Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Manager Sales / development

Manager Sales / development

Werkervaring interimmanager

Rol als Commercieel Manager Sales en Consultancy

Leiding geven aan de medewerkers sales en consultancy, waaronder accountmanagers, consultants en projectmanagers . Verantwoordelijk voor het verkopen, kwalitatief goed adviseren van klanten en het implementeren van ELMO- producten en diensten, leidend tot een maximale klanttevredenheid.

HOOFDTAKEN
• Geeft leiding aan de medewerkers van de afdelingen sales en consultancy.
• Voert de personeelsmanagement taken uit voor de medewerkers (coachen, beoordelen, belonen opleiden/ ontwikkelen en communicatie).
• Stelt een marketing - en verkoopplan op in het kader van jaarplan en budget ELMO ICT Solutions B.V. en bewaakt de uitvoering. Formuleert doestellingen en stelt plannen op voor de realisatie daarvan met de bij 1 genoemde medewerkers.
• Legt contacten met potentiële klanten en onderhoudt deze met bestaande klanten.
• Bewaakt de klanttevredenheid bij de uitvoering van opdrachten i.s.m. manager Service
• Signaleert klantwensen en vertaalt en concretiseert deze naar nieuwe dienstverleningsconcepten.
• Levert een bijdrage aan de totstandkoming van het jaarplan ELMO
• Rapporteert over de gang van zaken bij de realisatie van de vastgestelde doelstellingen
• Draagt zorg voor evaluatie en bijstelling van het jaarplan in overleg met
Directie.
• Onderhoudt relaties met de klanten met betrekking tot klantafspraken en klanttevredenheid.
• Coördineert de inzet van medewerkers en bewaakt de te bereiken resultaten.
• Draagt zorg voor bewaking, evaluatie en bijstelling van inzet van medewerkers.

Rol als Manager support en development (vanaf oktober naast die van Commercieel Manager Sales en Consultancy)

Verantwoordelijk voor de kwaliteit van software ontwikkeling, de support en implementatie van ELMO producten bij klanten, extern gericht op een optimale klanttevredenheid en intern gericht op effectieve inrichting van de organisatie leidend tot een optimale performance van medewerkers en medewerkertevredenheid.

HOOFDTAKEN
• Geeft leiding aan de afdeling Support & Development (application developers, installations engineers, helpdesk (ITIL), installation consultants en technical consultants) .
• Voert de personeelsmanagement taken uit voor de medewerkers (coachen, beoordelen, belonen, opleiden/ontwikkelen en communicatie) van de afdeling Support & Development van ELMO Automatisering B.V..
• Levert een bijdrage aan de totstandkoming van het jaarplan ELMO vanuit de afdeling Support & Development.
• Rapporteert over de gang van zaken bij de realisatie van het vastgestelde jaarplan.
• Draagt zorg voor evaluatie en bijstelling van het jaarplan in overleg met Directie.
• Onderhoudt relaties met de klanten van ELMO met betrekking tot klantafspraken en klanttevredenheid op het gebied van Support & Development.
• Coördineert de inzet van medewerkers en bewaakt de te bereiken resultaten.
• Draagt zorg voor bewaking, evaluatie en bijstelling van inzet van medewerkers.
• Treedt op als projectmanager voor grote c.q. complexe projecten volgens PRINCE-2.
• Draagt zorg voor bewaking, evaluatie en bijstelling van inzet van medewerkers.

BT-manager Sales

In de rol van Salesmanager verantwoordelijk voor klanten binnen de retail:
• Primair kennis hebben van de PinkRoccade Retail doelen en strategie en deze optimaal uitdragen zowel in- als extern, secundair van de doelen en strategie van PinkRoccade.
• Verwerven van passende opdrachten voor de medewerkers.
• Signaleren van opportunities passend bij de dienstverlening van PinkRoccade Retail eventueel PinkRoccade zusjes) en zorg dragen voor een zorgvuldige follow-up daarvan.
• Up-to-date houden van het geautomatiseerde inzetmanagement systeem met betrekking tot gegevens over ingezette medewerkers.
• Tijdig doorvoeren van contractmutaties, verlengingen en tariefafspraken en het zorgdragen van de formele afhandeling hiervan.
• Opbouwen, onderhouden en uitbouwen van klantcontacten.
• Registeren van klantinformatie in de daarvoor bestemde systemen.
• Uitnodigen van relaties voor PinkRoccade Retail evenementen.
• Vervaardigen van bezoekverslagen en een bijdrage leveren aan de maandrapportages van de eindverantwoordelijk en/of Senior BT Manager.
• Bijdrage leveren aan het opstellen van accountplannen.

Projectmanager ING Bank
Werkzaamheden : Het certificeren van de ING Bank Nederland in het kader van de wijzigende fiscale USA wetgeving ‘Qualified Intermediary’. Verder het begeleiden van branches en subsidiaries in binnen en buitenland.

Structuur van het projecten
Project bestaat uit een stuurgroep, Project management team (PMT), Projectmanager, Klankbordgroep ING breed, Klankbordgroep KPMG, Werkgroep fiscaal / juridisch, Werkgroep Organisatie en Werkgroep IT. Totale span of control 25 personen.
Daarnaast zitting in samenwerkingsverband tussen grootbanken ABN/AMRO, Rabo en de ING (Dutch Banking Coalitie)

Sectiehoofd, Projectmanager AEX
Werkzaamheden : Het leiding geven aan een ontwikkelafdeling van 17 personen binnen de afdeling AEX-IT afwikkelsystemen Necigef. Binnen mijn verantwoordelijkheid lopen meerdere projecten.

Korte omschrijving van de projecten
• De NECIGEF systemen moeten Y2K compliant gemaakt worden of al Y2K bestendig zijn. In beide gevallen dient hiervoor een certificaat afgegeven te worden.
Daarnaast dienen de diverse platformen waarop de applicaties draaien ook te voldoen aan de eis dat deze Y2K-compliant zijn.
• Het uitfaseren van onderhoudsteam (AMS USA) van zes personen per december 2000, waarbij kennis overgedracht moet plaats vinden naar het AEX-IT afwikkelsystemen Necigef sectie.
• Het realiseren van diverse projecten: SWIFT, Cum/Ex, Hold status, Eindedag bericht, Ecsda links, NIEC III, CFW (Centralisatie fysieke waarde), COV (Centraal ontvangst en verzending), Datastore (digitale opslag papierstroom), Cobol conversie 2.X  3.X, Feeing, Management rapportage, Audit rapportage, Aanpassing openingstijden, Voorraadsysteem (LVS) t.b.v. de registratie fysieke stukken.
• Inrichten testomgeving IT, maken van testscrips en procedures.



Opleiding interimmanager

1992 – 1997 Hogeschool Holland
HEAO Bedrijfskundige Informatica
2001 – 2001 Krauthammer Account management training
Miller Heiman
Large Account Management Process (LAMP)
Strategic Selling Process (SSP)
1996 – 1999 Pink Elelphant
Itil Essentials
Prince-2 Expert
1982 – 1994 AMBI
I1, B1, HE0, HE2, HB1, HB2
1973 – 1978 Amsterdams Lyceum


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Toepassingen Retail
Financiële systemen
Administratieve organisatie
Zorg
Inkoop
Boekhouding
Mode
Conversie
Detailhandel
Logistiek
Management info-systeem

Branches Financiële dienstverlening
Bankwezen
Zorg
Handel & industrie
Non-profit


Talenkennis interimmanager

Nederlands / Engels

Overig

Methoden Business Syst. Proj. Mgt, Data Flow Diagram, Datamodellering 1, Decompositie, Functiepuntanalyse, Functioneel Ontwerp, Gegevensanalyse, Graphical User Interface, Informatieplanning, ITIL, Prince-2 Projectmanagement), Jackson Struct. Design, Jackson Struct. Progr., Nassi Schneiderman, Netwerkplanning, Program Flow, Programma Struct. Diagr., Programma-ontwerp, Prototyping, Risico-analyse, SDM, State Transact. Diagram, Systeemanal./Syst.ontw., System Flow, Technieken Info-analyse, Technisch Ontwerp, Yourdon,

Systeem AIX, MS/DOS, MS/Windows 3.x, MS/Windows 95, MS/Windows NT, Novell,
Software Unix

Tools Dbase, Easyflow, FoxPro, MS/Access, MS/Excel, MS/Word, Norton, Oracle, Procomm, SDW, TCP/IP, Wordperfect


Apparatuur Altos, HP9000, IBM Mainframe, IBM RS6000, Mai, NCR, Olivetti, PS/2

Prog. Talen Basic, BBX, C, Clipper, Cobol, Delphi, Ingres, Open Basic, Paradox, Pascal, Progress, SQL, Visual Basic


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :