Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Procurement and Organization Specialist

Procurement and Organization Specialist

Werkervaring interimmanager

Inkoop – direct
•20 jaar operationeel, tactisch en strategische inkoopervaring in 1 tot 5 * hotellerie in binnen en buitenland.
•Operating Equipment budgettering, inkoop en uitvoering (FF&E)
•Lid (sponsor en leider) Internationale Tender- en Best Practice Teams
•Complexe offertetrajecten en contractonderhandelingen zowel nationaal als internationaal voor zowel Food, Non-Food, Product Related als Non-Product Related en Service Providers
•Vertalen naar inkoopparameters van de wensen van de klant en/of organisatie (concepten; ecologisch, biologisch, duurzaamheids strategie etc.)
•Contract- en Leveranciersmanagement
•Maken, bewaken en borgen Inkoopbudgetten, geprognosticeerde besparingen en/of kostenreducties
•Managen van de behoeftes tussen de “interne klant” en de leveranciers om tot de gewenste Participatie te komen


Inkoop – indirect
•Ontwikkelen trainingen voor inkoopdirecteuren en inkoopmedewerkers (internationaal)
•Vertegenwoordiging Europese landen bij Accor Procurement Worldwide Meetings
•Borging, risico en contractmanagement opgezet
•Hotelopeningen, renovatie en investeringsgoederen in binnen- en buitenland inclusief budgettering, inkoop en inhuizing
•Hotel integraties en ombouw van identiteit bij overnames in binnen als buitenland
•Hotelopeningen en hoteloperatie: opzet administratieve organisatie, inkoopafdelingen, kassa en cost control systemen, magazijnen, voorraadbeheer, menuengineering, bestelapplicaties
•Kwaliteitssystemen implementeren en borgen (HACCP, ISO, Sustainable Development Accor)
•Inkoopscan, Inkoopaudit
•Bedenken en Organisatie leveranciersbeurzen en inkoopdagen


Opleiding interimmanager

1977 Havo/VWO, Laar en Berg Scholengemeenschap Laren (NH)
1980 RUL, Archeologie en Kunstgeschiedenis – geen diploma
1982 Directie secretaresse, Schoevers
1989 Logistiek Management, Arbeidsbureau Amsterdam
1999 Nevi 1
2003 Nevi 2 (uitgezonderd scriptie)
2005 Inkooptechnieken – Academie Accor (Parijs)
2006 Inkoop en Communicatie – Academie Accor (Parijs)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

•Inkoopvaardigheden op operationeel, tactisch en strategisch niveau
•Overtuigen en “verkopen” van de oplossingen
•Politiek/tactisch bewegen in gevarieerde culturele omgeving
•“Helicopteren” en delegeren
•Organiseren en voor elkaar krijgen
•Conceptueel denken
•Leiding geven en motiveren

Omgevingen:
•Nederland, België, Malta, Cuba, Frankrijk
•Grote en middelgrote internationaal opererende beursgenoteerde ondernemingen in de Hospitality Industry
•Individuele ondernemers, eigenaren en uitvoerders
•Franchise constructies
•Hoofdkantoren en filialen

Prestaties
•Inkoopafdeling geprofessionaliseerd: inkoopvolume 100 mio euro/besparing in 6 jaar van 1 mio euro naar 7 mio euro per jaar; digitalisatie van papieren “inkoopboek” ; visie op inkoop omgebouwd van operationele naar tactisch/strategische
•Participatiegraad van klanten bereikt tot 100% voor Food&Beverage pakket
•“Socialiseren” van contracten met schoonmaakbedrijven en wasserijen
•Inkoop imago verbetering binnen bedrijven gegeven
•Accor “Bernache d’or” voor uitzonderlijke prestatie (2005)
•Succesvolle inkoopevenementen bedacht en uitgevoerd


Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Duits, Frans, klein beetje Grieks

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :