Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Manager Ruimtelijke Ordening, Bouwen&Wonen, Bouw- en woning

Manager Ruimtelijke Ordening,  Bouwen&Wonen, Bouw- en woning

Werkervaring interimmanager

jan. 2005-heden
Zelfstandig Interimmanager Ruimtelijke Ordening en Bouwen en Wonen
Verantwoordelijk voor aansturing en ontwikkeling van het team Vergunningen, gemeente Doetinchem:
- integraal managen team Vergunningen
- coachen van de medewerkers
- projectleider organisatiebreed project‘Begeleiding Bouwinitiatieven’, onderdeel van het project doorontwikkeling van de dienstverlening.

2003 –2005
Manager VROM Segment Detachering en Implementatie
• Verantwoordelijk voor aansturing en ontwikkeling van de divisie Juridische zaken, Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieu:
- coachen van de medewerkers
- productontwikkeling divisie
- acquisitie voor de divisie
- mede sturing geven aan SDI als lid van het MT
• Procesmanager Nota Integrale Handhaving, gemeente Nijkerk
• Manager a.i. afdeling Wonen en Bedrijven, team Vergunningen, gemeente Doetinchem (vanaf januari 2004)
- opsplitsen van de afdeling Wonen & Bedrijven in een team Vergunningen en een team Toezicht&Handhaving
- management van het team Vergunningen. Integraal verantwoordelijk voor het de aansturing van het team
- mede sturing geven aan de afdeling als lid van het afdelingmanagementteam
- verantwoordelijk voor de product- en beleidsontwikkeling van Vergunningen
- verantwoordelijk voor beschrijven van werkprocessen voor het team Vergunningen trekker van het pilotproject Integrale VROM-vergunning.


2000-2003
Hoofd afdeling Bouwen, sector Ruimtelijke Ontwikkeling nieuwe gemeente Nijkerk
• Management van de afdeling bestaande uit 20 medewerkers. Integraal verantwoordelijk voor Organisatie en communicatie, Personeelsmanagement, Financieel management, Juridische controlling, Informatisering en automatisering
• Verantwoordelijk voor product- en beleidsontwikkeling op de taakvelden:
- bouw- en woningtoezicht (vergunningverlening, toezicht en integrale handhaving)
- duurzame Energie en Ontwikkeling
- welstand- en architectuurbeleid
- monumentenzorg
- beheer en onderhoud (gemeentelijke) gebouwen
• Vanuit een integrale verantwoordelijkheid een actieve bijdrage leveren aan ontwikkelingsprojecten op het gebied van stadsinbreiding- en uitbreiding:
- project herontwikkeling Oosterpoort; 5000 m2 winkelvloeroppervlakte, 80 wooneenheden en parkeergarage 500 pp.
- project schoollocaties; nieuwbouw school voor voortgezet onderwijs en herontwikkeling van vier vrijkomende locaties voor woningbouw
• Projectleider nieuwbouw brandweerkazerne kern Hoevelaken
• Verantwoordelijk voor het opstellen en beheersen van het afdelingsplan
• Mede sturing geven aan (producten van) de sector als lid van de staf


1999-2000
Beoogd leidinggevende nieuwe afdeling in de nieuwe gemeente na fusie gemeente Nijkerk en gemeente Hoevelaken
• Verantwoordelijk voor de opzet en opbouw van de nieuwe afdeling
- Taak- en structuuropzet van de afdeling
- Formatie-berekening
- Opstellen functiebeschrijvingen
- Harmonisatie van de producten
• Lid projectgroep Overheidsloket 2000

1992-1998
Chef afdeling Bouw- en woningtoezicht, sector Stadsontwikkeling
• Leiding van de afdeling bestaande uit 8 medewerkers
• Verantwoordelijk voor product- en beleidsontwikkeling op de taakvelden:
- Bouw- en woningtoezicht
- Beeldkwaliteit
- Monumentenzorg
• Aanspreekpunt voor stedenbouwkundige aangelegenheden
• Projectleider/projectmanager woningbouw-ontwikkeling Groot Corlaer 1e fase, 350 woningen
• Projectmedewerker herontwikkeling ‘Zuidelijke entree’, winkels en woningen
• Leveren van een bijdrage aan de sectorbegroting en verantwoordelijk voor de aan de afdeling toegekende budgetten
• Coördinator automatisering sector Stadsontwikkeling
• Mede vormgeven aan de sturing van de sector als lid van de staf


1989 – 1992
Medewerker afdeling Bouw- en milieuzaken, dienst Openbare Werken
• Advisering op het terrein van Ruimtelijke Ordening, Stedenbouw en Milieu
• Voorlichting en advisering Monumentenzorg
• Voorbereiding woningbouwplannen
• Projectmedeweker bij diverse projecten
• Coördinatie actviteiten op het gebied van automatisering binnen de dienst


1987 – 1988
Medewerker via een detacheringsbureau bij:
• Van Mourik's huizenmaatschappij B.V. te Woerden: calculaties woningverbeteringen
• Bouwcentrum te Rotterdam: inspecties schoolgebouwen
• Inbo Consult B.V. te Woudenberg: assistent-projectleider


1985 – 1987
Stagiaire tijdens de studie Ruimtelijke Ordening en Planologie bij:
• Inbo Consult B.V., afdeling Stedenbouw
• DHV-Raadgevend Ingenieursbureau B.V. te Amersfoort, afdeling Stedelijke Ontwikkeling


Opleiding interimmanager

1998 Senior projectmanagement
1996 Integraal management
1993 Personeelsmanagement en effectief leidinggeven
1990 Hogere Bedrijfseconomie
1987 HBO- Ruimtelijke Ordening en Planologie
1983 MBO- Bouwkunde


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Een teamplayer en teambuilder: integer, groot analytisch en oplossend vermogen, uitstekende communicatieve vaardigheden.

Talenkennis interimmanager

Nederlands

Overig

grote maatschappelijke betrokkenheid: o.a. fractievoorzitter en gemeenteraadslid

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :