Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim (Project/Programma)Manager, Consultant, Adviseur, Co

Interim (Project/Programma)Manager, Consultant, Adviseur, Co

Werkervaring interimmanager

BV (Eigenaar)

Periode
Soort bedrijf :
: oktober 2009 – April 2010
Hogeschool van Amsterdam – Onderwijsinstelling
Rol : Hoofd Klantenservice (a.i.)/Programmamanager
Werkzaamheden :  Lid van 5-koppig Directieteam
Verantwoordelijk voor Frontoffices over 11 locaties met 8 managers en 120 FTE
Coachen van de managers
Strategie- en beleidsontwikkeling en -advies
Deelname en voorzitten van verschillende Stuurgroepen
o Europese Aanbesteding AudioVisuele-Middelen (ca € 2 MIO)
o Europese Aanbesteding Onderhoud Gebouwgebonden Installaties, Bouwkundig en Gebruikersonderhoud en Projecten (ca €60 MIO)
o Amstelcampus vastgoedontwikkeling (ca € 300 MIO)
o Strategisch advies Serviceconcept Hva-breed
o Instroom;
Programmamanager “Verbetering van de facilitaire dienstverlening”
o Kanteling van aanbodgedreven naar vraaggestuurde dienstverlening
o Beleidsontwikkeling
o Cultuuromslag
o Procesbeschrijving en optimalisatie, ketenmanagement
o ICT ondersteuning
o Ontwikkeling van een cross-channeling en nieuw serviceconcept
o Verhogen van de klantgerichtheid en klanttevredenheid


Periode
Soort bedrijf
:
:
Augustus 2008 – April 2009
LeMo BV – Vastgoed
Rol
:
Algemeen directeur (a.i.)
Werkzaamheden
:
Structuren en professionaliseren van de onderneming zowel Vastgoed als Verbouw & Onderhoud
het verwerven van vastgoedlocaties
bepalen van strategie en het voeren van het algemene management van het bedrijf
Coaching van de DGA
Strategie ontwikkeling

Periode
Soort bedrijf
:
:
15 maart 2008 – 1 Augustus 2008
Provincie Zuid-Holland Hoofdkantoor – Overheid
Rol
:
Manager (a.i) bureau Documentaire Informatie van de afdeling Informatisering & Automatisering (I&A)/ Management Consultant
Werkzaamheden
:
Lid van het 6-koppig MT van de afdeling
Leiding geven aan het bureau (80 FTE) waaronder 5 secties
Postverwerking, validatie- en Scanteam
2 Documentmanagement teams (IDMS).
Archiefteam
Tijdelijke Project Organisatie (niet geplaatste medewerkers)
Afronden van de centralisatie en reorganisatie van de DIV organisatie
Structuren en professionaliseren van het bureau en de afdeling
Adviseren over en implementeren van efficiency slagen en procesmanagement PZH-breed
Coördinatie van de beleidsprocessen en inhoudelijke bijdrage aan de strategische doelen op afdelings- en directieniveau.
Beleid voorbereiden, ontwikkelen, implementeren en evalueren
Coördinatie van activiteiten en processen
Coachen van MT-leden en teamleiders
Voeren van contractonderhandelingen met verscheidene leveranciers
Begeleiden van aanbestedingen
Tijdelijke overlap met de rol van Domeinmanager Concerntoepassingen (zie onder)















Periode
Soort bedrijf
:
:
Januari 2005 – Augustus 2005
Nuon/ Continuon – Energieleverancier/ Netbeheerder
Rol
:
Projectmanager Reorganisatie Creditmanagement afdeling/ Management consultant
Werkzaamheden
:
Inventariseren van de bestaande processen van de afdeling Creditmanagement zakelijke markt.
Afdeling gekanteld naar een Front, Back en Midoffice
Processen geoptimaliseerd en herschreven
Werkinstructies gemaakt
Managementteam begeleid en gecoacht tijdens en na de verandering
Pakketselectie van een creditmanagement tool


Periode
Soort bedrijf
:
:
Oktober 2003 – december 2004
Nuon/ Continuon – Energieleverancier/ Netbeheerder
Rol
:
Crediteurenmanager/ Management consultant
Werkzaamheden
:
Verantwoordelijk voor het relatiebeheer op directieniveau met de External Providers (Essent, Eneco Remu, Electrabel e.a.) van Continuon/ Nuon
Reduceren van het debiteurensaldo van de External Providers
Debiteurensaldo teruggebracht naar een normaal niveau (meer dan 80% verlaagd)
90+ dagen saldo teruggebracht naar nul.
Optimaliseren van het crediteurenproces/ borging
Dispuut oplossingsproces ontwikkeld en geïmplementeerd
Rapportage aan de Raad van Bestuur

Periode
Soort bedrijf
:
:
Mei 2003 – Augustus 2003
Interpolis – Verzekeraar
Rol
:
Implementatie manager
Werkzaamheden
:
Verantwoordelijk voor het vertalen, plannen, coördineren, implementeren en borgen van het programma IOZ (70 projectleden, projectbudget circa € 15 mln.) naar een nieuw op te zetten joint venture organisatie, genaamd “Interpolis Zorgverzekeringen”
Het programma IOZ was opgebouwd uit een viertal deelprojecten; Management en Organisatie, Mensen en Cultuur, Processen en Diensten, Infrastructuur en Systemen.
De deliverables van de deelprojecten dienden geïntegreerd, geïmplementeerd en geborgd te worden binnen de nieuwe organisatie.

VaserMed International BV (Eigenaar)

TRIGON (Partner)
Periode
Soort bedrijf
:
:
Juni 2002 – Oktober 2002
Dynamisch ABC Vastgoedbeheerder
Rol
:
Consultant/ Coach/ Coördinator
Werkzaamheden
:
Administratieve processen ontworpen, verbeterd en ingericht
Afdelingshoofden gecoacht bij het opzetten en aansturen van de afdeling
Geholpen bij het aannemen van personeel en het prioriteren en coördineren van de werkuitgifte.

Periode
Soort bedrijf
:
:
Maart 2002 – Juni 2002
Pfizer -Farmaceutische industrie
Rol
:
Business Consultant
Werkzaamheden
:
Onderzoek verricht naar de verschillende aanbieders en functionaliteiten van online meeting management software.
Aanbevelingen gedaan op het gebied van pakketselectie.

Periode
Soort bedrijf
:
:
Januari 2002 – Maart 2002
SNS Bank – Financiële instelling
Rol
:
Business Consultant/ Projectmanager
Werkzaamheden
:
Projectmanager en intermediair tussen de organisatie en de IT Bank
Business Intelligence (BI) geïntroduceerd binnen de SNS Bank organisatie.
Advies geschreven over de benodigdheden en processen om BI en de daaraan gerelateerde managementinformatie organisatiebreed te organiseren, ontwikkelen en uit te rollen.
Geadviseerd over de invoering van een centraal datawarehouse om uniformiteit en uitwisselbaarheid van informatie te creëren binnen de SNS Bank.
Inrichten van de organisatie eromheen, samenstellen van en deelname aan de stuurgroepvergaderingen, creëren van draagvlak.

Periode
Soort bedrijf
:
:
Januari 2002 – Augustus 2002
TRIGON – Consultancy bedrijf (Intern)
Rol
:
Practice Leader CI/ Manager van de Business Unit Competitive Intelligence
Werkzaamheden
:
Eindverantwoordelijk voor de Business Unit Competitive Intelligence (Strategisch Marketing) en al haar projecten
Aansturing van 10 consultants en researchers.
De Practice verder geprofessionaliseerd en gestructureerd op het gebied van, Financial Control, HRM, Delivery management, Sales en Business Development.

Periode
Soort bedrijf
:
:
December 2001 – September 2002
Senpai - Consultancy Interim-management organisatie
Rol
:
Facilitator/ondersteuner/ initiator
Werkzaamheden
:
Ondersteund bij het opzetten van de organisatie Senpai (een samenwerkingsverband van Senior Consultants (15+ jaar ervaring), met als doel, coalities te vormen tussen deze freelance Seniors en de meer junior medewerkers van TRIGON)
Intakegesprekken afgenomen
Vergaderingen georganiseerd en voorgezeten.
Contracten opgesteld
Een beloningssysteem ontwikkeld
Coalities gevormd

Periode
Soort bedrijf
:
:
Augustus 2000 – December 2001
KPN Telecom – Management Informatie Afdeling
Rol
:
Business Consultant/ Programmamanager
Werkzaamheden
:
Projectmanager en Accountmanager voor management informatieafdeling van KPN (SPG FIN MI).
Business Consultant voor KPN onderdelen (o.a. Distributiekanaal Sales, Callcenters, Personeelszaken en Prisma, i.e. overkoepelend orgaan voor de reorganisatie van KPN en de inrichting van bedrijfsonderdeeloverschrijdende ketenbesturing).
Management Informatie advies, impact op organisatie en processen en kosten en baten analyses.
Accountmanagement voor acquisitie van management informatieprojecten voor SPG FIN MI (verantwoordelijk voor 35 key-accounts en ¾ (€ 18 miljoen) van de omzet van de afdeling.
Programma management van projecten voor interne KPN klanten.
Geadviseerd over, en eindverantwoordelijk voor de inrichting en implementatie van een bedrijfsonderdeeloverschrijdend datawarehouse ten behoeve van ketenbesturing.
KPN breed, interactief, klanttevredenheid dashboard gecreëerd
Een interne marketing en IT strategie opgezet ten behoeve van SPG FIN MI.
Het informatie- en verkoopproces herontworpen m.b.t. debiteuren en accountmanagement met als jaarlijks terugkerend resultaat een vermindering van de rentederving met € 24 miljoen

Periode
Soort bedrijf
:
:
Februari 2000 – Juli 2000
KPN Telecom – Management Informatie Afdeling
Rol
:
Projectleider
Werkzaamheden
:
Projectleiding van het projectteam MI Operator Vaste Net. Het projectteam bestaat uit 5 EIS-consultants en 1 tester. Budget € 250.000
Taken
:
Projectplanning en management.
Voortgangsvergaderingen met de Control-afdelingen van OVN voorgezeten.
Kwaliteitsbewaking producten.
Wekelijks automatisch geüpdate rapporten voor de verschillende managementlagen van OVN opgeleverd.


Periode
Soort bedrijf
:
:
December 1999 – januari 2000
KPN Telecom – Management Informatie Afdeling
Rol
:
EIS-consultant
Werkzaamheden
:
Bedrijfs- en informatieanalyse, gevolgd door het opzetten van management rapportages


Management rapportages in een ASP gestuurde intranet omgeving opgezet, waarbij tevens de data-aanvoerlijnen verkort werden. Hierdoor wordt de menselijke interactie bij het genereren van rapporten nihil.
Informatiestromen en behoeftes in kaart gebracht.
KPI’s ingericht
Een managementbusiness besturingsmodel op basis van de Business Balanced Score Card ontwikkeld. Het business model vertaald naar een geautomatiseerd systeem .


Periode
Soort bedrijf
:
:
Oktober 1999 – december 1999
TRIGON/ InTerPAC – Consultancy organisatie (Intern)
Rol
:
Consultant
Werkzaamheden
:
Opzetten van een nieuwe projectcontrole methodiek en het ontwikkelen van het Delivery Management proces.
Taken
:
Een flexibele projectmanagement handleiding geschreven.
Trainingen gegeven over projectmanagement
Het Delivery Management proces herontwikkeld, wat resulteerde in een meer controleerbaar en beheersbaar proces.
Standaard documentatie opgesteld.
Een forecasting/ budgetteringstool ontwikkeld en opgezet.
Een financieel sturingsmodel ontwikkeld en opgezet.
Personeelshandboek herontwikkeld

Discotheek Club Bon Ami (zelfstandige)
Periode
Soort bedrijf
:
:
Oktober 1989 – June 2004
Horeca
Rol
:
Verscheidene rollen
Werkzaamheden
:
Pacht garderobe
Bardienst
(Management van) beveiliging
Organiseren van evenementen
Bedrijfsleiding
BV (Eigenaar)

Periode
Soort bedrijf
:
:
Oktober 2008 – Heden

Rol
:
Daghandelaar
Werkzaamheden
:
Daghandel op de beurs in Opties en Turbos

Periode
Soort bedrijf
:
:
Augustus 2008 – April 2009
LeMo BV – Vastgoed
Rol
:
Algemeen directeur (a.i.)
Werkzaamheden
:
Structuren en professionaliseren van de onderneming zowel Vastgoed als Verbouw & Onderhoud
het verwerven van vastgoedlocaties
bepalen van strategie en het voeren van het algemene management van het bedrijf
Coaching van de DGA
Strategie ontwikkeling

Periode
Soort bedrijf
:
:
15 maart 2008 – 1 Augustus 2008
Provincie Zuid-Holland Hoofdkantoor – Overheid
Rol
:
Manager (a.i) bureau Documentaire Informatie van de afdeling Informatisering & Automatisering (I&A)/ Management Consultant
Werkzaamheden
:
Lid van het 6-koppig MT van de afdeling
Leiding geven aan het bureau (80 FTE) waaronder 5 secties
Postverwerking, validatie- en Scanteam
2 Documentmanagement teams (IDMS).
Archiefteam
Tijdelijke Project Organisatie (niet geplaatste medewerkers)
Afronden van de centralisatie en reorganisatie van de DIV organisatie
Structuren en professionaliseren van het bureau en de afdeling
Adviseren over en implementeren van efficiency slagen en procesmanagement PZH-breed
Coördinatie van de beleidsprocessen en inhoudelijke bijdrage aan de strategische doelen op afdelings- en directieniveau.
Beleid voorbereiden, ontwikkelen, implementeren en evalueren
Coördinatie van activiteiten en processen
Coachen van MT-leden en teamleiders
Voeren van contractonderhandelingen met verscheidene leveranciers
Begeleiden van aanbestedingen
Tijdelijke overlap met de rol van Domeinmanager Concerntoepassingen (zie onder)















Periode
Soort bedrijf
:
:
Januari 2005 – Augustus 2005
Nuon/ Continuon – Energieleverancier/ Netbeheerder
Rol
:
Projectmanager Reorganisatie Creditmanagement afdeling/ Management consultant
Werkzaamheden
:
Inventariseren van de bestaande processen van de afdeling Creditmanagement zakelijke markt.
Afdeling gekanteld naar een Front, Back en Midoffice
Processen geoptimaliseerd en herschreven
Werkinstructies gemaakt
Managementteam begeleid en gecoacht tijdens en na de verandering
Pakketselectie van een creditmanagement tool


Periode
Soort bedrijf
:
:
Oktober 2003 – december 2004
Nuon/ Continuon – Energieleverancier/ Netbeheerder
Rol
:
Crediteurenmanager/ Management consultant
Werkzaamheden
:
Verantwoordelijk voor het relatiebeheer op directieniveau met de External Providers (Essent, Eneco Remu, Electrabel e.a.) van Continuon/ Nuon
Reduceren van het debiteurensaldo van de External Providers
Debiteurensaldo teruggebracht naar een normaal niveau (meer dan 80% verlaagd)
90+ dagen saldo teruggebracht naar nul.
Optimaliseren van het crediteurenproces/ borging
Dispuut oplossingsproces ontwikkeld en geïmplementeerd
Rapportage aan de Raad van Bestuur

Periode
Soort bedrijf
:
:
Mei 2003 – Augustus 2003
Interpolis – Verzekeraar
Rol
:
Implementatie manager
Werkzaamheden
:
Verantwoordelijk voor het vertalen, plannen, coördineren, implementeren en borgen van het programma IOZ (70 projectleden, projectbudget circa € 15 mln.) naar een nieuw op te zetten joint venture organisatie, genaamd “Interpolis Zorgverzekeringen”
Het programma IOZ was opgebouwd uit een viertal deelprojecten; Management en Organisatie, Mensen en Cultuur, Processen en Diensten, Infrastructuur en Systemen.
De deliverables van de deelprojecten dienden geïntegreerd, geïmplementeerd en geborgd te worden binnen de nieuwe organisatie.

VaserMed International BV (Eigenaar)

TRIGON (Partner)
Periode
Soort bedrijf
:
:
Juni 2002 – Oktober 2002
Dynamisch ABC Vastgoedbeheerder
Rol
:
Consultant/ Coach/ Coördinator
Werkzaamheden
:
Administratieve processen ontworpen, verbeterd en ingericht
Afdelingshoofden gecoacht bij het opzetten en aansturen van de afdeling
Geholpen bij het aannemen van personeel en het prioriteren en coördineren van de werkuitgifte.

Periode
Soort bedrijf
:
:
Maart 2002 – Juni 2002
Pfizer -Farmaceutische industrie
Rol
:
Business Consultant
Werkzaamheden
:
Onderzoek verricht naar de verschillende aanbieders en functionaliteiten van online meeting management software.
Aanbevelingen gedaan op het gebied van pakketselectie.

Periode
Soort bedrijf
:
:
Januari 2002 – Maart 2002
SNS Bank – Financiële instelling
Rol
:
Business Consultant/ Projectmanager
Werkzaamheden
:
Projectmanager en intermediair tussen de organisatie en de IT Bank
Business Intelligence (BI) geïntroduceerd binnen de SNS Bank organisatie.
Advies geschreven over de benodigdheden en processen om BI en de daaraan gerelateerde managementinformatie organisatiebreed te organiseren, ontwikkelen en uit te rollen.
Geadviseerd over de invoering van een centraal datawarehouse om uniformiteit en uitwisselbaarheid van informatie te creëren binnen de SNS Bank.
Inrichten van de organisatie eromheen, samenstellen van en deelname aan de stuurgroepvergaderingen, creëren van draagvlak.

Periode
Soort bedrijf
:
:
Januari 2002 – Augustus 2002
TRIGON – Consultancy bedrijf (Intern)
Rol
:
Practice Leader CI/ Manager van de Business Unit Competitive Intelligence
Werkzaamheden
:
Eindverantwoordelijk voor de Business Unit Competitive Intelligence (Strategisch Marketing) en al haar projecten
Aansturing van 10 consultants en researchers.
De Practice verder geprofessionaliseerd en gestructureerd op het gebied van, Financial Control, HRM, Delivery management, Sales en Business Development.

Periode
Soort bedrijf
:
:
December 2001 – September 2002
Senpai - Consultancy Interim-management organisatie
Rol
:
Facilitator/ondersteuner/ initiator
Werkzaamheden
:
Ondersteund bij het opzetten van de organisatie Senpai (een samenwerkingsverband van Senior Consultants (15+ jaar ervaring), met als doel, coalities te vormen tussen deze freelance Seniors en de meer junior medewerkers van TRIGON)
Intakegesprekken afgenomen
Vergaderingen georganiseerd en voorgezeten.
Contracten opgesteld
Een beloningssysteem ontwikkeld
Coalities gevormd

Periode
Soort bedrijf
:
:
Augustus 2000 – December 2001
KPN Telecom – Management Informatie Afdeling
Rol
:
Business Consultant/ Programmamanager
Werkzaamheden
:
Projectmanager en Accountmanager voor management informatieafdeling van KPN (SPG FIN MI).
Business Consultant voor KPN onderdelen (o.a. Distributiekanaal Sales, Callcenters, Personeelszaken en Prisma, i.e. overkoepelend orgaan voor de reorganisatie van KPN en de inrichting van bedrijfsonderdeeloverschrijdende ketenbesturing).
Management Informatie advies, impact op organisatie en processen en kosten en baten analyses.
Accountmanagement voor acquisitie van management informatieprojecten voor SPG FIN MI (verantwoordelijk voor 35 key-accounts en ¾ (€ 18 miljoen) van de omzet van de afdeling.
Programma management van projecten voor interne KPN klanten.
Geadviseerd over, en eindverantwoordelijk voor de inrichting en implementatie van een bedrijfsonderdeeloverschrijdend datawarehouse ten behoeve van ketenbesturing.
KPN breed, interactief, klanttevredenheid dashboard gecreëerd
Een interne marketing en IT strategie opgezet ten behoeve van SPG FIN MI.
Het informatie- en verkoopproces herontworpen m.b.t. debiteuren en accountmanagement met als jaarlijks terugkerend resultaat een vermindering van de rentederving met € 24 miljoen

Periode
Soort bedrijf
:
:
Februari 2000 – Juli 2000
KPN Telecom – Management Informatie Afdeling
Rol
:
Projectleider
Werkzaamheden
:
Projectleiding van het projectteam MI Operator Vaste Net. Het projectteam bestaat uit 5 EIS-consultants en 1 tester. Budget € 250.000
Taken
:
Projectplanning en management.
Voortgangsvergaderingen met de Control-afdelingen van OVN voorgezeten.
Kwaliteitsbewaking producten.
Wekelijks automatisch geüpdate rapporten voor de verschillende managementlagen van OVN opgeleverd.


Periode
Soort bedrijf
:
:
December 1999 – januari 2000
KPN Telecom – Management Informatie Afdeling
Rol
:
EIS-consultant
Werkzaamheden
:
Bedrijfs- en informatieanalyse, gevolgd door het opzetten van management rapportages


Management rapportages in een ASP gestuurde intranet omgeving opgezet, waarbij tevens de data-aanvoerlijnen verkort werden. Hierdoor wordt de menselijke interactie bij het genereren van rapporten nihil.
Informatiestromen en behoeftes in kaart gebracht.
KPI’s ingericht
Een managementbusiness besturingsmodel op basis van de Business Balanced Score Card ontwikkeld. Het business model vertaald naar een geautomatiseerd systeem .


Periode
Soort bedrijf
:
:
Oktober 1999 – december 1999
TRIGON/ InTerPAC – Consultancy organisatie (Intern)
Rol
:
Consultant
Werkzaamheden
:
Opzetten van een nieuwe projectcontrole methodiek en het ontwikkelen van het Delivery Management proces.
Taken
:
Een flexibele projectmanagement handleiding geschreven.
Trainingen gegeven over projectmanagement
Het Delivery Management proces herontwikkeld, wat resulteerde in een meer controleerbaar en beheersbaar proces.
Standaard documentatie opgesteld.
Een forecasting/ budgetteringstool ontwikkeld en opgezet.
Een financieel sturingsmodel ontwikkeld en opgezet.
Personeelshandboek herontwikkeld

Discotheek Club Bon Ami (zelfstandige)
Periode
Soort bedrijf
:
:
Oktober 1989 – June 2004
Horeca
Rol
:
Verscheidene rollen
Werkzaamheden
:
Pacht garderobe
Bardienst
(Management van) beveiliging
Organiseren van evenementen
Bedrijfsleiding

Opleiding interimmanager

VWO, te Amsterdam
Erasmus Universiteit, Bedrijfskunde Logistiek Management + Informatie Management te Rotterdam

Talenkennis interimmanager

Nederlands vloeiend
Engels vloeiend
Duits redelijk
Frans redelijk

Overig

Algemeen profiel
Michael is een consultant/manager, die zich bewezen heeft in complexe organisaties en in complexe samenwerkingsverbanden tussen Publieke en Private partijen. Hij begrijpt bedrijfsprocessen zeer snel en is communicatief en commercieel zeer vaardig, hij kan met alle niveaus van een organisatie zeer goed omgaan. Hij kan zich snel inwerken in complexe organisaties met verschillende culturen en functioneert optimaal in veranderingsprocessen. Kortom een intelligente, open en resultaat gedreven consultant/manager.

Automatisering:
„« MS-Project, Project Management Workbench, Access/SQL
„« Visual Basic
„« DOS, Windows 3.11/95/98 en NT (Administering)
„« Lotus Notes
„« Internet, HTML
„« ITIL Foundations
„« ARENA (simulatiepakket)
„« UML (functioneel ontwerp)
„« Rational Rose
„« Turbo Pascal
„« Modula-2
„« SDW
„« SPSS for Windows
„« Quark Xpress
„« XML

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :