Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Directeur

Directeur

Werkervaring interimmanager

Directeur AZC Aalten (COA, januari 1998 – maart 2001). Het AZC vangt ruim 450 asielzoekers op. De organisatie bestaat uit eigen personeel (30 personen), ingehuurde diensten (25 personen) en vrijwilligers (60 personen).
Deze functie werd vanaf mei 1999 gecombineerd met de functie van:
Directeur AZC Eibergen (COA, mei 1999 – maart 2001). Het AZC vangt ruim 350 asielzoekers op. Als directeur belast met de nieuwbouw en inrichting van het centrum, alsmede de opbouw en de inrichting van de organisatie (bepalen en neerzetten van de bedrijfscultuur).
AZC Eibergen is met AZC Aalten door mij omgebouwd tot 1 organisatie met ruim 45 personen eigen personeel, 50 personen middels ingehuurde diensten (schoonmaak, beveiliging, keten-partners etc.) en ruim 100 vrijwilligers.
De directeur is integraal verantwoordelijk voor al dat wat er op het centrum gebeurd en om gaat (P & F, ARBO/BHV, beveiliging, vastgoedbeheer, interne procedures, kwaliteitsbeheer en borging, externe contacten, discipline bewoners etc.).
De totale organisatie heeft een begroting van ruim 13 miljoen HLF; jaarlijks wordt een managementcontract afgesloten met de Hoofd Directie COA te Rijswijk (vanuit integraal management gedachte).
Als directeur van een AZC werk je op het snijvlak van bewonersbelangen, medewerkers belangen, organisatie belang, alsmede de voorgang van de asielaanvraag procedure en de belangen van de Nederlandse Staat (politiek) daarbij. Dit alles in een ‘glazen huisje’.
Directeur AZC De Lier (Centraal Orgaan opvang Asielzoekers, COA) (januari 1995 – februari 1998). Het AZC vangt 300 asielzoekers op. De organisatie bestaat uit medewerkers/sters in eigen dienst (25 personen: agogische personeel, ondersteunend personeel en medisch personeel), medewerkers/sters ingehuurde diensten (20 personen: beveiliging, schoonmaak, school en vluchtelingen werk) en vrijwilligers (60 personen).
Projectleider / afdelingshoofd op het Centrum voor Beroepsoriëntatie en Beroepsoefening (CBB) te Rotterdam, ondergebracht bij de GSD Rotterdam (augustus 1989 tot december 1994). Op de afdeling waren ruim 20 personen werkzaam (17 FTE’s) in een drietal disciplines, t.w. docenten / groepsbegeleiders, maatschappelijk werkende en cursistenbegeleider. Lid van het managementteam van het CBB. Begin 1990 ruim een half jaar eveneens projectleider / afdelingshoofd voor een tweede afdeling met vergelijkbare bezetting, maar met verzorgende- en dienstverlenende (w.o. de horeca) opleidingen.
Opdracht was werkzoekende middels scholing plaatsbaar te maken op de arbeidsmarkt.
Interim-coördinator Werkcentrum Hoogvliet (RBA Rijnmond) gedurende de ziekte van de eigenlijke coördinator (1e kwartaal 1994). Het Werkcentrum is een kleine werk eenheid bestaande uit 3 consulenten en een administratieve medewerker/ster. De opdracht van het Werkcentrum is door Individuele Traject Begeleiding langdurig werkeloze toe te leiden naar werk.
Gesprekstrainer t.b.v. middenkader trainingen bij de jamfabriek 'de Betuwe' (Flipje) te Tiel (in 1984 gedurende enkele maanden tijdens de avonduren).
Coördinator bij het GVO-samenwerkingsverband regio 's-Gravenhage (augustus 1985 - december 1988). Bij het Samenwerkingsverband waren een vijftal medewerkers werkzaam. Uit hoofde van deze functie was ik tevens secretaris van het Landelijk Overleg van Coördinatoren van GVO Samenwerkingsverbanden.
Regionaal GVO-Consulent bij de Stichting GVO Overijssel gevestigd te Almelo (januari 1982 - augustus 1985; in 1984 10 maanden plaatsvervangend coördinator.
Docent 'Communicatie en Voorlichtingskunde' aan de Hbo-opleiding 'De Schutse' te Nijmegen (november 1980 - maart 1981). Docent 'Voorlichtingskunde' aan de Rijksacademie 'Nieuw Rollecate' te Deventer (augustus 1981 - januari 1982).


Opleiding interimmanager

Management Leergang COA (1998-1999).
Training Nazorg Schokkende Gebeurtenissen Instituut voor Psychotrauma (1996).
Training Agressie en Conflict Deregulering COA (1995).
Cursus ‘Integraal Management’ COA (1995).
Cursus Arbeidsvoorwaarden APO Gemeente Rotterdam (1990).
Voortgezet Management Non-Profit ISW (1989).
Opleiding tot Co-trainer Gespreksvoering (1981).
Landbouw Universiteit te Wageningen (1972 - 1980).
Doctoraal vakken aan de LU waren: 'Humane Voeding' en 'Voorlichtingskunde'.
HBS-B 'Adriaen Pauw' te Heemstede (1965 - 1972).


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

M.b.t. Bedrijfsvoering:

Ervaring in het financieel beheer van een organisatie (financiële administratie, contact leggen en onderhouden met ev. financier, het samenstellen van een (project) begrotingen en budgetbeheer). Daarnaast ervaren in het afstemmen van behoeften van de organisatie op de financiële middelen.
Ervaren in het werken met budget uitputtingsoverzichten gekoppeld aan stand van het jaar alsmede toekomstig gewenst uit te voeren beleid. In staat hierin keuzes te maken dan wel beleidsadviezen te geven. Ervaring in het werken met projectadministratie en (gedelegeerd) budgetbeheer.
Ervaren in het werken met managementcontracten gebaseerd op output financiering.
Ben in staat om met een helikopterview naar (delen van) de eigen organisatie te kijken en daar hoofd- en bijzaken te onderscheiden (analytisch vermogen), prioriteiten te stellen (op korte en lange termijn) en overzie consequenties van beslissingen en planningen. Ruime ervaring in het sturen van (delen van) een organisatie op basis van verkregen managementgegevens en kengetallen (MARAP) en plannings-instrumenten.
Tevens ervaring in het opstellen en samenstellen van MARAP’s.
Weet efficiëntie doelstelling binnen de bedrijfsvoering, gericht op optimale (administratieve) organisatie om te zetten in hanteerbare acties tot verandering. Ben in staat goed functionerende bedrijfsprocessen en interne procedures te bewaken en (indien noodzakelijk) te optimaliseren.
Gewend resultaatgericht te werken (taakstellingen). Weet -door medewerking te verzekeren- mensen en middelen effectief te benutten. Formuleer taken en verwachte resultaten meetbaar en weeg inspanningen en effect tegen elkaar af.
Ben in staat afwegingen op een breed vlak (P, F, ICT, ARBO/BHV, vastgoedbeheer, externe beeldvorming etc.) te maken.

M.b.t. Procesmanagement:

Ervaring met het invoeren van vernieuwingen (veranderingsprocessen) binnen procedures en (samenwerkende) organisaties, waarbij de continuïteit niet uit het oog verloren mag worden. Langdurige ervaring in het opzetten van samenwerkingsrelaties tussen gelijksoortige en niet gelijksoortige organisaties.
Ervaring met het protocolliseren van werkzaamheden.
Gevoel voor (strategische) bestuurlijke- en politieke verhoudingen, goede externe relatie beheerder. Maak effectief gebruik van interne en externe contacten, verken ideeën, boor bronnen aan en ga pragmatisch en effectief met mogelijkheden om, gerelateerd aan de activiteiten van de eigen instelling.

M.b.t. Personeel en Organisatie:

Ruime leidinggevende ervaring in verschillende kleine en middel grote organisaties, cq projecten. Hanteer een effectieve balans tussen taak- en persoonsgerichte aspecten, delegeer verantwoordelijkheden en bevoegd-heden naar vaardigheid en draagkracht van de medewerkers, faciliteer en neem verantwoordelijkheid voor het groepsproces. Zet anderen aan tot prestaties door aanmoediging, bied gepaste ondersteuning en bewaak de individuele grenzen van de medewerkers/sters.
Ervaring in het coördineren en afstemmen (plannen) van activiteiten en beleid tussen verschillende personen, cq partners van een samenwerkingsrelatie.
Bekend met de vele aspecten van het personeelsmanagement: herplaatsing van boventallig personeel, mobiliteit en employability, opleiding & scholing, empowerment en competentie management.
Ervaring in het werken met een multidisciplinaire teams en in het werken met personen werkzaam op verschillende niveaus binnen de organisatie. Bekend met het werken met vrijwilligers(groepen), afzonderlijk dan wel in samenwerking met 'professionele' medewerkers/sters.

M.b.t. Bestuur en Beleid:

Ervaring in het uitvoeren van beleidsvoorbereidende en beleidsuitvoerende taken t.b.v. besturen en taakgroepen, opgedaan zowel op regionaal- als op landelijk niveau, als ook binnen gemeenten en stichtingen.
Ervaring in het samenstellen van (strategische) beleidsplannen en het operationaliseren van dat plan in werkplannen. Zorgdragen voor de voortgang in de uitvoering, evaluatie etc..

M.b.t. Presentatie en Overleg (PR):

Ervaring in het leggen en onderhouden van contacten op (bestuurlijk, management en uitvoerend, waaronder bewoners van een centrum) niveau.
Ervaring in het omgaan met de media (schrijvend, radio en tv).
Ruime ervaring in het presenteren van de eigen organisatie naar derden bij voorlichtingsbijeenkomsten op het centrum of bij gemeentelijke informatie bijeenkomsten naar aanleiding van de start van een centrum.

Diversen:

Ik ben in staat om onder druk te werken zonder de flexibiliteit uit het oog te verliezen.
Door het pionierskarakter van veel van mijn functies tot op heden ben ik goed in staat te improviseren en te ontwikkelen. Formuleer vraagstukken in een bredere context en vanuit verschillende invalshoeken, ben gedreven en nieuwsgierig in het zoeken naar betere alternatieven en zie de gemeenschappelijke deler in verschillende benaderingen.
Ervaring in acquisitie en fondsenwerving.
Ben gericht op innovatie: ontwikkel en formuleer strategische visie buiten het geijkte kader, neem daarin een voortrekkersrol en stel heersende opvattingen ter discussie.
Ervaring binnen arbeidsvoorziening mbt scholing en (re)integratie van werkzoekenden.
Heb ruime ervaring met kwaliteitszorg en borging met het INK-model (zelfevaluaties, verbeterplannen etc.).
Ervaring in aansturen van multidisciplinaire medewerkers/sters groepen (w.o. medisch personeel).
Ervaring bij nieuwbouw van wooncentra alsmede van de inrichting daarvan. Tevens ervaring in (vastgoed) onderhoud van woon/zorgcentra. (Vele kontakten met o.a. architecten en aannemers.)


Talenkennis interimmanager

Nederlands uitstekend in woord en geschrift
Engels goed in woord
Duits matig in woord

Overig

EIGENSCHAPPEN:

Resultaatgericht; Organisatietalent; Klantgerichtheid; Managementvaardigheden; Helikopterview; Planmatige sturing; Sterke mondelinge uitdrukkingsvaardigheid; Vindingrijkheid.
Combinatie van de rollen van bedrijfsman, groepswerker, voorzitter en vormer.

Momenteel penningmeester zangvereniging.
Daarvoor:
Penningmeester van de Stichting Technische Bewonersondersteuning te Delft (1987 tot 1998). De Stichting exploiteert een Bouwburo t.b.v. stadsvernieuwingsgebieden. Bij de Stichting werkten 6 medewerkers. Als vereffenaar mede verantwoordelijk voor de liquidatie van de Stichting.
Secretaris van de Stichting 'Het Volkshuis' te Wageningen (1980 - 1982). De Stichting exploiteert een gebouw met vergaderzalen t.b.v. PvdA en FNV.
Voorzitter van de Wageningse afdeling van de PvdA (1977 - 1981).


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :