Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Financieel manager en adviseur a.i.

Financieel manager en adviseur a.i.

Werkervaring interimmanager

Als zelfstandig interim-manager / adviseur; vanaf ultimo 1987:


2006/heden RMPI te Barendrecht (GGZ- en onderwijsinstelling)
Sociaal maatschappelijke onderneming voor kinderen en jeugdigen met psychiatrische problematiek en hun families.
- Klinische, dagklinische en poliklinische zorg.
- Speciaal onderwijs, ‘cluster 4’.
- ‘Arbeidstoeleiding’.
(va nov '08) Adviseur Bestuurder en Concencontroller
Ondersteuning voor de concerncontroller (nieuwe functie).
Overdracht van kennis en zorg voor continuïteit.
(aug '06 – okt ‘08) Manager a.i. Financieel economische zaken / Controller; lid CMT
Verantwoordelijk voor:Financieel economische zaken.
Financieringsomslag naar DBC-GGZ en ZZP’s.

2007 Visio te Huizen (VG-VV & onderwijs instelling)
Landelijke instelling voor zorg, onderwijs en revalidatie voor slechtziende en blinde mensen.
(jan ’07 – dec ‘07) Projectadviseur Management rapportage Productie.
Project: het ontwikkelen en invoeren van management informatie bij de implementatie van een nieuw ‘Klantvolgsysteem’.

2004/2006 Visio te Huizen (VG-VV & onderwijs instelling)
(dec '04 – juni ‘06) Projectleider Modernisering AWBZ en WMO.
Project: interne organisatie, registratie en informatie in het kader van de (invoering) functionele bekostiging, inclusief kostprijsbepalingen.

2005/2006 Thuiszorg Het Friese Land te Leeuwarden
(mei '05 – mrt ‘06 ) Adviseur directeur Finance
Invoering functionele bekostiging, anticiperen op ontwikkelingen AWBZ & WMO, Kaderregeling AO & IC AWBZ productieregistratie & facturering en aanpassing financiële administratie.
(dec '04 - aprl ‘05) Hoofd Financiële Economisch Zaken
Invoering functionele bekostiging, anticiperen op ontwikkelingen AWBZ & WMO, Kaderregeling AO & IC AWBZ productieregistratie & facturering en aanpassing financiële administratie.

2003/2004 LED te Maarsen
Landelijk Expertisecentrum Doofblindheid.
(jan '03 - mei '04) Bedrijfseconomisch adviseur.
Advisering inzake de financiële functie en realisatie van financiering.
Rapportage aan bestuur en verantwoording aan financier (VWS)


2002/2004 Visio te Huizen (VG-VV & onderwijs instelling)
Omzet: € 35, balans: € 25 miljoen: cijfers 2001.
(nov '03 - mei '04) Bedrijfseconomisch adviseur ‘aanpalende stichtingen’.
AO, werkinstructie, overdracht, administratie en jaarrekeningen 2003
Stichting 'NOVUM', incl. 5 onderliggende stichtingen.
Exploitatie: € 6, balans € 79 miljoen, cijfer 2003.
Stichting 'LOT', incl. 3 onderliggende stichtingen.
Exploitatie: € 6, balans € 79 miljoen, cijfer 2003.
(juli '03 - mei '04) Organisatieadviseur.
Advisering ten aanzien van de integratie van de financiële administraties, de herinrichting van de, centrale en regionale, financiële functie, de reorganisatie van financiën,
Advisering ten aanzien van het personeelsbeheer beleid in het bijzonder de geautomatiseerde ondersteuning.
(febr. '03 - juli '03) Manager financiën.
Operationeel management
Verantwoordelijk voor tijdige management informatie en de diverse jaarrekeningen. Ontwikkeling van planning en control cyclus, stuurinformatie. Professionalisering van het personeel.
(okt '02 - juli '03) Projectleider implementatie financieel systeem.
Invoering van een nieuw financieel pakket.
Begroting 2003. Jaarrekeningen 2002.
(aug '02 - jan '03) Organisatieadviseur.
Advisering ten aanzien van de structuur, organisatie en regionalisatie van 'financiën' in de sinds 2000 regionaal georganiseerde en aangestuurde organisatie.
Deze advisering is daarna richtinggevend geweest voor de overige centrale diensten waaronder P&O en ICT.

2002/2003 Het Loo Erf te Apeldoorn (VG-instelling)
Landelijk centrum visueel gehandicapten.
Omzet: € 10, balans: € 6 miljoen: cijfers 2001.
(juli - juli ) Manager financiën; lid MT.
Nieuw aangetreden management ondersteund met toekomstgerichte management informatie, informatie met betrekking tot wet en regelgeving. Belangen behartiging in fusietraject. Intergratie van procedures en processen. Ontwikkelen van nieuwe zorgproducten. Ontwikkeling van planning en control cyclus, stuurinformatie. Professionalisering van het personeel. Jaarrekening 2002.

2002 De Runne te Groille (VV-instelling)
Conglomeraat verpleeghuis, verzorgingshuizen, woonzorgcentra.
(april - aug) Bedrijfseconomisch adviseur.
Onderzoek extern budget versus interne begroting; verdeling en inzet van middelen.
Complexiteit door verschillende financieringsbronnen en interne structuur.
Voorstellen tot transparantie ten aanzien van interne verrekeningen.


2002 Drievers’s Dale (VG-instelling)
Instelling voor licht verstandelijk gehandicapten.
Organisatieadviseur.
Advisering met betrekking tot ‘modernisering AWBZ’ en vraaggestuurde bekostiging.

2002 De la Salle (VG-instelling)
Instelling voor licht verstandelijk gehandicapten.
Organisatieadviseur.
Advisering met betrekking tot ‘modernisering AWBZ’ en vraaggestuurde bekostiging.

2002 De Hondsberg (VG-instelling)
Instelling voor licht verstandelijk gehandicapten.
Organisatieadviseur.
Advisering met betrekking tot ‘modernisering AWBZ’ en vraaggestuurde bekostiging.

2002 De Reeve (VG-instelling)
Instelling voor licht verstandelijk gehandicapten.
Organisatieadviseur.
Advisering met betrekking tot ‘modernisering AWBZ’ en vraaggestuurde bekostiging.

2001/2002 Orthopedisch Centrum Brabant te Breda (VG-instelling)
Instelling voor licht verstandelijk gehandicapten.
Omzet: € 13, balans: € 12 miljoen, medewerkers: 180; cijfers 2002.
(okt '02 - nov.'02) Projectleider begroting 2003.
Interne procedures betreffende verdeling van middelen over diensten en inzet van middelen op leefgroepen, activiteiten en projecten zorgvernieuwing.
(mrt '02 - mei. '03) Voorzitter Interne Bezwaren Commissie FWG.
Aanpassing van proces en procedures bewerkstelligd.
Uiteindelijk de afhandeling zonder problemen gerealiseerd.
(jan '02 - aug '02) Projectleider invoering vraaggestuurde bekostiging.
Interne procedures tot registratie van zorgproducten ontwikkeld.
Berekening van het te verwachten budget 'vraaggestuurde bekostiging'. Analysering van gegevens, de kansen en de bedreigingen.
Extern overleg over onjuistheden in structuur en bekostiging.
Deelnemer landelijke projectgroep vraaggestuurde bekostiging LVG.
(mei '01 - jan '02) Manager financiën; lid MT.
Fusie, deconcentratie, strategische positionering.
Verbreding van de markt door het ontwikkelen van nieuwe zorgproducten, financiering o.a. met gelden zorgvernieuwing, PGB, wachtlijstmiddelen.
Ontwikkeling van LTHP en LTOP en het afrekenen van bouwzaken.
Realisatie van renovatie in combinatie met nieuwbouw.
Reorganisatie afdeling 'Controlling Bestuurlijke Informatie'.
Planning en control ontwikkeld. Ontwikkeling van toekomst gerichte managementinformatie. Professionalisering van het personeel


2000/2001 Viataal, Sint-Michielsgestel (GZ- en onderwijsinstelling)
Voorheen: Instituut voor Doven en Mgr. Terwindtstichting
Instelling voor auditief gehandicapten, verstandelijk gehandicapten en bijzonder onderwijs.
(oktober - juni) Manager financiën; lid MT.
Strategische positionering in 'zorg- en onderwijsmarkt' leidde tot een divisiestructuur met sterk regionale deconcentratie, zo nodig in samenwerking met derden, en een landelijk wetenschappelijk onderzoekcentrum.
Organisaties formeel nog slechts bestuurlijk gefuseerd.
Consequenties hiervan voor de afdeling financiën en informatie (ICT) uitgewerkt in een onderneming plan 'financiën en informatie'.
Dit plan was gericht op daadwerkelijke en daadkrachtige en functionele ondersteuning van zorg, onderwijs, productie, wetenschappelijk onderzoek en bestuur. Reorganisatie afdeling financiën en informatie.
Verruiming van financiële middelen.
Ontwikkeling naar prestatiecontracten met interne partijen, inclusief een adequaat stelsel van praktische management informatie.
Bijdrage aan pilot-studie 'vraaggestuurde bekostiging'.

2000/2001 GGZ -Nijmegen (Fusie van RIAGG en Psychiatrisch Ziekenhuis).
(mei - juni) Manager beheer RIAGG; lid MT.
Regionale instelling voor ambulante geestelijke gezondheidszorg
Omzet: € 6, balans: € 6 miljoen, medewerkers: 150; cijfers 1999.
Begeleider vanuit de RIAGG in fusietraject, specifiek ten aanzien de integratie van financiën en ICT; secundair ten aanzien van interne bedrijfsvoering. Pro-actieve aanpassing van management informatie.
Ontwikkeling van een adequaat verantwoordingssysteem 'productie'.
Adviseur en partner van de circuitmanagers.
Tijdelijke circuitmanager jeugdigen.

2000 Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC).
(mei - sept) Controller Divisie IV; lid MT.
Ontwikkelen van divisieadministratie en informatievoorziening.
Lid werkgroep informatie LUMC.

2000 Visio te Huizen (VG- en onderwijsinstelling)
(april - juni) Bedrijfseconomisch adviseur/administrateur.
Organisatie advisering en jaarrekening 1999.

2000 Zonnehuizen Veldheim Stenia te Zeist (GGZ-instelling)
Centrum voor verstandelijk gehandicapten en jeugdpsychiatrie.
(febr. - juni) Bedrijfseconomisch adviseur/administrateur.
Organisatie advisering en jaarrekening 1999.


1997/1999 GGD Zuid-Holland Noord te Leiden
Gemeenschappelijke Geneeskundige Dienst (GGD).
Uitbouw van 12 deelnemende gemeenten met 330.000 inwoners tot 21 gemeenten met 550.000 inwoners.
Omzet: € 5, balans: € 2 miljoen, medewerkers: 120; cijfers 1998.
Manager financiën en algemene zaken; lid MT.
Functies en diensten van de GGD opnieuw gedefinieerd.
In samenspraak met de gemeenten nieuw beleid ontwikkeld.
Middels persoonlijke presentatie, informatie en verantwoording in de commissievergaderingen en/of gemeenteraadsvergaderingen de benodigde beleidsinstemming en financiële middelen verkregen.
Daarmee de continuïteit van de GGD veilig gesteld.
De integratie (fusie) van twee zelfstandige GGD’en tot één GGD gerealiseerd en de fusie met een derde GGD voorbereid.
Bedrijfsmatig werken inclusief productie verantwoording, cultuuromslag van een aanbod gerichte naar vraaggestuurde organisatie, geïnitieerd en commerciële activiteiten geborgd.
Advisering en inbedding betreffende de organisatie van regionale hulpverlening bij rampen inclusief financiering gerealiseerd.
Realisatie regionale serviceposten, tijdelijke uitbreiding hoofdlocatie, voorbereiding nieuwbouw.
Strategisch ICT-beleid en stappenplan opgesteld; uitvoering in werking gesteld. Ondernemingsplan 'Financiële en Algemene Zaken’ opgesteld en in werking gezet.

1997/1998 De Brug te Ammerzoden (V&V-instelling)
Conglomeraat van verpleeghuis en verzorgingshuizen.
Omzet: € 9, balans: € 6 miljoen, medewerkers: 175 fte; cijfers 1997.
Hoofd economisch administratieve dienst (HEAD); lid MT.
De vastgelopen financiële en administratieve processen, tijdens een vacature - periode, weer vlotgetrokken.
Activiteiten: begroting 1998, management informatie ontwikkeld en (re)organisatie afdeling Financiën.

1996/1998 Dennendal te Den Dolder (VG-instelling)
Centrum voor verstandelijk gehandicapten.
Manager financiën; lid MT.
Een daadwerkelijk faillissement afgewend, door het, bij de stake holders (departement, provincie, verzekeraars, CTG en banken), bewerkstelligen van verliescompensaties en tariefsaanpassingen.
Dit naast de realisatie van positieve exploitatieresultaten door reorganisatie van organisatie in combinatie met het ontwikkelen van nieuwe dienstverlening (Zorgvernieuwing en PGB).
Ontwikkeling van dynamische management informatie.
Waarnemer van de algemeen directeur. Adviseur en partner van de clustermanagers. Tijdelijke clustermanager locatie west.


1992-1996 LVB-Nederland te Schiphol,
De Nederlandse luchtverkeersbeveiligingsorganisatie.
Hoofd bedrijfseconomische en financiële zaken; lid MT.
Omzet: € 105, balans: € 172 miljoen, medewerkers: 804 fte; cijfers 1995.
Ombouw van onderdeel van het ministerie van verkeer en waterstaat tot zelfstandig bestuursorgaan (ZBO).
De financiële, administratieve en economische bedrijfsvoering voor het functioneren als zelfstandig bestuursorgaan (ZBO) voorbereid en geïmplementeerd. Ontwikkeling van management informatie.
De processen en procedures voor begroting, kostprijsberekening, kostenallocatie, projecten, meerjarenraming, financiering, thesaurie en ICT-financiën gerealiseerd.
Advisering inzake organisatie en effectuering van de interne bedrijfsvoering, inclusief P&O.
Waarnemer van de directeur beheer.

1992 De Hartekamp (VG-instelling)
Centrum voor verstandelijk gehandicapten.
Omzet: € 20, balans: € 26 miljoen, medewerkers: 726; cijfers 1991.
Bedrijfseconomisch adviseur/administrateur.
Advisering en ondersteuning betreffende financiën en administratie.
Achterstanden in de administratie, waaronder jaarrekening weggewerkt en (her)structurering van afdeling en werkprocessen door gevoerd.

1992 Zonnehuizen Veldheim Stenia te Zeist (GGZ-instelling)
Centrum voor verstandelijk gehandicapten en jeugdpsychiatrie.
Bedrijfseconomisch adviseur/administrateur.
Advisering en ondersteuning betreffende financiën en administratie.
Achterstanden in de administratie, waaronder jaarrekening en nacalculaties weggewerkt en (her)structurering van afdeling en werkprocessen door gevoerd.

1992 Valckenbosch te Zeist (V&V-instelling)
Verzorgingshuis met servicewoningen.
Organisatieadviseur.
Advisering over strategie en structuur ten behoeve van continuïteit met behoud van eigen, specifieke identiteit.

1992 Vreugdehof te Amsterdam (V&V-instelling)
Verpleeghuis voor somatisch en psychogeriatrisch zieken.
Omzet: € 11, balans: € 9 miljoen, medewerkers: 315; cijfers 1991.
Bedrijfseconomisch adviseur.
Advisering en ondersteuning betreffende bouw en bouwadministratie.

1990 Prinsenhof te Leidsendam (V&V-instelling)
Verpleeghuis en reactiveringscentrum.
Organisatieadviseur.
Advies inzake de inzet van mensen en middelen in de totale organisatie.
Advisering over de interne bedrijfsvoering, inclusief P&O.


1989-1991 KVV te Den Haag (V&V-instelling)
Verpleeghuis voor somatisch zieken.
Bedrijfseconomisch adviseur.
Advisering inzake financieel economische bedrijfsvoering, het wegwerken van achterstanden in de registratie en administratie.
Legalisatie en afrekening van aanloopkosten van niet gerealiseerde bouwactiviteiten.

1989-1990 NV SGA, Gemeentelijke Schoonmaakbedrijf Amsterdam.
Manager beheer; lid MT.
Ombouw van een op te heffen, inefficiënte gemeentelijke dienst tot een efficiënte zelfstandige gemeentelijke NV.
Intergratie van een specifiek uitzendbureau.
Verantwoordelijk voor de interne bedrijfsvoering.
Processen en procedures voor begroting, kostprijsberekening, kostenallocatie, projectregistratie, urenverantwoording, offeren, facturen, personeelsaangelegenheden, meerjarenraming, financiering en managementinformatie ontwikkeld en gerealiseerd.

1988-1989 Dräger te Zoetermeer
Handelsonderneming met installatie activiteiten
Adviseur ICT.
Advies en begeleiding invoering nieuw voorraadbeheerssysteem, inclusief de daaraan gerelateerde AO.

1987-1988 Dienst gemeentewerken Den Haag.
Manager beheer en financiën; lid MT.
De vastgelopen reorganisatie (decentralisatie) vlotgetrokken en alsnog gerealiseerd.
Het financieel en economisch beleid geherstructureerd.
Verantwoordelijk voor het bedrijfsbureau, de projectenadministratie en de interne en gemeente begroting van de totale organisatie.



Opleiding interimmanager

• Diverse managementtrainingen w.o.
- Effectief onderhandelen
- Gevolgen WMO
- Het maken van een beleidsplan
- Informatica
- Kwaliteitszorg in de gezondheidszorg
- Management een bedrijfskundige benadering
- Modern management voor non-profitorganisaties
- Modernisering AWBZ
- Ontwikkeling en invoering DBC
- Opleidingen met betrekking tot het gebruik van de PC
- Presenteren
- Technieken systeemontwerp
- Vraaggestuurde bekostiging
- Zerobase budgettering
• Leergang Hoger Financieel Administratief Management (HOFAM)
• Accountant-administratieconsulent (AA)
• Staatspraktijkdiploma voor bedrijfsadministratie (SPD)
• Automatisering en toepassingsgerichte ICT – opleidingen (AMBI-modulen)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Interim-manager / adviseur.
Resultaatgerichte ondernemer met inlevingsvermogen en sociale vaardigheid werkt vanuit een heldere visie, met knowhow en flexibiliteit aan een opdracht.

Helikopterview, scherp analytisch inzicht, denkt en werkt vanuit strategische kaders, levert interdisciplinaire bijdrage en beschikt over de (politieke) vaardigheden om te opereren in complexe situaties en dynamische omgeving.

Heeft ruime ervaring in het aansturen van (cultuur) veranderingstrajecten en is gericht op realisatie van gestelde doelen en het coachen van aanwezige medewerkers.
Risico’s en onzekerheden zijn stimulerend; kansen en mogelijkheden uitdagend.
Communicatief vaardig en succesvol onderhandelaar.


Talenkennis interimmanager

Nederlands

Overig

Praktische ervaring
Gedurende vele jaren werkzaam als directeur, lijnmanager, projectmanager, adviseur en interim manager. Ervaring in sterk uiteenlopende sectoren zoals bedrijfsleven, gemeenten, dienstverlening, onderwijs en (geestelijke) gezondheidszorg.
Verantwoordelijk voor zeer uiteenlopende werkeenheden; kleine en grote budgetten.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :