Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interimmanager

Interimmanager

Werkervaring interimmanager

15 jaar werkervaring als leidinggevende.
Relevante werkervaring, Onderzoeken, en projecten: (vanaf 1994 tot april 1998)
1994/1998 coördinator hulpverlening Jongeren Advies Centrum:
Verantwoordelijk voor de uitvoering van de hulpverlening: taken die ik vanuit deze functie uitoefende waren: het geven van werkbegeleiding , voorzitten van casuïstiekbesprekingen, planning en het maken van roosters.
De verantwoordelijkheid voor de coördinatie en de uitvoering van het beleid rondom de 24 uurs bereikbaarheid regio Noord-Brabant noordoost.
Overleggen (zie toelichting hieronder).
Scenarioteam: Zitting hebben in het scenarioteam samengesteld uit Maatschappelijk Werk, RIAGG, Politie, Raad voor de Kinderbescherming, Reclassering en Bureau Jeugdzorg, welke bij mishandeling- en incestzaken of op verzoek adviseert en indien nodig een hulpverleningsteam samenstelt.
Het opzetten en inhoudelijk vormgeven van samenwerking op basis van een protocol met het basis- en middelbaar -onderwijs te ’s-Hertogenbosch. Dit alles in het kader van preventief jeugdbeleid. Partners hierbij zijn onder andere de scholen, de RIAGG, de GGD, School Maatschappelijk Werk en Bureau Jeugdzorg.
Het voorzitten van de werkgroep klankbordgroep Marokkaanse meisjes en hun specifieke problematiek. Deze werkgroep bestaat naast instellingen voor hulpverlening ook uit de lokale en provinciale overheid en afgevaardigden van de departementen van justitie en binnenlandse zaken.
Ontwikkelen en opstellen van de volgende protocollen: protocol seksueel misbruik door hulpverleners; protocol plaatsing en begeleiding; protocol cliëntroute; protocol hulpverlening aan seksueel misbruik slachtoffers; nota stagebeleid.

1998 Onderzoek: intern onderzoek naar de kwaliteit van hulpverlening in relatie tot het gevoerde beleid zowel intern als extern.
Projecten Jongeren Advies Centrum:
1995 In 1995 en ’96 heb ik beleidsmatig als inhoudelijk mee vorm gegeven aan twee projecten voor de Pleegzorg in Noord-Brabant Noord-Oost, geheten het Regionaal Pleegzorg Project en de huidige Voorziening voor Pleegzorg Noord-Brabant Noord-Oost.
1997 Het opzetten in samenwerking met provincie, gemeenten, justitie van het Jeugd Preventie Plan te ’s-Hertogenbosch en AA en Dommel (gemeenten Vught, Haaren en Boxtel), en Heusden en het participeren in stuurgroepen van de bovengenoemde projecten.
1998 Managementtaken Bureau Jeugdzorg:
Lid managementteam Bureau Jeugdzorg Noord-Brabant noordoost:
Tweewekelijks managementoverleg met locatiemanagers en directeur van Bureau Jeugdzorg Noord-Brabant noordoost inzake directievoering, aansturing van de locatie en beleidsvoorbereiding en implementatie van procesgang Bureau Jeugdzorg.
Het aansturen van lokale projecten als en tevens zitting hebben in de stuurgroepen van hulpverleningsprojecten in Schijndel, Boxtel en Rosmalen.
Directieberaad: Vierwekelijks directeurenoverleg van vier fusieorganisaties gericht op de uitvoering van het fusietraject en totstandkoming van de Multi functionele Organisatie voor jeugdhulpverlening st. Oosterpoort.
Personeelsbeleid: Opstellen en uitvoeren van intern personeelsbeleid, uitvoering en inpassing van de CAO jeugdhulpverlening. Het werven en selecteren van personeel, inhoud geven aan verzuimbeleid en het voeren van functioneringsgesprekken.
Financieel beleid: opstellen van financiële (werk) begrotingen en jaarrekeningen.
Overleggen met diverse lokale en provinciale overheden ten behoeve van subsidies en verantwoording. Het reorganiseren van de financiële administratie en het invoeren van het budgetsysteem waarbij iedere afdeling de verantwoordelijkheid heeft/krijgt over haar eigen werkbudget.
2002 tot op heden werkervaring op Auriga te Dordrecht
Binnen de functie manager primair proces van Auriga te Dordrecht ben ik eindverantwoordelijk voor de orthopedagogische behandeling van 23 kinderen en jongeren met een licht verstandelijke beperking in de leeftijd van 6 tot circa 22 jaar. Daarnaast heb ik als manager de opdracht de teams te coachen en te ondersteunen bij hun ontwikkeling als teams die kwalitatieve dienstverleners moeten zijn. Als manager ben ik tevens budgettair eindverantwoordelijk voor zowel de productie als het bestedingsbudget van de groepen die ik aanstuur. Daarnaast houd ik mij bezig met het human resource management en ben ik tevens als lid van het managementteam direct betrokken bij de ontwikkeling en vaststellen van (nieuw) beleid. Vervolgens heb ik ervaring opgedaan met het implementeren van verschillende reorganisaties waarbij ik het accent leg op de competenties van mensen en de innovatie van bedrijfsprocessen. En als laatste heb ik een tweetal groepen, op projectbasis, met succes opgestart waaronder een groep voor jongeren met een stoornis in het autistisch spectrum en een kamertrainingscentrum.
Om veranderingen te realiseren binnen een organisatie is het motiveren en vergroten van commitment van collega’s van essentieel belang. Veranderingen brengen, naast de onzekerheid, groei en nieuwe perspectieven voor medewerkers en organisatie.

Opleiding interimmanager

HBO+
Opleiding:
1982 MAVO IV
1984 MBO SD
1990 HBO Maatschappelijk Werk
1998 Psychologie propedeuse

Aanvullende scholing en cursussen:
1995 Cursus werkbegeleiding
1996 Cursus Management in Non Profit Organisaties
1997/1998 Cursus KWaliteit Informatie Systeem KWIS,


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Analytisch vermogen, competentiegericht en resultaatgericht

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels en Duits

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :