Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Management

Management

Werkervaring interimmanager

Boekhouder : NV Yoko (tot 1978)
Financieel & Administratief Directeur NV Yoko, divisie van IDB Benelux (tot 1993)
Human Resource Manager NV IDB BENELUX ( 1993 - 1995)
Purchase Manager NV IDB BENELUX ( 1995-1997)
Bedrijfsadviseur : sinds 1998
Foodagency : nevenactiviteit sinds 1998

Opleiding interimmanager

Middelbaar Onderwijs : Latijn-Grieks St Janscollege Meldert (tot 1970)
Graduaat Boekhouden : Hoger Handels- en Taleninstituut Genk (tot 1972)
D- Cursus : Provinciale Hogeschool Limburg Hasselt (1973-1974)
Bachelor in Economics : PUC Diepenbeek (1979-1980)
Human Resource Management : Limburgs Universitair Centrum Diepenbeek (1993-1994)
Opleidingen van korte duur :
Interne Controle :
Provincie Brabant Avondonderwijs
Valutamanagement : IPO Antwerpen
Cashmanegement : IPO Antwerpen



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Oplossen organisatievraagstukken
Re-engineering
Algemeen management
Interactie human resources en financiële/economische vraagstukken
Strategie-ontwikkeling

Talenkennis interimmanager

Nederlands
Goede kennis van Engels, Frans
Duits : verstaan en mij verstaanbaar maken

Overig

Curriculum Vitae
met meer gedetailleerde professionele ervaring.

Tot 1978 : Hoofdboekhouder van een familiale middelbare onderneming in de kaaswereld. De onderneming veranderde van puur binnenlandse kaasdistributie naar enerzijds bijkomend verpakkingsbedrijf van kaas en charcuterie en naar distributie van verse voeding met opzet van diverse samenwerkingsverbanden anderzijds. Takenpakket bestond uit de diverse elementen eigen aan boekhouding. Typisch hier was de razendsnelle groei van de organisatie met verschillende nieuw geïntroduceerde activiteiten : zoals shops in de shops, eigen delikatessenwinkels,.. Takenpakket evolueerde van puur boekhouden naar actief beheer van ganse administratie (toen 10 tal personen) en deelname in beleidsbepaling.
Van 1979 tot 1986 : Onderneming werd omgevormd naar rechtsvorm NV(Yoko), deed overnames (Fryns genever), richtte filialen op (Yoko Nederland).Ik werd financieel en administratief directeur. Takenpakket financieel : coördinatie boekhouding, verantwoordelijk voor kostprijsbere-keningen, LT en KT financiële planning, controle en voorstellen investeringsbudgetten, kostenopvolging, opbrengstenopvolging (inclusief detailanalyse inkomsten), onderhandelingen bankiers. Takenpakket administratie : stroomlijning en supervisie van alle niet boekhoudkundige taken : o.a. receptie, telefonisten, informatica, stockbeheer, orderverwerking,.. Vanaf dan lid van het directieteam (naast sales & marketing-, purchase-, productie-, en algemeen directeur). Aantal personen die rechtstreeks werden aangestuurd : 20. Totaal aantal effectieven van de onderneming : 175.
Van 1987 tot 1992 : Voorbereiden van de onderneming NV Yoko op overname door internationaal bedrijf toonaangevend in de zuivelwereld : Irish Dairy Board. Na overname werd kort daarop zelf overname gerealiseerd van een vroegere concurrent (NV Primus en NV Dela), en werd er gefuseerd met andere bedrijven uit de verse voedingssector ( NV SIB en NV De Korenbloem). Voorbereiding, afhandeling, coördinatie van deze operaties werden toegevoegd aan bestaand takenpakket samen met verhoogde taken versus moederbedrijf en zusterbedrijven in Benelux zoals coördinatie, voorbereiden meetings, facilitator meetings, bemiddeling,.. Onderneming evolueerde van NV Yoko naar NV IIDB Benelux. Rechtstreekse aansturing aan 25 tal personen. Totaal aantal effectieven in België : 375.
Van 1993 tot 1994 : Reeds in jaren voordien werd takenpakket onofficieel uitgebreid met Human Resource activiteiten. Er drong zich een splitsing op :
Financieel-administratief en human resource management niet langer combineerbaar; bovendien groeide het besef van toenemend belang van people management in de cultureel erg verschillende entiteiten. Totaal effectieven van IDB Benelux in België : 375, inclusief Nederland : 450.
Functie : Group Human Resource Manager en blijvend lid van het managementteam.
Verantwoordelijk voor : coördinatie verschillende policies en uitwerking van gemeenschappelijke policy, voor afstemming tussen de verschillende entiteiten, voor ontwikkeling van personeel, voor opleiding, voor beloningspolitiek, voor de loonadministratie, vakbondsonderhandelingen, en voor cördinatie van het kwaliteitsgebeuren.
Van 1995 tot midden 1997 : Purchase Manager Benelux. Onderneming evolueerde tot een van de toonaangevende verse voedingsdistributeurs in de Benelux en tot de grootste kaasverpakker in de Benelux. Totaal omzetcijfer : 250 miljoen €. Aankoopgebeuren bleef uitermate belangrijk en één van de voornaamste bronnen van winsten. Rechtstreekse aansturing van 2 aankoopassistenten, van 15 magazijniers en van 10 logistieke medewerkers lokaal en van 3 aankoopafdelingen op andere locaties (semi-autonome aankopers in andere entiteiten ressorteerden onder mij),
Wegen van mezelf en IDB Benelux scheidden. Ik wilde nieuwe uitdagingen.
Vanaf begin 1998 : zelfstandig bedrijfsadvieur met verschillende projecten gecombineerd met nevenactiviteit als foodagency. Als bedrijfsadviseur heb ik o.a. volgende gerealiseerd : reorganistaie en op punt stelling van administratie van een middelgrote onderneming inclusief het in goede banen leiden en opvolging van een groot project voor Rusland (waarde 25.000.000 €), haalbaarheidstudie in de sportwereld voor een project van (waarde 20.000.000 €), rechttrekking van een totale scheefsituatie in een horecauitbating, samenwerkingsopzet van verschillende concurrenten in de wegenbouw,…..




 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :