Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Organisatie adviseur, Coordinator, Hoofd administratie

Organisatie adviseur, Coordinator, Hoofd administratie

Werkervaring interimmanager

Accountants en Automatiseringsbureau februari 2003 t/m heden
Functie: Interim (Financieel) Manager

Taken:
• Beoordelen, bewaken en opstellen van procedures en processen
• Zorgdragen voor tijdige en accurate periodieke managementsrapportages en analyses.
• Debiteurenbewaking en Crediteurenadministratie (Coderen en betalingen)
• Project administratie
• Liquiditeitsprognose
• Budgetten opstellen plus kostenbewaking
• Activa beheer
• Aangifte en afdracht btw, loonbelasting en bedrijfsvereniging
• Het onderhouden van de contacten met accountants, fiscus en andere relevante instanties.
• Aansturen en begeleiden van medewerkers
• Het aansturen van systeem- en applicatiebeheer
• Verantwoordelijk voor het AO-beleid

GGD Rotterdam mei 2002 t/m januari 2003
Functie: Manager

Taken:
• Een procesbeschrijving met betrekking tot een centraal loket voor een ieder die informatie nodig heeft. (draaien van een pilot);
• Oplossing voor wachtlijstregistratie via het internet;
• AO procedure voor personeel Centraal Loket;
• Eén elektronisch adres waar alle gegevens samen komen en verwerkt worden. (Centraal Loket) De beschrijving van het programma (database) webbased, waar alle partijen (Overheid, instellingen, bedrijven, en aanvragers) hun gegevens (eenmalig) kunnen invoeren waarna naar alle belanghebbende partijen automatisch een bericht verzonden wordt;
• Actieplan inclusief tijdschema.


SoZaWe Rotterdam april 2001 t/m juli 2002
Functie : Beleidsmedewerker (Regie Werk en Inkomen) oktober 2001 t/m juli 2002

Taken:
• Opstellen en begeleiden van beleidsplannen;
• Besprekingen met bemiddelingsbureaus’s en kinderopvanginstellingen;
• Besprekingen met gemeentelijke instellingen (deelgemeente, ggd, Dso);
• Problemen tussen verschillende instellingen oplossen.


SoZaWe Rotterdam april 2001 t/m september 2001
Functie: Manager (FB Financieel Beheer)

Taken:
• Aanbevelingen Accountantsdienst Rotterdam (Adr) doorvoeren;
• AO procedure schrijven;
• Advies over automatiseren administratie geven en uitvoeren;
• Personeel inwerken;


Internetwarenhuis 1 februari 2000 t/m april 2001
Functie: Shopmanager

Taken:
• Opzetten van de gehele administratie;
• Besprekingen met leveranciers / groothandels;
• Het selecteren en inkopen van artikelen;
• De lay-out en invoer(kolommen) data bepalen voor databasespecialist (back office);
• Het Design van de Web-site in grote lijnen aangeven (front office);
• Front en backoffice aan elkaar koppelen.


ICT Bedrijf in Eindhoven (via KPMG) december 1998 t/m januari 2000
Functie: Contract Manager juli 1999 t/m januari 2000)

Taken:
• Analyseren, beoordelen en bewaken van contracten;
• Ontwikkelen en vereenvoudigen van de huidige kostprijsstructuur;
• Onderhouden van interne en externe contacten met Account Managers, Service Managers en klanten;
• Maken van diverse rapporten;


ICT Bedrijf in Eindhoven
Functie: Medewerker F&A december 1998 t/m juni 1999)

Taken:
• Analyseren van contracten met een negatief resultaat;
• Bespreken van die contracten met Contract Managers;
• Het opschonen en helder krijgen van de systemen.
• Incasseren contract debiteuren en verzorgen van management rapportage

Keukenbedrijf in Capelle a/d IJssel oktober 1998 t/m december 1998

Taken:
• opzetten van een systeem waardoor (dagelijkse) achterstanden eerder gesignaleerd worden;
• herindelen van de werkzaamheden van de administratie (werkrooster);
• administratie en orderverwerking beter op elkaar afstemmen;
• de periodieke controle van de accountant verkorten.


Aannemingsbedrijf Den Haag april 1997 t/m oktober 1998

Taken:
• het terugbrengen van het aantal mensen op de administratie door te reorganiseren en automatiseren;
• het inzichtelijk maken van de gepresenteerde cijfers;
• zorgen dat het netwerk en zijn diverse softwareprogramma’s beter gebruikt wordt;
• opzetten van, bewaken en up-to-date houden van debiteurenadministratie

Werkervaringen in vast dienstverband:


Trendkeukens B.V. september 1993 t/m maart 1997

• Kas, Bank en Giro
• Debiteurenbewaking
• Crediteurenadministratie (Coderen en betalingen)
• Project administratie
• Liquiditeitsprognose
• Budgetten opstellen plus bewaking
• Activa beheer
• Aangifte en afdracht btw, loonbelasting en bedrijfsvereniging


Arco Chemie Nederland Ltd. januari 1990 t/m augustus 1993

• Bank en giro
• Crediteurenadministratie
• Controleren grootboek
• Berekenen in en verkopen geld in verschillende valuta’s (koerswinsten)
• Intercompany verrekeningen
• Bewaken tussenrekeningen


Vereenigde Glasfabrieken N.V. augustus 1980 t/m december 1989

Factureerafdeling
t/m 1983
• Facturering
• Controle prijsafspraken

Boekhouding
t/m 1989
• Kostenbewaking
• Opstellen budgetten
• Berekening weekomzetten t.o.v. budget en vorig jaar
• Activa beheer (afschrijvingen en boekwaarde)
• Kostprijsberekening verkoop goederen



Opleiding interimmanager

havo 1975-1980
praktijk diploma boekhouden (PDB) 1981-1983
moderne bedrijfsadministratie (MBA) 1984-1986
kennis en informatiemanagement 2003
verschillende computer cursussen


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Schrijven van notities en aanbevelingen. Het (re)organiseren, opzetten en advies geven van administratieve processen en automatiseringstrajecten en het begeleiden van deze trajecten.

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Duits,

Overig

Software kennis
MS Windows 95/98/2000/XP, MS Dos,Novell network,PC Tools Deluxe,Norton Commander,MS Excel,Mulitplan,Lotus 1-2-3, Symphony,MS Word,WP 5.0,MS Access, Oracle, MS FrontPage,Intershop (Web-winkel),Photo Shop, Acdsee
MS Powerpoint, Slidewriteplus,
MS Outlook,
Grote Beer, Exact, Account View, AS-400 systeem, Stark Boekhoudpakket, CTB Bis (special voor aannemingsbedrijf)


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :