Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim-manager

interim-manager

Werkervaring interimmanager

8 jaar ervaring, waarvan 6 jaar als partner bij een Im bureau en 2 jaar als zelfstandige.
Profiel : Ontwikkelen en verbeteren van bestuurlijke en administratieve processen binnen bedrijfsmatige context. Ervaren en resultaatgerichte manager. Veel ervaring in structurering en aansturing ondersteunende diensten (financiën, P&O, ICT en facilitaire functies) bij overheid en dienstverlening. Weet tijdens ontwikkelings- en reorganisatietrajecten de balans te vinden tussen organisatie, mensen en processen. Opereert regelmatig in een politiek-bestuurlijke omgeving op het snijvlak tussen overheid en publieke sector.


Sinds 2004: Zelfstandige op het gebied van management en begeleiding van veranderingsprocessen
Uitvoering diverse opdrachten zoals:
Sectormanager Beleid bij een deelgemeente van circa 50.000 inwoners, Verantwoordelijke belast met beleidsvoorbereiding (welzijn, onderwijs, RO, Ez en verkeer) en reorganisatie totale deelgemeentelijk apparaat (60 fte)
Interim-directeur kringloop en activeringsbedrijf Haarlem (40 fte)
Verantwoordelijk voor dagelijkse bedrijfsvoering, advisering bestuur in zake toekomst en profiel nieuwe directie
Interim-directeur Ondernemershuis in Amsterdam (7 fte)
Verantwoordelijk voor dagelijkse bedrijfsvoering, advisering bestuur inzake toekomst, en coaching bedrijfsadviseurs en projectleider.
Begeleiding werkconferentie besturen bij fusieproces
Programmering en dagvoorzitterschap
Loopbaan-advisering op basis MDI-methodiek

1998-2004 W&S transition- en interim-management
Senior interimmanager en partner
Verantwoordelijk voor uitvoering transitie en interimopdrachten aquisitie, schaduwmanagement
Voor uitgevoerde opdrachten zie bijlage


1987-1998 Stadsdeel Zuidoost, gemeente Amsterdam
Hoofd stafgroep Centrale Bestuurs- en Managementondersteuning
Eindverantwoordelijk voor bestuurlijke en juridische- en veiligheidszaken, P&O, facilitaire zaken, communicatie.
Lid managementteam
Organisatieadviseur
Invoering integraal management, voorbereiding nieuwe financiële administratie. Ontwikkelen organisatieverordening.
Interim hoofd onderwijs
Opstellen begroting en going-concern
Hoofd Financieel beheer
Opzetten en doorontwikkelen afdeling, opzetten en integreren administraties afzonderlijke diensten, ontwikkelen projecten-administratie, opstellen jaarrekening.

1978-1987 Energiebedrijf Amsterdam
Stafmedewerker administratie
Voorbereiden fusie productiebedrijf
Informatie-analist / projectleider
Invoeren verbruiksberekeningssysteem

1974-1978 Dienst Openbare werken, gemeente Amsterdam
Stafmedewerker P&O





Opleiding interimmanager

HBO + aanvullende opleidingen

Opleiding : HBS-A
HEAO economisch-juridisch
Administrateur Gemeentelijke Diensten en Bedrijven
Diverse opleidingen op het gebied van HRM, (project)management en automatisering.
Loopbaan:


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Veranderingsprocessen, stroomlijning administratieve processen, Personele transities.

Talenkennis interimmanager

Goed: Ned. Engels Duits
redelijk: Frans taliaans

Overig

Nevenfuncties:
• Bestuurslid Parkschouwburg Hoorn
De Parkschouwburg is het theater van Hoorn en de regio, het bestuur wordt op voordracht door B&W benoemd. Primaire aandachtsgebied is verzelfstandiging (delen) organisatie en Personeel en organisatie.


Relevante eerdere nevenfuncties:
- Voorzitter politieke partij afdeling Hoorn
- Lid Raad van Advies bedrijvencentrum
- Bestuurslid Regionaal Avond College.
- Lid auditcommissie gemeente Hoorn
- Bestuurslid reïntegratiebedrijf Rentree Hoorn


BIJLAGE
• Uitgevoerde opdrachten voor W&S transition en interimmanagement

• Landelijke huisarsten vereniging
Directiesecretaris
Advisering bestuur en directie
Verantwoordelijk voor ontwikkeling en verbetering logistieke processen, verbeteren planmatigheid en resultaatgerichtheid bestuurlijk proces.

• Regionaal energiebedrijf
Directielid Personeel, Organisatie en Facilitaire Dienst
Verantwoordelijk voor personele transitie (incl. outplacement) bedrijfsonderdelen) resulterend in personele reductie met 25%. (van 400 naar 300 fte)
Reorganisatie afdelingen P&O en facilitaire dienst
Outsourcing bedrijfsonderdelen.

• Provincie
Manager Financiën, Personeel, Control en Ondersteuning
Belast met opzetten en inrichten centraal bureau voor de ondersteunende functies, optreden als directiecontroller, verbeteren planning-en-controlcyclus (inclusief stroomlijnen management-informatie).

• Regiobedrijf van een energiebedrijf
Manager Klantenbeheer
Belast met op orde brengen klantenadministratie (front- en backoffice) en voortzetten cultuurveranderingsproces.

• Energiebedrijf
Manager P&O, divisie Zakelijke Markt
Afbouw organisatie en herplaatsing/vertrek medewerkers.

• Groot infrastructureel project van een grote gemeente
Hoofd stafbureau
Onder meer verantwoordelijk voor opbouw van de organisatie en aantrekken van personeel.

• Energiebedrijf
Manager Consumentenmarkt
Onder meer verantwoordelijk voor herstructureren en integreren van de afdelingen verbruiksadministratie en debiteurenadministratie.





 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :