Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

manager

manager

Werkervaring interimmanager

Periode 12/11/2001 – 28/02/2006
NV NORBORD Genk (voorheen NV AGGLO) - activiteit : productie OSB- & houtspaanderplaten – werknemers : 260 – omzet : 91 miljoen €

Site Controller – Hoofd Financiële dienst (sedert 1/10/2004)
Financieel- & Business Analist (tot 30/9/2004)
met als voornaamste taken:
Ø verzamelen, analyseren en rapporteren van alle operationele, financiële & bedrijfseconomische informatie
Ø autonome jaarlijkse opmaak en opvolging van alle budgetten
Ø autonoom implementeren, opvolgen en verdere uitwerken van kostprijssystemen, ad hoc calculaties
Ø beheer en verfijning van de beheersinfotabellen (KPI’s)
Ø uitvoeren van ad hoc investeringsanalyses en het opvolgen van investeringsprojecten
Ø liquiditeitsplanning (maand & weekbasis), credit control
Ø maandafsluitingen (3-days closing in een 4/4/5-systeem) & presentatie Management Accounts met variantie-analyse, account reconciliatie, berekening accruals, ….
Ø voorbereiding en coördinatie van de wekelijkse forecasts met variantie-analyse
Ø het aansturen van een team van 6 mensen

Periode 1/3/2001 – 12/7/2001
NV LIMASCO Heusden-Zolder - activiteit : wegenbouw – werknemers : 50 – omzet : 5 miljoen €

Financieel- & personeelsverantwoordelijke met als voornaamste taken :
algemeen beheer van de financiële middelen, algemene en analytische boekhouding, verantwoordelijk voor de algemene aankoop, leiden van de personeelsdienst, bepalen van het personeelsbeleid

Periode 19/8/1983 – 28/2/2001
GROEP MACHIELS Hasselt - hoofdactiviteiten : logistiek & milieu - nevenactiviteiten : stortklare beton, trading, bosbouw, woningbouw, ……. – werknemers : 500 – omzet : 100 miljoen €

Periode 1983 – 1985
Medewerker exportafdeling (trading) met als voornaamste taken :
administratief verantwoordelijke (LC’s , betalingen, douanedocumenten en -entrepot), medewerker algemene boekhouding, verantwoordelijke IT-implementering volledige groep.

Periode 1985 – 1997
Assistent van de Directeur Verkoop & Marketing met als voornaamste taken:
Ø verkoops- & administratief verantwoordelijke afdelingen ‘Zand & Grind’ & ‘Stortklare beton (binnen- & buitendienst) - opleiding ‘Betontechnoloog BV’ (Nederlandse Betonvereniging – 1994) - coördinator invoering ‘Benor-kwaliteitsmerk’ stortklare beton – leiding geven aan een team van twee mensen
Ø implementering kostprijsmodel, kostenbeheer, kostprijsberekening, investeringsanalyse

Periode 1997 – 28/2/2001
Assistent Financiële Directie met als voornaamste taken:
Ø verantwoordelijke financiële controle & analyse i.s.m. de bedrijfsrevisor
Ø kostenbeheer overhead & ad hoc kostprijscalculatie
Ø beheer & investeringsanalyse semi-industriële vastgoedprojecten
Ø medeverantwoordelijke debiteurenbeheer
Ø eurocoördinator
Ø ondersteuning algemene boekhouding (BTW-aangiftes, Intrastat, Prodcom, ….)
Ø eindverantwoordelijke boekhouding buitenlandse ondernemingen


Opleiding interimmanager

1977 – 1983 : Handelsingenieur
Universiteit Hasselt – Katholieke Universiteit Leuven


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ø Zeer goede kennis MS Excel, goede kennis MS Word, noties MS Access en MS Powerpoint
Ø Opleiding ‘Financial Excel’ (Info Topics)
Ø ERP : BPCS e.a. – boekhoudsysteem: FIAD


Talenkennis interimmanager

Ø Nederlands : moedertaal
Ø Frans : vrij goede praktische kennis
Ø Engels : vrij goede praktische kennis
Ø Duits : basiskennis
Ø Italiaans : noties


Overig

Ø Voorzitter en ondervoorzitter in twee oudercomités, lid Schoolraad in een lagere school
Ø Voorzitter van een buurtcomité.
Ø Hobby’s: wandelen, fietsen, gezin, lezen.
Ø Eigenschappen: sociaal, contactvaardig, teamplayer maar ook zelfstandig, nieuwsgierig, onderzoekend, zin voor details, resultaatgericht, assertief, handig met cijfers.
Ø Ik ben onmiddellijk beschikbaar


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :