Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

IT manager, projectmanager, programmamanager

IT manager, projectmanager, programmamanager

Werkervaring interimmanager

RECENTE HOOFDPUNTEN CURRICULUM VITAE

2001 - Heden Bloemenveiling (VBA) Aalsmeer
Management consultant
* Strategisch advies inzake volgende generatie(s) van de veiling-werkplek infrastructuur.

2001 Vereniging Eigen Huis Amersfoort
Management consultant
* Auteur 5-jaars ICT-plan en -budget, co-auteur Businessplan 2001-2005

1999 - 2001 Bloemenveiling (VBA) Aalsmeer
ICT Programmamanager, "REFRESH" programma (€ 15.9 mio budget)
* De complete portefeuille mainframe-applicaties in 18 maanden vervangen door moderne component based systemen, onder architectuur nieuw ontwikkeld

1998 - 2000 Bloemenveiling (VBA) Aalsmeer
ICT Programmamanager Millenniumprogramma (€ 14 mio budget)
* Alle ICT-systemen en alle technische installaties op de gehele bloemenveiling Jaar2000-proof gecertificeerd, dan wel gerepareerd, vervangen of uitgefaseerd

1998 - 2001 Bloemenveiling (VBA) Aalsmeer
Interim manager mainframe services (€ 2.7 mio jaarbudget)
* (Onderhoud van) de 'legacy' omgeving terug onder controle gebracht, en stabiel en betrouwbaar gemaakt, en contract met IBM Global Services heronderhandeld

1998 - Heden Exite Rotterdam
General Manager
* Mede-oprichter en -eigenaar, Directievoorzitter, en Managing Consultant

1995 - 1998 General Electric Capital Services Amsterdam
ICT Directeur en CIO, TIP Trailers & Modular Space (US$ 8 mio jaarbudget)
* Binnen drie jaar met succes een suite van nieuwe multi-company, multi-currency, multi-language systemen - inclusief infrastructuur - ontwikkeld en uitgerold naar ruim 1000 werkplekken, op meer dan 100 locaties in 12 landen

1994 - 1995 Getronics Software Amsterdam
Directeur Operations
* Alle HR- en operationele aspecten verzorgd van het binnen één jaar integreren van drie onafhankelijke softwarehouses tot een nieuwe onderneming met meer dan 450 werknemers

UITGEBREID CURRICULUM VITAE

2001 - Heden Bloemenveiling (VBA) Aalsmeer
Management consultant
Gezien het eclatante succes van de "Veiling Werkplek versie 4" (het VW4-project uit 1999), gevraagd om adviezen uit te brengen over de verdere doorontwikkeling van de werkplek-infrastructuur en -architectuur, zowel voor korte termijn als voor de strategie met een 5 jaar horizon.

2001 Vereniging Eigen Huis Amersfoort
Management consultant
De 'vereniging eigen huis' is de grootste belangenvereniging van huiseigenaren in Nederland, en vertegenwoordigt meer dan 600.000 (d.w.z. 20% van de) huizenbezitters. In haar 25e jaar oordeelde de vereniging een strategische heroriëntatie noodzakelijk. Gedurende het eerste kwartaal van 2001 werd een ambitieus businessplan voor de komende vijf jaar van de grond af ontwikkeld.
Ten behoeve van dit proces aangezocht als persoonlijk raadsman, en waar nodig plaatsvervanger, van de ICT & Facilities Manager van de vereniging. Een quick scan uitgevoerd, sterkte/zwakte analyse opgemaakt, en gerapporteerd over de mogelijkheden en bedreigingen met aanbevelingen voor de toekomstige koers. Vijfjaars ICT-plan met bijbehorend budget ontwikkeld. Deelgenomen aan een aantal management team-initiatieven. Bijdragen geleverd aan het nieuwe businessplan.

1999 - 2001 Bloemenveiling (VBA) Aalsmeer
ICT Programmamanager, "REFRESH" programma (€ 15.9 mio budget)
De Bloemenveiling Aalsmeer - "Verenigde Bloemenveilingen Aalsmeer" of VBA - is 's werelds grootste veiling, met een leidende positie in het tot stand komen van de wereldprijzen van verse snijbloemen en planten.
Aangesteld door de VBA ICT Manager om het slapende mainframe-afbouwproces nieuw leven in te blazen. In verband met de uitermate ambitieuze deadline gekozen voor een "software factory"-aanpak. Proefproject uitgevoerd waarin één al wel zeer verouderde en ongedocumenteerde mainframe-applicatie in 6 weken volledig opnieuw werd ontwikkeld, met gebruik van Rapid Application Development (RAD) en COOL:Gen. Naar aanleiding van het succes van dit "proof of concept" werd een uitvoerig projectplan om ook de resterende mainframe-applicaties op deze wijze te herbouwen gepresenteerd aan, en goedgekeurd door, de Hoofddirectie van de Bloemenveiling.
Het "REFRESH" ontwikkelingsproject werd afgetrapt op 1 juli 1999, en leverde na twee maanden de zgn. Globale Analyse op. Vervolgens vingen vijf teams parallel aan met de ontwikkeling, met gebruikmaking van RAD, CBD, en I-CASE technieken. Dit alles was nieuw voor de VBA. Het was ook de eerste keer dat er een projectteam van internationale samenstelling op de Bloemenveiling aan het werk was.
Ernaast werd een tweelingproject opgestart met als taak de door de ontwikkelaars opgeleverde software te implementeren, en voorts nog negen andere deelprojecten die elk een specifiek mainframe subsysteem aanpakten wat zich niet leende voor de "software factory" aanpak. Het gemiddeld aantal medewerkers aan het "REFRESH" programma was gedurende de hele loopduur ruim 150 personen.
De eerste nieuwe applicaties werden zes maanden na aanvang van ontwikkeling opgeleverd. Alle nieuwe applicaties zijn binnen twaalf maanden opgeleverd. Acceptatietests, gegevensconversie, integratietests, end-to-end en stress tests, opleiding en documentatie namen nog vijf maanden in beslag. Ruim binnen achttien maanden, tegen eind november 2000, waren alle nieuwe "REFRESH" systemen gereed voor inproduktiename. In verband met het Kerstseizoen werd door de VBA echter besloten inproduktiename uit te stellen naar 2001.
Kort samengevat zijn met het "REFRESH" programma de volgende resultaten geboekt:
* De VBA heeft de complete mainframe omgeving (400+ gebruikers) binnen een recordtijd van 2 jaar vervangen. (Oorspronkelijke calculatie was 5 jaar).
* Alle bestaande mainframe-functionaliteit is behouden, en er zijn grote verbeteringen doorgevoerd. Ten overvloede zij vermeld dat de "REFRESH" systemen volledig Euro-proof zijn.
* Significante en structurele besparingen op de "cost of ownership" van deze nieuwe systemen - in vergelijking met hun mainframe equivalent - lopen in de miljoenen, zodat een terugverdientijd van slechts 2 tot 3 jaar heel wel denkbaar is.
* Eenvoudige onderhoudbaarheid en sterk verbeterde structuur van de nieuwe software vergemakkelijkt het toevoegen van nieuwe functionaliteit, waardoor de time-to-market van nieuwe producten, diensten of andere initiatieven van de business aanzienlijk wordt versneld.
* De diversiteit van verouderde, incourante ICT ontwikkeltools is afgeschaft, en vervangen door één moderne COOL:Gen ontwikkelstraat, compleet met standaards, richtlijnen en "best practices".
* Een aantal VBA medewerkers is binnen het project "on the job" voor de nieuwe ontwikkelomgeving en -technieken heropgeleid.

1998 - 2000 Bloemenveiling (VBA) Aalsmeer
ICT Programmamanager Millenniumprogramma (€ 14 mio budget)
Benaderd door de ICT Manager van de Bloemenveiling om het Jaar2000-project vlot te trekken, wat zich destijds al meer dan een jaar voortsleepte zonder enige concrete voortgang. Ik was de derde projectmanager die moest trachten millenniumbestendigheid in deze grote en complexe organisatie te bewerkstelligen.
Begonnen als deelprojectleider voor de ICT-systemen; binnen een jaar benoemd tot programmamanager met eindverantwoordelijkheid voor het gehele VBA Jaar2000-programma; rapporterend aan de hoofddirectie van de Bloemenveiling.
De deelprojectleiders en hun teams opnieuw georganiseerd, met heldere verantwoordelijkheden, deadlines en rapportagelijnen. Professionele methoden, technieken en hulpmiddelen doorgevoerd voor het effectief opsporen en verhelpen van Jaar2000-problemen. De "Millennium Certificatie Methode" (MCM) ingevoerd, welke vanaf toen als raamwerk werd toegepast voor alle Jaar2000-projecten, op alle platforms en in alle business units.
Ernst & Young EDP Auditors in de arm genomen voor periodieke audits, zodat het VBA millenniumprogramma extern controleerbaar werd. De MCM-methodiek is daarbij eveneens door E&Y EDP Auditors gecertificeerd alvorens tot invoering werd overgegaan.
Significante besparingen op de projectkosten geboekt door de excessieve overhead, die zich onder beide voorgangers had ontwikkeld, weg te snijden. Met deze actie tevens de scherpte bij toeleveranciers weer opgehaald.
Binnen de scope van het VBA millenniumprogramma zijn onder meer de volgende resultaten geboekt:
* De configuratie-management procedures zijn voltooid en geprofessionaliseerd, en de configuratie-databases volledig up-to-date gebracht.
* Alle softwarepakketten en apparatuur zijn hetzij Jaar2000-bestendig gecertificeerd, hetzij opgewaardeerd, vervangen, of uitgefaseerd.
* Alle maatwerksoftware is getest, indien nodig aangepast, en Jaar2000-bestendig gecertificeerd.
* Het Mainframe besturingssysteem is gemigreerd van MVS naar OS/390.
* Het Mainframe transactieverwerkingssysteem is gemigreerd van CICS 2.1 naar CICS 4.0.
* De Mainframe Adabas database is gemigreerd naar versie 6.2.
* Versiebeheer en release-management procedures zijn ingevoerd in de mainframe-ontwikkelomgeving.
* Het Unix server-park (10+ Hewlett-Packard 9000s) is gestandaardiseerd in termen van versies en beheerstructuur.
* De Unix Sybase database servers zijn allen gemigreerd.
* Het volledige netwerk (3Com, IBM, en andere) is gemigreerd naar Cisco apparatuur.
* De backbone van het VBA netwerk (1000 aansluitingen) is gemigreerd naar redundant Gigabit Ethernet.
* Nog resterende SNA-netwerkcomponenten zijn uitgefaseerd en vervangen door componenten op basis van TCP/IP.
* 15+ Novell Netware servers zijn vervangen door Windows NT Server 4.0.
* 800+ werkstations zijn gemigreerd van Windows 3.11 naar Windows NT 4.0.
* Alle technische installaties op het terrein zijn getest, waar nodig gerepareerd, en Jaar2000-bestendig gecertificeerd.
* In juli 1999 is gedurende een weekend met alle systemen op de veiling tegelijk als test een 'tijdreis' naar 2000 georganiseerd.
* Alle noodscenario's en uitwijkprocedures van de VBA zijn volledig herschreven.
* De rampenplannen zijn grondig herzien en geoefend.
Significante besparingen op "cost of ownership" hebben de investeringen, gedaan in het VBA millenniumprogramma, op korte termijn terugverdiend.
Bijvoorbeeld, de meer dan 800 werkstations kunnen sinds de migratie door minder dan 10 FTE's worden ondersteund en beheerd, terwijl dit voordien meer dan 20 FTE's vergde. Als tweede voorbeeld, het aantal te onderhouden objecten in de mainframe omgeving is teruggebracht van meer dan 3500 naar 1600 na de grote schoonmaak, en de mainframe-onderhoudsstaf is verminderd van 13 FTE's tot 4 FTE's.
De actuele millenniumovergang is voor de VBA geruisloos verlopen; slechts de lantaarns op het parkeerdak gingen onverwacht wegens een storing aan.

1998 - 2001 Bloemenveiling (VBA) Aalsmeer
Interim manager mainframe services (€ 2.7 mio jaarbudget)
Het mainframe systeem van de VBA werd in mei 1995 operationeel uitbesteed aan IBM Systems Facilities Services, het huidige IBM Global Services. Het onderhoud van de applicatiesoftware bleef bij de VBA; de bedoeling was om deze in vijf jaar te vervangen en het mainframe af te bouwen. Daarvan was maar weinig terechtgekomen, en er was tevens niets meer aan gestructureerd onderhoud gedaan. Kwaliteit en betrouwbaarheid waren ernstig achteruitgegaan. Tegen 1998 waren de applicaties verouderd, instabiel, en grotendeels ongedocumenteerd geraakt, en was de "backlog" met achterstallig onderhoud tot enorme proporties opgelopen. Het systeem werd nog maar ternauwernood in de lucht gehouden door een of twee oude getrouwen en een fors aantal contractors. Omdat de oorspronkelijke verwachtingen niet waren uitgekomen, was de zakelijke relatie tussen de Bloemenveiling en IBM Nederland inmiddels het nulpunt genaderd.
Omdat de mainframe-omgeving verreweg het grootste deel van het Jaar2000-project uitmaakte, verzocht de ICT Manager mij om namens de Bloemenveiling de commerciële contacten met IBM op mij te nemen. Toen in 1999 de Manager Computer Operations bij de VBA wegging, werd mijn verantwoordelijkheid verder uitgebreid tot de complete afdeling.
In deze interim-managementpositie was ik lid van het ICT management team, afdelingsbudgethouder, people manager, en verantwoordelijk voor de continuiteit van de mainframe service; een en ander bovenop mijn activiteiten als programma-manager Jaar2000.
Met succes een enthousiast team gevormd uit bestaande en nieuw aangetrokken mainframe-specialisten, dat eendrachtig de schouders zette onder zowel het dagelijks beheer, alsook de niet kinderachtige opgave om de systemen tijdig te migreren naar Jaar2000-bestendigheid. De werkrelatie van dit team met de medewerkers van IBM sterk verbeterd. VBA'ers en IBM'ers weten te motiveren om eendrachtig, als één team met één missie, de enorme hoeveelheid werk aan te pakken die verricht moest worden, waarbij de specifieke expertises en ervaring van de individuele specialisten optimaal werden benut.
En passant in recordtijd een volledig operationeel tweede mainframe binnen de Bloemenveiling geïnstalleerd. Deze machine was in eerste instantie bedoeld als "quarantaine"-omgeving voor Jaar2000-tests, migraties en tijdreizen; maar hij was ook zo gedimensioneerd dat hij over voldoende capaciteit beschikte om desnoods de produktieomgeving te kunnen vervangen, mocht de relatie met IBM stuklopen. Aldus was de afhankelijkheid van van IBM Global Services sterk verminderd, zodat de Bloemenveiling zich in een betere uitgangspositie bevond om de onderhandelingen met IBM aan te gaan, nadat eenmaal vast was komen te staan dat de resterende periode van de outsourcing-overeenkomst onvoldoende tijd zou geven om alle mainframe-systemen definitief uit te faseren.
In de loop van 1999 en 2000 erin geslaagd om ook de commerciële relatie tussen IBM en VBA sterk te verbeteren. Mede als gevolg hiervan gunstige condities voor verlenging van de outsourcing-overeenkomst met IBM overeengekomen. Dit onderhandelingsresultaat heeft de Bloemenveiling aantoonbaar miljoenen Euro's bespaard.
Medio 1999, na voltooiïng van het Jaar2000-project, waren de mainframe-systemen weer stabiel, was het achterstallig onderhoud grotendeels ingelopen, en kon het aantal contractors aanzienlijk worden teruggebracht. Een jaar later was het voltallige mainframe-team teruggebracht tot niet meer dan 4 FTE's, en waren produktiestoringen een zeldzaamheid geworden.
Vanaf november 2000 tot de shutdown-datum waren er slechts 3 teamleden over, die zich nagenoeg alleen nog met conversiewerkzaamheden voor het "REFRESH"-programma occupeerden.

1998 - Heden Exite Rotterdam
General Manager
EXITE richt zich in eerste instantie met zakelijke dienstverlening op professionele gebruikers van Informatie Technologie in de top-100 van bedrijven in Nederland.
EXITE onderscheidt zich van de andere aanbieders op dit gebied door daadwerkelijk die expertise te bieden, die velen claimen te bezitten maar die in de praktijk door slechts weinigen waargemaakt kan worden. Het is de ervaring van EXITE dat er wegens de krapte op de markt hoge tarieven gevraagd (en betaald) worden voor zeer matige prestaties, en dat de opdrachtgevers daarvan meer dan genoeg hebben.
EXITE's mission statement is dan ook: "Zich ten behoeve van haar clientèle onderscheiden door daadwerkelijk excellerende kwaliteit en expertise in dienstverlening".
EXITE's dienstverlening bestaat onder andere uit IT consultancy en advies, interim management en projectleiding, uitvoering van IT projecten, levering van hard- en software en het uitvoeren van IT installatiewerkzaamheden.

1995 - 1998 General Electric Capital Services Amsterdam
ICT Directeur en CIO, TIP Trailers & Modular Space (US$ 8 mio jaarbudget)
Via een headhunter aangetrokken als ICT Directeur Europa voor TIP Trailers Europa en de daaraan gelieerde business Modular Space Europa, beiden dochterondernemingen van GE Capital Services Corp.
Volledige CIO-job, met jaarlijks budget van US$ 4-8 mio, voor deze twee asset-management businesses, aanvankelijk in 9 landen. Direct rapporterend aan de President & CEO van TIP Europa; functioneel rapporterend aan de Sr. Vice-President Information Technology, TIP Inc.
Aangesteld om de 25 jaar oude en nauwelijks te onderhouden - nog op mainframe ponsconcepten gebaseerde - processen te vervangen door nieuwe multi-company, multi-currency, multi-language, client/server OLTP systemen, dat alles binnen 3 jaar. Deze enorme uitdaging is, ruim binnen gestelde tijd en budget, meer dan volledig vervuld.
Eerst een ambitieus Informatieplan en IT-strategie neergezet. Excellente medewerkers aangetrokken om 'lean & mean' team te vormen. Afscheid genomen van incompetente en onwillige werknemers. Reeds in het eerste jaar werd selectie en inkoop van wide area netwerk-infrastructuur, software, tools, hardware, opleidingen en uitrol naar initieel 400 werkplekken door geheel Europa succesvol voltooid.
In het tweede en derde jaar werden alle voor de business kritieke systemen opgeleverd (Orders en facturatie, Vlootmanagement, Grootboek, Vaste activa, Debiteuren, Crediteuren, Klanten, Verkoop en Marketing), steeds binnen plan. Niet tot de core-business behorende activiteiten werden inmiddels uitbesteed. Boven oorspronkelijk plan werden ook nog opgeleverd nieuwe Kantoorautomatisering, E-mail, Intranet, Data-warehouse, en OLAP-faciliteiten.
Het mainframe-systeem is in december 1997 afgestoten, twee maanden voor de streefdatum. De scope van ICT-ondersteuning was toen toegenomen tot 1000+ werkplekken verspreid over 100+ locaties in 12 landen. Nochtans is de totale bezetting voor ontwikkeling, operations en support nimmer hoger geweest dan 35 FTE, inclusief externen. De totale investering bleef onder US$ 12 mio.
Ter vergelijking: de TIP moedermaatschappij in de VS heeft ruim US$ 72 mio besteed, over meer dan 5 jaar, om een enigszins vergelijkbaar doel te bereiken, nog zonder de taal- en valuta-complicaties.
De kostenbesparingen die door de nieuwe systemen mogelijk waren gemaakt hadden toen reeds de investering meer dan goedgemaakt.
Speelde daarnaast een hoofdrol in de business re-engineering en kwaliteits-initiatieven binnen de onderneming.
Sleutelfiguur in een groot aantal acquisitietrajecten (zowel in due diligence als bij de integratie na acquisitie), tot en met de fusie van TIP met Central Trailer Rentco, een onderneming van gelijke grootte.
Deelgenomen aan meerdere GE Senior Executive programma's. Lid van GE `cross-business' functionele overlegorganen, zoals de GE European IM Council, GECS European CIO/CTO Council, en de GE Global Security Council.

1994 - 1995 Getronics Software Amsterdam
Directeur Operations
Per 1 januari 1994 werden Bruggeling Automatisering, Holland Computer Services en Datex volledig geïntegreerd tot 'Getronics Software' (450+ medewerkers).
Benoemd tot Directeur Operations, verantwoordelijk voor optimale inzet van medewerkers, skills management, kwaliteitsborging, intern IT-beleid, human resource management, en beheer van van onroerend goed, vastgoed, facilities, infrastructuur, en technische middelen.
Direct rapporterend aan Getronics directie. Aan mij rapporteerden onder meer de Manager P&O, Manager QA, Manager Opleidingscentrum, 4 Human Resource Managers, en de EDP staf.
Lid van het Management team, plaatsvervanger van de Algemeen Directeur.

1989 - 1993 Bruggeling Automatisering Bergen op Zoom
Algemeen directeur
Per 1 april 1990 benoemd tot Algemeen directeur, rapporterend aan de directie van Getronics. Leider van management team van vijf, met circa zeventig professionals in dienst. Volledige bevoegdheid en V&W-verantwoordelijkheid. Naast het voeren van de algemene directie, sterk betrokken bij de commerciële gang van zaken.
Ondanks de toenmalige economische recessie geslaagd in het handhaven van de uitstekende winstgevendheid van de onderneming, en het versterken van de positie ten opzichte van de concurrentie. De afhankelijkheid van GE Plastics verkleind door het winnen van significante new business bij grote ondernemingen en instellingen. Maximaal gebruikgemaakt van de synergetische effecten van samenwerking met andere business units binnen de Getronics Groep, met nog meer omzetgroei ten gevolg.
Deze succesvolle strategie leidde in 1992 tot nominatie voor de Getronics 'performer of the year' award.
Vanaf 15 februari 1993 traden Bruggeling Automatisering en Datex op onder de nieuwe handelsnaam 'Getronics Software' (door mij voorgesteld).
In 1993 binnen ongekend snelle tijd (8 maanden) volledige NEN-ISO 9001 kwaliteitscertificatie verworven. Getronics Software te Bergen op Zoom was daardoor lange tijd één van de twee softwarehouses in Nederland met ISO-9001 voor de gehele bedrijfsvoering.
Oprichter van het Getronics SAP R/3 Competence Center (eerste in zijn soort in Nederland).
Aangesteld tot IT-Officer voor alle interne EDP aangelegenheden binnen Getronics' sector Software services and Consultancy.
Geselecteerd voor het Getronics Management Development programma.
'Coördinerend Account Manager' voor twee grote cross-business klanten van de Getronics Groep: GE Plastics and het Havenbedrijf Rotterdam.

1987 - 1989 Bruggeling Automatisering Bergen op Zoom
Senior projectleider, systeemprogrammeur, en teamleider
In 1987 was Bruggeling Automatisering gegroeid tot een uiterst succesvol softwarehouse met meer dan 50 medewerkers. De grootste klant was nog steeds GE Plastics Europa.
Opnieuw in dienst getreden als senior projectleider, IBM mainframe systeemprogrammeur, en lid van het management team. Rapporterend aan de directie van Bruggeling Automatisering, teamleider van 12 professionals. In deze periode groeide de organisatie gestaag door, naar ruim 70 medewerkers.
Gedurende drie jaar als consultant werkzaam voor GE Plastics, zowel solo als in teamverband, op verscheidene projecten welke overwegend zeer technisch van aard waren.
In October 1988 werd Bruggeling Automatisering geacquireerd door Datex, hetwelk nagenoeg tegelijkertijd geacquireerd werd door Getronics. Gezien de unieke sterktes van de onderneming werd besloten om Bruggeling Automatisering als zelfstandige Business Unit binnen Getronics te laten bestaan, in plaats van integratie in de Datex organisatie.
In December 1989 benaderd voor de positie van Algemeen Directeur, toen de eigenaars/oprichters zich in 1990 zouden terugtrekken.

1983 - 1987 Robeco Groep Rotterdam
Manager Informatie-center
De Robeco Groep is Europa's grootste beleggingsinstelling.
Via headhunter aangetrokken als PC-expert, om de introductie van de Personal Computer in de organisatie in goede banen te leiden. Informatie-center opgezet, strategie en richtlijnen uitgestippeld, nieuwe medewerkers aangetrokken, alle contacten met leveranciers, manager van een team van uiteindelijk vijf personen.
Met succes de geruisloze intocht georganiseerd en begeleid van de eerste 200 personal computers in de Robeco Groep.
Daarnaast tevens een aantal maatwerk-applicaties ontwikkeld, op uiteenlopende platforms, voornamelijk ten behoeve van de beleggers.

1983 Bruggeling Automatisering Bergen op Zoom
Systeemanalyst
Na afstuderen op uitdrukkelijk verzoek van GE Plastics in vaste dienst genomen door Bruggeling Automatisering, om deel uit te maken van het ontwikkelteam voor het nieuwe internationale Grootboeksysteem voor GE Plastics. Verantwoordelijk voor grote gedeelten van het ontwerp en de programmering daarvan.
Rapporteerde direct aan dhr. A.J. Bruggeling.
In goede harmonie overgestapt naar de Robeco Groep, gezien de zeldzame kans die mij daar werd geboden.

1982 - 1983 General Electric Plastics Bergen op Zoom
Stagiair
Stage- en afstudeeropdracht bij de afdeling Information Management Operation van GE Plastics Europe.
Afstudeeronderwerp: Integratie van de IBM PC in GE's mainframe omgeving.
Daardoor erkend als een van de allereerste PC-experts in Nederland.


REFERENTIES

* Victor A. d'Haens - v/h Manager IT, GE Plastics Europe
* dr. Eric Albarda - v/h EDP Direc teur, Robeco Groep
* prof. dr. Theo Scholten - v/h Bestuursvoorzitter, Robeco Groep
* Anton J. Bruggeling en mw. A.P. (Nienke) Hagens - v/h Directeuren, Bruggeling Automatisering
* dr. Jan Pieter Herweijer - v/h Directeur, Sector Software Services en Consultancy, Getronics Groep
* drs. A.H.J. (Ton) Risseeuw - v/h President-Directeur, Getronics Groep
* John McKinley - v/h CIO, GE Capital Corp.
* Gary Reiner - CIO, GE Corp.
* R. (Bob) Smits - Director, GE Corporate Finance
* Daniel Austin - v/h CIO, GE Capital Services, Modular Space Inc.
* mw. Suzanne Wetherington - v/h Sr. Vice President Information Technology, GE Capital Services, TIP Trailer Rental Inc. & Modular Space Inc.
* Bart van Donselaar - ICT Manager, Bloemenveiling Aalsmeer
* drs. Roel J. Schutrups - v/h Directeur Financiële en Economische Zaken, Bloemenveiling Aalsmeer
* drs. Dirk 't Hooft - Algemeen Directeur, Bloemenveiling Aalsmeer
* Lieuwe Buis - Manager ICT & Facilities, Vereniging Eigen Huis
* mw. mr. Marlies E.C. Pernot - Algemeen Directeur, Vereniging Eigen Huis

Verzoeke referenties uitsluitend na voorafgaand overleg te contacteren.

Updated: 09 December 2001


Opleiding interimmanager

1996 Experienced Manager Course Brugge (B)
GE Crotonville Management Development Institute
* Thema: "Leading in the 90's"

1996 Six-Sigma Quality Amsterdam
European Quality Programme for GE Senior Executives
* Programma van trainingen voor GE-directieleden, verzorgd door de Motorola University, het GE Crotonville Management Development Institute, en GE Capital Services Europe

1990 Algemeen Management Brussel
American Management Association International
* Geconcentreerd management-studieprogramma voor nieuw-benoemde managers

1987 MVS/XA Systeemprogrammering Utrecht
IBM Nederland Opleidingscentrum
* Suite van 12 technische trainingen binnen 10 maanden.

1979 - 1983 HTS-Informatica (HIO) Eindhoven
Technische Hogeschool (dagcursus)
* Examenvakken: Systeemprogrammatuur, Gegevensbeheer, Systeembouw, Mathematische besliskunde, Statistiek en simulatie, Technisch management, Ontwerpen.
* Afgestudeerd in nominale termijn van 4 jaar met gemiddeld eindcijfer 8.

1976 - 1979 HAVO-ß Roosendaal
Voorbereidend Wetenschappelijk Onderwijs (avondschool)
* Vakkenpakket: Nederlands, Engels, Wiskunde, Economie, Scheikunde, Natuurkunde.
* Diploma behaald met 10 voor Wiskunde en algeheel gemiddelde van 9.

1965 - 1971 Gymnasium ß Bergen op Zoom
Klassiek Voorbereidend Wetenschappelijk Onderwijs (pré-Mammoetwet)
* Vakkenpakket: Latijn, Grieks, Nederlands, Engels, Frans, Duits, Wiskunde, Biologie, Scheikunde, Natuurkunde.
* 5 jaar van de 6-jarige opleiding voltooid.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Inzetbaar als ICT manager, Chief Information Officer, Programma- en/of Projectmanager, Algemeen manager, Human Resource manager, Facilities manager, en voor Business development, overnames en fusies.
Doorgewinterde ICT professional, ruim 20 jaar ervaring in ICT.
Meer dan 10 jaar ervaring in (internationale) Senior Executive posities.
Programmamanagement van complexe, omvangrijke projecten.
Trefwoorden: Doorzetter, uitdager, veranderingsmanager, loyaal, kwaliteitsbewust, integer, teamspeler, visie, ambitieus, hands-on, resultaatgericht.
Uitgebreide ervaring met Kwaliteitsprogramma's (Six sigma, ISO-9001).
Uitstekende people management-, communicatie- en presentatievaardigheden.


Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, (Frans, Duits).

Overig

* Co-auteur van boek over Datacommunicatie voor de PC-gebruiker (uitgegeven door Samsom)
* Rijksgecommiteerde namens het Ministerie van Economische Zaken bij de AMBI examens afgenomen door de stichting Exin.
* Getuige-deskundige in ICT-arbitrage zaken
* Gescreend door Militaire Inlichtingendienst (MID) en Binnenlandse Veiligheidsdienst (BVD) voor geclassificeerd materiaal in het kader van dienstverlening aan de N.A.V.O. en het Ministerie van Defensie in Nederland


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :