Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Restaurantmanager

Restaurantmanager

Werkervaring interimmanager

Autogrill Benelux te ‘t Harde
De vestiging in ’t Harde heeft 2 concepten een zg. à la carte restaurant en een Self Service restaurant.
• In mijn functie als General Manager gaf ik dagelijks leiding aan 45 medewerkers. Binnen mijn functie was ik o.a. verantwoordelijk voor het realiseren van de gebudgetteerde omzet, personeelsbeleid, trainingsactiviteiten en lokale marketing activiteiten.
• In dit jaar hebben we het bedrijfsresultaat met 40% weten te verhogen t.o.v. het jaar daarvoor. Door o.a. kritisch te kijken naar alle kosten en een hoog gastheerschap terug te brengen is dit doel bereikt.



Opleiding interimmanager

deze heb ik opgedaan in de praktijk.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

gastgericht (intern/extern)
no nonsense coaching zonder oordeel
Voelend inlevingsvermogen
Multi tasking
Enthousiasmerend
creëren van emotionele veiligheid



Talenkennis interimmanager

nederlands, engels, duits

Overig

KERNCOMPETENTIES
- gastgericht (intern/extern) - no nonsense coaching zonder oordeel
- Voelend inlevingsvermogen - Multi tasking
- Enthousiasmerend - creëren van emotionele veiligheid

LEIDERSCHAPSTIJL
- Leading by example - Empowerend Hands-on mentaliteit
- Democratisch - Inlevend

TALEN
- Nederlands – uitstekend
- Engels – uitstekend
- Duits – goed

KERNEXPERTISE
- Veel ervaring in Horeca bedrijven in de functie van General Manager, trainer als concept manager van diverse horecaconcepten. Veelal ben ik verantwoordelijk geweest voor het opbouwen van trainingsprogramma’s en het uitvoeren hiervan. Daarnaast begeleid ik teams en ben ik een onderdeel van de persoonlijke ontwikkeling van individuen.

INTERESSEGEBIED
- Ik werk graag in een omgeving waar o.a. ruimte is voor kwalitatieve leerprocessen en ontwikkeling. Dit doe ik het liefst door op een zeer frequentie basis betrokken te zijn met de diverse bedrijfsprocessen.


WERKERVARINGEN

aug 2006 – heden Zelfstandige

Eigen bureau toegespitst op het begeleiden van (zowel collectieve als individuele) bewustwordingstrajecten & kwalitatieve verbetering op het gebied van personeel.
Ik ontwikkel trainingen in samenspraak (en samenwerking) met de opdrachtgever en maak deze op maat. Veelal bedenk ik zelf oefeningen die afgestemd zijn op de vraag van de groep.
Sinds 2004 ben ik gelicenseerd als Avatar® master. Meerdere keren per jaar woon ik internationale trainingen bij voor zowel het geven van trainingen als mijn eigen ontwikkeling.
Sinds 2006 ben ik tevens gelicenseerd Birkman® coach. Birkman® is een assessment hetgeen inzetbaar is als ontwikkelingstool. Ook is het een effectief (start)tool bij workshops.
Als trainer sta ik tussen de mensen en door mijn authenticiteit te tonen en geen oordeel te hebben op wat ik zie haal ik het beste in hen naar boven.




mrt 2004 – aug 2006 Sabattical year(s).
Samen met mijn partner gereisd, geleefd, geleerd en genoten.


feb 2003 - mrt 2004 General Manager
Autogrill Benelux te ‘t Harde
De vestiging in ’t Harde heeft 2 concepten een zg. à la carte restaurant en een Self Service restaurant.
• In mijn functie als General Manager gaf ik dagelijks leiding aan 45 medewerkers. Binnen mijn functie was ik o.a. verantwoordelijk voor het realiseren van de gebudgetteerde omzet, personeelsbeleid, trainingsactiviteiten en lokale marketing activiteiten.
• In dit jaar hebben we het bedrijfsresultaat met 40% weten te verhogen t.o.v. het jaar daarvoor. Door o.a. kritisch te kijken naar alle kosten en een hoog gastheerschap terug te brengen is dit doel bereikt.


mrt 2002 – okt 2002 Operations Manager
Hot and Cold Food B.V. te Amsterdam
Hot ’n Cold is een trendy lunchroom met 9 vestigingen voornamelijk in de Randstad en is 100% dochter van de Hoogwegt groep te Groesbeek.
• In mijn functie was ik eindverantwoordelijk voor de operational excellence van de vestigingen.
• In samenwerking met de vestigingsmanagers heb ik een basis neergezet die gebaseerd is op gastvriendelijkheid en kwaliteit. Dit heb ik o.a. bereikt door het geven van trainingen en het veel aanwezig zijn op de vestigingen.
• Door het inbrengen van efficiëntie zal het rendement in de toekomst verbeteren (gestuurd op productiviteit, personeel- en overige kosten).


mei 2001 – mrt 2002 Interim Operations Support Manager
Autogrill Benelux te Oosterhout
Autogrill is een beursgenoteerd bedrijf dat 40 wegrestaurants exploiteert in de Benelux..
• In mijn functie was ik verantwoordelijk voor de implementatie van nieuwe concepten en systemen in de Benelux.
• Tevens was ik intermediair tussen afd. Operations en afd. Marketing. Alle bedachte plannen/concepten werden door mij gescand op haalbaarheid.
• Ik werkte nauw samen met de operationele directeur. Deze samenwerking had vooral als doel strategische plannen om te zetten naar concrete actieplannen.


juni 1997 – apr 2001 Filiaalmanager tot Conceptmanager
Servex B.V. Hoofdkantoor te Utrecht
Servex B.V. is een dochteronderneming van NS Stations. Zij exploiteert 10 verschillende horeca-formules op 90 stations in Nederland. In totaal zijn er 240 locaties en 1500 medewerkers.
• Ik ben gestart als Filiaalmanager in Deventer en na 9 maanden doorgegroeid als conceptmanager op het hoofdkantoor. In mijn functie als Filiaalmanager gaf ik dagelijks leiding aan 23 medewerkers. Binnen mijn functie was ik o.a. verantwoordelijk voor het realiseren van de gebudgetteerde omzet, personeelsbeleid en lokale marketing activiteiten.
• In dit jaar hebben we het bedrijfsresultaat met 30% weten te verhogen. Door o.a. de professionalisering van de uitstraling en verlagen van de loonkosten is dit doel bereikt.

• In mijn functie als conceptmanager droeg ik de verantwoordelijkheid over het winstgenererend vermogen van twee formules (Swirl’s en Pizza Hut).
• In totaal adviseerde en beheerde ik 19 locaties. Dit gebeurde vanuit het hoofdkantoor te Utrecht.
• Naast het aansturen en motiveren van mijn locaties was de realisatie van de door mij ingediende financieel onderbouwde voorstellen betreffende nieuw te vestigen locaties een belangrijk onderdeel van mijn takenpakket.
Naast het beheren van twee formules ben ik mede eindverantwoordelijk geweest voor het ontwikkelen en opstarten van een nieuwe formule: Café T


juli 1993 – juli 1997 Management trainee tot Restaurantmanager
McDonald’s restaurant te Emmen
McDonald’s had in 1997 186 vestigingen, waarvan 159 in franchise.
• Binnen 2 jaar ben ik doorgegroeid van management trainee tot restaurantmanager. De laatste 2 jaar heb ik leiding gegeven aan 70 medewerkers en was ik eindverantwoordelijk voor de locatie.
• Eén van mijn neventaken was het organiseren, ontwikkelen en coördineren van Local Store Marketing.


jan1993 – juni 1993 Stagiaire Housekeeping
Golden Tulip “Jan Tabak” te Bussum
• Tijdens deze stage ben ik vnl. verantwoordelijk geweest voor in-house checks.
• Stageopdracht: rentabiliteitsberekening van textieluitbesteding.


juni 1992 – okt 1992 Stagiaire keuken
Bilderberg hotel “Landgoed Lauswolt” te Beetsterzwaag
• Eerste directe kennismaking met culinaire keuken.
• Tijdens deze stage heb ik alle facetten van de culinaire keuken doorlopen.


OPLEIDINGEN

1989 – 1993 Middelbare Hotelschool, Hanzecollege te Zwolle
Vakkenpakket: o.a. Moderne talen, C.E., B.E., B.A. en Drankenkennis


1982-1988 HAVO
Vakkenpakket met o.a. Economie 1 & 2

CURSUSSEN

2003 – heden Avatar training en alle vervolgtrainingen
1997 – 1999 Financiële cursus, Projectmanagement en Excel.
1993 – 1997 Coaching I & II, Gasttevredenheid, Labor-cost, Personeelsbeleid,
Werving en Selectie, Time management.

PC-KENNIS
Windows, Word, Excel, Powerpoint en Internet.


INTERESSES
Verre reizen, Bodysteps, Sauna


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :