Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim- en projectmamanger

Interim- en projectmamanger

Werkervaring interimmanager

Ervaring
Na jarenlange ervaring in de ICT heb ik in 1997 de overstap richting leidinggeven gemaakt. Vanaf die tijd heb ik diverse leidinggevende functies vervuld in de automotive sector, bij financiële instellingen en bij de overheid. Ik heb zowel back-office als commerciële afdelingen geleid, waarbij ik me met name heb gespecialiseerd in het veranderen van structuur en cultuur.

Opdrachten
2007-2009: Manager Beleid- en bedrijfsbureau Stadsdeelwerken en Sport bij stadsdeel Amsterdam-Noord
In een periode van verandering heb ik de plek van een plotseling weggevallen manager ingevuld bij de ondersteunende afdeling van de sector Stadsdeelwerken en Sport. De afdeling verzorgt ondersteuning op het gebied van Beleid, Juridisch, Communicatie, Planing&Control, Secretariaat en Bestuur, Informatie en Automatisering. Verder vallen de markten onder de afdeling. Totaal 19 fte. De opdracht is om binnen een ambtelijke en politieke omgeving niet alleen te zorgen voor ongoing business maar ook de medewerkers voorbereiden en leiden door de komende reorganisatie. Tevens als lid van het sector-MT mede de stadsdeelbrede reorganisatie vorm te geven. Namens de sector aanwezig bij het stafoverleg met de wethouder.
April 2006 – 2007: Manager Services ad interim Rabobank Regio Schiphol
In de begintijd van de fusiebank leidinggegeven aan de afdeling Services, bestaande uit Facilitair Centrum, Klanten Contact Centrum en Lokaal Administratie Centrum, in totaal 60 fte. Aanzet gegeven tot structuur binnen de teams, nieuwe werkwijzen vaststellen met de nadruk op een positief beeld naar buiten.
Januari 2006 – April 2006: Voorzitter fusiewerkgroep Services
Het begeleiden van de werkgroep Services bij de fusiebank Rabobank Regio Schiphol. De fusiewerkgroep Services heeft als onderwerpen Lokaal Administratie Centrum, Klant Contact Center, Facilitair Centrum en Huisvesting. Ik ben hier in de rol van bemoeizuchtige coach. Ik luister veel, geef mijn mening en neem besluiten waar nodig.
Januari 2006 – Februari 2006: Coaching Teamleider bij Rabobank IJmuiden
Gezien de enorme hektiek en de onervarenheid van de teamleider heb ik gedurende 2 maanden ondersteuning en begeleiding verleend. Ik heb door praten en meewerken gezorgd dat ze tijd heeft gekregen om ervaring op te doen.
Januari 2005 – December 2005: Manager Cliënten Advies ad interim Rabobank IJmuiden
De afdeling bestaat uit Adviseurs Particulieren, medewerkers Commerciële Binnendienst en servicemedewerkers Bankhal verdeeld over 2 locaties en bestaande uit 10 fte.
Niet alleen gezorgd voor on-going business, maar tevens als MT-lid een nieuwe organisatiestructuur bedacht en neergezet. Coaching van medewerkers en inwerken van de opvolger.
Juni – Januari 2005: Manager Cliënten Advies ad interim Rabobank Zuid-Kennemerland
De afdeling bestond uit adviseurs Particulieren en medewerkers Commerciële Binnendienst verdeeld over 8 locaties en bestaande uit 22 fte.
In de FAST-optimalisatie periode zowel beleidsmatig als uitvoerend vorm gegeven aan noodzakelijke veranderingen om de afdeling weer vorm en de medewerkers duidelijkheid te geven in taken en verantwoordelijkheden. Dit heb ik in nauwe samenwerking met de manager Inloop onder andere gedaan door de kantoren zodanig te profileren dat er voor de klanten, de medewerkers en de bank helderheid is welke dienstverlening waar geleverd wordt. De Commerciële Binnendienst is gecentraliseerd. Waar nodig zijn aanpassingen gedaan in de bezetting.
1999 – mei 2004: Manager Facilitair Centrum Rabobank Zuid-Kennemerland
De afdeling heeft drie taakgebieden: ICT, Projectmanagement en Facility Management. Budgetverantwoordelijke voor deze gebieden.
Efficiëntie verbeterd door drie afdelingen samen te voegen. Afdeling Projectmanagement (projectleiding, prioriteiten, projectbureau) geïmplementeerd. Gezorgd voor een soepele outsourcing van het systeembeheer inclusief de medewerkers.
Direct leidinggevend aan 6 medewerkers, indirect aan 12. De afdeling is resultaat- en klantgericht geworden door via een overleg- en coachingsstructuur medewerkers verdere te laten ontwikkelen.
Daarnaast vanaf december 2001 tot en met november 2003 projectmanager van de succesvolle herinrichting van het hoofdkantoor inclusief de introductie van flexwerken. Verantwoordelijk voor het resultaat, de planning en organisatie, het budget en de rapporterend aan de stuurgroep. Het project was ingedeeld in diverse deelprojecten met projectleiders. Maandelijkse rapportage aan de stuurgroep bestaande uit de algemeen directeur, de directeur Bedrijfsvoering en een huisvestingsadviseur van Rabobank Nederland. Het project was zowel qua resultaat, planning en begroting een succes.
1997-1999 Interleasing Nederland BV (Onderdeel Athlon Groep)
Hoofd Werkstroombeheer & Projectmanagement
Na implementatie van het workflow-management-systeem de afdeling opgezet en de medewerkers gecoached zodat deze onderhoud en verbeteringen aan het systeem zelfstandig uit kunnen voeren. Direct leidinggevend aan 4 medewerkers.
1990-1997 Informatica Projectgroep (Iquip, onderdeel Cap Gemini) en GAK: Automatiseringsafdeling
Ontwerp en implementatie van diverse projecten met veelvuldig gebruikerscontact en docent/coach van de basisopleiding voor startende medewerkers.


Opleiding interimmanager

Opleiding
1998-2000 2-jarige opleiding Bedrijfskunde (HBK) aan de IBO te Zeist
1997-1998 1-jarige opleiding Bedrijfskunde aan de HES (Consultancy) te Amsterdam
1983-1992 Studie Informatica aan de Vrije Universiteit te Amsterdam
Titel doctoraalscriptie:
“Het medisch dossier in een geautomatiseerde omgeving”
1976-1983 Comenius College te Hilversum
1970-1976 Lagere school te Hilversum


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Persoonlijke eigenschappen
“ Door uitdagen en verleiden de horizon verleggen”
Van nature vernieuwend, pragmatisch, helicopterview, resultaat- en samenwerkingsgericht, veelzijdig, mensen op waarde schattend en bereid tijd te investeren in ontwikkeling van mezelf en van anderen.


Talenkennis interimmanager

Nederlands: vloeiend; Engels: goed; Duits: redelijk

Overig

Bij het opleidingsinstituut IBO diverse cursussen op bedrijfskundig gebied o.a. management, persoonlijke ontwikkeling, bedrijfskunde
Actief in de gemeentelijke politiek in Amstelveen. Momenteel bestuurslid van een politieke partij


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :