Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim manager/projectleider

interim manager/projectleider

Werkervaring interimmanager

2007 Opdrachtgever: gemeente Lansingerland:
Opdrachten:
- Onderzoek en advies naar de inrichting afdeling Strategische Ontwikkeling en opstellen competentieprofielen beleidsadviseurs en hrm plan t.b.v. de afdeling.
- Uitwerken inrichting subsidiefunctie (ESF) en een bedrijfsonderdeel Onderzoek & Statistiek
- Opstellen beleidsregels (RO en Juridisch) plaatsing UMTS masten en opstellen plan van aanpak Subsidiebeleid Lansingerland in samenhang met WMO en Accommodatiebeleid

2000 – 2007 Opdrachtgever: gemeente Berkel en Rodenrijs (vanaf 2003 in dienstverband uitgevoerd)
Hoofd Personeel Organisatie en ICT (POI)
Opdracht: herstructurering bedrijfsvoering, opstellen strategisch hrm-beleid, strategisch Informatie en ICT-beleid en Management Developmentprogramma na invoering sectorenmodel
2006: deelprojectleider P&O gemeentelijke herindeling 3B gemeenten periode 2005/2006 Verantwoordelijk voor personele en organisatorische uitvoering gemeentelijke herindeling
2006 deelprojectleider overgang brandweerpersoneel 3B gemeenten naar VRR Rotterdam Rijnmond
2004 – 2006 Opdrachtgever: gemeente Berkel en Rodenrijs (in combinatie met hoofd POI)
Hoofd Juridische zaken, Communicatie en Bestuursecretariaat
Opdracht: opzetten communicatiebeleid en juridisch control en ontwikkelen juridische adviesfunctie en communicatieadviesfunctie

2003 (6 mnd) Opdrachtgever: gemeente Berkel en Rodenrijs
Hoofd Welzijn.
Opdracht: overbruggingsmanagement, dagelijkse leiding afdeling m.n. personele taken en herstructureren afdeling Welzijn (matrixstructuur) stroomlijnen bestuursadvisering

2001 (8 mnd) opdrachtgever gemeente Berkel en Rodenrijs
Hoofd Facilitaire zaken
Opdracht: overbruggingsmanagement en dagelijkse leiding


2000 - 2002 Opdrachtgever: OVDB, centraal opleidingsorgaan verzorgende en verplegende beroepen te Bunnik (2 dagen pw)
Hoofd afdeling Personeel & Organisatie
Opdracht: opzetten strategisch hrm-beleid in het kader van de vernieuwing organisatie vlg INK model, verbeteren dienstverlening P&O en ontwikkelen managementinformatie

2002 Opdrachtgever: Stichting Samenwerkingverband Middelbaar Onderwijs Leiden e/o
Opdracht: evaluatieonderzoek naar de werking van het Onderwijs Zorgsysteem en formuleren van adviezen ter verbetering i.s.m. coördinatoren en directies van de Scholengemeenschappen

1992 – 2000 verkorte lijst interim-management
opdrachtgever: Interne Opleiding Staatsdrukkerij Den Haag
projectleider herplaatsing en herscholing personeel
opdrachtgever: Transport en Logistiek, Alphen a/d Rijn
projectleider deelproject: administratieve organisatie nieuwe rijopleiding
opdrachtgever: Koninklijke Brinkman ’s Gravenzande
projectleider herplaatsing en herscholing personeel
opdrachtgever: Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) Den Haag projectleider Arbozorgbeleid en aansturen landelijke arbocoördinatoren
opdrachtgever: gemeente Den Haag Dienst Stedelijke Ontwikkeling (voormalig REO en Bouwen & Wonen)
hoofd P&O/ arbeidsvoorwaarden/samenvoegen twee afdelingen

verkorte lijst organisatie-advies
opdrachtgever: gemeente Den Haag
- herstructurering afdeling Woonwagenzaken
- leider deelproject invoering competentiemanagement
opdrachtgever VO Scholengemeenschap: evaluatieonderzoek scholenfusie Leiden.

Werkervaring in dienstverband

1987 – 1992 Gemeentelijke Sociale Dienst Den Haag (1200 medewerkers)
hoofd afdeling Arbeidsvoorwaarden en Studiezaken / directieadviseur

1981 – 1987 Middelbaar Onderwijs (Mavo/ VMBO) Den Haag en Westland
docent en sectieleider Duits en Nederlands middelbaar onderwijs en projectleider Ontwikkeling Schoolwerkplan en Vakwerkplannen scholenfusie agrarisch onderwijs Westland

Bestuurlijke activiteiten:

2002 - heden lid Raad van Toezicht Stichting Jeugdformaat, jeugdzorginstellingen in Den Haag en Delft (circa 600 medewerkers)
1996 – 2002 bestuurslid Centrum Jeugdhulpverlening Haaglanden
(Boddaert, Medisch Kleuterdagverblijf en Residentiële zorg) (circa 200 medewerkers)
2001- heden voorzitter commissies voor Bezwaar en Beroep Jeugdzorg Haaglanden en gemeente Pijnacker-Nootdorp
1997 – 1999 voorzitter programmacie. West II van Nederlandse Vereniging Personeelbeleid (NVP)


Opleiding interimmanager

Lerarenopleiding Duits/Nederlands (1981),Nederlands recht (niet afgerond), diverse cursussen en opleidingen op vakgebied en management w.o. Interventiekunde IGOP- Hilversum 1998
MBA-modules: HRM en Management & Organisatie NCOI (2005) Financieel Management (2007)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

doortastend, besluitvaardig en transparant

Talenkennis interimmanager

Nederlands en Duits vloeiend in woord en geschrift

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :