial management, Coopers & Lybrand
-Change management, Coopers & Lybrand
-Material management, Technical University Eindhoven


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Was jaren senior consultant werkzaam geweest bij een rechtsvoorganger van PricewaterhouseCoopers waar ik als projectleider verantwoordelijk was voor diverse verander projecten. Ik heb management ervaring als bedrijfsleider in de meubel industrie, Marketing manager Europa-Africa bij Shell Service International en als algemeen directeur bij Opstalan BV. In deze laatste functie was ik verantwoordelijk voor een totale reorganisatie met als resultaat een gerevitaliseerde onderneming met 35% meer winst

Talenkennis interimmanager

Nederlands Moedertaal
Engels, Duits Goed zakelijk niveau
Frans, Italiaans Basis kennis


Overig

Nevenfuncties
-Gast-Hoogleraar University of Phoenix- MBA programma International business and Marketing course
-Oprichter “Stichting Oisterwijk Swingt”–Jazzfestival Oisterwijk

Lidmaatschap
-Cranfield management association
-Cranfield Trust

Hobby’s
-Fotografie
-Recreatief- en technisch duiken
-Muziek (Drums)


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :